هوش مصنوعی در بازاریابی
بازدید 244
0

هوش مصنوعی در بازاریابی

بازاریابی یکی از حوضه های عملیات تجاری است. اکثر تیم های بازاریابی و شرکت ها، به سرعت برای تشویق کارآیی عملیاتی و بهبود تجربه مشتری راه حل های فناوری هوشمند را اتخاذ می‌کنند. که اغلب در قالب پلتفرم های بازاریابی هوشمند ارائه می‌شوند. از طریق این پلتفرم بار کاری تیم های بازاریابی کاهش می‌یابد و بازاریاب ها می‌توانند درک جامع تری از مخاطبان هدف خود به دست بیاورند. در ادامه هوش مصنوعی در بازاریابی را بررسی کرده ایم.

بازاریابی بیشترین سود خود را از هوش مصنوعی دارد، فعالیت های اصلی بازاریابی متقاعد کردن مردم به خرید، درک نیاز های مشتری و تطبیق آنها با محصولات و خدمات است.قابلیت هایی که هوش مصنوعی به طور چشمگیری میتواند افزایش دهد. تجزیه و تحلیل مک کینزی در سال 2018 از بیش از 400 مورد استفاده پیشرفته نشان داد که بازاریابی، حوزه‌ای است که در آن هوش مصنوعی بیشترین ارزش را دارد.

مطالعه اخیر پرایس واتر هاوس کوپرز تخمین زده است که هوش مصنوعی تا سال 2030 اقتصاد محلی را تا 26درصد افزایش داده و بیش از 15 تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی تولید خواهد کرد.

آیا هوش مصنوعی بازاریابی دیجیتال را تصاحب خواهد کرد؟

اگر باتوجه به نیاز ها و خواسته های مصرف کننده و خلاقانه مورد استفاده قرار بگیرد استفاده از آن در بازاریابی از نظر توسعه، رشد و موفقیت مداوم در یک چشم‌انداز دیجیتالی رقابتی ارائه می‌کند.

هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال با افزایش قابلیت‌های انسانی، خودکارسازی وظایف روزمره و ارائه بینش‌های ارزشمند، نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. اما لازم به ذکر است که عنصر انسانی در استراتژی، خلاقیت و ایجاد رابطه احتمالاً برای آینده ضروری باقی خواهد ماند.

چگونه از هوش مصنوعی در بازاریابی استفاده می‌شود؟

بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی قرار است که 45 درصد از اقتصاد جهانی را تا سال 2030 هدایت کند. به روش های مختلفی مانند خدمات شخصی سازی شده، بهبود حصول مبتنی بر داده و تاثیرگذاری بر تقاضای مصرف کنندگان آماده این امر انجام میگیرد.

تولید محتوا :

هوش مصنوعی که برای تولید محتوا استفاده میشود، میتواند با ایجاد پیام های بازاریابی، وبلاگ ها، مطالب کپی نویسی، ایمیل ها، زیرنویس برای فیلم ها، کپی وب‌سایت و بسیاری از انواع دیگر محتوا با هدف مخاطبین هدف، در زمان و هزینه تیم های بازاریابی صرفه جویی کند.

پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی محرک ها و کلمات کلیدی را شناسایی می‌کنند تا به شما برای پاسخ بهتر به نظرات مشتریان، ایجاد پست های قانع کننده و نوشتن توضیحات تاثیر گذارتر برای محصولات وب سایت کمک کنند. تمام این موارد باعث افزایش تعامل شما با برند، بهبود در آمد و سهم بازار میشود.

تجارت الکترونیک:

هوش مصنوعی کمک میکند تا هر کسب و کاری قابلیت های بازاریابی دیجیتال و برنامه های تجارت الکترونیک خود را با ساده سازی گردش های کاری، درک دقیق تر از عادات و نیاز های مشتری و خودکارسازی وظایف بهبود ببخشند.

بازاریابی ایمیلی:

این نوع از بازاریابی اکثر مواقع در مورد تغییر سرفصل ها، کپی کردن و زمان بندی به منظور تأثیرگذاری روی کلیک و نرخ های باز بسیار مهم است. اگر در زبان مورد استفاده تفاوت های کوچکی وجود داشته باشد میتواند بین 148 میلیارد ایمیلی که به عنوان ایمیل هرزنامه ارسال می‌شوند قرار بگیرد.

ابزار های مبتنی بر هوش مصنوعی زیادی برای کمک به این کار ها وجود دارد، مانند rasa.io که ایجاد خبرنامه های شخصی را آسان می‌کند. و Phrasee که زمان بندی عکس های پستی را بهینه می‌کند و ایجاد خطوط موضوع را خودکار می‌کند.

دسترسی به داده ها اختصاصی:

بازاریابان برای به دست آوردن اطلاعات در مورد مخاطبان هدف خود و روند های رقابت و صنعت در بازار، نیاز دارند به داده های اختصاصی دسترسی داشته باشند. با این حال خیلی مهم است که از این اطلاعات در برابر دسترسی یا استفاده ارائه دهندگان هوش مصنوعی محافظت کرد. شرکت های ارائه دهنده هوش مصنوعی نباید قادر باشند از داده های بازاریابی، فراتر از مرز های مشخص شده توسط شرکت بازاریاب استفاده و یا اشتراک گذاری کنند. این امر امنیت و محرمانه بودن اطلاعات حساس و حفظ مزیت رقابتی بازاریاب را تضمین می‌کند.

حریم خصوصی داده ها و خطرات امنیتی:

جمع آوری داده های مشتری و تجزیه و تحلیل گسترده آنها می‌تواند منجر به دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساس و نقص در آنها شود. این عمل می‌تواند باعث ضرر مالی، سرقت هویت و آسیب رساندن به اعتبار یک شرکت شود. به همین خاطر بازاریابان باید خطرات احتمالی را درک کنند و بهترین روش ها را برای محافظت و اطمینان از امنیت داده و حریم خصوصی در تلاش های بازاریابی هوش مصنوعی خود اجرا کنند. و اقداماتی مانند: ذخیره سازی ایمن، رمزگذاری و.. با رعایت استاندارد های صنعت و قوانین حفظ حریم خصوصی، برای محافظت از شرکت و مشتریان خود انجام دهند.


در پیویو بخوانید


تجزیه و تحلیل داده ها :

یکی دیگر از کاربرد های اصلی هوش مصنوعی که در بازاریابی استفاده می‌شود تجزیه و تحلیل داده ها است. هوش مصنوعی قادر است تا از کمپین های بازاریابی مختلف داده ها را جمع آوری کند و مطالب یافته را خلاصه کند. همچنین هوش مصنوعی میتواند با استفاده از داده های تاریخی، مانند معیار های تعامل مصرف کننده، زمان باز شده ایمیل، خرید و موارد دیگر نتیجه کمپین های بازاریابی را پیش بینی کند. این امر به شما کمک میکند در زمان استراتژیک و توسعه دارایی های بازاریابی برای کمپین های خود صرفه جویی کنید.

مزیت چند زبانه:

هوش مصنوعی میتواند با استفاده از داده های چند زبانه بینش مشتری را به راحتی استخراج کند. تا متوجه شوید در یک جغرافیای خاص کدام استراتژی موفق تر است. همچنین میتوانید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان مورد نظر فعالیت های شما را با استاندارد های فرهنگی خود مطابق می‌دانند.

اتوماسیون:

اتوماسیون هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود کارایی عملیاتی از طریق محرک های واژگانی و آماری که جریان های کارت هوشمند را هدایت می‌کنند، به مدیران رسانه ها و تیم های خدمات مشتری کمک می‌کنند. بستنی کارول از این ویژگی در توییتر برای بهبود زمان پاسخگویی خود استفاده می‌کند.

جست و جوی صوتی:

یکی دیگر از فناوری های هوش مصنوعی جست و جوی صوتی است. اما زمانی که صحبت استفاده از این قابلیت در بازاریابی می‌شود، به جای توسعه دادن توانایی های خود از فناوری توسعه یافته توسط بازیگران اصلی گوگل، اپل، آمازون استفاده می‌شود. این قابلیت استراتژی های سئوی آینده را تغییر می‌دهد. برند یا شرکتی که جست و جوی صوتی را اجرا و میخکوب می‌کند، به لطف افزایش ترافیک جست و جو یا سرچ صوتی به دلیل داشتن دستیار های مجازی که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، سود بیشتری را در ترافیک ارگانیک با هدف خرید بالا به وجود می‌آورد.

چند نمونه چشمگیر بازاریابی هوش مصنوعی :

1_BuzzFeed شخصی کردن محتوای آزمون با هوش مصنوعی

یکی از شناخته شده ترین وب سایت های تولید محتوا BuzzFeed است که بازدید ماهانه آن بیش از 100 میلیون است. این سایت اولین تلاش خود را در زمینه محتوا با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌دهد. مدیر عامل BuzzFeed جونا پرتی گفت که عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی به ” اطلاع رسانی به طوفان فکری ما، شخصی سازی محتوای ما برای مخاطبان و تقویت تجربه مسابقه” کمک می کند.

2_ نایک با استفاده از فناوری هیجانی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند

برند ورزشی معروف در جهان، نایک از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا تبلیغات دیجیتال خود عمق احساسی بیشتری بدهد. نایک از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل هوش هیجانی و ویژگی های بخش های خاص مخاطب استفاده می‌کند تا محتوای تبلیغاتی خود را ایجاد کند. با این کار روایت های متقاعد کننده‌ای ایجاد می‌کند و به زیر پوست مصرف کنندگانش نفوذ می‌کند. که بهترین بازگشت سرمایه ممکن را ارئه می‌دهد.

نمونه هایی مانند جشن الهام بخش زنان در ورزش و عرضه لباس های ورزشی سرنا ویلیامز با کمک فناوری تجزیه و تحلیل احساسی که با هوش مصنوعی کار می‌کند. و به عنوان یک محرک کلیدی برای موفقیت و پیشرفت دائمی این برند عمل می‌کند اجرا شد.


نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ستیلا ارگنجی مقدم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *