5 روش روانشناسی در برخورد با کودکان فامیل
بازدید 392
0

5 روش روانشناسی در برخورد با کودکان فامیل

در این قسمت میخواهیم روش های روانشناسی در برخورد با کودکان فامیل را به شما آموزش دهیم. کودکان هم درست مثل شما دوست ندارند که نه بشنوند. و این باعث لج کردن آن ها میشود. پس باید بدانیم که چگونه با آن ها رفتار کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

5 روش روانشناسی در برخورد با کودکان فامیل

روش های روانشناسی در برخورد با کودکان فامیل :


1_روش بله اما :

وقتی کودکی به شما میگوید بیا باهم بازی مستقیم به او نگویید نه ، برای مثال به او بگویید باشه اما اول باید درسم را بخوانم . یا بعد از اینکه فلان کار را انجام دادم باهم بازی میکنیم. اینگونه کودک دیگر پافشاری نمیکند.

2_ترفند فهمیدن دروغ کودکان :

اول به او بگویید اگر دروغ بگی میتونم دروغ و روی زبونت ببینم. دفعه بعد که خواستین بفهمین به وسایل شما دست زده اول این سوال را از او بپرسید. بعد هر جوابی که داد به او بگویید زبونت و بهم نشون بده اگر زبونش و نشون داد. یعنی داره راست میگه و اگر نشون نداد به این معناست که داره دروغ میگه.

3_برخورد با کودکان گستاخ :

گاهی کودکان کاری را انجام میدهند که از نظرشان اشتباه نیست و در گذشته والدینشان نسبت به عمل آنها واکنشی نشان ندادند. در این شرایط بدون اینکه قضاوت کنید این موضوع را به شکل درخواست بیان کنید. برای مثال وقتی کودک در جمع میگوید که غذا شما چندش آور و بدمزه است. با ملایمت به او بگویید وقتی به من میگی غذام چندش آور و بدمزه ی من خیلی ناراحت میشم. اینگونه کودک متوجه اشتباه خودش میشود بدون اینکه با او دعوا کنید و سر لج بی افتد.

4_کودک را مجبور به انجام کاری نکنید :

زمانی که کودکان از انجام کاری اجتناب میکنند و دوست ندارند آن کار را انجام دهند آن ها را مجبور به انجام نکنید. اینگونه باعث میشود کودکان سرکش تر شوند و دیگر حرف هایتان را گوش ندهند. همچنین باعث میشود تا آن ها دقیقا همان کاری را که نباید، انجام دهند.

5_به کودکان دستور ندهید :

دستور دادن به کودکان لجباز باعث میشود تا آن ها بیشتر سرکشی کنند و گستاخ تر شوند. پس در مقابل به جای اینکه به کودکان خود دستور دهید چند گزینه در مقابلشان قرار دهید تا از بینشان انتخاب کنند.



نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ستیلا ارگنجی مقدم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *