نکات خانه داری | ترفند های مهم و جالب
بازدید 122
0

نکات خانه داری | ترفند های مهم و جالب

این خانم ها هستند که همیشه به کار های خانه رسیدگی میکنند. دانستن نکات خانه داری باعث میشود تا آنها بتوانند راحت تر و حرفه ای تر کارهایشان را انجام دهند. و همچنین یادگیری این نکات سبب میشود تا سرعت انجام کار ها افزایش یابد. و در وقت ، هزینه ها صرفه جویی شود. در ادامه مبخواهیم نکات و ترفند های خانه داری را برای شما عزیزان بازگو کنیم.



نکات خانه داری و ترفند های جالب و مهم :

نکات خانه داری | ترفند های مهم و جالب

رفع بوی سوختگی :

اگر غذای شما سوخته و کل خونه را بوی سوختگی برداشته کافیه تا مقداری نمک داخل ماهیتابه سوخته خود بریزید تا بو را کاهش دهد.

تیز کردن قیچی :

زمانی که از قیچی خود برای بریدن کاغذ استفاده کنید قیچی کند میشود. و همان اصطلاح ماست را هم نمیبرد اتفاق می افتد. و در آخر مجبورید که آن را کنار بگذارید. اما میتوانید تکه ای فویل آلومینیومی بردارید. و با قیچی آن را ببرید این عمل باعث تیز شدن قیچی میشود.

تمیز کردن ظروف مسی :

ظروف مسی یکی از پرطرفدار ترین ظروف بین خانم ها هستند. اما بیشتر افراد دغدغه تمیز کردن این ظروف را دارند. و به همین خاطر با اینکه علاقه بسیاری به مس دارند از خرید آن امتناع میکنند. اما دیگر نگران نباشید شما میتوانید ظروف خود را با سس کچاپ مالش دهید. این عمل باعث تمیزی و برق زدن ظروف مسی شما میشود.

نکات خانه داری | ترفند های مهم و جالب

سفید بودن برنج :

برای اینکه سفیدی برنج شما حفظ شود. میتوانید در زمان پختن آن چند قطره آب لیمو به آب برنج اضافه کنید.

نکات خانه داری | ترفند های مهم و جالب

محافظت از ماشین لباسشویی :

برای تمیز کردن لوله ها و داخل ماشین لباسشویی میتوانید، هر چند وقت یکبار مقداری سرکه برای نمونه یک لیتر با توجه به حجم آن داخل ماشین ریخته و آن را روشن کنید. تا تمام مراحل شست و شو را انجام دهد. و همچنین برای طولانی تر کردن عمر ماشین ماهی یکی دوبار کمی وازلین روی قسمت هایی که احتمال زنگ زدگی بیشتر است بزنید.

بستن درب پاکت :

اگر پاکت خوراکی دارید که درب آن باز مانده است. یا نامه ای دارید که میخواهید آن را بسته نگهدارید. میتوانید با استفاده از لاک ناخن آن را مهر و موم کنید.

نکات خانه داری | ترفند های مهم و جالب

از بین بردن لکه های چربی :

لباستان چرب شده؟ نمیدانید چجوری باید تمیزش کنید؟ نگران نباشید. کافیه تا روی لکه چربی مقداری کوکا کولا بریزید. و آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید تا شسته شود.

از بین بردن خراش های روی چوب :

اگر روی سرویس چوب شما خراش افتاده و باعث ناراحتی شما میشود. نگران نباشید فقط کافیه تا یک گردوی بدون پوست بردارید. و روی خراش های بکشید سپس خودتان متوجه تغییر آن میشوید.

رفع زنگ زدگی :

وسایل شما دچار زنگ زدگی شده؟ نگران نباشید کافیه تا یک پیاز را خرد کنید. و وسیله مورد نظر را به آن بکشید. تا زنگ زدگی آن رفع شود.

نکات خانه داری | ترفند های مهم و جالب

از بین بردن لکه ظروف پلاستیکی :

اگر ظروف پلاستیکی شما رنگ غذا را به خودش گرفته و هرچه میشورید تمیز نمیشود. نگران نباشید کافیه تا آنها را یک شب تا صبح در ترکیب جوش شیرین و آب قرار دهید. تا مانند روز اول تمیز شود.

نکات خانه داری | ترفند های مهم و جالب

رفع شوری غذا :

حواستان پرت شده و غذایتان شور شده است. اشکالی نداره شما میتوانید با یک سیب زمینی شوری آن را از بین ببرید. کافیه تا یک سیب زمینی را بردارید آن را پوست و تکه کنید و داخل غذا بیندازید.

نکات خانه داری | ترفند های مهم و جالب

تیز کردن سوزن چرخ خیاطی :

اگر سوزن چرخ شما کند شده و دیگر نمیتوانید از آن استفاده کنید. نیازی نیست آن را دور بیندازید. شما میتوانید آن را مثل اول تیز کنید فقط کافیه تا یک سمباده معمولی زیر چرخ بگذارید. و سوزن را چند بار درون آن فرو کنید.

نکات خانه داری | ترفند های مهم و جالب

رفع لکه چسب :

برای از بین بردن لکه چسب میتوانید پارچه ای را آغشته به سرکه کنید. و آن را روی لکه چسب بگذارید. به گونه ای که کل آن را پوشش دهد. به مرور خواهید دید که سفتی چسب از بین میرود و جدا میشود.

نکات خانه داری | ترفند های مهم و جالب

تمیز کردن ماکروویو :

اگر ماکروویو شما سریعا کثیف میشود. و احساس خوبی به آن ندارید. کافیه تا با گذاشتن یک فنجان آب و عصاره لیمو آن را در یک دقیقه تمیز کنید.

تازه نگهداشتن موز :

اگر تعداد زیادی موز در خانه دارید. و میخواهید آنها را تا مدت طولانی تازه نگهدارید. کافیه تا انتهای آن را با یک تکه فویل یا پلاستیک بپوشانید.

نکات خانه داری | ترفند های مهم و جالب

بوگیر یخچال :

زمانی که غذا یا مواد غذایی بودار داخل یخچال میگذارید. یا مدت طولانی خانه نیستین. یخچال بوی نا خوشایندی به خود میگیرد. برای رفع این مشکل میتوانید قندی را بردارید و بسوزانید. و آن را داخل یخچال بگذارید. قند سوخته بهترین بوگیر برای یخچال است.

رسیده شدن میوه ها :

زمانی که میوه های نرسیده داخل خانه دارید. و میخواهید به رسیده شدن آنها سرعت ببخشید. کافیه تا آنها را داخل پاکت کاغذی قرار دهید.

نکات خانه داری | ترفند های مهم و جالب

از بین بردن اثر انگشت از روی دیوار :

اگر کودکی در خانه دارید که انگشتان چربش را روی دیوار کشیده است. میتوانید با کشیدن تکه ای نان سفید روی رد انگشتان از شر آنها خلاص شوید.

خوشبو کردن خانه با استفاده از قند :

میتوانید مقداری عطر یا ادکلن خوشبو را در داخل یک ظرف کوچک بریزید. و یک قند را داخل آن بیندازید. و منتظر باشید تا به طور کامل عطر را جذب کند. سپس قند را آتش بزنید تا زمانی که عطر یا ادکلن تمام شود. بعد از آن خواهید دید که چقدر فضای خانه خوشبو شده است.

تشخیص تازه بودن سوسیس :

برای تشخیص تازه بودن سوسیس انگشت خود را بر روی آن فشار دهید، سپس بردارید. اگر رد انگشت شما روی آن ماند سوسیس تازه نیست.

نکات خانه داری | ترفند های مهم و جالب

شستن پرده تور :

پرده های تور خود را با سفید کننده نشورید. این کار باعث کدر شدن آنها میشود. برای تمیز و سفید شدن پرده تور ابتدا آن را با آب خالص بشورید تا خاک آن را بگیرد و از کدر شدن پرده جلوگیری شود. سپس به پودر خود مقداری جوش شیرین اضافه کنید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ستیلا ارگنجی مقدم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *