تاثیر موسیقی بر انسان
بازدید 803
1

تاثیرات موسیقی بر انسان

تاثیرات موسیقی بر انسان تنها به سلامتی او محدود نمی شود بلکه برای روح ما نیز فواید زیادی دارد. گوش دادن به موسیقی می تواند به بدن ما انرژی بدهد، درد را کاهش دهد و ذهن ما را آرام کند. تأثیرات قابل توجهی بر رفتار، احساسات و افکار ما دارد. بنابراین، دانستن تأثیرات موسیقی بر انسان ضروری است. مردم جهان به موسیقی وابسته هستند، زیرا به عنوان یکی از ابزارهای ضروری برای گرد هم آوردن مردم است. با پیویو همراه باشید تا در این مقاله تاثیرات موسیقی بر انسان را بررسی کنیم.

تاثیرات موسیقی بر انسان و مغز

اگر می خواهید بدن خود را قوی کنید، به باشگاه بروید و اگر می خواهید مغز خود را تقویت کنید، به موسیقی گوش دهید.

یکی از متخصصان گوش و حلق و بینی جانز هاپکینز می گوید: «چیزهای کمی وجود دارد که مغز را مانند موسیقی تحریک می کند. “اگر می خواهید مغز خود را در طول فرآیند پیری درگیر نگه دارید، موسیقی یک ابزار عالی است. چون یک تمرین کامل برای مغز را فراهم می کند. تحقیقات نشان داده است که موسیقی می تواند اضطراب، فشار خون و درد را کاهش دهد و همچنین باعث با کیفیت تر شدن خواب، خوش اخلاق شدن ، هوشیاری ذهنی و حافظه می شود.

 همچنین تاثیرات موسیقی بر روی کودکان بسیار گسترده است. کودکان دوست دارند در دنیای اطراف خود کاوش کنند و بسیاری از چیزها را از طریق بازی یاد میگیرند. هنگامی که کودکان از همان سنین پایین در معرض موسیقی و اسباب بازی های موزیکال قرار می گیرند، تأثیر آن بر روی مهارت های اجتماعی و عاطفی آن ها کاملاً مشهود است. تاثیرات موسیقی بر روی کودکان شامل تقویت چشم و هماهنگی بین دست ها تا تقویت مهارت‌های حرکتی می باشد.

به صورت کلی تاثیرات موسیقی بر ذهن

  • یادگیری بهتر
  • بهبود و تقویت حافظه : برای مثال در یک مطالعه و پژوهش زمانی که 13 سالمند در کلاس‌های پیانو شرکت کردند، توجه، حافظه و توانایی‌های حل مسئله و خلق و خوی و کیفیت زندگی آنها بهبود یافت. و یا در پژوهشی دیگر، محققان وظایفی را به افراد واگذار کردند که لازم بود آنها را بخوانند و سپس لیست کوتاهی از کلمات را به خاطر بیاورند. کسانی که به موسیقی کلاسیک گوش داده بودند از کسانی که در سکوت یا با صدای سفید کار می‌کردند بهتر عمل کردند.
  • کمک به درمان بیماری های روانی: دکتر های عصب شناس دریافته اند که توجه به موسیقی باعث ترشح چندین ماده شیمیایی عصبی می شود که در فعالیت مغز و سلامت روان نقش دارند. از جمله : دوپامین، یک ماده شیمیایی مرتبط با مراکز لذت و “پاداش”. هورمون های استرس مانند کورتیزول. سروتونین و سایر هورمون های مرتبط با ایمنی. همچنین مطالعات نشان می دهد که موسیقی درمانی می‌تواند کیفیت زندگی و ارتباط اجتماعی افراد مبتلا به اسکیزوفرنی را بهبود بخشد.

تاثیرات موسیقی بر انسان و خلق و خو او

گوش دادن به موسیقی مردم را شادتر می کند. به طور خلاصه، وقتی به موسیقی گوش می دهید، به شما کمک می کند روحیه بهتری داشته باشید. محققان خاطرنشان کردند که اکثر مردم به موسیقی گوش می دهند زیرا احساسات آنها را تنظیم و پردازش می کند.

  • کمک به کاهش اضطراب : هنگام احساس اضطراب، موسیقی نقش مهمی در آرام کردن انسان ها ایفا می کند. همچنین افرادی که در دوره توانبخشی از سکته مغزی رنج می برند، هنگام گوش دادن به موسیقی آرام تر می شوند و برای بهبودی سلامت روان این افراد بسیار مفید است.
  • کمک به درمان افسردگی : یک بررسی تحقیقی در سال 2017 به این نتیجه رسید که گوش دادن به موسیقی، به ویژه ترکیب موسیقی کلاسیک همراه با جاز، تأثیر مثبتی بر علائم افسردگی دارد. اگر به جاز یا کلاسیک علاقه ندارید، میتوانید به جای آن یک جلسه ضربی گروهی را امتحان کنید. همان بررسی تحقیقاتی نشان داد که دایره های طبل نیز برای افرادی که با افسردگی سر و کار دارند، دارای مزایای بالاتر از حد متوسط ​​است.

رابطه بین بدن و موسیقی

  • می تواند به سلامت قلب شما کمک کند : موسیقی می تواند شما را به حرکت وادار کند و یا باعث شود شما برقصید. دانشمندان همچنین می‌دانند که گوش دادن به موسیقی می‌تواند ضربان قلب و فشار خون شما را بسته به شدت و سرعت موسیقی تغییر دهد.
  • باعث کاهش خستگی می شود : در سال 2015، محققان دانشگاه شانگهای دریافتند که موسیقی آرام بخش به کاهش خستگی و حفظ استقامت عضلات در زمانی که افراد درگیر یک کار تکراری هستند، کمک می کند. جلسات موسیقی درمانی همچنین خستگی را در افرادی که درمان‌های سرطان را انجام می دهند کاهش می دهد و آستانه خستگی را برای افرادی که درگیر تمرینات عصبی-عضلانی می‌باشند بالا می برد.
    تاثیرات موسیقی بر انسان تاثیرات موسیقی بر انسان تاثیرات موسیقی بر انسان تاثیرات موسیقی بر انسان تاثیرات موسیقی بر انسان تاثیرات موسیقی بر انسان تاثیرات موسیقی بر انسان
  • فعالیت ورزشی افراد را افزایش می دهد : علاقه مندان به ورزش مدت هاست که می دانند موسیقی عملکرد فیزیکی آنها را افزایش می دهد. یک بررسی تحقیقاتی در سال 2020 تأیید می‌کند که کار با موسیقی به بدن شما کمک می‌کند کارآمدتر ورزش کند و آگاهی شما از فعالیت را افزایش می‌دهد. کار کردن با موسیقی همچنین منجر به انجام تمرینات طولانی تر می شود. در محیط‌های بالینی، ورزشکارانی که در حین گرم کردن به موسیقی با شدت بالا و سریع گوش می‌دادند، انگیزه بهتری برای عملکرد رقابتی خود داشته باشند.
    تاثیرات موسیقی بر انسان تاثیرات موسیقی بر انسان تاثیرات موسیقی بر انسان تاثیرات موسیقی بر انسان
  • درد را مدیریت می کند : یک متاآنالیز در سال 2016 با بیش از 90 مطالعه گزارش داد که موسیقی به افراد اجازه می دهد دردهای حاد و مزمن را بهتر از مصرف دارو مدیریت کنند.
تاثیر موسیقی بر مغز

نتیجه کلی

قدرت موسیقی بر تفکر و وضعیت مردم تأثیر گذاشته است. از جنبه های مختلف برای ما مفید است. موسیقی از زمان های گدشته تا کنون برای ما مفید بوده است. افراد را قادر می‌سازد تا مقیاس بزرگتری از رشد استعداد و سلامت خود داشته باشند.

همچنین در پیویو مشاهده میکنید :

https://pioio.com/mag/2022/02/26/personality-of-body-language/ https://pioio.com/mag/2022/02/23/what-is-ikigai-and-how-can-it-change-my-life/ https://pioio.com/mag/2022/02/26/12-something-that-you-have-to-do-when-you-feel-lonely/
آیا موسیقی باعث درمان افسردگی می شود؟

بله مخصوصا ترکیب ترکیب موسیقی کلاسیک همراه با جاز. اگر به این سبک علاقه ندارید دایره های طبل هم بسیار مفید است.

آیا موسیقی برای قلب مفید است ؟

موسیقی یک عامل تاثیر گذار بر سلامت قلب است و ضربان قلب و فشار خون را تنظیم میکند که البته بستگی به ریتم و شدت آهنک مورد دارد.

اسباب بازی موزیکال روی کودکان چه تاثیری دارد؟

باعث ایجاد صمیمت . گسترش تخیل و تفکر خلاقانه. تقویت مهارت های حرکتی و… می شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

fateme danesh nhd

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. lina گفت:

    Great selection of modern and classic books waiting to be discovered. All free and available in most ereader formats.