اختراع جدید ایلان ماسک/ کاشت تراشه در مغز
بازدید 322
0

اختراع جدید ایلان ماسک/ کاشت تراشه در مغز

ایلان ماسک بنیان گذار اسپیس اکس است که در زمینه هوافضا فعالیت میکند و در پروژه هایی با ناسا مشارکت داشته است. همچنین مدیر عامل شرکت تسلا، بنیان گذار شرکت بورینگ، یکی از بنیان گذاران شرکت اوپن ای آی، نورالینک و مالک توییتر است. او به ثروتمند ترین شخص در جهان معروف است. شما در هر جایی میتوانید اثری از ایلان ماسک پیدا کنید. در ادامه به معرفی اختراع جدید ایلان ماسک میپردازیم.

اختراع جدید ایلان ماسک/ کاشت تراشه در مغز

اختراع جدید ایلان ماسک چییست؟

نورالینک شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک در بیانیه ای گفته است. که توانسته تاییدیه ی سازمان غذا و دارو ایالات متحده را برای اولین مطالعه بالینی روی انسان بگیرد. این شرکت در زمینه ساخت تراشه مغز _کامپیوتر فعالیت میکند. اختراع جدید نورالینک یک تراشه است که به رشته های انعطاف پذیر ریزی چسبیده است. که یک ربات این ریشه ها را به بافت مغز متصل میکند. کار این دستگاه این است که سیگنال ها را از مغز دریافت کند و به سمت موتور های کنترل حرکات هدایت کند.

این تراشه چه کاربردی دارد؟

ایلان ماسک ادعا دارد که این تراشه کاملا ایمن است و به راحتی از مغز جدا میشود. و میتوان از آن در درمان مشکلاتی مانند نابینایی، معلولیت استفاده کرد. همچنین برای افرادی که دچار بیماری های خاص هستند امکان استفاده از فناوری های موبایل و کامپیوتر را فراهم کرد.

در آوریل سال 2021 نورالینک با انجام آزمایشاتی و کاشت تراشه ای در مغز میمون به مردم نشان داد که این تراشه به میمون کمک میکند با کمک ذهنش در کامپیوتر پینگ پنگ بازی کند.

اما نورالینک اولین شرکت در دنیا نیست که میخواهد تراشه‌ای در مغز انسان بکارد. بلکه شرکت سینکرون در سال 2021 توانست تا تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا را دریافت کند. و حدود یک سال پیش خبر از کاشت اولین تراشه در مغز انسان داد.

هنوز معلوم نیست که اولین بار تراشه نورالینک قرار است در مغز چه کسی کاشته شود. اما ایلان ماسک گفته است که میخواهد در آینده آن را در مغز خودش هم بکارد.



اختراع جدید نورالینک چیست؟

اختراع جدید این شرکت کاشت یک تراشه در مغز است.

کاربرد این تراشه چیست؟

ایلان ماسک ادعا دارد که این تراشه میتواند در درمان بیماری هایی مانند معلولیت کمک کند.

اولین آزمایش انسانی این تراشه چه زمانی است؟

در اواخر سال گذشته ایلان ماسک خبر داد که تا 6 ماه دیگر اولین کارآزمایی انسانی آغاز میشود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ستیلا ارگنجی مقدم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *