خرید سیسمونی
بازدید 191
0

راهنمای خرید سیسمونی مناسب

رسم خرید سیسمونی یکی از رسومات قدیمی ایرانیان می باشد،اما متاسفانه  امروزه با تغیر شکل کلی و خرید موارد غیر ضروری به رسمی نگران کننده و طاقت فرسا در بین خانواده ها مبدل گشته است.پس از این که دختر و پسر برای اولین بار خبر مادر و پدر شدن به گوششان می خورد صبر در مشخص شدن جنسیت فرزندشان را نداشته تا هر چه زودتر یک سیسمونی لوکس که امروزه روند رقابتی نیز در بین خانواده ها دارد را چیده و همان طور که به وفور به چشم می خورد هنگام به دنیا آمدن فرزند در معرض دید اقوام قرار دهند. پیویو با راهنمای خرید سیسمونی لازم و مورد استفاده برای پدر و مادر های عزیز این رسم و رسوم دیرینه را تا حد اقتصادی به همراه وسایل ضروری برای شما عزیزان بازگو می کند.

یک سیسمونی ضروری ، خرید واجباتی است که با به دنیا آمدن نوزاد تدارکاتی برای حضور وی در اتاق و خانه اش مهیا شود و امری که می بایست در خرید وسایل مورد توجه قرار گیرد، این است که هنگام به دنیا آمدن نوزاد هیچ گونه قحطی قرار نیست اتفاق بیفتد! پس تا می توانید وسایلی را خریداری نمایید که ضروری و جزو واجبات باشد و پدر و مادر زوجین که طبق رسم قدیم خرید سیسمونی را متحمل می شوند زیر بار سنگینی هزینه این رسم و رسومات قرار نگیرند و تنها به پاس هدیه ای به نوه ی عزیز خود تقدیم فرزندانشان نمایند.

نکاتی که در خرید سیسمونی در همان مرحله اول می بایست مورد توجه قرار دهید:

  1. خرید سیسمونی مطابق با محل زندگی شما همچنین اتاقی که قرار است وسایل نوزاد در آن چیده شود،باشد.
  2. مورد توجه قرار دادن فصلی که نوزاد در آن متولد خواهد شد.لباس هایی که خریداری می کنید می بایست مناسب با فصل به دنیا آمدن نوزاد باشد تا بتواند در آن دوره از لباس سایز خود استفاده کند.
  3. مد نظر قرار دادن جنسیت نوزاد در هنگام خرید تمامی وسایل مورد نیاز سیسمونی

پیشنهاد ویژه ما در پیویو برای خرید یک سیسمونی راحت بدون نگرانی اتلاف وقت تهیه لیستی از وسایل موردن نیاز برای سیسمونی  و به همراه داشتن آن در مراکز فروش سیسمونی می باشد.

لوازم بهداشتی :

لیست لوازم اصلی و مورد نیاز بهداشتی برای نوزاد عبارت اند از:شیشه شیر،شیردوش، پستانک که امروزه مدل های ساده و ارتودنسی دار آن موجود می باشد.دماسنج،ناخنگیر،داندانگیر،پوشک، دستمال مرطوب،پودر بچه و کرم های بهداشتی را می توانید به عنوان لوازم بهداشتی مورد نیاز نوزاد مربوط به  سیسمونی خریداری نمایید.

برخی از خانواده ها به جای پوشک ترجیح می دهند که از پارچه های مخصوص برای تعویض نوزاد خود استفاده نمایند، که خرید این گونه از وسایل نیز برای برخی از خانواده ها شایان ذکر می باشد.

اسباب بازی :

اسباب بازی از جمله وسایلی هستند که خانواده ها ذوق بالایی برای خرید مدل های متنوع آن را دارند.اینگونه از وسایل برای جنسیت دختر و پسر متفاوت طراحی شده است، اساس خرید اسباب بازی پسرانه که در اتاق اکثر آنها به چشم می خورد ماشین های اسباب بازی بوده و مادرانی که قرار است صاحب دختر شوند از همان اول به دنبال عروسک های جذاب و دوست داشتنی می باشند.

مهمترین  نکته ای که می بایست در انتخاب اسباب بازی برای کودک و نوزاد شما مد نظر قرار گیرد انتخاب رده ی سنی کودک وپس از تولد نوزاد اسباب بازی های مناسب با رده سنی که برای وی خریداری کرده اید در اختیار او قرار گیرد.

اسباب بازی های موزیکال برای کودک نوپا جذابیتی بالایی داشته و بهتر از در خرید آن برای یک سیسمونی مناسب اقدام کنید.

وسایل بازی درشت و و با کیفیت را برای کودک خود در 4 ماهه اول از یاد نبرید زیرا کودک با واکنش نشان دادن به اسباب بازی های موجود در اتاقش علاقه به لمس کردن و در دهان گذاشتن آن ها را دارد پس اسباب بازی که مناسب این دوره از سن او باشد را برایش تهیه نمایید.

پیشنهاد ویژه ما برای جذابیت هر چه بیشتر اتاقش را از دست ندهید، عروسک های پولیشی می توانند بهترین انتخاب برای زیبا نشان دادن  و مهمتر از همه محبوب ترین عروسک برای کودک دلبندتان باشد که می توانید با توجه به رنگ اتاق مورد نظر برای سیسمونی عروسکی مناسب را تهیه نمایید.

لباس :

این مورد از موارد موجود در سیسمونی می بایست بیشتر مورد اهمیت قرار بگیرد زیرا که امروزه با خرید های غیر ضروری از لباس های متفاوت باعث ضرر مالی به خانواده ها شده است.شما با مد نظر قرار دادن این موضوع که در هر ماه از سن نوزاد فقط سه دست لباس برایش تهیه نمایید موجب خواهد شد که هیچ گونه اصراف و زیاده روی در امر خرید لباس برای نوزاد خود انجام نداده باشید.انتخاب لباس های راحت و مناسب و پرهیز از خرید لباس های چسبنده را در هنگام خرید لباس مورد اهمیت قرار داده و ملاک مهم برایتان در انتخاب لباس دوخت و جنس پارچه با کیفیت نه برند های گران قیمت .

کالکسه :

این وسیله که مدل های متوعی از آن برگرفته از برند های داخلی و خارجی با قیمت های متفاوت به چشم می خورد اما قبل از خرید این محصول و رفتن به مراکز خرید آن دو مطلب مهم می بایست مورد توجه قرار دهید؛ اول مناسب با موجودی جیبتان اقدام به خرید نمایید.دوم اینکه هدف از خرید کالسکه کیفیت و دوام بالای آن باشد نه انتخاب برند معتبر و خارجی. کالسکه های متنوعی ساخت ایران در بازار در مدل های متوعی با قیمت های مناسب و دوام بالا به چشم می خورند که می تواند انتخاب مناسبی برای خرید شما باشد.

کریر وسیله ای دیگر برای حمل ونقل کودک شما می باشد که فقط تا 6 ماهگی کودک درون آن جای گرفته و بعد از آن غیر قابل استفاده می باشد.پس با دقت عمل بالا تری در انتخاب این وسیله عمل نموده زیرا جزو وسایل کاربردی در سیسمونی به حساب نمی آید.

روروک نیز از جمله وسایلی است که در مراکز فروش سیسمونی به چشم می خورد کودک در یک مدت زمان کوتاه امکان استفاده از آن برایش فراهم می آید و احتما ایجاد خطر نیز برایش به همراه خواهد داشت.ساک حمل وسایل نوزاد از دیگر وسایل موجود در سرویس کالکسه می باشد که یا می توانید به صورت ست با کالسکه خریداری نمایید و یا آن رابه تنهایی خرید کنید.

سرویس تخت و کمد :

نکته قابل توجه قبل از خرید این مورد اهمیت به فضای منزل همچنین اتاق کودک دلبندتان می باشد.شما این نکته را مورد توجه قراردهید که با قرار دادن سرویس تخت و کمد در اتاق کودک فضایی هم برای بازی کودک در اتاقش ایجاد شود و فضای زیادی را از اتاق اشغال نکند.توجه به این امر ضروری است که که کودک شما تا دو سالگی در تخت جدا از مادر نخواهد خوابید پس اگر فضای کافی برای تخت ندارید از خرید آن از همان ابتدا امتناع نمایید.

 

 

پس برای خرید این وسیله جاگیر در سیسمونی به درستی تصمیم بگیرید که در آینده ی نزدیک از خرید خود پشیمان نشوید و بتوانید به درستی از آن استفاده نمایید.مدل های متنوعی از تخت و کمد های کودک در بازار به چشم می خورد که بسته به جنسیت دختر و پسر در رنگ بندی های متنوعی تولید می شوند.بهترین ملاک برای انتخاب این مورد از سیسمونی نیز کیفیت و دوام بالا می باشد.

در انتهای مطلب شایان به ذکر است که در خرید سیسمونی از تجمل گرایی و افراط خودداری کنید و تنها به سمت وسایل ضروری و مورد نیاز کودک خود رفته و با خرید محصولات با کیفیت حس زیبای مادر و پدر شدن را با آرامش و خیال راحت بدون دغدغه از فشار مالی از خرید سیسمونی گران قیمت تجربه نمایید.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

زهرا رازقندی

با سلام زهرا رازقندی هستم،علاقه مند به تولید محتوا و نویسنده مقاله هایی که برای شما خوانندگان محترم فراهم آورده ام. دنیایی رو به سوی دانایی را با مطالعه تجربه کنید و مطالعه مقاله های متنوع بنده را از دست ندهید !

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *