دنیای کد نویسی
بازدید 188
1

دنیای کد نویسی

دنیای کد نویسی در کنار داشتن ذوق و علاقه نیازمند هدف گذاری در این راستا می باشد، مثل تمام کارهای دیگر اینجا هم برای رسیدن به خواسته های خود بهتر است هدف خود را مشخص کنید تا پیشرفت در کار شما پیش بیاید.

دنیای پر از راز کد نویسی

وقتی تصمیم دارید وارد عرصه کد نویسی شوید باید قبل از آن از این راه اطلاع داشته باشید ؛ چرا که اگر بدون اطلاع از این راه و مشکلات و روش ها وارد این مسیر شوید وقتی در بین راه وارد کد نویسی شدید و  درگیر پیچیدگی های و سختی های کار شدید مجبور به عقب نشینی میشوید و تمام راه آمده را بر میگردید چرا که ندانسته وارد این راه شده اید و فقط به اسم آن اکتفا کرده اید.

برای شروع برنامه نویسی شاید شما چندین فیلم آموزشی را دیده باشید و یا چندین کد را خلاصه کرده باشید، ولی وقتی با آن روبه رو میشوید که به تنهایی شروع به کد نویسی برای یک مجموعه کوچک کنید آن موقع است که برای یک کد نویسی ساعت ها و روزها و حتی ماه ها باید وقت بگذراید تا آن برنامه را به اتمام برسانید و تازه در این موقع مشکلات و دردسرهای کد نویسی خودی نشان میدهند.
در ادامه راه کسانی کد نویسی را ادامه میدهند که از روی علاقه وارد آن عرصه شده اند نه تنها بخاطر کسب تخصص و به دست آوردن درآمد پا به دنیای کد نویسی گذاشته اند.

 

کد نویسی را از کجا آغاز کنیم؟

برای وارد شدن به دنیای کد نویسی همان گونه که گفته شد  اولین قدم و مرحله همان داشتن علاقه می باشد نه اینکه قصد شما از انتخاب کد نویسی پول و لاکچری بودن این رشته باشد، چرا که گهگاهی که مجبور هستید برای مدت طولانی برای ساختن یک کد تمرکز کنید اگر علاقه ای در کار نباشد خسته خواهی شد و تمرکزتان را از دست بدهید.
وقتی که به انتخاب راه خود و علاقه خود به این رشته مطمئن هستید اکنون وقت آن رسیده است که یک زبان برای آموزش و کار خود انتخاب کنید قسمتی از زبان های کدنویسی مربوط موبایل می باشد و تعدادی از آنها مربوط به ویندوز؛ برخی به وب و یا  زبان های دیگری که تخصصی تر می باشند. و این را بدانید که باید یک انتخاب  و تصمیم مهم بگیرید.

زبان های پایه کد نویسی

بعضی زبان ها هستند که در پایه  و اصل شروع کد نویسی مهم هستند که قبل از شروع به کار باید  با آنها آشنا شوید ، به گفته یکی از برنامه نویس ها ، پایه و الفبای کد نویسی زبان  و یا کدهای html ، css  می باشد، شما هر زبان کد نویسی را  انتخاب کرده اید صبر کنید قبل از شروع باید html ، css  را یاد بگیرید تا قادر باشید با این دو زبان کار کنید.
شما اگر تلاش کنید میتوانید ظرف دو ماه اموزش های لازم را برای کار با برنامه های html ، css  آموزش ببینید.

اگر توانایی مالی و یا زمان برای رفتن به کلاس های آموزشی در آموزشگاه ها را ندارید میتوانید از طریق اینترنت و فیلم های اموزشی ، آموزش این زبان ها را بگذرانید.

زبان php

یکی از عامیانه ترین و اصلی ترین زبان هایی که میتوان از آن نام برد و جز محبوب ترین زبان ها قرار داد php می باشد که با آن قادر خواهید بود وارد بازار کار شوید. برنامه های زیادی هستند که با زبان کد نویسی php ساخته شده اند که میتوان به  برنامه های زیر اشاره کرد:فیس بوک و توئیتر

 

شناخت زبان های سمت کاربر

زبان های کاربر به زبان های جاوا ، زبان جاوا اسکریپت، ++c و زبان c هستند  که هر کدام از این زبان ها در جایگاه خود از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. نمیتوان گفت که کدام یک از این زبان ها کار آمد تر هستند و کاربردی می باشند چرا که هر یک از این  زبان ها مکمل همدیگر هستند.

زبان کد نویسی جاوا اسکریپت

در  کد نویسی و آموزش زبان کد نویسی html ، css  میتوانید در تکمیل این دو زبان سراغ آموزش زبان جاوا اسکریپت بروید. گفته میشود این زبان یکی از زبان های پر کاربرد می باشد  ولی اگر بخواهیم به زبان ساده و عامیانه در مورد زبان جاوا اسکریپت برای شما توضیح بدهیم می توان گفت که تمام زیبایی هایی که در یک سایت وجود دارد با استفاده از جاوا اسکریپ طراحی شده است.

زبان های برنامه نویسی بسیار گسترده و تخصصی هستند و نمیتوان تمام آنها را در این مقاله بیان کرد. ولی به یاد داشته باشید میتوانید با آشنایی با زبان های کد نویسی و مفاهیم آنها میتوانید زبان مورد علاقه خود را پیدا کنید.

آشنایی با ادیتور ها

شاید برای شما هم جای سوال باشد که کدهای زبان ها را درکجا اجرا میکنند؟

در جواب سوال شما باید گفت که با استفاده تاز ادیتورها کدهای زبان ها را اجرا میکنند  به صورت معمول در مورد هر زبانی  یک یا چند ادیتور وجود دارد و گاهی هم یک ادیتور به صورت مشترک مورد استفاده قرار میگیرد مثل: ++jetbrainspstorm ، notepad

شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که چون فکر میکنید رشته تحصیلی شما کامپیوتر و یا زیر مجموعه از آن نیست پس نمیتونید وارد دنیای کد نویسی شده و در آن موفق باشید؛ ولی بهتر است این تفکر را ذهن خود دور کنید که کاملا در اشتباه هستید. برای یادگیری و مطرح شدن در این رشته باید تلاش و کوشش کنید چه بسا بودند افرادی که هیچ تحصیلات دانشگاهی نداشتند ولی در کد نویسی انسان های موفقی شدند.

با بیان این نکات اگر هنوز بر علاقه خود مصمم هستید و میخواهید که برای رسیدن به آرزوهای خود در امر آموزش و پیشرفت و رسیدن به کاری که به آن علاقه دارید تلاش کنید، کافی ایست همین الان با یک سرچ در دنیای مجازی به دنبال زبان مورد علاقه خود باشید و آن را سر لوحه کار خود قرار دهید و برای رسیدن به خواسته های خود تلاش کنید. برای آموختن و پیشرفت کردن هیچ وقت دیر نیست.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پریسا شهسواری

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. کدرلایف گفت:

    ممنون از این مقاله کاربردی