بهترین هدیه برای کودک
بازدید 206
1

بهترین هدیه برای کودک و معرفی ایده هایی که کودک آنها را دوست دارد

ما در این مقاله سعی کرده ایم شما را برای انتخاب بهترین هدیه برای کودک 3 ساله راهنمایی کنیم .کودک سه ساله شما اینک یه انسان پیچیده شده است با علایق، افکار و کنترل بیشتر بر روی بدنش. او هم چنین می تواند تمرکز و توجه بیشتری از خود نشان دهد و بر بازی های، صنایع دستی و مسائلی از این دست تمرکز کند. در اینجا 12 ایده فوق العاده برای کودکان سه ساله ارائه می شود. ایده هایی از هدیه هایی که هم بچه ها آن را دوست دارند و هم متخصصان این امر از آن ها خوششان می آید.

  • خانه عروسکی ، بهترین هدیه برای کودک

چرا بچه ها خانه عروسکی دوست دارند؟ ممکن است که شما قوانینی در خانه وضع کرده باشید اما کودکان اگر خانه عروسکی داشته باشند می توانند خودشان آن را اداره کنند و مسئول خانه عروسکی شان خودشان باشند. به خانه عروسکی بچه ها وسایلی اضافه کنید و تماشا کنید که چطور بچه ها با آن ها می توانند داستان ها و صحنه های جالبی خلق کنند.

چرا کارشناسان خانه عروسکی دوست دارند؟ بچه ها پیش از دبستان به سرعت می توانند نقش ها و موقعیت ها را بازی کنند و یک خانه عروسکی به آن ها اجازه می دهد وانمود کنند درون نقش ها و موقعیت ها رفته اند. همچنین کمک می کند تا مهارت های اجتماعی آن ها بنیان نهاده شود.

انتخاب ما: یک خانه عروسکی سه طبقه با 5 اتاق و یک بالکن که با 17 قطعه از وسایل و مبلمان پر شده است برای کودکان بسیار جذاب است.

  • مجله کودک ، بهترین هدیه برای کودک

چرا کودک آن را دوست دارد؟ این ایده که یک بسته پستی برای او ارسال شود می تواند به خودی خود جذاب باشد. درست مثل این که شما مشترک یک روزنامه یا نشریه خاص باشید و در تاریخ مقرری آن روزنامه یا مجله به دست شما برسد. این موضوع برای کودک هم می تواند جذاب باشد که در صندوق پستی، به صورت مکرر در فواصلی بسته پستی مخصوص به خود را داشته باشد.

چرا کارشناسان این را دوست دارند؟ راهیل بریگز روانشناس کودک در کالح پزشکی آلبرت اینشتین در بیمارستان کودکان منتفیور در شهر نیویورک می گوید: هرگز برای شروع خواندن زود نیست. و مجله های جذاب می تواند به کودکان پیش دبستانی کمک کند تا سرگرم شوند.

  • هدیه بازی در بیرون از خانه ، بهترین هدیه برای کودک

چرا بچه ها این هدیه را دوست دارند؟

بچه ها در بیرون از خانه می توانند در زمین های بزرگ بازی کنند، مخصوصا اگر ابزار مناسبی در اختیار داشته باشند.

چرا کارشناسان این نوع بازی را دوست دارند؟ بریگز در این رابطه می گوید: بچه های سه ساله پر از انرژی هستند، و بسیاری از رفتارهای دردسرساز آنها از این موضوع نشات می گیرد که خسته یا بی حوصله هستند. او می گوید بازی در بیرون از خانه کمک می کند تا از بی حوصلگی و بعد هم رفتارهای آزاردهنده کودک جلوگیری شود.

انتخاب ما: بازی با آب که البته حتما نیازی به استخر نیست و می توان با وسایل در دسترس هم یک آب بازی خوب را مخصوصا برای خنک شدن در هوای گرم تابستان تجربه کرد.

  • هنرها و صنایع دستی ، بهترین هدیه برای کودک 

چرا کودک آنها را دوست دارد؟ کودکان دوست دارند که مواد باز و بسته شدنی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند آنها را سر هم کنندو چیزهایی که دوست دارند و در تخیلشان هست را با آن ها بسازند. پس چسب و چیزهای چسبیدنی را کنار بگذارید.

چرا کارشناسان آنها را دوست دارند؟ کودکان پیش دبستانی از هنر به عنوان روشی برای ابراز وجود خود استفاده می کنند. این مطلب را سو آدیر که معلم آموزش و توسعه در نظام های گدارد است می گوید که چطور یادگیری از طریق بازی به دست می آید.

بریگز در این رابطه می افزاید که آنها دوست دارند آزادانه وسایل خود را انتخاب کنند. او می گوید بسیاری از والدین در این که به کودکانشان یاد دهند چطور از قیچی های امن در این سن استفاده کنند محتاط هستند اما این دقیقا همان سن مناسب یادگیری مهارت ها برای آموزش از طریق هنر و صنایع دستی است.

انتخاب ما: بسته ای از دکمه ها، مداد رنگی، خمیر بازی ، گل ها، گلدان، کاغذ، استیکر، و یک چسب مناسب بسیار انتخاب خوبی است البته با نظارت والدین که کودک دچار مشکل در این رابطه نشود.

  • بازی های حافظه ، بهترین هدیه برای کودک

چرا کودکان این نوع بازی را دوست دارند؟

این روزها کودک شما می تواند مدت زمان بیشتری در یک جا بنشیند پس بهترین زمان برای این است که بازی های تخته ای که تمرکز را بالا می برد و همچنین باعث ایجاد مهارت های تقویت حافظه می شود در اختیار او قرار گیرد.

چرا کارشناسان آن را دوست دارند؟ آدیر می گوید: کودکان متوجه چیزهای جدید می شوند و سوالاتی راجع به شباهت ها و تفاوت های بین چیزها در این سن می شوند همچنین مهارت های حل مساله در آنها شکل میگیرد او ادامه می دهد که اینک زمان مناسبی برای معرفی این نوع بازی به آنهاست.

انتخاب ما: کودک شما احتمالا حیوانات را در این سن دوست دارد پس این بازی را در اختیار او قرار دهید. البته با قطعه های کمتر شروع کنید تا او گیج نشود و کم کم قطعه را بیشتر کنید. او از اینکه شما را شکست بدهد لذت می برد.

  • خانه بازی ، بهترین هدیه برای کودک

چرا بچه ها این اسباب بازی را دوست دارند؟ آیا شما با چند تا کوسن و یا بالشت قلعه ای ساخته اید؟ کودکان از این بازی خیلی لذت می برند از این که مکانی داشته باشند که پدر و مادر اجازه نداشته باشد وارد آن شود برای آنها جذاب است.

چرا کارشناسان این بازی را دوست دارند؟ کودکان در این سن توانایی خود را در خود تنظیمی و آرامش بخشی تقویت می کنند و اغلب اوقات نیاز دارند به فضایی برای این کار دارند. این مطلب را بریگز مورد توجه قرار داده است.

انتخاب ما: چیزی شبیه سفینه فضایی که به آسانی بتوان آن را حمل کرد یک مکان آرام که کودک در آن بازی کند، چیزی بخواند یا با اسباب بازی هایی که دارد بازی کند بسیار مناسب است. پیشنهاد ما چادر بازی است.

در این مقاله راجع به این که چه اسباب بازی هایی را می توانید به کودک سه ساله تان هدیه کنید تا از بازی با آن ها لذت ببرد صحبت کردیم و دلایل آن را هم از دیدگاه بچه ها و کارشناسان برشمردیم. امیدواریم به درد کسانی که علاقه مند این مطالب هستند بخورد.

 

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *