مزایای بازی با لگو
بازدید 176
۴

مزایای بازی با لگو

در دنیایی پر از اسباب‌بازی‌های حیله‌گر که چشمک می‌زنند و آواز می‌خوانند، هنوز یک مورد علاقه قدیمی در میان بچه‌های وجود دارد، و این یک چیز عالی است .من در مورد لگو صحبت می کنم. یکی از بهترین اسباب بازی های تاریخ.  آن بلوک‌های کوچکی که بچه‌ها را ساعت‌ها مشغول نگه می‌دارند، زیرا آنها برای درست کردن خلاقیت‌هایشان کار می‌کنند و این یکی از مزایا بازی با لگو است.

مزایای آموزشی بسیار زیادی برای لگو وجود دارد، جای تعجب نیست که بسیاری آن را بهترین اسباب‌بازی می‌دانند. این یک ابزار فوق العاده برای رشد مغز در سال های اولیه است.

بیایید نگاهی به برخی از مهارت‌هایی که کودکان از لگو ها یاد می‌گیرند بیاندازیم :

1. تفکر خلاقانه

قدرت یادگیری واقعی لگو در ماهیت باز بودن آن نهفته است. لگو اسباب‌بازی‌ای نیست که با یک عملکرد واحد عرضه شود.

چیزهای کمی وجود دارند که می توانند انرژی خلاقانه را به اندازه یک جعبه لگو آزاد کنند.

کودکان باید به این فکر کنند که چه چیزی بسازند، چگونه آن را بسازند و سپس راهی بیابند تا آنچه را که در تخیل آنهاست زنده کنند.

در حالی که ایده های ارائه شده برای مدل سازی می تواند سرگرم کننده باشد تا فرزندان شما را با امکانات آشنا کند، یادگیری واقعی زمانی اتفاق می افتد که کودکان آزادانه بسازند.

2. مهارت های حرکتی ظریف

دستکاری بلوک های کوچک به مهارت و کنترل انگشت زیادی نیاز دارد.

این امر لگو را به یک فعالیت حرکتی خوب تبدیل می کند که هماهنگی حرکتی ظریف کودک شما را ایجاد می کند و ماهیچه های کوچک دست را تقویت می کند.

در واقع، بلوک های کلاسیک لگو برای کودکان نوپا بسیار دشوار است که با آن بازی کنند، زیرا انگشتان کوچک آنها بهتر می توانند بلوک های بزرگتر را کنترل کنند.

همانطور که آنها کنترل بیشتری ایجاد می کنند، می توانند روی قطعات کوچکتر حرکت کنند.

مزایای بازی با لگو بسیار زیاد است.

مزایای بازی با لگو
مزایای بازی با لگو
بهترین لگو های دنیا

متنوع ترین لگو های دنیا!


لگو اسباب بازی جدید 2022، لگو دخترانه و پسرانه اسباب بازی های جذاب ساختنی و فکری بهترین و جدیدترین مدل ها با قیمت مناسب با ارسال پیشتاز به کل کشور کافیه که به سایت سر بزنید و عاشق لگو می شوید.

3. هماهنگی دست و چشم

بازی با لگو و سایر اسباب‌بازی‌های ساختمانی در واقع مهارت‌های فیزیکی متعددی را ایجاد می‌کند. این یکی از مزایای بازی با لگو است.

دستکاری قطعات به توسعه هماهنگی چشم و دست کمک می‌کند، آموزش چشم‌ها و دست‌ها برای کار با هم، و همچنین ادغام دو طرفه – جایی که دو طرف بدن (یا دو دست) یاد می‌گیرند که با هم کار کنند.

4. از دیگر مزایای بازی با لگو “حل مسئله” است.

حل مسئله مهارتی که اغلب به عنوان یکی از مهم ترین مهارت ها برای برجسته شدن در محل کار بیان می شود . در اوایل زندگی و از طریق بازی ایجاد می شود. این از مهمترین مزایای بازی با لگو است.

در حالی که می توانید به عنوان یک بزرگسال برای بهبود این توانایی تمرین کنید، بهترین راه برای تشویق این مهارت در کودکانتان این است که آنها را در بازی غوطه ور کنید که شامل حل منظم مشکلات برای خودشان است.

لگو چه ربطی به حل مسئله دارد؟ به همه چیز!!

همانطور که کودکان در حال ساختن هستند، اساساً یک مسئله را بعد از دیگری حل می کنند، زیرا می فهمند که چگونه قطعات را با هم هماهنگ کنند، ساختار را مانند آنچه در ذهنشان بود، و ساختار قطعات را برای عملکردهای مختلف بسازند.

آنها اساساً در حال یادگیری فناوری اولیه و مهارت های مهندسی هستند.

حل مسئله با لگو
مزایای بازی با لگو

5. محدوده توجه

یکی از دلایل مفید بودن لگو برای مغز این است که باعث افزایش تمرکز می شود.

هر چه کودک بیشتر در یک فعالیت غوطه ور شود و به قولی در خودش “گم شود”، توانایی کودک برای تمرکز بیشتر می شود.

کودک نوپای من ممکن است فقط 5 دقیقه بازی کند، اما با بلوغ شدن و درگیر شدن در فعالیت های بازی خود، زمانی که برای یک فعالیت صرف می کند افزایش می یابد.

برخلاف زمان تماشای صفحه که یک فعالیت غیرفعال است، هر زمان بازی که در آن کودک به طور فعال درگیر تفکر است، تأثیر مثبتی بر دامنه توجه رشد او خواهد داشت. این یکی از مزایای بازی با لگو است.

همچنین این مطالب می تواند به شما کمک کند بخوانید در پیویو :

https://pioio.com/mag/2022/04/25/complete-list-of-baby-seismic/ https://pioio.com/mag/2022/05/04/teaching-numbers-to-children/ https://pioio.com/mag/2022/02/14/robot-toys-influence-on-children/

6. یکی دیگر از مزایای بازی با لگو برنامه ریزی است.

یادگیری برنامه ریزی مهارتی است که باید مانند هر مهارت دیگری تمرین شود. و میتوان این مهارت را از مزایای بازی با لگو دانست.

شما متوجه مهارت های ضعیف برنامه ریزی در نحوه طرح ریزی یک کودک در مدرسه خواهید شد. به عنوان مثال، فضای آن‌ها در صفحه تمام می‌شود، بدون جهت شروع می‌کنند و بعداً مسیر را تغییر می‌دهند، یا درخواست می‌کنند دوباره شروع کنند.

آیا تا به حال نقاشی کودکی از خانواده خود را دیده اید، جایی که آخرین نفر در گوشه ای له می شود؟ این نشان دهنده توانایی رشد کودک برای برنامه ریزی قبل از شروع یک کار، و همچنین مهارت های فضایی او هنگام برنامه ریزی صفحه یا کار خود است.

لگو ابزاری عالی برای تمرین داشتن یک برنامه در ذهن و سپس اجرای برنامه است.

یک کودک نوپا ممکن است با آزمایش لگو شروع کند و متوجه شود که آنها به هم متصل می شوند و می توانند در یک برج چیده شوند.

بعداً، همانطور که مغز آنها رشد می کند، آنها شروع به ساختن ساختارهایی با هدف می کنند. همانطور که می بینید مزایای بازی با لگو بیشتر از این حرف هاست…

7. دانش رنگ و شکل از مزایای بازی با لگو

یادگیری در مورد رنگ ها و اشکال در اوایل کودکی لزوماً نیازی به آموزش رنگ ها و اشکال ندارد.

به سادگی با قرار دادن کودک در معرض فعالیت ها، بازی ها و اسباب بازی های آموزشی، آنها به طور اتفاقی این مفاهیم را یاد خواهند گرفت. این مهارت به راحتی از مزایای بازی با لگو است و می تواند شما را از این وظیفه خلاص کند.

به دست آوردن بسیاری از تجربیات عملی، مانند احساس اشکال بلوک ها و لگو در حین بازی، ارزش زیادی دارد.

مزایای بازی با لگو
مزایای بازی با لگو

لگو اسباب بازی طرح کالسکه هری پاتر برند Lari

یک پکیج بسیار زیبا و هیجان انگیز برای دوست داران لگو و هری پاتر با کیفیت بسیار مرغوب

8. یکی از مهمترین مزایای بازی با لگو افزایش مهارت های اجتماعی است.

در حالی که یادگیری با لگو می تواند در حین بازی مستقل اتفاق بیفتد، یکی از آموزشی ترین چیزها در مورد آن این است ایجاد مهارت های اجتماعی که یکی از مزایای بازی با لگو است.

وقتی بچه‌ها با هم چیزی می‌سازند، یاد می‌گیرند که به اشتراک بگذارند، نظرات دیگران را در نظر بگیرند، به نوبت رفتار کنند، صبور باشند، و بازخورد و انتقاد سازنده ارائه کنند (مانند : اگر این کار را انجام دهیم ممکن است خراب شود، چرا آن را به این شکل امتحان نکنیم؟ و…).

آنها همچنین لذت کار مشترک با یک نفر و همچنین لذت ساده گذراندن وقت با دوستان را تجربه می کنند.

اجتماعی تر شدن با بازی با لگو
اجتماعی تر شدن با بازی با لگو

9. از مزایای بازی با لگو رشد عاطفی نیز هست.

بازی با اسباب‌بازی‌های ساختمانی نه تنها یک فعالیت درمانی و استرس‌زا است، بلکه بازی نمادین (یا بازی وانمودی) را نیز تشویق می‌کند.

وقتی بچه‌ها درگیر بازی وانمودی با دیگران می‌شوند، می‌توانند «زندگی» را، به اصطلاح، به شیوه‌ای ایمن و سالم به نمایش بگذارند. این نیز یکی دیگر از مزایای بازی با لگو است.

آنها نقش بازی می کنند، گفتگو می کنند، وانمود می کنند که بزرگ هستند و سعی می کنند از طریق بازی تمام جنبه های زندگی را درک کنند.

10. مهارت های ریاضی اولیه

یکی از دلایلی که لگو برای توسعه یادگیری خوب است این است که به ایجاد یک پایه اولیه برای مفاهیم ریاضی مانند شکل، مفهوم عدد، اندازه گیری و غیره کمک می کند. از مزایای بازی با لگو این مسئله نیز احساس میشود.

در حین کار با بلوک های کوچک، کودکان مفاهیم و اصطلاحات ریاضی مانند:

یکی بیشتر یکی کمتر

بلندتر، بلندتر، کوتاه تر

کافی نیست، خیلی زیاد، چندتا دیگه

مستقیم، زیگزاگ، گرد، لبه دار

بیش تر، به اندازه کافی، و غیره.

مهارت های ریاضی اولیه با لگو
مهارت های ریاضی اولیه با لگو

لگو کلاسیک 444 تیکه

یک پکیج لگو کلاسیک با رنگ های شاد و با کیفیت با تعداد قطعات و تنوع بسیار بالا برای رشد خلاقیت فرزند عزیز شما

11. استقامت از مزایای بازی با لگو

احساس مصمم بودن برای تکمیل کاری، پشتکار کودک را تقویت می کند، یک ارزش عالی برای آموزش به فرزندتان.

فعالیتی مانند ساختن سازه دارای یک نقطه شروع و یک هدف مطلوب است. تعداد کمی از کودکان راضی می شوند که ساخت و ساز خود را نیمه کاره رها کنند، که به آنها انگیزه ای برای استقامت می دهد. این یکی دیگر از مزایای بازی با لگو است.

آیا فکر میکردید که قطعات پلاستیکی رنگارنگ می توانند چنین مزایای شگفت انگیزی داشته باشند!؟ مزایای بازی با لگو بسیارند…

برای تقویت هوش فرزندتان با لگو آماده اید؟ با تمام انتخاب های مجموعه لگو، از کجا شروع می کنید؟

ما برای شما بهترین لگو ها را در بالاترین سطح تنوع و کیفیت را آماده کردیم. حتما به فروشگاه ما سر بزنید.

لگو چه ربطی به حل مسئله دارد؟

همانطور که کودکان در حال ساختن هستند، اساساً یک مسئله را بعد از دیگری حل می کنند، زیرا می فهمند که چگونه قطعات را با هم هماهنگ کنند. بیشتر در این مقاله بخوانید….

آیا از طریق همین سایت میتوانیم لگو تهیه کنیم؟

ما در مجله سایت پیویو علاوه بر یاد دادن مزایا بازی با لگو برای شما بهترین انتخاب در بالاترین سطح تنوع و کیفیت را آماده کردیم کافیست کلیک کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

parnaz_hasannezhad

مسافر رویاها...

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. نرگس گفت:

    بسیار جامع و زیبا بود

    1. parnaz_hasannezhad گفت:

      بسیار ممنون از نظر ارزشمندتان

  2. نسرین گفت:

    عالی.دستت درد نکنه

    1. parnaz_hasannezhad گفت:

      ممنون از نظر ارزشمدتان