مدیریت زمان
بازدید 92
0

مدیریت زمان | 10 تکنیک کاربردی و موثر

مدیریت زمان همیشه در زندگی و موقیعت های استرس زا مهم است. از آنجایی که نمی‌توانید ساعت‌های بیشتری به روز خود اضافه کنید، این بدان معناست که کشف راه ‌هایی برای حداکثر استفاده از ظرفیت محدودتان مهم است.

بیست و چهار ساعت! شما هر روز تنها بیست و چهار ساعت زمان برای انجام کار های خود دارید.

در اینجا پیویو، 10 تکنیک کاربردی برای مدیریت زمان، در محل کار را بیان کرده است.

1. ماموریت خود را مشخص کنید

تعیین وظیفه در مدیریت زمان

اولین نکته برای مدیریت زمان این است که ابتدا ماموریت خود را مشخص کنید. قبل از اینکه یاد بگیرید زمان خود را به طور موثر مدیریت کنید، باید اهدافی را تعیین کنید.

 و قبل از اینکه بتوانید اهدافی را تعیین کنید که منطقی هستند، به درک کاملی از ماموریت خود نیاز دارید – برای مشخص کردن “چرا” که انگیزه “چه چیزی” شما را ایجاد می کند.

با تعریف یک بیانیه، ماموریت خود را شروع کنید که نه تنها آنچه را که می خواهید انجام دهید بلکه چرا می خواهید انجام دهید را مشخص می کند.

 برای مثال، فرض کنید می‌خواهید فروش تاکو را شروع کنید. این یک هدف عالی (و خوشمزه) است. اما ماموریت شما چیست؟ برای خوشحال کردن مردم؟ برای مستقل شدن و حقوق داشتن ؟

تعیین ماموریت شما را در مسیر ایجاد اهداف هوشمند تر نگه می دارد. که به نوبه خود به شما کمک می کند تا بهره وری بیشتری داشته باشید.

2. «نه» گفتن را تمرین کنید

تمرین نه گفتن

وقتی برای اولین بار کارم را شروع کردم، هرگز نمی خواستم فرصتی را از دست بدهم.

 این طرز فکر «ترس از دست دادن» می‌تواند زمانی مفید باشد که به صنعت جدیدی دست پیدا کنید، اما در مورد مدیریت زمان به شما کمکی نخواهد کرد.

هرچه بیشتر کار کنید – حتی به نام رشد و توسعه – زمان کمتری برای انجام آنچه واقعا مهم است خواهید داشت.

اگر هدف شما مدیریت بهتر زمانتان است، در ابتدا بیان«نه» سخت است، اما اگر تصمیمات خود را از طریق مأموریت کلی خود فیلتر کنید، از زمان خود نیز محافظت می کنید.

3. مشخص کنید که در حال حاضر چگونه از زمان خود استفاده می کنید

مدیریت زمان چیست

احساس می کنید چقدر سازنده هستید؟ کیفیت کاری که تولید می کنید چگونه است؟

این سوالات مبهم هستند تا زمانی که آنها را با داده های واقعی ارزیابی کنید. برای شناسایی اینکه چه چیزی باید در روال خود تغییر کند (و در نهایت، چگونه موثرتر شوید)، ابتدا باید تصویر واضحی از اینکه زمان شما اکنون به کجا می گذرد، داشته باشید.

برای مثال، ممکن است متوجه شوید که بیشتر از آنچه فکر می‌کردید در رسانه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانید. یا اینکه دقایق زیادی در روز را صرف فکر کردن درباره آنچه در ایمیل بنویسید تلف می‌کنید.

4. انرژی خود را جیره بندی کنید | مدیریت زمان

نکته مهم دیگر برای مدیریت زمان، جیره بندی انرژی است.

یک افسانه رایج در فرهنگ شلوغی وجود دارد که کارآمدترین کارگران در سحرگاهی بیدار می ‌شوند، در حال حاضر با طلوع خورشید در جریان عمیقی قرار دارند. اما برای هر مدیر اجرایی استارت ‌آپی که ساعت 4 صبح برای کار از خواب بیدار می‌شود، یکی وجود دارد که هنوز در خواب است.

ذخیره انرژی در مدیریت زمان

کلید مدیریت زمان این نیست که خواب خود را به نام بهره وری قربانی کنید.

بلکه این است که زمان هایی از روز (یا عصر!) را که بیشترین انگیزه را برای انجام کارها دارید شناسایی کنید و سپس بر اساس آن برای کار خود برنامه ریزی کنید. بنابراین، مطمئناً زمانی که پرانرژی هستید فکر کنید – اما به خاطر داشته باشید که رسیدن به نتیجه فقط به انرژی نیاز ندارد.

چه زمانی خلاق ترین و الهام بخش ترین هستید؟ چه زمانی بیشترین تمرکز را دارید؟

برای مثال، اگر در ساعات اولیه صبح، درست بعد از صبحانه و قهوه، هوشیارتر هستید، مهم ترین و سخت ترین کار خود را برای آن زمان برنامه ریزی کنید. از طرف دیگر، چه زمانی بیشترین احساس خستگی را دارید؟ کارهای مدیریتی و بی فکر را برای آن دوره ذخیره کنید. شما نه تنها با این کار مدیریت زمان در دست خودتان است، بلکه کار بهتری نیز تولید خواهید کرد.

5. از قبل برای مدیریت زمان خود، برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی برای مدیریت زمان

من هر یکشنبه بعدازظهر برای مدیریت زمان خود، برنامه ریزی هفتگی ام را انجام می دهم.

 دفتر و خودکار مورد علاقه‌ ام را برمی‌دارم، روی میز ناهارخوری یا دفتر کارم می‌چینم و هر چیزی را که باید در یک هفته تمام کنم، یادداشت می‌ کنم. سپس، من هر هدف را به وظایف خاص و زمان محور تقسیم می کنم.

برنامه ریزی در سطح کلان به من کمک می کند تا اهدافم را در خط مقدم نگه دارم تا بتوانم با هدف بزرگ تری در کار خود باقی بمانم.

برنامه ریزی در سطح خرد برای کارهای خاص نیز مهم است زیرا از اتلاف وقت شما برای پروژه ها و وظایفی که در خدمت هدف شما هستند جلوگیری می کند.

برای مثال، قبل از اینکه وارد جلسه شوید، فهرستی از نکات و اهدافی که می خواهید به آنها برسید بنویسید.

6. حواس پرتی مانع بزرگ مدیریت زمان

حواس پرتی مانع بهره وری و مدیریت زمان می شود.

اما پاسخ فقط این نیست که لپ تاپ خود را در مکانی آرام قرار دهید. این در مورد حذف حواس‌پرتی‌های ذهن است – «کاری» که فضای ذهنی را اشغال می‌کند اما در واقع به بهره‌ وری کلی شما کمک نمی‌کند.

 جیمز کلیر، نویسنده کتاب عادات اتمی: راه آسان و اثبات شده برای ایجاد عادات خوب و شکستن عادت های بد، بزرگ ترین حواس پرتی را کار های فرعی می داند.

شناسایی حواس پرتی

به عنوان مثال، فرض کنید در حال کار بر روی یک ارائه هستید، اما هر چند دقیقه یکبار توقف می کنید تا صندوق ورودی خود را بررسی کنید. خواندن و پاسخ به ایمیل ها بخشی از کار شماست، بنابراین احساس کار می کنید.

اما طبق گفته‌های Clear، زمان شما را نیز کاهش می‌دهد.

صرف نظر از اینکه کجا و چگونه در دام کار های فرعی گرفتار می شوید، نتیجه همیشه یکسان است: شما هرگز به طور کامل درگیر کار در دست نیستید، به ندرت به یک کار برای مدت زمان طولانی متعهد می شوید و این کار طول می کشد. شما دو برابر بیشتر وقت دارید تا نیمی از آن را انجام دهید.»

دفعه بعد که وقت شما در بالاترین حد است، حواس ‌پرتی ‌های کوچکی را که وضعیت جریان شما را مشخص می‌ کنند، حذف کنید و ذهن خود را کاملاً در مورد آنچه واقعاً به توجه شما نیاز دارد، حفظ کنید.

7. برای مدیریت زمان از انجام چند کار خودداری کنید

برای مدیریت زمان از انجام چند کار جلوگیری کنید

چه در حین مکالمه به یک ایمیل پاسخ دهید و چه در حال جابجایی بین پروژه ها هستید، ممکن است احساس کنید که از زمان خود بهترین استفاده را می کنید، زمانی که چندین کار را همزمان انجام می دهید. اما اگر شما هم مثل من هستید، هرچه «برگه‌ های» ذهنی بیشتری باز کنید، کمتر می ‌توانید روی هر کدام تمرکز کنید.

چرا چند وظیفه بودن دشمن مدیریت زمان است؟

به گفته کارشناسان، جابه‌جایی بین چندین کار به طور همزمان انرژی را صرف تعویض دنده می ‌کند تا وظایف واقعی. بدتر از آن، زمانی که بین وظایف خود فاصله می گیرید، تمرکز ندارید – این بدان معناست که هرگز در حالت «جریان» قرار نخواهید گرفت که برای بهره وری ضروری است.

و در نتیجه حرکت به جلو و عقب بین چندین کار در واقع باعث هدر رفتن بهره وری می شود.

8. آینده را در نظر بگیرید | مدیریت زمان

آینده نگری

تصمیمات امروز ما بر نحوه انجام فردا تأثیر می گذارد و این شامل مدیریت زمان نیز می شود. نحوه گذراندن دقایق و ساعت‌ های خود تأثیر طولانی‌ مدتی دارد، زیرا زمان در دسترس شما را در آینده کاهش می‌دهد.

بنابراین، اگر با مدیریت زمان خود مشکل دارید، تمرکز خود را به آینده خود معطوف کنید.

 فکر کردن در مورد اینکه چگونه کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید به شما کمک می‌کند یا مانع شما در آینده می‌شود، تمرکز شما را بیشتر می‌کند و آگاهی شما را از اینکه تصمیم‌هایتان چگونه روی شما تأثیر می‌گذارد، گسترش می‌دهد.

9. فوریت و اهمیت را با هم اشتباه نگیرید

هر روز کارهای مهم زیادی وجود دارد که باید انجام شوند.

 اما این لزوماً به این معنی نیست که آن چیزها فوری یا حساس به زمان هستند. ادغام این دو راهی سریع برای تلف کردن زمان و از دست دادن ضرب الاجل است.

برای استفاده بهینه از زمان خود، همیشه روی کارهایی تمرکز کنید که هم فوری و هم مهم هستند. هنگامی که آن ها از لیست خارج شدند، تمرکز خود را به کارهای فوری و سپس کارهای مهم اما غیر فوری ببرید.

10. استراحت کنید

استراحت کردن

ممکن است زمانی که هدف نهایی انجام کارها است، متوقف کردن کار، معکوس به نظر برسد. اما برای بهره وری مطلوب، مغز شما نیاز به مکث گاه به گاه دارد.

در حالی که برخی از مطالعات فرمولی را برای ریتم کار / استراحت پیشنهاد می کنند ( مانند کار کردن برای 52 دقیقه، سپس استراحت برای 17دقیقه) اما هیچ قانونی برای استراحت موثر وجود ندارد.

از آنجایی که ظرفیت ذهنی هر فردی متفاوت است، دوره بهینه شما برای استراحت نیز متفاوت خواهد بود. ایده این است که همه ما پس از یک دوره استفاده از مغز خود با ظرفیت بالاتر، قدرت ذهنی خود را از دست می دهیم.

در حالت ایده آل، استراحت های خود را از قبل برنامه ریزی کنید و از آنها برای انجام کاری کاملاً نا مرتبط با کار استفاده کنید. قدم زدن. از پله ها بالا و پایین بدوید. با یک دوست یا عزیز تماس بگیرید.

شما نه تنها با دیدگاهی تازه در مورد کاری که در دست دارید، باز خواهید گشت، بلکه احساس خوشایندی از مدیریت زمان خود دارید.

و در اخر باید گفت مدیریت زمان دشوار است، اما شما تنها نیستید. بنابراین، با این 10 نکته قدرتمند برای مدیریت زمان شروع کنید تا به نتایجی که می خواهید برسید.

منبع : lifehack

همچنین در پیویو می خوانید :

https://pioio.com/mag/2022/04/28/yoga-movements-to-reduce-stress/ https://pioio.com/mag/2022/04/10/how-can-we-not-be-comatose-step-by-step-guide/ https://pioio.com/mag/2022/02/23/what-is-ikigai-and-how-can-it-change-my-life/
تکنیک های مدیریت زمان چیست ؟

ماموریت خود را تعیین کردن. شناسایی عوامل حواس پرتی. استراحت. جیره بندی انرژی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

fateme danesh nhd

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *