بهترین اسباب بازی ها برای کودکان 1 ساله
بازدید 198
0

بهترین اسباب‌ بازی‌ ها برای کودکان 1 ساله

بهترین اسباب‌ بازی‌ ها برای کودکان 1 ساله اسباب بازی هایی هستند که باعث سرگرمی و رشد کودک باشند.

تمایل کودکان به بازی در سن یک سالگی بیشتر میشود و علاوه بر اسباب بازی مناسب سن شان والدین و هم بازی مناسب تاثیر بسیاری بر کیفیت بازی کودک دارد. به طور کلی فقط اسباب بازی مهم نیست بلکه هم بازی ام مهم است.

در این مقاله لیستی از بهترین اسباب‌ بازی‌ ها برای کودکان 1 ساله تهیه کرده ایم که به بررسی آن ها میپردازیم.

لیست بهترین اسباب بازی ها برای کودکان 1 ساله

اسباب بازی لوازم آشپزخانه

کودکان یک ساله در سنی هستند که می خواهند در هر کاری که شما انجام می دهید مشارکت داشته باشند. در حالی که آنها هنوز نمی توانند از پس ابزارها و لوازم آشپزخانه برآیند، شما می توانید با اسباب بازی لوازم آشپزخانه آن هارا سرگرم کنید.

اسباب بازی وسایل آشپزخانه برای کودکان دوساله

اسباب بازی حمام

هم بازی دوست داشتنی کودک شما داخل حمام که باعث می شود او به حمام علاقه مند شود.

اسباب بازی حمام برای کودکان دو ساله

رنگ انگشتی

رنگ انگشتی یک بازی حسی است که برای رشد کودک بسیار مهم است. بیشتر بچه‌ها رنگ انگشتی را دوست دارند. تعجب خواهید کرد که چقدر رنگ انگشتی می تواند کودک 1 ساله شما را مشغول کند. و نکته این رنگ ها این است که قابل شستشو و غیر سمی هستند.

رنگ انگشتی برای کودکان دو ساله

اسباب بازی موزیکال

کدام بچه ای اسباب بازی موزیکال دوست ندارد؟ آنها را زودتر با اسباب بازی های موزیکال آشنا کنید تا کودک نوپا شما برخیزد و شروع به رقصیدن کند. کارشناسان کودک اسباب بازی موزیکال را برای تقویت تخیل و خلاقیت توصیه می کنند.

اسباب بازی موزیکال

عروسک حیوانات

برای اینکه کودک شما با طبیعت ارتباط برقرار کند اولین قدم خرید عروسک حیوانات است زیرا کودک با آن ها بازی میکند و رابطه ای دوستانه با حیوانات برقرار میکند. البته باید دقت داشت این عروسک ها به قدر کافی نرم باشند و پولیش ضد حساسیت داشته باشند.

عروسک حیوانات

عروسک نوزاد

عروسک نوزاد از آن اسباب بازی هایی است که تا بزرگسالی با کودک شما همراه است. کودکان با عوض کردن لباس عروسک و مراقبت از او احساس مسولیت میکنند و همچنین مهارت های ظریف حرکتی شان تقویت می شود.

عروسک برای کودکان 2 ساله

کتاب حمامی

کتاب‌های حمامی کتاب‌هایی ایده‌آل برای کودکان نوپا هستند، زیرا ضد آب و پارگی هستند. چون بچه‌ها در حال دندان درآوردن هستند و هنوز نمی‌دانند چگونه با یک کتاب کار کنند، از بین بردن آنها برایشان سخت است. این کتاب ها همچنین با تصاویر رنگارنگ توجه یک کودک 1 ساله را به خود جلب می کنند.

صندوقچه اسباب بازی

کودکان یک ساله تمایل دارند مجموعه ای از اسباب بازی های خود را در مکانی جمع آوری کنند، بنابراین خرید صندوقچه و یا باکس اسباب بازی باعث میشود کودک شما منظم باشد و خودش اسباب بازی هایش را جمع کند. همچنین همیشه در دسترسش خواهد بود.

لگو و پازل های مناسب کودکان یک ساله

این اسباب بازی ها هماهنگی دست و چشم و مهارت های حرکتی ظریف را تقویت می کند. در یک سالگی، بچه‌ها می‌توانند شروع به چیدن پازل‌های آسان کنند. لگو ها و پازل ها به کودکان نوپا کمک می‌کند تا واژگان، ادراک، هماهنگی دست و چشم و تطابق را در خودشان پرورش دهند.

اسباب بازی لگو برای کودکان 2 ساله
اسباب بازی لگو برای کودکان 2 سالهه

اسباب بازی واکر

بچه های یک ساله با سوار شدن، هل دادن یا کشیدن واکر ها مهارت های حرکتی خود را به کار می گیرند. باعث تعادل در حرکت و راه رفتن کودک می شوند. همچنین تمرکز کودک را تقویت میکنند.

واکر اسباب بازی کودکان 2 ساله

واکر موزیکال صورتی هانگر

واکر موزیکال صورتی هانگر دارای طراحی و رنگ آمیزی جذاب و زیبا از جنس پلاستیک فشرده مرغوب میباشد . این واکر مجهز به ۴ چرخ محکم برای حرکت، وجود ابزار رنگارنگ و کاربردی مانند زنگ، جغجغه و موزیکال است . وجود رنگ‌های شاد به کار رفته در این محصول، هم باعث جذب بیشتر کودک و هم باعث آموزش رنگ ها به او میشود. همچنین ابزار رنگی تعبیه شده در این واکر، باعث ایجاد هماهنگی بین دست‌ها و چشمان کودک و تقویت حس بینایی او می‌شود.همچنین این محصول دارای دستگیره‌ای برای گرفتن کودک می باشد

بلوک ساختمانی

مجموعه بلوک های ساختمانی شامل ویژگی‌های تعاملی است که خلاقیت و سرگرمی را القا می‌کند. بلوک‌های ساختمانی اسباب‌بازی‌هایی با انتهای باز هستند؛ یعنی اسباب‌بازی‌هایی که کودک شما می‌تواند به طرق مختلف از آنها استفاده کنند.

چند نکته برای والدین

اولین تولد کودک شما فرا رسیده است! همانطور که برای جشن آماده می شوید، به ۱۲ ماه گذشته به عنوان زمان رشد و توسعه باورنکردنی فکر کنید. تنها در یک سال، کودک شما از یک نوزاد کاملاً ناتوان به یک فرد کوچک مستقل تبدیل شده است.

کودکان یک ساله در انجام چند کار برای خود بسیار خوب هستند، مانند غذا خوردن با انگشتان، کمک به والدین خود در پوشیدن لباس و ورق زدن کتاب داستان. کودک شما باید شروع به استفاده صحیح از چند وسیله مانند قاشق تلفن و برس مو کند. اگرچه ممکن است استفاده آنها از این چیزها به درستی نباشد، اما قطعاً پیشرفت خوبی است.

روزانه برای کودک نوپای خود کتاب بخوانید.

از او بخواهید اشیایی را برای شما پیدا کند یا اعضای بدن و اشیاء را نام ببرد.

با کودک نوپاتان بازی‌های همسان سازی مانند مرتب‌سازی شکل و پازل‌های ساده انجام دهید.

او را تشویق کنید تا چیزهای جدید را کشف و امتحان کند.

با صحبت کردن با او و اضافه کردن کلماتی که شروع می کند به رشد زبان کودک خود کمک کنید. به عنوان مثال، اگر کودک نوپا شما می گوید “بابا”، می توانید پاسخ دهید: “بله، درست می گویی.”

با اجازه دادن به فرزندتان در لباس پوشیدن و تغذیه خودش، استقلال رو به رشد فرزندتان را تشویق کنید.

هرچیزی که می خواهید به کودک خود آموزش دهید باید از طریق بازی باشد. البته نوع بازی برای او باید جذاب باشد.

و در آخر

  • محصولاتی را بخرید تا با عث شود فرزندتان رشد کند.
  • اسباب بازی ها باید سرگرم کننده و آموزشی باشند و همچنین اقتصادی. سایت های مختلف را چک کنید و در آخر گزینه مناسب را انتخاب کنید.
  • ایمن باشد و مواد سازنده آن ضد حساسیت و با کیفیت باشد.
  • بهترین اسباب بازی ها برای کودکان 1 ساله باید کمک کنند تا رنگ‌ها، شکل‌ها، صداها و بافت‌ها را کشف کنند.

همچنین در پیویو می خوانید :

https://pioio.com/mag/2022/02/19/what-toy-is-suitable-for-what-age/ https://pioio.com/mag/2022/02/21/the-best-toy-for-2-year-olds/ https://pioio.com/mag/2022/02/08/the-best-toys-for-children-with-autism/
چه اسباب بازی برای کودک یک ساله بخرم؟

انواع پازل ها و انواع لگو. عروسک نوزاد . عروسک حیوانات. اسباب بازی موزیکال

هنگام خرید اسباب بازی به چه نکاتی توجه کنیم ؟

هنگام خرید به علاقه و سرگرمی و رده سنی کودک خود توجه کنید همچنین به کیفیت اسباب بازی ها

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

fateme danesh nhd

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *