افزایش احتمال ناباروری با حذف سلول‌های پیش ساز مخاط رحم
بازدید 152
0

افزایش احتمال ناباروری با حذف سلول‌های پیش ساز مخاط رحم

افزایش احتمال ناباروری با حذف سلول‌های پیش ساز مخاط رحم


دانشمندان دانشکده پزشکی وارویک در دانشگاه وارویک (کاونتری ، انگلستان) کشف کرده اند که کاهش سلول های پیش ساز قطره در پوشش رحم ممکن است منجر به ناتوانی بارداری به صورت مکرر شود. این تحقیق که اخیراً در مجله STEM CELLS منتشر شده است، مدعی است که با مهار این نقصان ‌می‌توان مانع از بروز این ناباروری‌ها شد.ناباروری
در طی یک بارداری معمولی ، پوشش رحم، که به عنوان آندومتر شناخته می شود کاملاً خود را بازسازی می‌کند. به دنبال این فرآیند ، سلول‌های استرومایی آندومتر به سلول‌های جداگانه و ویژه‌ای تبدیل می‌شوند که قابلیت انعطاف پذیری رحم را فراهم و رشد سریع جنین را ممکن می‌سازد.
لذا برای مقابله با این موضوع، در ابتدا تیم Brosnens گروهی از سلول‌های مزانشیمی بسیار تکثیر یافته (hPMC) موجود در پنجره کاشت جنین را شناسایی کردند تا به عنوان هدف درمانی، مورد توجه قرار گیرند.
همچنین نویسنده این مقاله اذعان داشت: “یافته های ما نشان می‌دهد که hPMC از سلول‌های بنیادی مشتق شده از مغز استخوان بوده که به طور متناوب در گردش بوده و در زمان کاشت جنین در پوشش رحم ورود پیدا می‌کنند. لذا به نظر می‌رسد این سلول‌ها در حاملگی بسیار مهم هستند تا بتوانند جفتی را که به سرعت در حال رشد است جای دهند. ما همچنین دریافتیم که این سلول‌های نادر اما بسیار متخصص در پوشش رحم زنان باردار مکرر وارد می شوند.”
بنابراین این نتایج نشان می دهد که hPMC نقش مستقیمی در تشکیل یک ارتباط قوی بین مادر و جنین دارد.
Siobhan Quenby (از دانشگاه وارویک) ، یکی از محققین این پژوهش اینگونه بیان داشت که: “این یافته ها بسیار هیجان انگیز است.” “ما قبلاً نشان داده ایم که می‌توانیم این سلول‌های بسیار تکثیر یافته را در پوشش رحم قبل از بارداری افزایش دهیم. این یافته‌های جدید نشان می‌دهد که چرا این سلول‌های بسیار تکثیر یافته برای جلوگیری از سقط جنین و احتمالاً زایمان زودرس (دو اختلال ویرانگر بارداری که بسیاری از زنان و زوج‌ها را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد) می‌توانند مهم باشند. ”
افزایش احتمال ناباروری با حذف سلول‌های پیش ساز مخاط رحم افزایش احتمال ناباروری با حذف سلول‌های پیش ساز مخاط رحم افزایش احتمال ناباروری با حذف سلول‌های پیش ساز مخاط رحم

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *