بازیهای بین المللی کودکان
بازدید 237
0

بازیهای بین المللی کودکان (ICG)

آیا می دانستید کودکان هم المپیک ورزشی دارند؟ اگر چه ایران تاکنون جزو کشورهای شرکت کننده در این رقابت ها نبوده است اما بد نیست بدانید که کمیته بین المللی المپیک از سال 1968 تا کنون هر ساله در دو دوره تابستانی و زمستانی المپیک ورزشی فرهنگی را برای کودکان بین 12 تا 15 سال برگزار می کند. موعد تابستانی این بازی ها در سال 2019 از 10 تا 13 جولای ( مصادف با 19 تا 22 تیر 1398) می باشد که در شهر اوفای روسیه برگزار خواهد شد و میزبان صدها کودک از ده ها کشور مختلف دنیا در رشته های گوناگون ورزشی می باشد. مبدع بازیهای بین المللی کودکان یک مربی ورزشی اسلوونیایی به نام ” کلمنس” بود که با هدف ارتقای صلح و دوستی میان کودکان جهان از طریق ورزش چنین رقابت هایی را در 1968 میان 9 شهر اروپایی راه اندازی کرد. پس از آن این بازی ها مورد استقبال سایر کشورهای اروپایی قرار گرفته و از قاره اروپا به سراسر دنیا گسترش پیدا کرد. از آن زمان تا کنون، 37 هزار کودک 12 تا 15 ساله در 47 بازی تابستانی و 6 بازی زمستانی در رقابت هستند و از 411 شهر مختلف، 86 کشور و همه 5 قاره در این بازی های شرکت کرده اند.

بازیهای بین المللی کودکان  (ICG)

بازیهای بین المللی کودکان (International Children’s Games (ICG که برای اولین بار در شهر سلج یوگسلاوی برگزار گردید شرکت کنندگانی از جوانان با استعداد و ورزشکاران یوگسلاوی، جمهوری چک، اتریش و سوئیس را به  رقابت های صلح آمیز دعوت می کرد. اولین تجربه موفق این بازی ها، به سازمان دهندگان آن الهام بخشید تا جنبش ورزشی را که آغاز کرده بودند در سراسر قاره اروپا ادامه دهند.

از 1994 فصل جدیدی در تاریخچه بازیهای بین المللی کودکان باز شد و برای اولین بار آنها از اروپا عبور کردند و بازی ها را در شهرهای همیلتون و اونتاریوی کانادا برگزار نمودند. از آن زمان، ماموریت کمیته بازی ها گسترش آن به تمامی قاره ها بود تا جایی که در سال های بعد میزبان بازی ها تایوان، ایالات متحده آمریکا، تایلند، بحرین، کره جنوبی، استرالیا و بسیاری از کشورهای تازه عضو شده دیگر بودند

کلمنس پایه گذار آی سی جی هدف خود را از راه اندازی چنین بازی هایی، توسعه پیام صلح به جهان می داند و می گوید:

“جنگ جهانی دوم، دوران کودکی و خانواده ام را نابود کرد، پس از آن سال های وحشتناک، یک رویا داشتم: ایجاد یک جهان بهتر بر اساس دوستی. این ورزش بود که می توانست به وسیله ای برای متحد کردن جوانان از کشورهای مختلف تبدیل شود. ”

برای ورزشکارانی که اولین قدم های خود را در عرصه ورزش قهرمانی می گذارند، این بازی ها علاوه بر این که شانس خوبی برای رقابت با همتایان خود از ده ها کشور دیگر را فراهم می کند می تواند به نوعی پیام دوستی و انتقال فرهنگی میان کودکان جهان را نیز به ارمغان بیاورد.

تومان بچ رئیس کمیته بین المللی المپیک در پیامی که در سایت کمیته بین المللی بازی های کودکان منتش شده است اظهار می کند:

“دوستان عزیز، جوانان آینده ما هستند چه در جامعه و چه برای ورزش. ترویج ورزش در میان نسل جوان در جهان امروز که سریعا در حال تغییر است مسئله بسیار مهمی به شمار می رود. ما می بایست زمینه فعال بودن جوانان را فراهم کنیم و باید راه هایی را برای به بیرون آوردن بچه ها از روی مبل و رفتن به سمت ورزش و بازی پیدا کنیم. به همین دلیل تلاش ها و دستاوردهای کمیته بین المللی بازی های کودکان (CICG)بسیار حائز اهمیت است. از طریق رویدادهای CICG ، جوانان تشویق می شوند تا در ورزش و فعالیت بدنی شرکت کنند و در عین حال احترام به یکدیگر، روحیه تیمی و بازی عادلانه را یاد بگیرند. مطالعات اخیر نشان داده است که بازی های ورزشی می تواند به توسعه و خلاقیت فکری کمک کند. کمیته بین المللی المپیک و کل جنبش المپیک بر روی CICG به عنوان یک شریک قوی برای ترویج و تقویت اهمیت ورزش به عنوان بخشی از شیوه زندگی سالم حساب می کند. با همکاری هم ما می توانیم از طریق ورزش، یک جامعۀ سالم تر، خوشبخت تر و صلح طلب تر ایجاد کنیم. من ضمن بهترین آرزوها برای موفقیت تلاش های شما، امیدوارم همچنان تعهد خود را به ورزش و جوانان سراسر جهان حفظ کنید.”

اوفا در روزهای برگزاری بازیهای بین المللی کودکان 5 ورزشگاه مجهز خود را در اختیار مسابقات فوتبال، شنا، شمشیر بازی، دوچرخه سواری، کشتی، والیبال ساحلی، بسکتبال، جودو و سنگ نوردی قرار می دهد. مراسم اختتامیه این بازی ها روز 13 جولای در واتان پارک شهر اوفا برگزار می شود.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

مرضیه کهندل

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *