قدرت کلمات | انرژی کلمات مثبت و منفی
بازدید 2388
0

قدرت کلمات | انرژی کلمات مثبت و منفی

کلماتی که در طول روز به زبان می آورید احساسات شما را تشکیل میدهد. احساسات ، افکار ، رفتار و کلماتی که شما به کار میبرید همگی به هم متصل هستند. در ادامه مطلب میخواهیم برایتان از قدرت کلمات و انرژی کلمات مثبت و منفی توضیح دهیم.

قدرت کلمات :

قوی ترین قدرت انسان ها کلمات هستند، کلماتی که به کار میبرید تاثیر فراوانی در زندگی شما دارند. شما از کلمات منفی استفاده میکنید چون اتفاق ناخوشایندی برایتان افتاده است اما نمیدانید همین کلمات هستند که با تکرارشان باعث اتفاق های بد میشوند. هر کلمه ای که به زبان می آورید دارید به آن جان میدهید و در واقع این کلمات آینده شما هستند.پس هر برنامه ای که برای آینده خود دارید کلماتتان را به همان سمت بفرستید.


حتما در این باره شنیده اید که میگویند اگر چیزی را خیلی تکرار کنید اتفاق می افتد. و این همان انرژی کلمات است. شما وقتی که هی کلماتی مانند نمیتوانم ، نمیشود و… را تکرار کنید نمیتوانید در کاری که میخواهید انجام دهید موفق شوید چون با تکرار کلمات انرژی منفی آنها را جذب میکنید. اگر میخواهید بدانید که در چندسال آینده در کجا قرار دارید به گفته های امروزتان توجه کنید.


کلماتی که خیلی با خود تکرار میکنید از قدرتمند ترین کلمات در دنیا هستند. کلماتی مانند خوشحالم ، استرس دارم و… همان احساس را به شما منتقل میکنند. همه ی افراد گاهی با خود حرف میزنند، که این حرف ها تاثیر بسیاری روی افکار و رفتار آنها دارند. پس باید سعی کنید تا همیشه حتی در خلوتتان هم از چیز های خوب صحبت کنید.


کلماتی که در طول روز به کار میبرید علاوه بر شما روی اطرافیانتان هم تاثیر میگذارند. کلمات شما میتوانند مانند یک مرهم به فردی کمک کنند و همچنین میتوانند مثل یک خنجر فردی را زخمی کنند. پس باید در انتخاب کلماتی که به کار میبرید دقت کنید.

تابلو معرق طرح صلوات

  • ابعاد : 23*23 سانتی متر 
  • طراحی ظریف با پس زمینه آبی 
  • جنس : چوب 
  • دارای شیشه 
  • مناسب هدیه 

تاثیر کلمات روی محیط اطراف :

برای اولین بار آقای ماسارو ایماتو آزمایش کرد که کلمات چه تاثیری روی مولکول های آب دارند. ماسارو ایماتو 10 هزار نمونه آب برداشت و هربار کلمات متفاوتی را روی آنها جاری کرد. یکبار با کلمات مثبت با آن صحبت کرد و نمونه را در دمایی گذاشت که یخ بزند سپس آن را زیر میکروسکوپ گذاشت و کریستال های آب را نگاه کرد. او متوجه شد زمانی که کلمات مثبت به سمت آب جاری میکنی و میزاری یخ بزند آب کریستالاش طرح شفاف و بسیار زیبایی به خود میگیرند. اما زمانی که کلمات منفی به سمت آن جاری میکنی آب واکنش نشان میدهد و کریستالاش تغییر ظاهر و حالت میدهد.

قدرت کلمات | انرژی کلمات مثبت و منفی
ماسارو ایماتو

ماسارو ایماتو 10 هزار نمونه آزمایشی انجام داد اما نمیتوانست به صورت علمی این موضوع را ثابت کند. تا اینکه در سال 2017 یک کتاب از انستیتوی اشتوتگارت آلمان آمد به نام Water and its Memory که به معنای آب و حافظه آن است. در این کتاب برای اولین بار دانشمندان آلمانی آمدند آزمایش های علمی با پایه و اساس محکم انجام دادند. و متوجه شدند که آب واکنش فوق العاده ای از کلماتی که ما به زبان می آوریم دریافت میکند.

قدرت کلمات | انرژی کلمات مثبت و منفی

حالا به این فکر کنید وقتی شما یک کلمه منفی و بد را به قطره آب یا هرچیز دیگری میچسبانید و او اینقدر واکنش از خود نشان میدهد. پس شمایی که هر روز پر از افکار و کلام منفی هستید چه بلایی سر خودتون می آورید. همانطور که میدونید 70 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده وقتی دانشمندان تحقیق کردن و متوجه شدن که تاثیر کلمات روی آب اینقدر حتمی ، فوری و آنی است. پس آدم ها که روزانه کلی افکار منفی را در ذهن دارند و آنها را به زبان می آورند چه آسیبی میبینند.

آزمایش تاثیر کلمات :

شماهم میتوانید این آزمایش را در خانه انجام دهید تا بهتر آن را درک کنید. فقط کافیه تا یک عدد پرتقال ، سیب یا هر میوه دیگری را بردارید و از وسط نصف کنید. دو عدد ظرف تهیه کنید و هر تکه سیب را درون یکی از آنها قرار دهید. روی یکی از ظرف ها کلمات مثبت مانند خوب بودن ، زیبایی ، عشق و.. را بنویسید. و روی دیگری کلمات منفی مثل دروغ ، تنفر و… را بنویسید. هر دو ظرف را به مدت دو هفته در یک مکان قرار دهید بعد از مدت معلوم درب ظرف ها را باز کنید آن موقع است که با معجزه کلمات روبه رو میشوید.

قدرت کلمات | انرژی کلمات مثبت و منفی

تابلو معرق طرح وان یکاد

  • جنس : چوب 
  • ابعاد : 23*23 سانتی متر 
  • دارای شیشه 
  • اثر تزئینی ارزشمند 
  • طراحی ظریف با پس زمینه آبی

قانون جذب :

در زندگی منتظر هر اتفاقی باشید همان اتفاق برایتان می افتد. اگر همیشه منتظر اتفاقات بد باشید و با کلمات منفی آنها را صدا کنید مطمئن باشید که همان اتفاق ها خواهد افتاد. زمانی که شما باور و کلام منفی داشته باشید توقع نمیرود که اتفاق های خوب برایتان بی افتد. پس باید همیشه به اتفاق های خوب فکر کنید، اهداف و آرزو های خود را تعین کنید. فکر کنید که به آنها رسیده اید و درباره آنها رویا پردازی و صحبت کنید. مطمئن باشید که به آنها خواهید رسید.

از کجا بفهمیم که کلام ما مثبت است یا منفی :

لازم نیست کار خاصی انجام بدهید تا بفهمید که کلام شما مثبت است یا منفی، فقط کافیه تا به زندگی خود نگاهی کنید. آیا شما فردی پرانرژی هستید که در کارهایش موفق است. یا همیشه در حال دست و پا زدن در مشکلات هستید و نمیتوانید از شر آن ها خلاص شوید. اگر شما همیشه با شکست مواجه میشوید و فردی نا امید هستید میتوان گفت که کلام منفی در شما بیشتر است. اما اگر شما روز به روز به موفقیت های جدید میرسید و از زندگی خود لذت میبرید، باید گفت که شما فردی با کلام مثبت هستید. اگر شما فردی با کلام منفی هستید باید سعی کنید تا بتوانید مثبت صحبت کنید. نه تنها با دیگران بلکه حتی با خودتان قول میدهم که خیلی زود متوجه تاثیرات آن در زندگی بشوید.

برای مثال :

نگویید : ببخشید مزاحم شدم

بگویید : ممنون از وقتی که گذاشتید


نگویید : باز شکست خوردم

بگویید : یک تجربه جدید کسب کردم


نگویید : هعی بد نیستم

بگویید : عالیم


نگویید : باز دیر میرسم

بگویید : کاش بتونم زود برسم


نگویید : من با یک مشکل بزرگ روبه رو هستم

بگویید : من با یک چالش روبه رو هستم و به زودی حلش میکنم



اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ستیلا ارگنجی مقدم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *