لگوهای که بیشتر از یک اسباب بازی اند!
بازدید 4789
0

لگوهایی عجیب که بیشتر از یک اسباب بازی اند!

در واقع تاریخچه لگو به دهه های قبل برمیگردد وقتی که اوله کرک کریستینسن ، نجار یک کارگاه نه چندان بزرگ ، ورشکست شد و تصمیم گرفت که اوضاع را هرچند سخت اما از اول بنا کند، او با اولین ایده یعنی ساخت یک اردک چوبی ، شروع به ساخت اسباب بازی های چوبی کرد. او با اینکه در ابتدا اصلا فروش نداشت ، اما کیفیت را فدای کمیت نکرد و به تلاش خود ادامه داد. تا اینکه یک فروشگاه به صورت عمده به او سفارش بزرگی را محول کرد. بعد از آن او که فکر می کرد کسب وکارش رونق گرفته بسیار خوشحال بود اما عمر این خوشحالی تا جایی ادامه داشت که خبر ورشکستگی فروشنده نیز به گوش رسید، اوله دوباره به کف نشست و تصمیم گرفت که خودش شروع به برندسازی و فروش محصولاتش را آغاز کند و آنجا سرآغاز خلق لگو در ذهنش شروع شد این اتفاق بسیار سریع رو به گسترش و پیشرفت رفت به طوری که درحال حاضر تبدیل به یک سرگرمی و رقابت جهانی بین بزرگترین لگو ، خلاقانه ترین لگو ، کوچکترین لگوها و… تبدیل شده است .

چی شد که لگو ، تبدیل به لگو شد؟

 از آغاز فروش تا رسیدن به برند لگو فراز و نشیب های زیادی را طی کرد و اتفاقات زیادی افتاد که بدترین آن آتش سوزی کارخانه اسباب بازی های چوبی و بهترین که بعد از آن رخ داد ایده خلق آجرهای پلاستیکی با دستگاه پس حرارتی بود و این گونه شهرت برند لگو بر سر زبان ها افتاد!

لگو مدل سفینه اونجرز آیتم Jisi 96070

  • جنس : پلاستیکی
  • ابعاد : 52*12*62 سانتی متر
  • تعداد قطعات : 3066 قطعه
  • دارای 5 مینی فیگور
  • تقویت هوش و حافظه کودک
  • تقویت هوش ریاضی
  • سازه به همراه نقشه

بزرگترین لگو 2021    

لگو کولوسئوم ( کلوسیوم ) که ایده آن برگرفته از یک تماشاخانه قدیمی در کشور ایتالیا است که بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم بوده‌ است و ظرفیتی تا سقف 80 هزارنفر را در آن زمان داشته است.

اگر کسی کمی راجع به معماری و گذشته ایتالیا شنیده باشد، مشتاق است تا بخشی از تاریخ را به خانه خود ببرد و نمادین ترین نقطه عطف روم را دوباره در اتاق خود خلق کنند. این مجموعه از 9036 قطعه تشکیل شده است، این نه تنها از مجموعه بزرگترین لگوهای عجیب می باشد که تا به امروز راه اندازی شده است، بلکه به طرز ماهرانه ای برای تقلید از معماری باورنکردنی آمفی تئاتر اصلی رومی طراحی شده است، و آن را به یک پروژه ساختمانی برای لذت بردن و مجموعه ای برای شگفتی بینندگانش تبدیل کرده است.

لگو کولوسئوم
بزرگ ترین لگو 2021

در بین لگوهای شگفت انگیز و بزرگترین لگو های جهان ، کولوسئوم روی یک پایه بیضی شکل قرار گرفته است و به این صفحه نمایش 360 درجه امکان می دهد از هر زاویه ای به نمایش درآید. پس سازندگان بزرگترین لگو پس از ساخت آن می‌توانند انتخاب کنند که کدام سمت از این مکان تفریحی باشکوه لگوهای عجیب یکی از پربازدیدترین مکان‌های دیدنی روم را به نمایش بگذارند – خواه این ضلع جنوبی ساختمان باشد که در طول سال‌ها توسط زلزله‌ و بلایای طبیعی مختلف ویران شده است، یا دیوار شمالی کامل‌تر آن که جان سالم از این حوادث به در برده است. لگو کولوسئوم ( بزرگترین لگو ) دارای طاق‌هایی است که با جزئیات آجری بازسازی شده‌اند و امکان دید از بیرون به مرکز کولوسئوم را فراهم می‌کنند، درست مانند نمونه واقعی آن!

همچنین درباره لگو در پیویو بخوانید:

لگو ، اسباب بازی محبوب کودکان و بازی های ویدئویی لگویی

لگو چیست؟+تاریخچه لگو

لگو سفینه فضایی جنگنده دکول مدل 7118

  • دارای 518 قطعه 
  • دارای 5 عدد مینی فیگور 
  • دارای دفترچه راهنما 
  • دارای سازه سفینه و هواپیما 
  • قابلیت جایگذاری فیگور در سازه 
  • دارای قابلیت پرتاب تیر 
  • مناسب + ۶ سال به بالا
  • پرورش خلاقیت
  • هماهنگی حرکات چشم و دست
  • یادگیری حل مسئله

لگو ماشین کنترلی

شاید در نظر شما لگوها از آن دسته اسباب بازی هایی باشند که با تکمیل کردن آن ها فقط در جای ثابتی قرار داد و از دیدن آن لذت برد اما خوب است بدانید که امروزه تنوع انواع لگوهای عجیب به قدری افزایش یافته است که لگوهایی با قابلیت تحرک نیز توجهه علاقمندان خود را جلب کرده است.

لگو ماشین کنترلی
لگو ماشین کنترلی

نمونه آن لگو ماشین کنترلی می باشد. این لگو که قطعات آن با لگو های دیگر تفاوت زیادی ندارد. به طور معمول دارای قطعات بالای 1000 قطعه می باشد که باید ابتدا آن را مانند یک لگو ثابت بنا کرد و در حین فرایند ساخت ، یک یا دو موتور اصلی را در آن قرار داد. این نمونه لگوها اغلب دارای کنترل می باشد که پس از ساخت و تکمیل آن، با استفاده از ریموت قابل حرکت است. ضمن اینکه برخی از لگوهای ماشین کنترلی از روی نسخه واقعی آن ها طراحی و ساخته شده است که این برای علاقمندان به انواع ماشین بسیار هیجان انگیز است. این سبک اسباب بازی نوآورانه طرفداران زیادی را نه تنها در کودکان بلکه میان بزرگسالان به خود جلب کرده است چراکه برخی از انواع آن به صورت یک یا دو مدل ماشین مختلف می توان ساخت و با یک تیر دو نشان زد!

لگو اسلحه

لگو اسلحه از دیگر انواع لگوهای عجیب در جهان است که به تازگی به خط تولید انبوه و فروشگاه های جهانی رسیده است. زیرا اغلب در اولین طراحی به صورت سفارشی برای مشتریان خاص قابل سفارش بود و بعد از افزایش محبوبیت آن در میان سایر گروه های مردم به تولید انبوه آن نیز توجه زیادی شد و در دستور کار قرار گرفت.

لگو اسلحه
لگو تفنگ اسباب بازی

از نکات جالب این مدل لگو این است که کودک خود خالق تفنگ اسباب بازی خود بوده و از اینکه خودش دارد برای ساخت اسباب بازی اش تلاش می کند، موجب تقویت اعتماد بنفس و هوش فضایی اش در این سن می شود و از آنجا که اسباب بازی لگوهای عجیب در دسته بازی های فکری نیز جای دارد باعث افزایش تمرکز فکری و انسجام ذهنی کودک نیز می باشد.

همچنین این لگو دارای فشنگ های لگویی پلاستیکی می باشد که نسبت به سایر تفنگ های اسباب بازی خطر کمتری داشته و به یک وسیله سرگرمی کم خطر با شرط رعایت علائم هشدار روی بروشور آن می توان بازی سالمی را اجرا کرد.

لگویی که به کمک تکنولوژی آمد

سرنوشت لگو تنها به اسباب بازی بودنش ختم نمی شود و او تلاش کرده است تا بیشتر خودش را در دل طرفدارانش جا کند. طرفداران لگو از روحیه خلاقیت و هوش فضایی بسیار بالایی برخوردارند و هیچ محدودیتی اجازه نمی دهد تا ان ها را از این سرگرمی جذاب دلسرد کند. نمونه آن جوانی 18 ساله اهل آندورایی ، کشوری کوچک که میان فرانسه و اسپانیا قرار گرفته است، این پسر خلاق که از بدو تولد بدون دست و بازو ناقص متولد شده بود، محدودیت خود را به فرصت تبدیل کرد و در جهان درخشید!

اولین دست مصنوعی که دیوید ساخت ، توانایی مقاومت در برابر فشار زیاد را نداشت و حدود 9 الی 10 سال تلاش کرد تا دانش و تجربه لازم را برای ساخت یک دست مصنوعی لگویی مناسب و مقاوم را به دست آورد دیوید آگیلار اولین مدل پروتز بازوی خود را فقط طی 5 روز ساخت که یک نمونه جامع و کامل بود و دیوید می‌توانست حتی از آن در استخر برای شنا هم استفاده کند زیرا این مدل قابلیت های بیشتری داشت. اما دیوید 18 ساله تصمیم گرفت که با ارتقا آن اقدام به ساخت پروتز دوم که شامل یک باتری با توانایی خم و راست کردن آسان تر آرنج مصنوعی است.

لگوی نقاشی « موج بزرگ»

جامپی میتسویی (Jumpei Mitsui) ، هنرمند خلاق ژاپنی که با استفاده از ابزار و مواد غیرمتعارف در آثار هنری خود استفاده می کند. او به عنوان یکی از طراحان حرفه ای لگوهای عجیب، مجسمه ها را با لگوهای کوچک و رنگارنگ می سازد که آثار بی نظیری را خلق کرده است.

لگو موج بزرگ
لگو نقاشی معروف “موج بزرگ”

لگو سفینه اسکاتلر بتمن دکول مدل 7127

  • 6 عدد مینی فیگور 
  •  775 قطعه
  • جنس پلاستیک فشرده 
  • قابلیت تیر اندازی 
  • مناسب +6 سال به بالا 
  • دارای دفترچه راهنما 
  • اتصال و انفضال آسان
  • ساخت چین 

او در ابتدا برای خلق چنین آثار قوی ای مشغول به خواندن مقالات دانشگاهی و کتاب های زیادی درباره حرکت موج های قوی و غول پیکر کرد و به تماشای فیلم و مستندهای علمی درباره حرکات امواج دریا و اقیانوسها پرداخت. سپس با اتود زدن طرح نهایی لگو شگفت انگیز خود به این سازه منسجم رسید.

میتسوی یک نسخه برجسته سه بعدی از مجموعه لگوهای عجیب با مقیاس بزرگ از نقاشی کاتشوشیکا هوکوسای (Katsushika Hokusai) نقاش معروف ژاپنی با عنوان “موج بزرگ” را با  50000 آجره های بلوکی تکمیل کرده است. در این نقاشی، موج بزرگی دیده می‌شود که به قایق‌ها در نزدیکی ساحل استان کاناگاوای ژاپن تنه می زنند. در نهایت این اثر فوق العاده زیبای هنری را در موزه هانیکو اوزاکا در معرض دید تمام مردم قرار دادند.

لگو ربات یا ربات لگویی؟

ربات ها دنیای گسترده ای دارند که پیوند آن ها با تنوع لگو، اتفاق بسیار شگفت آوری را رقم می زند. این لگوهای عجیب رباتی در چند نوع مختلف ثابت و متحرک ساخته و عرضه می شوند. در نوع ثابت لگو ربات ، آجره های موجود از روی نقشه راهنما به ترتیب مراحل گفته شده ساخته می شوند اما در نوع متحرک آن ، پیچیدگی بیشتری در اجرا و حرکت آن دخیل می شود. برای مثال در برخی از انواع آن مثل ربات کنترلی لگویی طعم یادگیری و ساخت لگوهای عجیب، سرگرمی با یادگیری برنامه نویسی عجین شده که مناسب گروه سنی 7 تا 18 سال ارائه می شود. البته منظور از کاربرد برنامه نویسی در این اسباب بازی ها ، صرفا کدنویسی آن هم به صورت ابتدایی ، نه حرفه ای و تخصصی است که به تقویت هوش و حافظه و مهارت های اصلی و لازم کودک و نوجوان بسیار کمک می کند.

لگو ربات
مجموعه لگوهای عجیب: لگو ربات اسباب بازی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

طیبه غفوریان

منصرف از مهندسی، پناهنده ادبیات و هنرهای نمایشی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *