بازدید 161
۴

بازی کردن و اهمیت انتخاب وسایل بازی برای داشتن یک کودک شاد

بازی کردن یکی از فعالیت های مهم یک کودک شاد سالم محسوب می شود که به روش های گوناگونی کودک سعی در تخلیه انرژی و هیجانات مضاعف در این دوران از زندگی خود را دارد. به طور کل نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان نیز برای رشد ذهنی همچنین یادگیری مهارت های مهم اجتماعی نیازمند حرکت، جنبش وتفکر دارند،بازی کردن از زمان خلقت انسان همراه وی بوده که امروزه با تغیرات گسترده ای همچنین با وسایل متنوع در اختیار انسان امروزی قرار گرفته است. بازی کردن موجب خواهد شد که انسان ها علی الخصوص کودکان دنیای پیرامون خود را بهتر کشف نموده  و با خلق کشفیات خود حین بازی های متنوع رابطه ای معقولانه تر با دنیای اطراف خود داشته باشند.

بازی کردن نه تنها موحب سرگرم کردن کودکان در رده های سنی متفاوت خواهد شد بلکه مفاهیم مهم آموزنده را برای آن ها به ارمغان می آورد.اگر کودک دلبند شما در ارتباط بر قرار کردن با دیگران دچار ضعف و مشکل است بازی کردن بهترین روش برای کمک به او بوده و او یاد می گیرد که در یک بازی گروهی چگونه با اطرافیان خود مشارکت نماید.

پروش قدرت تفکر هچنین بروز عواطف از طریق بازی کردن

اگر تا به اکنون در رابطه با بروز عواطف و احاساتی همچون خشم محبت و یا ترس در مورد کودک خود دچار نگرانی بوده اید، بازی کردن مهم ترین دلیل برای بروز تمامی احساسات برای کودک خواهد شد.کودک حین بازی کردن یک بازی سرگرم کننده و مفید یاد میگیرد که چگونه زمان پیروز شدن در یک رقابت شاد شود و یا هنگام شکست خشمگین شده با امیدی مضاعف سعی در انجام یک بازی مجدد را خواهد داشت و با یک هدفی قدرتمندانه برای پیروزی نهایی در بازی خود تلاش کند.

برخی از والدین با انتخاب یک وسیله بازی سعی در سرگرم کردن فرزندان خود را دارند و از این امر مهم غافل می باشند که بازی شخصیت کودک آن ها را شکل خواهد داد و او را فردی مستقل با تقویت قدرت تفکر پرورش خواهد داد.

معرفی وسایل بازی و اسباب بازی های مناسب کودکان

والدین همواره می بایست در انتخاب وسایل بازی و بازی کردن کودکان خود دقت عمل و حساسیت بالایی داشته باشند ، خرید اسباب بازی مناسب برای رده ی سنی کودک دلبند شما یکی از مهمترین ملاک ها برای خرید یک اسباب بازی مناسب می باشد.

کارخانه های تولید اسباب بازی همچنین طراحان عروسک های جذاب و دوست داشتنی با توجه به ملاک قرار دادن حوزه سنی کودک تنوع بالایی از محصولات را تولید و روانه بازار می کنند.

معرفی اسباب بازی های مناسب برای رده های سنی مربوطه:

بازی های جسمی

کودک شما به دنبال تکان دادن اعضای بدن و یادگیری غلطیدن، یاد می گیرد که چگونه صدا را از هنجره اش بیرون آورده و سعی در کشف صداهای پیرامون خود دارد.استفاده والدین از اسباب بازی های مدل جغجغه ها می توانند کمک موثری در یادگیری هر چه بهتر کودک در شناسایی صداهای اطراف خود را در اولین ماه های تولدش داشته باشد.

اسباب بازی های ساختنی

در رده ی سنی 2 تا 4 سالگی بیشترین علاقه به ساختن و خراب کردن اشیا همچنین اسباب بازی ها و بازی کردن در کودکان به چشم می خورد ، اسباب بازی های ساختنی بهترین انتخاب برای والدینی است که کودکی در این رده ی سنی در خانه دارند و به دنبال سرگرم کردن کودک دلبند خود هستند.کودکان با چیدمان قطعات موجود در اسباب بازی های ساختنی و ساخت سازه ای جدید اعتماد به نفسشان افزایش خواهد یافت.از مزایای دیگری که این گونه از وسایل بازی برای کودکان در بر خواهد داشت پرورش خلاقیت و افزایش قدرت تفکر و تمرکز در کودکان می باشد.این گونه از وسایل بازی و سرگرمی گاها در نمونه های پیشرفته تری برای کودکان ،نوجوانان و حتی بزرگسالان نیز طراحی شده است که در تعداد قطعات و رده ی سختی و آسانی متفاوت هستند.

بازی های گروهی

کودک رفته رفته با شناخت دنیای پیرامون خود همچنین شکل گرفتن عواطف و احساسات کامل در وی نیاز به بازی کردن گروهی برای او شکل می گیرد.کودک شما در سن 3 تا 4 سالگی علاقه مند به بازی کردن گروهی در کنار دوستان خود می باشد.وسایل بازی گوناگونی برای این رده سنی طراحی و تولید شده اند که کودک شما می تواند با هیجانات بیشتری در جمع دوستان خود حضور پیدا کند و سعی در کشف استعاد و پرورش خلاقیت خود نموده و در همین راستا اعتماد به نفس وی افزایش یافته و مهارت های مهم اجتماعی را نیز فرا خواهد گرفت.

بازی های پرتحرک و هیجانی

اگر کودک 5 ساله ای در خانه دارید مطمعنا با هیجانات بالا همچنین تحرک مضاعف او مواجه شده اید و سعی در خرید وسایل بازی را  دارید که بتواند آنها را سرگرم و انرژی مضاعف آن ها را در یک بازی کودکانه و مفید تخلیه نمایید.او با بازی کردم میتواند قدرت بدنی خود را به نمایش بگذارد، می تواند در کنار دوستان و بازی کردن گروهی ساعت ها وقت خود را به نشاط و سرگرمی سپری نماید.در این سن کودک با رفتن به مراکز آموزشی و مهد های کودک توانایی بالایی در یادگیری مفاهیم داشته و با در دست گرفتن ماژیک و آبرنگ طرح های زیبایی را بر روی دفتر نقاشی خود خواهد کشید.در سن 6 سالگی کودک دلبند شما تمرکز بالایی بر روی کنترل حرکات دست خود داشته و آثار هنرمندانه ای متناسب با سن خودش را می تواند با کنترل بر روی دستانش خلق نموده و شما را شگفت زده کند.

به طور کلی و جدا از رده ی سنی کودکان بازی کردن و وسایل بازی گوناگون که برای رده های سنی متفاوت طراحی شده است جزو یکی از امور مهم است که والدین می بایست در انتخاب وسایل بازی برای کودک خود از دقت عمل بالایی استفاده نموده و شرایط یک بازی نشاط آور و سرگرم کننده ای را برای کودک خود به ارمغان بیاورند.وسایل بازی علاوه بر سرگرم کردن کودک دلبند شما مهارت های مهمی را نیز برای وی به ارمغان می آورد.کودک در همین راستا مهارت های شناختی را فراگرفته و بر توانایی های فیزیکی او افزوده خواهد شد.او به دنبال شرکت در بازی های گروهی مهارت های اجتماعی به خوبی یاد می گیرد و نقش های متفاوت و شغل های مورد علاقه خود در بزرگسالی را به خوبی تمرین خواهد کرد.یک دختر با در آغوش گرفتن عروسک هایش و بروز عواطف و احساسات خود نقش یک مادر برایشان را اجرا می کند.

شما می توانید با خرید وسایل بازی و فراهم آوردن بستری برای بازی کردن فرزند دلبند خود رشد عواطف و احساست را در او به وضوح مشاهده نموده و او را به فردی موفق در بزرگسالی تبدیل نمایید.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

زهرا رازقندی

با سلام زهرا رازقندی هستم،علاقه مند به تولید محتوا و نویسنده مقاله هایی که برای شما خوانندگان محترم فراهم آورده ام. دنیایی رو به سوی دانایی را با مطالعه تجربه کنید و مطالعه مقاله های متنوع بنده را از دست ندهید !

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *