عروسک برای بیماران خاص سرطان اوتیسم
بازدید 539
0

عروسک هایی که برای بیماری های خاص ساخته شده اند

هیچ بچه ای نیست که یک رفیق از جنس عروسک نداشته باشد. رفیقی که همیشه همراهش است و دست در دست هم همه جا میروند. دنیایش را با او شریک میشود و خودش را با او مقایسه میکند. بنابراین دنیای کودکان با عروسک ها ادغام شده است. هیچ کس نمیتواند تاثیر عروسک بر زندگی کودک را منکر شود. تصور کنید یک کودک بیمار باشد به عنوان مثال دارای بیماری دیابت است. آیا داشتن یک عروسک برای بیماری دیابت که لوازم کمکی افراد دیابتی را همراه دارد در درمان او کمک کننده نیست؟ آیا نقطه امیدی برای او نیست؟ قطعا هست. به همین دلیل است که عروسک برای بیماری های خاص ساخته شده تا کودک یک دوست مانند خودش داشته باشد. عروسک برای بیماری سرطان

بیش از 150 میلیون کودک معلول در سراسر جهان وجود دارد. با این حال، این کودکان به دنیایی می‌ رسند که در آن، حتی قبل از اینکه دامان مادرشان را رها کنند، با دنیای اسباب بازی هایی رو به رو هستند که هیچ شباهتی به آنها ندارد.

کودکان زیادی هستند که با بیماری های خاص دست و پنجه نرم میکنند. گاهی این بیماری ها روی ظاهرشان تاثیر میگذارند که ممکن است بخاطر تفاوتی که بین آنها و بقیه ایجاد میشود روحیه شان را تضعیف شود. وجود یک دوست یا عروسک خاص که شبیهشان باشد کمک بزرگی برای یرگشت روحیه از دست رفته است.

غیر از بیماری یه طور کلی عروسک هایی ساخته شده اند که اندام و ظاهر واقعی انسان های معمولی را به نمایش میگذارند نه ظاهری تخیلی که خیلی از آدم ها آنطور نیستند. به عنوان مثال دارای انحناهای طبیعی بدن هستند. بعضی ها با قد کوتاه ساخته شده اند بعضی قد بلند. بعضی ها با پوست روشن و بعضی ها تیره. این ها برای بچه ها خیلی مناسب تر از سوپر مدل های تخیلی ست.

عروسک برای بیماری های خاص

شرکت Mattel سازنده اسباب بازی های باربی گام بزرگی در زمینه ساخت عروسک خاص برای بیماری خاص برداشته که با تشویق های فراوانی همراه شده است. هدف این مجموعه کمک به افزایش اعتماد به نفس کودکان بوده است که تا حد زیادی هم موفق شده است.

عروسک باربی با بیماری ویتیلیگو

ویتیلیگو باعث می شود که لکه های پوست رنگدانه خود را از دست بدهند. Mattel در بیانیه‌ ای اعلام کرد که نمونه اولیه اسباب‌ بازی ویتیلیگو که سال گذشته در صفحه اینستاگرام باربی معرفی شد، به «لایک‌ ترین» پست آن تبدیل شد.

در اصطلاح عامیانه به ویتیلیگو بیماری لک و پیس میگویند که شاید برای شما آشناتر باشد. افرادی که دارای این بیماری خاص هستند پوست بدنشان دو رنگ میشود. در قسمتی رنگ طبیعی بدن خودشان است و در قسمتی سفید است که این سفیدی به تدریج گسترش پیدا میکند. کودکی که دارای این اختلال است نباید احساس کند که زیبا نیست باید بداند با هر ظاهری میتواند زیبا باشد و مانند دیگران در اجتماع ظاهر شود. این عروسک میتواند به شدت کمک کننده باشد. عروسک برای کودک ناشنوا عروسک برای کودک ناشنوا

عروسک برای بیماری سرطان برای کودک سرطانی

کودکانی که دچار بیماری سرطان هستند زمانی که تحت شیمی درمانی قرار میگیرند و موهایشان را از دست میدهند گوشه گیر میشوند. پیدا کردن دوست برایشان سخت میشود و گاهی اوقات حتی تلاشی هم در این باره نمیکنند. اینطور مواقع شرایط برای پدر و مادر ها هم سخت تر میشود. شاید تنها راه برگرداندن آنها به شرایط طبیعی زندگی هدیه دادن عروسک برای بیماری سرطان باشد. این عروسک ها دارای کیت های مراقبتی هستند که گاهی اوقات حتی کودکان مانند یک پزشک از آنها مراقبت میکنند که این کار در روند درمانی کودک بسیار تاثیر گذار خواهد بود. هیچ چیز برای آنها زیباتر از داشتن یک رفیق مانند خودشان آن هم از جنس عروسک که همه بچه ها دارند نیست.

داستانی واقعی از تاثیر عروسک بر کودک : مادر میا دختر 6 ساله ای که درگیر بیماری سرطان بود از تاثیر عروسک برای بیماری سرطان بر فرزندش میگوید که زمانی که او با این عروسک خاص مواجه شد بسیار هیجان زده شد. هر بار که از پیش پزشک برمیگشت با استفاده از عروسک و وسایل همراهش به برادر کوچکترش نشان میداد که دکتر چگونه او را درمان میکند. حتی او که ار بوی الکل متنفر بود بخاطر درمان عروسک توسط خودش دیگر با بوی الکلی که پرستاران استفاده میکردند مشکل نداشت و این تاثیر شگفت انگیز است.

jhv

عروسک با سمعک برای کودک دارای اختلال کم شنوایی

کودکانی که دارای اختلال کم شنوایی هستند معمولا از وجود سمعک روی گوش هایشان شکایت دارند و بخاطر اینکه مانند دیگران نمیتوانند بدون وسیله کمکی بشنوند اعتماد به نفسشان پایین می آید. گاهی اوقات حتی برای لجبازی سمعک را در می آورند تا ارتباطشان با دنیای اطراف قطع شود. همه این ها بخاطر تمایزی ست که بین خود و دیگران قائل اند. اگر کسی را شبیه به خودشان پیدا کنند ورق برمیگردد و آن روی شاداب او را خواهید دید. عروسک های سمعک دار یکی از چیز هایی هستند که حس شباهت را به این بچه ها منتقل میکنند و به آنها میفهمانند که تنها نیستند.

بیشتر بدانید:

https://pioio.com/mag/2018/03/06/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%b9%d8%b1%d9%88%d8%b3%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9/

عروسک با لوازم کمکی دیابت برای کودکان دیابتی

دیابت یک بیماری فوق العاده سخت است که این سختی برای کودکان بسیار بیشتر است و تحمل کردنش دشوار تر. همانطور که میدانید افراد دیابتی نباید قند مصرف کنند و بچه ها هم که عاشق قند و شیرینی اند. مراحل دیالیز برای بچه ها طاقت فرساست و نیاز به کمک روحی و جسمی فراوان دارند. کمک جسمی که از سمت پزشکان است اما روح کودک چه؟ عروسک برای کودک ناشنوا

روح پاک او درکی از سختی و بیماری ندارد و فقط به دنبال بازیگوشی ست. در دنیای فانتزی او همچنان جایی برای عروسک ها هست. ولی عروسکی که از جنس او و مانند او باشد.

کمپانی های سازنده عروسک برای کودکان دیایتی عروسک هایی ساخته اند که همراهشان لوازم کمک مراقبتی دیابت است مانند دستگاه اندازه گیری قند خون و دستگاه لنز
یک پمپ انسولین که می تواند به کمر عروسک بسته شود، به علاوه یک چسب برای چسباندن ست تزریق
یک خودکار انسولین، برای عروسک هایی که از پمپ استفاده نمی کنند
یک دستبند پزشکی
قرص گلوکز
دفترچه گزارش
یک کیف مخصوص برای لوازم و … . این وسایل تحمل سختی دیالیز را برایشان آسان تر میکند پس تاثیر گذاری بسیار زیادی دارد.

عروسک با بیماری پوستی خال غول پیکر ملانوسیتی

بیماری پوستی خال غول پیکر یک بیماری مادر زادی است که تکثیر بیش حد اما خوش خیم سلول های پوستی ( ملانوسیت های پوست ) باعث آن است. در این بیماری خال هایی در حدود 20 سانتی متر ایجاد میشود که ممکن است در موارد بد خیم سیستم عصبی مرکزی را هم درگیر کند. کودکانی که دارای این ضایعات پوستی هستند بخاطر تفاوتی که بین خود و دیگران میبینند احساس زیبایی را از دست میدهند که این بدترین اتفاق است. نباید اجازه داد که این اتفاق بیفتد. یکی از راه های جلوگیری از آن وحود یک عروسک با ویژگی های ظاهری کودک است تا او بفهمد که تنها نیست و حتی شاید آن خال ها به نظرش زیبا بیایند. کمپانی هایی هستند که عروسک برای بیماری های خاص میسازند یا حتی افرادی هستند که به صورت شخصی طبق مشخصات کودک شما از او یک عروسک درست میکنند.

یکی از تجریه های واقعی : کیگان کامرون، 2 ساله، با خال مادرزادی غول پیکر، یک بیماری پوستی نادر، به دنیا آمد. مادر کیگان میگوید که وقتی فرزندش در خیابان راه می رود نگاه های زیادی روی او خیره است. من میخواهم که کیگان بفهمد که متفاوت بودن اشکالی ندارد به همین دلیل عروسک برای بیماری خاص او ساخته شد که دقیقا خال هایی شبیه به خودش داشت. او عروسکش را با خود همه جا میبرد و اندازه خودش از او مراقبت میکند. این کار باعث شده که کیگان از جلد خجالتی بودنش خارج شود و با بیماری اش کنار بیاید.

عروسک با بیماری خال ملانوسیتی

مطلب بسیار مفیدی که هر پدر و مادری باید بداند.

https://pioio.com/mag/2021/12/29/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%a8%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d9%86/

عروسک با اختلالات جسمی حرکتی

علاوه بر همه این ها کمپانی ماتل عروسک هایی را برای افراد معلول ساخته است که به گفته خودش دو تا از پرفروش ترین عروسک های باربی روی ویلچر بودند. بعضی از عروسک ها فقط روی ویلچر هستند و بعضی ها دارای اندام مصنوعی هستند که برای کودکان با هر نوع اختلال حرکتی مناسب اند. این عروسک ها دست و پای مصنوعی یا عصا یا ویلچر دارند که بسیار مورد تشویق همه جهان قرار گرفتند . مراقبت از روح این بچه ها مهم ترین هدف مجموعه های سازنده عروسک برای بیماری های خاص است.

آیا عروسک برای بیماری های خاص وجود دارد؟

با توجه به بیماری فرزند شما انجمن ها یا کمپانی های خاصی هستند که هم عروسک کاملا مشابه چهره فرزند شما را میسازند و هم عروسک از پیش آماده شده مانند باربی برای یک سری از بیماری ها وجود دارند که نمومه هایی از آن را در مقاله میتوانید مشاهده کنید.

بیماری های خاصی که عروسک برایشان ساخته شده چیست؟

ویتیلیگو ، سرطان ، آلبینیسم ، خال پوستی ملانوسیتی ، کم شنوایی ، دیابت و …

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

کیمیا عدالتی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *