بازدید 222
0

اصول اساسی شنای کودک : نکات ایمنی و ترفندهای جالب برای والدین

حتی اگر کودک شما بار اول که وارد اسختر می شود بترسد و هراس داشته باشد او به زودی با کمک شما عاشق استخر می شود. این مقاله حاصل نظرات یک تیم متخصص است که پیشنهاداتی برای آشنا کردن کودک با آب و اطمینان از این که کودکان تجربه ای امن و شاد را در فصل شنا خواهند داشت ارائه می کند.

اگر شما هم این روزها به این فکر می کنید که دیگر وقتش رسیده کودک را با آب آشنا کنید و به او شنا یاد بدهید و با خود به استخر ببرید این مقاله می تواند به شما کمک کند.

شلپ شلوپ کردن در استخر کم عمق آسان و راحت است اما وقتی عمق آب بیشتر می شود می تواند خطرناک هم شود. طبق تحقیقات آکادمی آمریکایی بیماری های کودکان (AAP) کودکان در سنین 12 تا 36 ماهگی بالاترین خطر غرق شدن در آب را دارند و به همین ترتیب نیاز به این دارند که از سوی والدین بیشتر مورد مراقبت و دقت قرار گیرند.

درس های شنای کودک تا قبل از اولین سال تولد کودک پیشنهاد نمی شود. زیرا طبق نظر این آکادمی، شواهدی در حال حاضر وجود ندارد که برنامه های آموزشی کودک بتواند این ریسک غرق شدگی را کاهش دهد. اما شما می توانید در این که او را با بردن به استخر با آب آشنا کنید آزاد هستید اگر کودک شما حداقل یک ماه سن دارد. هنگامی که این کار را انجام می دهید به جای تکیه بر یکی از استراتژی هایی که در ادامه خواهد آمد چند و یا همه آن استراتژی ها را دنبال کنید. کوتاه آمدن در مورد نکات ایمنی و نادیده گرفتن آنها فقط امنیت کودک شما را به مخاطره می اندازد. پس به این نکات دقت بیشتری مبذول دارید تا بتوانید تجربه مناسبی در این رابطه برای خود و کودک دلبندتان بسازید.

 

نکات ایمنی آب برای نوزادان

نزدیک بمانید 

 دکتر جفری ویس نویسنده آخرین سیاستگذاری های حفاظت از غرق شدگی که در آکادمی آمریکایی کودکان مشغول به فعالیت است می گوید: همیشه به اندازه کافی نزدیک کودک باشید به گونه ای که به راحتی دست شما به کودک برسد. او را در بازوی خود بگیرید هنگامی که نزدیک آب می شوید. نوزادان و کودکان کوچک می توانند در آب خیلی کم هم غرق شوند. پس بسیار محتاط و مراقب باشید.

مراقب استخرهای بادکردنی باشید

برای کودک بسیار آسان است که غلت بزند و در این استخرهای نرم جست وخیز بزند و تعادلش را از دست بدهد. همیشه دقت کنید که این استخرها را بعد از استفاده خالی کنید و در استفاده از آنها مراقبت به خرج دهید.

به کتاب ها سری بزنید

والدین باید عملیات احیا یا CPR و آموزش پایه ایمنی آب را بلد باشند. این مطلب را مشاور کنی هاروی، مدیر توسعه فنی در امور و خدمات ایمنی و بهداشت موسسه آمریکایی رد کراس پرپاردنز مورد توجه قرار داده است. حتما در کلاس هایی که در هلال احمر و نهادهایی شبیه این در این رابطه برگزار می شود شرکت کنید. تا در هنگام شنای کودک بتوانید اگر با مشکلی مواجه شدید دست و پای خود را گم نکنید و با خونسردی مشکل را حل کنید.ون

از استفاده از اجسامی که کودک را روی آب نگاه می دارند پرهیز کنید

هم آکادمی آمریکایی کودکان و هم مرکز حفاظت و کنترل بیماری ها (CDC) توصیه کرده اند که از استفاده از این ابزارها دوری کنید زیرا حس اشتباه از امنیت می دهند و می توانند به سادگی دچار خراش و پارگی شوند و جان کودک شما را به خطر بیاندازند. شما فکر می کنید که کودک شما با استفاده از این وسایل و ابزار در امان است در حالی که با یک خراشیدگی یا پارگی جزیی ممکن است برای کودک خطرساز باشند و شما با همان حس نادرست از امنیت که دارید خیالتان به اشتباه راحت باشد و به این ترتیب کودک در خطر بیفتد.

از حصار استفاده کنید

مطمئن شوید که استخر خانگی شما برای شنای کودک از چهار طرف حداقل 4 فوت محصور شده باشد و یک دروازه مخصوص کوودک هم داشته باشد. این توصیه ای است که دکتر ویس می کند.

از آموزش شنای کودک تا 12 ماهگی پرهیز کنید

آکادمی آمریکایی کودکان برنامه های رسمی ایمنی آب را برای شنای کودکان کمتر از یک سال پیشنهاد نمی کند.

 

نکات ایمنی برای والدین

از وان حمام شروع کنید؛یک روش آسان و راحت برای شنای کودک این است که ایتدا خودتان را با آب اشنا کنید. در آنجا می توانید محیطی شاد و البته ایمن برای کودک خود بسازید.برای این که این تجربه برای وی جذاب تر باشد می توانید ظرفی را پر از آب کنید و روی سر و صورت کودک بریزید و لحظات شادی را برای او خلق کنید.

زمان درست را انتخاب کنید؛ حتی یک نوزاد هم می تواند یک شنای کوچک داشته باشد. شما می توانید آشنایی کودک با آب را هنگامی که حس کردید شرایط مناسب است و کودک احساس راحتی می کند شروع کنید. هر چه آشنایی با آب برای کودک زودتر انجام شود او در آینده احساس راحت تری در استخر خواهد داشت ولی به این نکته توجه کنید که حتما پیش از هر اقدامی با متخصص اطفال کودکتان همه چیز را چک کنید.

تجربه آشنایی کودک با آب را جذاب کنید؛ زبان بدن گویای همه چیز است. این مطلبی است که لارس مرزبرگ موسس مدرسه شنای کودک در شهر نیویورک به آن اشاره می کند. اگر شما حس می کنید کودک آرام است، لبخند می زند و تماس چشمی برقرار می کند یعنی کودک متوجه شده است که آب برای او جای امنی است پس مکان را برایش جذاب کنید. هنگامی که در آب هستید برایش آواز بخوانید یا اسباب بازی هایی مانند قایق موتوری را با خود به آب ببرید تا کودک شما سرگرم شود.

دمای آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که دمای آب مناسب کودک باشد؛ به رنگ لب، انگشت و پای کودک توجه کنید که اگر تغییر رنگ داشت و یا قرمز شد کودک را از استخر خارج کنید.

کودک را در زمانی که خواب آلود و خسته است به استخر نبرید و مطمئن شوید اختلالی با ساعت خواب کودک نداشته باشد. سعی کنید فضایی آرام و بدون تنش برای شنای کودک در آب بسازید تا او بتواند تجربه های بهتری از آشنایی با آب داشته باشد.

این مقاله راجع به این مطلب بود که چطور و چه هنگام کودک را با آب آشنا کرد. امیدوارم به درد کسانی که علاقه مند به این مطالب هستند بخورد.

 

برای مشاهده مقاله های بیشتر درباره تربیت کودکان اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *