شخصیت شناسی زبان بدن
بازدید 148
0

شخصیت شناسی زبان بدن

شخصیت شناسی زبان بدن امروزه به یک اصل روانشناسی تبدیل شده است اما باید پرسید زبان بدن شما در مورد شخصیت شما چه می گوید؟ یک لبخند، تکان دادن سر، بالا انداختن شانه ها و… بله، هر عملی به معنای چیزی است.

به نقل از پیویو موسیقی به طور کلی به عنوان «زبان جهانی» در نظر گرفته می‌شود که مردم از سراسر جهان را به هم متصل می‌کند. اما این تنها شکل ارتباطی نیست که ذاتاً توسط انسان‌ها از هر طبقه‌ای قابل درک است. در سطح ساده‌تر و درونی‌تر، زبان بدن نیز وجود دارد که به وضوح احساسات شادی، غم، تلخی، و ترس را بیان می‌کند. در این مقاله ما نشانه هایی را جمع آوری کرده ایم تا موضوع شخصیت شناسی زبان بدن را درک کنید.

شخصیت شناسی زبان بدن از طریق حالت چشم ها

شخصیت شناسی از طریق حالت چشم ها

هنگام برقراری ارتباط با کسی، توجه داشته باشید که آیا او مستقیماً تماس چشمی برقرار می کند یا به دور نگاه می کند. ناتوانی در برقراری تماس مستقیم چشمی می‌تواند نشان‌دهنده خستگی، بی‌علاقگی یا حتی فریب باشد – به‌ویژه زمانی که کسی به دور و به پهلو نگاه می‌کند.

از طرف دیگر، اگر فردی به پایین نگاه کند، اغلب نشان دهنده عصبی بودن یا تسلیم بودن است.

اگر کسی روی کسی یا چیزی که دوست دارد تمرکز کند، مردمک‌هایش به‌طور خودکار گشاد می‌شوند. تشخیص گشادی مردمک ممکن است دشوار باشد، اما در شرایط مناسب باید بتوانید آن را تشخیص دهید.

تعداد پلک زدن یک فرد همچنین می تواند در مورد آنچه در درون او می گذرد صحبت کند. هنگامی که افراد بیشتر فکر می کنند یا استرس دارند، تعداد پلک زدن آن ها افزایش می یابد. در برخی موارد هم نشان دهنده دروغ گفتن است – به خصوص زمانی که همراه با لمس صورت (به ویژه دهان و چشم) باشد.

نگاه کردن به چیزی می تواند نشان دهنده تمایل به آن چیز باشد. به عنوان مثال، اگر کسی به در نگاه کند، این ممکن است نشان دهنده تمایل به ترک باشد. نگاه کردن به یک فرد می تواند نشان دهنده تمایل به صحبت با او باشد.

نگاه کردن به سمت بالا و راست در حین مکالمه نشان دهنده دروغی است که گفته شده است، در حالی که نگاه به سمت بالا و سمت چپ نشان می دهد که شخص حقیقت را می گوید. دلیل این امر این است که مردم هنگام استفاده از تخیل خود برای ساختن داستانی به بالا و به سمت راست نگاه می کنند و زمانی که در حال یادآوری یک خاطره واقعی هستند به بالا و چپ نگاه می کنند.

فاصله بین شما و طرف مقابل

توجه کنید که یک نفر چقدر نزدیک شما می ایستد یا می نشیند تا مشخص شود که آیا شما را مثبت می بیند یا خیر. ایستادن یا نشستن در مجاورت کسی شاید یکی از بهترین نشانه های ارتباط باشد. از سوی دیگر، اگر زمانی که شما به کسی نزدیک‌تر می‌شوید، شخص صاف مینشیند یا دور می‌شود، این می‌تواند نشانه‌ای از عدم وجود ارتباط متقابل باشد. به خاطر داشته باشید که برخی از فرهنگ‌ها فاصله کمتر یا بیشتر را در طول تعامل ترجیح می‌دهند، بنابراین نزدیکی همیشه نشانگر دقیقی برای وابستگی با کسی نیست.

شخصیت شناسی زبان بدن از طریق حرکت سر

حرکت دست ها در زبان بدن

سرعت تکان دادن سر یک فرد هنگام صحبت کردن، حاکی از صبر یا عدم صبر او است.

تکان دادن آهسته سر نشان می دهد که فرد به آنچه می گویید علاقه مند است و از شما می خواهد که به صحبت خود ادامه دهید. تکان دادن سریع سر نشان می دهد که فرد به اندازه کافی شنیده است و می خواهد صحبت را تمام کنید یا به او فرصت دهید تا صحبت کند.

کج کردن سر در حین مکالمه می تواند نشانه علاقه به صحبت های طرف مقابل باشد. کج کردن سر به عقب می تواند نشانه ای از سوء ظن یا عدم اطمینان باشد.

تکان دادن اغراق آمیز سر نشانه اضطراب در مورد تایید است. وقتی به کسی چیزی می‌گویید و او بیش از حد سر تکان می‌دهد، به این معنی است که او نگران این است که شما در مورد او چه فکر می‌کنید یا در توانایی او برای پیروی از دستورالعمل‌های شما تردید دارید.

حرکت دست ها

زبان بدن حرکت سر

هنگام انجام حرکات دست، شخص به جهت کلی شخصی که با او ارتباط نزدیکی دارد اشاره می کند (این نشانه های غیرکلامی به ویژه مهم است که در طول جلسات و هنگام تعامل در گروه مراقب آنها باشید).

نگه داشتن سر با دست با قرار دادن آرنج روی میز می تواند نشان دهنده این باشد که فرد گوش می دهد و سر را ثابت نگه می دارد تا تمرکز کند.

نگه داشتن سر با هر دو آرنج روی میز، از طرف دیگر می تواند نشان دهنده کسالت باشد.

هنگامی که یک شخص شیئی را بین خود و شخصی که با او در تعامل است نگه می دارد، این به عنوان مانعی عمل می کند که قرار است جلوی شخص مقابل را بگیرد. به عنوان مثال، اگر دو نفر در حال صحبت هستند و یک نفر یک صفحه کاغذ را در مقابل خود نگه می دارد، این یک عمل مسدود کننده در ارتباط غیرکلامی محسوب می شود.

دست ها و پاهای ضربدری

دست ها و پا ها ضربدری

نشان دهنده مقاومت در برابر ایده های شما است. دست‌ها و پاهای ضربدری موانع فیزیکی هستند که نشان می‌دهند طرف مقابل نسبت به آنچه شما می‌گویید باز نیست. از نظر روانی، پاها یا بازوهای ضربدری نشان می دهد که فرد از نظر ذهنی، عاطفی و فیزیکی از چیزی که در مقابلش است مسدود شده است. این عمدی نیست، به همین دلیل است که بسیار آشکار است.

کپی کردن زبان بدن

آیا تا به حال در جلسه ای با کسی بوده اید و متوجه شده اید که هر بار که پاهای خود را روی هم می گذارید یا باز می کنید، او نیز همین کار را می کند؟ یا شاید وقتی صحبت می‌کنید سرشان را مثل شما خم می‌کنند؟ این در واقع نشانه خوبی است. انعکاس زبان بدن کاری است که به طور ناخودآگاه وقتی با طرف مقابل احساس پیوند می کنیم انجام می دهیم. این نشانه آن است که گفتگو به خوبی پیش می رود و طرف مقابل پیام شما را می پذیرد. این دانش می تواند به ویژه در هنگام مذاکره مفید باشد، زیرا به شما نشان می دهد که طرف مقابل واقعاً در مورد معامله چه فکری می کند.

نتیجه : چه در محیط کار و چه در ملاقات های دوستانه، زبان بدن افراد اطرافتان گویای خوبی از حالت درونی آن هاست. گفته شده است که زبان بدن بیش از 60 درصد از آنچه را که ما با هم ارتباط برقرار می کنیم تشکیل می دهد، بنابراین یادگیری نشانه های غیرکلامی که افراد ارسال می کنند یک مهارت ارزشمند است. به این مهارت شخصیت شناسی زبان بدن گفته می شود.

همچنین در پیویو مشاهده می کنید:

https://pioio.com/mag/2022/02/23/what-is-ikigai-and-how-can-it-change-my-life/ https://pioio.com/mag/2022/02/17/how-to-meditate-make-meditation-a-habit/ https://pioio.com/mag/2022/02/20/what-to-do-with-feeling-tired-always-tired/
چه موقع بفهمیم طرف مقابل دروغ میگوید؟

نگاه کردن به سمت بالا و راست در حین مکالمه نشان دهنده دروغ است چون مردم هنگام استفاده از تخیل خود برای ساختن داستانی به بالا و به سمت راست نگاه می کنند

تکان دادن اغراق آمیز سر نشانه چیست ؟

اینکه فرد نگران است و اظطراب دارد در مورد اینکه شما او را مورد تایید می دانید و یانه .

کپی کردن زبان بدن نشانه چیست ؟

یک نشانه عالی است که منوجه میشوید طرف مقابل با شما احساس نزدیکی میکنید و با شما موافق است

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

fateme danesh nhd

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *