بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در خانه
بازدید 144
0

بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در خانه

یکی از مسائلی که امروزه هر کسی به آن نیاز دارد یادگیری زبان انگلیسی است. یادگیری این زبان در هرمسئله ای به درد شما میخورد. اگر قصد مهاجرت دارین یاد داشتن انگلیسی یکی از اولویت ها است و میتواند به جلو افتادن کار شما کمک. خارج از بحث مهاجرت امروزه با پیشرفت تکنولوژی برای کار و استفاده از موبایل، رایانه و.. هم نیاز به یادگیری انگلیسی است. حتی یاد داشتن اصطلاحات مفید و روزمره هم میتواند کمک زیادی به شما بکند. در ادامه میخواهیم روش های یادگیری زبان انگلیسی در خانه را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه

بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در خانه


تماشا کردن فیلم و سریال با زیرنویس :

اگر به یادگیری مکالمه انگلیسی علاقه مند هستید. تماشا کردن فیلم و سریال با زبان اصلی و زیرنویس یکی از تاثیر گذارترین روش ها است. شما میتوانید درحالی که دارید فیلم یا سریال مورد علاقه تان را تماشا میکنید. بدون اینکه از درس خواندن خسته شوید و یا حوصله تان سر برود به آسانی مکالمه انگلیسی را بیاموزید.

یادگیری لغات جدید:

افزایش فرهنگ لغات میتواند کمک زیادی به شما بکند. شما زمانی که لغات زیادی بلد باشید نصف بیشتر راه را برای یادگیری انگلیسی رفته اید. دایره لغات در مکالمه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

گوش دادن به آهنگ و یا فایل های صوتی :

با گوش دادن به آهنگ و فایل های صوتی علاوه بر آنکه میتوانید مطالب جدید بیاموزید بلکه با تلفظ صحیح کلمات نیز آشنا میشوید. گوش دادن به آهنگ باعث میشود کلمات برایتان تکرار و تمرین شده و در کنار آن لذت هم ببرید.

خواندن کتاب :

کتاب خواندن به شما کمک میکند دایره لغات خود را افزایش دهید و همچنین تمرینی برای درک مطلب است. اما در کنار یادگیری میتواند شما را سرگرم کند و اوقات خوشی را برایتان رقم بزند پس سعی کنید کتابی انتخاب کنید که برایتان جالب باشد. همچنین میتوانید از کتاب های آموزشی نیز استفاده کنید.

با اطرافیان به انگلیسی صحبت کنید :

در خانه با خانواده و دوستان به انگلیسی صحبت کنید اینکار باعث میشود مطالب از یادتان نرود و تکرار شود. همچنین باعث میشود که هی بخواهید کلمات جدید بیاموزید در کنارش اطرافیان را نیز به انگلیسی علاقه مند میکنید. علاوه بر همه ی اینها صحبت کردن با یک زبان دیگه باعث میشود اعتماد به نفس فرد بالا برود.

ترجمه کردن کتاب :

کتابی که برایتان جالب است و دوست دارید را بردارید و شروع به ترجمه آن کنید مهم نیست که هنوز همه کلمات را به خوبی یاد ندارید. هر جا کلمه جدیدی به چشمتان خورد که معنی آن را نمیدانستید به دیکشنری و یا اینترنت مراجعه کنید این به معنای شکست شما نیست. بلکه یک موفقیت نیز به شمار میرود چون شما یک کلمه جدید آموخته اید. میتوانید کتاب هایی با زبان فارسی نیز انتخاب کنید و آنها را به انگلیسی ترجمه کنید.

زیرنویس فیلم :

معمولا افراد در زمان های بیکاری خود به دیدن فیلم میپردازند. حالا شما میتوانید همان فیلم ها را با زبان اصلی مشاهده کنید و خودتان آنها را ترجمه کنید. همچنین برای انگیزه بیشتر میتوانید پیج اینستا، حسابی در گوگل و… بزنید و فیلم هایی که تازه منتشر شده اند را با زیرنویسی که خودتان ترجمه کردید در آن قرار دهید.

ایجاد محیط رقابتی :

اگر خواهر یا برادر هم سن خود دارید و یا با دوستان خود میتوانید محیطی رقابتی ایجاد کنید با یک دیگر قرار بگذارید که هر کدام در یک هفته 100 لغت جدید یاد بگیرید. با هم به انگلیسی صحبت کنید زمانی که یک همراه داشته باشید برای یادگیری بیشتر انگیزه میگیرید.

مطالعه روزانه :

همانطور که تا کنون متوجه شده اید روش های بالا برای افرادی است که به درس خواندن علاقه ای ندارند و خیلی زود خسته میشوند. اما اگر شما به مطالعه علاقه مند هستید، مطالعه به صورت روزانه پیشنهاد ما به شماست. به این صورت که 1 ساعت در روز را به خواندن لغات اختصاص دهید. 2 ساعت متن های بلند را مطالعه کنید، 2 ساعت به انگلیسی گوش دهید و 1 ساعت را به تمرین مکالمات ساده بپردازید. البته میزان ساعت با توجه به زمان های خالی شما در روز میتواند متغیر باشد.

نرم افزار خودآموز :

نرم افزار های خود آموز را روی گوشی خود نصب کنید اینگونه یک کلاس زبان سیار همراه با خود دارید. از مزایای این نرم افزار ها این هست که دیگر لازم نیست پول زیادی به کلاس و معلم بدهید و هر زمان که شرایطش را داشتید از آن استفاده کنید.



اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ستیلا ارگنجی مقدم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *