ویژگی های افراد برونگرا
بازدید 83
0

ویژگی های افراد برونگرا | برونگرایی چیست ؟

ویژگی های افراد برونگرا در مقابل ویژگی های افراد درونگرا قرار دارد به این معنا که افراد درونگرا معمولا رفتاری محتاطانه‌تر از خود نشان می‌دهند. آنها ممکن است در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند، اما برای شارژ مجدد انرژی خود به تنهایی و زمانی دور از دیگران نیاز دارند.

https://pioio.com/mag/2022/04/24/what-an-introvert-is/

برونگرا ها اغلب زندگی را به عنوان یک مهمانی توصیف می‌کنند. طبیعت پر جنب و جوش برونگراها مردم را به سمت آن ها می‌کشاند و به همین علت به سختی می‌توانند، عدم توجه دیگران به خود را تحمل کنند. در واقعا آنها از تعامل رشد می کنند.

در دهه 1960، روانشناس معروف، کارل یونگ برای اولین بار موضوع ویژگی های افراد درونگرا و برونگرا را هنگام بحث در مورد عناصر شخصیت، توصیف کرد. او این دو گروه را بر اساس مکان و نحوه‌ ای که انرژی خود را کسب می‌کنند، طبقه بندی کرد. به طور خلاصه، یونگ استدلال کرد که برونگرا ها از جمعیت و تعامل با دنیای بیرون انرژی می گیرند. درونگرا ها برای شارژ مجدد انرژی، احتیاج دارند تا زمانی را به تنهایی خود اختصاص دهند و اغلب در رفتار و تعامل با دیگران محتاط ترند.

همانطور که یونگ کشف کرد، برونگرا بودن حالتی بین 0 یا 100 نیست. یعنی نمی‌توان گفت یک شخص به طور کامل برونگرا است یا خیر. در حقیقت، بیشتر مردم در موقعیت‌ های مختلف، در طیفی بین دو قطب برونگرایی قرار می‌گیرند. در سال‌ هایی که نظریه‌ های یونگ برای اولین بار محبوب شدند، تحقیقاتی انجام شد که نشان داد، بعضی دلایل ژنتیکی و هورمونی وجود دارد که باعث می‌شود برخی از افراد ویژگی‌های برون‌گراتری نسبت به دیگران از خود نشان دهند.

با ما در پیویو همراه باشید تا با برخی از ویژگی های افراد برونگرا آشنا شوید.

ویژگی های شخصیتی افراد برون گرا :

اگر شما خود را فردی برونگرا می‌دانید …

از محیط‌های اجتماعی لذت می برید

افرادی که تمایلات برونگرایی بیشتری دارند، اغلب در مرکز توجه قرار می گیرند و مردم آنها را دوست دارند. این اشخاص در موقعیت های اجتماعی رشد می کنند و به دنبال فعالیت و تحرک در بسترهای اجتماعی هستند. برونگرا ها اغلب از معرفی خود به افراد جدید نمی ترسند و به ندرت از موقعیت های ناآشنا به دلیل ترس از دستپاچگی یا آشنا نبودن با شخص دیگری اجتناب می کنند.

ویژگی های افراد برونگرا . اجتماعی بودن

شما زمان زیادی را به تنهایی اختصاص نمی‌دهید و یا اصلاً به آن نیازی ندارید

تنهایی در افراد برونگرا

درونگراها معمولاً پس از یک شب بیرون رفتن با دوستان یا یک جلسه فشرده به خانه یا محل کار خود فرار می‌کنند. درحالی که برونگراها می‌دانند که اختصاص بیش از حد زمان به تنهایی، انرژی طبیعی آنها را تخلیه می کند. آنها باتری های داخلی خود را با حضور در اطراف افراد دیگر شارژ می کنند.

پس میتوان گفت افراد برونگرا در حضور افراد دیگر به بهترین وجه شارژ می‌شوند. ممکن است بارها از یک محیط اجتماعی به محیطی دیگر بروید. دوست دارید بیشتر اوقات خود را با اطرافیان سپری کنید و تا حد امکان از صرف وقت برای خودتان اجتناب می‌کنید. احساس خستگی و بدخلقی، پس از مدت زمان زیاد نسبت به تنهایی، نشان می دهد که شما یک برونگرا هستید.

به عنوان برونگرا در اطراف مردم رشد می کنید

دوستی های افراد برونگرا

برونگراها در گروه‌های بزرگ احساس راحتی می کنند. آنها ممکن است بیشتر مواقع، در ورزش های گروهی یا گردش‌های دسته جمعی پیشرو باشند. آنها ممکن است رهبر جمع‌های مختلف برای فعالیت های آخر هفته، بعد از کار یا سایر رویدادهای اجتماعی باشند. آنها به ندرت دعوت به عروسی، مهمانی‌ها و مجالس دیگر را رد می کنند.

با افراد زیادی دوست هستید

برونگراها به راحتی دوستان جدیدی پیدا می کنند. این موضوع، تا حدی به این دلیل است که آنها از انرژی دیگران و برقراری ارتباط با اطرافیان خود لذت می‌برند. آنها همچنین تمایل به حضور در یک شبکه اجتماعی بزرگ و معاشرت با آشنایان دارند. با دنبال کردن علایق و فعالیت‌های جدید، برونگراها اغلب مایلند حلقه‌های اجتماعی خود را گسترش دهند.

ترجیح می دهید درباره مشکلات یا ابهامات با دیگران صحبت کنید.

خوشبینی از ویژگی های افراد برونگرا

در حالی که درونگراها در بیشتر مواقع ترجیه می‌دهند تا مشکلاتشان را جایی بازگو نکرده به صورت درونی حل کنند، برونگراها بدشان نمی‌آید که مشکلات خود را با دیگران در میان گذاشته و از راهنمایی و مشاوره آنها استفاده کنند. آنها اغلب مایلند خود را آشکارا بیان کنند و ترجیحات یا انتخاب‌های خود را روشن کنند.

خوش بینی از ویژگی های افراد برونگرا

برونگراها اغلب به عنوان افراد شاد، مثبت و اجتماعی توصیف می شوند. آنها در اکثر اوقات روی مشکلات و انرژی منفی خیلی متمرکز نمی‌شوند. آنها مانند هر کس دیگری در طول زندگی دچار مشکلات می‌شوند، ولی تلاش می‌کنند تا خیلی سخت نگرفته و اجازه دهند تا این دوران به پایان برسد.

ریسک پذیر بودن افراد برونگرا

برونگراها ممکن است رفتارهای پرخطر داشته باشند. برخی از تئوری ها ادعا می‌کنند که مغز برونگراها در اصطلاح به نحوی سیم‌کشی شده تا اگر کاری که انجام می‌دهند به خوبی پیش برود به آنها پاداش دهد. مطالعات نشان می‌دهد که اکثر برونگراهایی که ریسک می کنند در نهایت موفق می شوند. برونگراها نسبت به افراد درونگرا ممکن است تمایل بیشتری به ریسک کردن داشته باشند زیرا نتیجه آن، افزایش مواد شیمیایی(مثل دوپامین) است که مغز را تحریک کرده و باعث حس رضایت و لذت در شخص می‌شود.

از کار گروهی لذت می برید

کار گروهی

افراد برونگرا معمولاً هنگام کار با افراد دیگر احساس راحتی می کنند. حال چه یک پروژه کاری باشد، چه برنامه ریزی مهمانی با دوستان و یا یک تکلیف مدرسه. شما به عنوان یک فرد بردنگرا می‌توانید گروه را سازماندهی کنید، پروژه‌ها را به آرامی اجرا کنید، یا حتی به عنوان رهبر وارد عمل شوید. مهم نیست که در گروه‌ها با چه عنوانی و چگونه شرکت می‌کنید، زمانی که آن کار مستلزم همکاری فعال با افراد دیگر باشد، به احتمال زیاد برای انجام آن کار به بهترین نحو آماده هستید. شما همیشه در جست و جو و تکاپو هستید تا چیز جدیدی را امتحان کنید.

شما انعطاف پذیر هستید

برونگراها اغلب با هر موقعیتی سازگار می‌شوند و در هنگام بروز مشکلات به دنبال ایده‌های جدید می‌گردند. در حالی که ممکن است فعالیت‌ های آنها سازماندهی شده باشد، همه برونگرا ها قبل از شروع پروژه، برنامه ریزی برای تعطیلات یا انجام هر کار دیگری به یک برنامه دقیق و از قبل تعیین شده نیاز ندارند. این افراد در بعضی موارد از تصمیمات ناگهانی به شدت استقبال می‌کنند.

اعتماد به نفس از ویژگی های افراد برونگرا

برونگرایی چیست

آیا شما فردی با اعتماد به نفس و برون گرا هستید؟
شما تمایل دارید تا کارهایی که قبلاً انجام نداده و تجربه‌ای در آن ندارید را امتحان کنید. ولی اگر کمی خطرناک باشد چه؟ باز هم آمادگی تجربه چیزهای جدید را دارید؟ شاید برای شما آسان باشد که برنامه ها را تغییر دهید یا خود را با شرایط جدید وفق دهید. اگر چنین است، احتمالاً شخصیت برونگراتری دارید.
برونگراها به جای تفکر، تمایل به انجام عمل دارند. هنگامی که تصمیم به انجام کاری می گیرید، معمولاً بدون نگرانی بیش از حد در مورد آنچه ممکن است اتفاق بیفتد، آن را انجام می دهند. ممکن است زمان زیادی را صرف در نظر گرفتن تمام نتایج بالقوه نکنند.

برای افراد برونگرا آسان است که خود را بیان کنند

افراد برونگرا معمولاً در بیان افکار، احساسات و عقاید خود مشکلی ندارند. این اشخاض می‌توانند موارد جزئی، مانند غذاهایی که دوست ندارند، تا عمیق‌ترین احساسات، از جمله مسائل عاشقانه را بدون دشواری بیان کنند.

طیفی از ویژگی های افراد برونگرا

اعتماد به نفس

اگر فکر می‌کنید که با تمام ویژگی‌های افراد برونگرا مطابقت ندارید، تنها نیستید.

واقعیت این است که اکثر مردم در وسط این طیف و چیزی مابین برونگرایی و درونگرایی قرار می گیرند. تعداد بسیار کمی از افراد صرفاً یک نوع شخصیت دارند.
همچنین، ممکن است در طول زمان شخصیت افراد تغییر کند. ممکن است در کودکی بیشتر درونگرا باشید اما در بزرگسالی متوجه شوید که برونگراتر هستید. نوسانات در طیف شخصیت، امری طبیعی است. برخی از افراد حتی با کمک درمانگران یا برنامه های خودیاری تلاش می‌کنند تا کم و بیش شخصیت خود را به سمت برونگرایی سوق دهند.
البته بخش بزرگی از شخصیت شما حتی قبل از اینکه اولین دوست خود را پیدا کنید مشخص می شود. عوامل ژنتیکی نیز در شخصیت شما نقش دارند. در واقع، یک مطالعه نشان داد که ژن‌هایی که نحوه واکنش مغز شما به دوپامین را کنترل می‌کنند، ممکن است ویژگی‌های شخصیتی شما را پیش‌بینی و تعیین کنند.

البته، عوامل شیمیایی تاثیرگذار بر مغز، تنها عاملی نیست که در تعیین موقعیت شما در زنجیره شخصیتی، از درونگرا تا برونگرا، نقش دارد. ویژگی‌های شخصیتی، بخشی از تکامل و رشد شما به عنوان یک فرد است. در اصل همین ویژگی‌ها هستند که شما را منحصر به فرد می‌کنند.

حرف پایانی در مورد ویژگی های افراد برونگرا

مهم ترین ویژگی افراد برونگرا این است که در هر چیزی خوبی ها را پیدا می کنند و به همین علت خوش بینی یکی از راه های کلیدی برای تشخیص برونگرایی است.

به خاطر داشته باشید که خوش بین بودن به این معنی نیست که شما بی وقفه شاد هستید و هرگز غمگین نمی شوید. اگر اتفاق بدی بیفتد، باز هم روی شما تأثیر می‌گذارد، و احتمالاً هنوز روزهایی دارید که در آن احساس ناراحتی می‌کنید – درست مثل اکثر مردم.

همچنین به احتمال زیاد روی اتفاقات خوب تمرکز می‌کنید و به‌جای اینکه احساس خستگی و گیجی کنید، وقتی اتفاق بدی می‌افتد، راحت‌تر به عقب بر می گردید.

درونگرایی و برونگرایی

به صورت کلی می توان گفت :

شما به راحتی دوست پیدا میکنید و عموما اجتماعی شناخته میشوید .

دایره بزرگی از دوستان دارید و از ارتباط برقرار کردن با افراد غریبه لذت می برید.

منبع : healthline

همچنین در پیویو می خوانید :

https://pioio.com/mag/2022/04/16/types-of-personality-disorder/ https://pioio.com/mag/2022/04/28/yoga-movements-to-reduce-stress/ https://pioio.com/mag/2022/02/23/what-is-ikigai-and-how-can-it-change-my-life/
ویژگی های افراد برونگرا چیست ؟

دایره وسیعی از دوستان را دارند . به راحتی خود را بیان میکنند . خوشبین هستند . کارهای گروهی را دوست دارند و …

موضوع درونگرایی و برونگرایی برای اولین بار توسط چه کسی بیان شد ؟

این مساله در دهه 1960،توسط روانشناس معروف، کارل یونگ برای اولین بار موضوع ویژگی های افراد درونگرا و برونگرا را هنگام بحث در مورد عناصر شخصیت، توصیف کرد.

افراد برونگرا انرژی خود را چگونه کسب میکنند ؟

برونگرا ها با قرار گرفتن در جمع انرژی دریافت میکنند برعکس درونگرا ها که با تنهایی خود انرژی دریافت میکنند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

fateme danesh nhd

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *