ویژگی های افراد درونگرا
بازدید 108
0

ویژگی های افراد درونگرا | درونگرایی چیست ؟

ویژگی های افراد درونگرا توصیفی از شخصیت و نحوه رفتار یک انسان درونگرا است.

ممکن است افکار شما به سمت محتاط‌ترین و متفکرترین فردی که می‌شناسید برود. شاید به دوستی فکر کنید که بیشتر از توجه خاص و مشارکت اجتماعی اجتناب می کند، یا خواهر یا برادری که گوشه ای آرام را با کتاب ترجیح می دهد..

اما اگر شما کسی باشید که یک شب آرام در خانه را به یک مهمانی شلوغ ترجیح می دهید، چه؟ شاید بعد از تعامل با هر کسی غیر از یک یا دو دوست صمیمی، احساس خستگی و فرسودگی کنید. اگر چنین است، ممکن است به این فکر کرده باشید که آیا خودتان یک درونگرا هستید یا خیر.

با پیویو در این مقاله همراه باشید تا با ویژگی های افراد درونگرا آشنا شوید.

درونگرایی به خودی خود یک ویژگی شخصیتی قابل اندازه گیری نیست. در عوض، درونگرایی به سطوح پایین برونگرایی اشاره دارد.

افرادی که سطوح برون گرایی بالاتری دارند، تمایل دارند:

  • به دنبال تعامل اجتماعی و گفتگو هستند.
  • در محیط های شلوغ رشد می کنند.
  • طبیعت برون گراتری دارند.
  • خود را به راحتی بیان میکنند.
  • لذت از جمع های دوستانه.
  • از گذراندن وقت به تنهایی خودداری می کنند.

همانطور که درونگرایی در انتهای دیگر طیف برون گرایی قرار دارد، پس ویژگی های افراد درونگرا به طور کلی عبارت است از :

  • در محیط های ساکت بهتر عمل می کنند.
  • از گذراندن وقت در تنهایی لذت می برند.
  • در محیط‌ های اجتماعی، به جای نمایش شور و اشتیاق خود، ساکت هستند.
  • با پیویو همراه باشید تا به ادامه مقاله ویزگی های افراد برونگرا بپردازیم.

انواع درونگرایی

انواع درونگرایی

در مطالعه‌ ای در سال 2011، محققان چهار حوزه درونگرایی را مشخص کردند که عبارت است از:

اجتماعی : کسی که تمایل دارد وقت خود را در گروه های کوچکی از افراد یا به صورت تنهایی بگذراند.

متفکر : این دسته از افراد درونگرا میل به گذراندن زمان زیادی را در تخیل و چشم انداز درونی افکار خود دارند.

مضطرب : نشان دهنده گذراندن ایام خود به صورت تنهایی است زیرا همراهی با افراد دیگر باعث ایجاد احساس خجالتی بودن، بی دست و پا بودن اجتماعی یا عدم اعتماد به نفس می شود. به تنهایی، ممکن است در مورد تجربیات گذشته نشخوار فکر کنند یا در مورد آینده نگران باشند.

مهار شدن به سادگی : به این معنی است که شما بیشتر با محدودیت رفتار می کنید تا انگیزه. شما تمایل دارید افکار و احساسات خود را برای خود نگه دارید، و به طور کلی تا زمانی که زمان زیادی برای بررسی انتخاب های خود اختصاص ندهید، به دنبال هیجانات و احساسات جدید نخواهید بود.

طعم خاص درونگرایی شما ممکن است هر یک از این چهار عنصر را با هم ترکیب کند.

ویژگی های افراد درونگرا

تعدادی از عوامل به شکل‌گیری ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی کمک می‌کنند که شما را تبدیل به همان کسی که هستید می‌ کند. و این عوامل همچنین می‌توانند بر مدل درونگرایی در شخصیت شما تأثیر بگذارند. به بیان دیگر، هیچ دو درونگرایی دقیقاً شبیه هم نیستند.

ممکن است درون گرایی را در خود با برخی از ویژگی ها و رفتارهای زیر تشخیص دهید:

شما به زمان زیادی برای خودتان نیاز دارید

شاید فکر یک شب آرام در خانه برای شما بسیار لذت بخش باشد، چه قصد دارید آن زمان را صرف استراحت کنید یا به تنهایی از یک سرگرمی آرام لذت ببرید.

اگر زمان تنهایی باعث ایجاد احساس آرامش و آسودگی می شود، نه ناامیدی و استرس، احتمالاً بیشتر درونگرا هستید تا برونگرا.

تنهایی

معاشرت زیاد شما را خسته می کند – ویژگی های افراد درونگرا

این درست نیست که افراد درونگرا از تعامل اجتماعی متنفرند و به طور کامل از آن اجتناب می کنند. با این حال، ممکن است متوجه شوید که به زمان بیشتری برای شارژ مجدد بین رویدادها نسبت به یک فرد برونگراتر نیاز دارید.

معاشرت با دوستان در روز جمعه ممکن است انرژی شما را به حداکثر برساند و روز شنبه برای استراحت نیاز به خلوت کردن داشته باشید.

شما با درگیری مشکل دارید

مطالعات حاکی از آن است که افراد درونگرا نسبت به ارزیابی و انتقاد منفی حساسیت بیشتری دارند. وقتی فکر می کنید دیگران ممکن است با شما مخالف باشند یا نظر شما را تایید نکنند، ممکن است برایتان سخت باشد که افکارتان را به اشتراک بگذارید. در نتیجه، ترجیح می دهید اکثر اوقات از تعارض اجتناب کنید.

کار کردن به صورت انفرادی

ویژگی های افراد درونگرا به صورت تنهایی کار کردن

کلمه “پروژه گروهی” شاید باعث ایجاد ترس در قلب هر کسی شود، اما اگر کار در گروه ها را نفرت انگیز می دانید، مطمئناً می توانید بیشتر یک درون گرا باشید.

البته، این لزوماً به این معنا نیست که شما در کنار آمدن با دیگران مشکل دارید. زمانی که به تنهایی کار می کنید، ممکن است راحت تر تمرکز کنید. این برای سرگرمی ‌های شما نیز صدق می‌کند – افراد درون‌گرا اغلب سرگرمی ‌های انفرادی مانند مطالعه، کاردستی، بازی یا باغبانی را انتخاب می‌کنند.

انتخاب وظایف پشت صحنه از ویژگی های افراد درونگرا

شاید برایتان مهم نباشد که در پروژه های گروهی کار کنید، اما همیشه نقش‌ های پشت صحنه را انتخاب می ‌کنید.

این ویژگی از ویژگی های افراد درونگرا به این معنی است که شما ترجیح می‌ دهید تحقیقات را انجام دهید و گزارش ها را بنویسید تا ارائه آن، یا برای کارهایی داوطلب شوید که شما را از جمعیت دور می‌ کند.

و به طور کلی ترجیح می دهید به دور از مرکز توجه باشید.

انتخاب حلقه کوچکی از دوستان خود

ویژگی های افراد درونگرا . داشتن دوستان کم اما صمیمی

بسیاری از درونگراها فقط دایره کوچکی از دوستان خود را دارند، اما این به این دلیل نیست که نمی توانند دوست پیدا کنند یا از مردم متنفر باشند. تحقیقات نشان می‌ دهد که در واقع، روابط با کیفیت بالا نقش مهمی در شادی افراد درونگرا دارد.

اگر فردی درونگرا هستید، احتمالا به سادگی ترجیح دهید چند دوستی نزدیک و صمیمی داشته باشید تا یک دایره بزرگ از آشنایان معمولی. به هر حال، شما نسبت به یک فرد برونگرا به زمان بیشتری برای خود نیاز دارید، بنابراین زمان کمتری برای برقراری ارتباط و رسیدن به جمعی را انتخاب میکنید.

شما با مردم در سطح عمیق تری آشنا می شوید

اگر تمایل دارید خودتان را حفظ کنید، ممکن است شنیدن و مشاهده از کناری کاملاً طبیعی باشد. تماشای آنچه در اطراف شما می گذرد می تواند بینش بیشتری نسبت به دیگران به شما بدهد و سرنخ هایی از شخصیت و ترجیحات آنها ارائه دهد.

از ویژگی های افراد درونگرا میتوان به این موضوع اشاره کرد، که ان ها شنونده خوبی هستند و در درک زبان بدن و علائم و احساسات کمتر آشکار در کلمات، رفتار یا لحن صدای کسی مهارت دارند.

حرف نهایی این است که شما در مورد دیگران بیشتر می آموزید، که همین امر می تواند همدلی و توانایی شما برای ارائه حمایت عاطفی را تقویت کند.

زمان زیادی را صرف افکار خود می کنید

این مورد از ویژگی های افراد درنگرا را با موارد زیر توضیح می دهیم :

  • قبل از اینکه به یک برنامه عملی بپردازید، خود را در حال رویاپردازی یا اجرای سناریوها در ذهن خود می یابید.
  • به زمان بیشتری برای پردازش اطلاعات و سنجش دقیق گزینه ها هنگام تصمیم گیری نیاز دارید.
  • قبل از خرید بزرگ یا پذیرش یک پیشنهاد شغلی، تحقیقات گسترده ای انجام می دهید.
  • برای هر احتمالی، قبل از رویدادهای بزرگ، در ذهن خود طوفان فکری دارید.

درونگراها اغلب یک فرآیند فکری درونی فعال دارند، بنابراین این ویژگی ها همه می توانند نشان دهنده درونگرایی باشند.

منطقه ذهنی برای فرار – ویژگی های افراد درونگرا

منطقه ذهنی

آیا با اجازه به ذهن خود در حال «فرار» از موقعیت‌های ناخوشایند یا استرس‌ زا به سمت چیزی آرامش ‌بخش‌ می‌ روید؟

چرخش به درون راهی را به درون‌گراها ارائه میدهد تا موقعیت‌ هایی را که ناراحت‌ کننده هستند ترک کنند. به طور خلاصه، می تواند به عنوان یک مکانیسم بقا عمل کند.

این تمایل به گم شدن در افکارتان ممکن است این تصور را برای دیگران ایجاد کند که شما خجالتی، حواس پرت یا بی علاقه هستید. با این حال، در واقعیت، می‌ تواند به شما کمک کند تا با محیط‌ های پر تنش یا طاقت‌فرسا، از یک مهمانی گرفته تا یک جلسه طولانی و خسته کننده، کنار بیایید.

ترجیح دادن نوشتن به صحبت کردن

شاید فکر صحبت های کوچک شما را به لرزه درآورد، اما نوشتن افکارتان به طور طبیعی اتفاق می افتد، به خصوص زمانی که با احساسات پیچیده یا دشوار سر و کار دارید.

بسیاری از افراد درونگرا قبل از صحبت کردن، وقت می گذارند تا با دقت فکر کنند، بنابراین ممکن است برای شما مشکل باشد که در مورد هر چیزی سریع نظر بدهید. از سوی دیگر، نوشتن به شما این امکان را می دهد که موقعیت خود را به طور کامل در نظر بگیرید و کلمات مناسب را برای بیان خود با اطمینان و دقت انتخاب کنید.

کتاب خواندن

احساسات را عمیقاً درک می کنید

برخی شواهد نشان می دهد که افراد درونگرا ممکن است احساسات را شدید تر تجربه کنند و در مدیریت آن احساسات دچار مشکل شوند. این حساسیت بیشتر می تواند به توضیح اینکه چرا بسیاری از درونگراها به افسردگی مبتلا می شوند کمک کند.

چه چیزی باعث درونگرایی می شود؟

چه چیزی باعث درونگرایی می شود ؟

درونگرایی مانند سایر جنبه های شخصیت به صورت ترکیبی از دو عامل اصلی ایجاد می شود: ژن و محیط.

این احتمال وجود دارد که فردی که در خانواده ای درونگرا به دنیا آمده باشد، خودش شخصیتی درون گرا ایجاد کند – اما فقط تا حدی ژن ها به نشکیل شخصیت کمک می کنند.

محیطی که در آن بزرگ می شوید نیز تأثیر مهمی دارد. به طور خلاصه، مشاهده نحوه رفتار و واکنش اعضای خانواده در محیط های اجتماعی می تواند به شکل گیری شخصیت شما کمک کند.

سایر عوامل محیطی شامل موارد زیر می باشد:

  • سبک فرزند پروری
  • نوع آموزشی که دریافت می کنید
  • نوع ارتباط با همسالان
  • تجربیات زندگی به خصوص در دوران کودکی
  • شیمی مغز

درونگرایی در مقابل کمرویی

مطمئناً می توانید هم خجالتی و هم درونگرا باشید. همانطور که گفته شد، خجالتی بودن و درونگرایی نشان دهنده دو ویژگی متمایز است.

برخلاف درونگرایی، خجالتی بودن ارتباطی با نحوه مصرف و بازیابی انرژی شما ندارد. (پس بله، شما می توانید یک برون گرا خجالتی باشید.)

خجالتی بودن اغلب با تطبیق با یک موقعیت جدید و راحت شدن در محیط اطراف از بین می رود. به عنوان مثال، ممکن است در روز اول مدرسه خیلی تمایلی به شروع مکالمه نداشته باشید، اما در هفته دوم، ممکن است به اندازه کافی آرامش داشته باشید که با همکلاسی های خود صحبت کنید.

پذیرش مداوم از سوی دیگران نیز می تواند به کاهش احساس کمرویی کمک کند. با این حال، درونگرایی بیشتر به عنوان بخشی ثابت از شخصیت شما باقی می ماند.

حرف آخر در مورد ویژگی های افراد درونگرا

حرف آخر در مورد ویژگی های افراد درونگرا

اگر شما هم دارای ویژگی های افراد درونگرا هستید پس باید گفت درونگرایی بخشی از شخصیت شماست.

این ویژگی این یک نقص یا چیزی نیست که شما بخواهیئ آن را تغییر بدهید.

هیچ اشکالی ندارد که به زمان زیادی برای تنهایی نیاز داشته باشید، کار انفرادی خود را ترجیح دهید یا فقط چند دوست داشته باشید. چیزی که واقعاً اهمیت دارد این است که با شخصیت خود احساس راحتی کنید و خودتان را همانگونه که هستید بپذیرید.

منبع : helthline

همچنین در پیویو می خوانید :

https://pioio.com/mag/2022/04/16/types-of-personality-disorder/ https://pioio.com/mag/2022/04/10/how-can-we-not-be-comatose-step-by-step-guide/ https://pioio.com/mag/2022/04/09/what-is-an-action-plan-and-how-do-we-achieve-it-with-our-personalization/
ویژگی های افراد درونگرا چیست ؟

احتیاج به زمان تنهایی . ترجیح انجام کار های انفرادی به جای کار های گروهیی. داشتن دوستان صمیمی اما کم . ترجیح نوشتن به جای صحبت کردن و…

تفاوت درونگرایی و خجالتی بودن چیست ؟

هم افراد درونکرا و هم افراد برونگرا میتوانند خجالتی باشند زیرا خجالتی بودن با درونگرایی کاملا متفاوت است و به این معنی است که فرد هنگامی که احساس راحتی بکند در جمعی به مرور زمان کم حرف بودن و گوشه گیری او کنار گذاشته می شود.

عوامل موثر در ایجاد شخصیت درونگرای چیست ؟

عواملی همچون وراثت . نوع تربیت کودک. ارتباط او با دوستانش . تجربیات کودکی و… عوامل موثر بر شکل گیری شخصیت او هستند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

fateme danesh nhd

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *