آیا عروسک آنایل زنده است؟
بازدید 1291
0

آیا عروسک آنابل واقعی است ؟

داستان عروسک واقعی آنابل

خیلی ها بعد از دیدن فیلم آنابل این سوال که آیا عروسک آنابل واقعی است؟ در ذهنشان پررنگ شد. داستان عروسک واقعی آنابل برمیگردد به سال 1970. زمانی که یک مادر برای تولد 28 سالگی دخترش که دانشجوی پرستاری بود این عروسک را می خرد. اسم دختر« دونا » بود. دونا آنقدر از هدیه گرفتن آن عروسک هیجان زده شده بود که او را با خود به خانه ای که با یک دانشجوی پرستاری به نام انجی شریک شده بود برد. بعد از گذشت چند وقت دونا و انجی متوجه شدند که عروسک داخل اتاق حرکت میکند این را زمانی متوجه شدند که وقتی او را داخل هال روی مبل میگذاشتند و به بیرون از خانه میرفتند بعد از برگشت میدیدند که عروسک آنابل به اتاق رفته است یا بالعکس.

کمک

داستان به همینجا منتهی نمیشود. این دو پرستار کم کم نوشته هایی را با مضمون « کمک » پیدا میکردند به عنوان مثال « به من کمک کن » و« به لو کمک کنید » از نامه هایی بودند که با دست خط بچه گانه روی کاغذ های پوستی در خانه پیدا میکردند در حالی که در خانه نه بچه ای وجود داشت و نه کاغذ پوستی.

انتقام از لو

نامزد انجی مردی به نام « لو » بود که حس خوبی نسبت به این عروسک نداشت. روزی که دونا و انجی خانه نبودند او به خانه رفت و وارد اتاق شد تا استراحت کند. با شنیدن صدای باز شدن در و ورود کسی به اتاق بیدار شد اما کسی را ندید. بعد از بلند شدن متوجه شد که عروسک آنابل به حالت دراز کشیده روی زمین افتاده است با دیدن این صحنه احساس کرد که قفسه سینه اش به شدت درد گرفته و میسوزد. وقتی نگاه کرد دید که رد هایی حالت ناخن کشیدن روی سینه اش افتاده که او را به شدت وحشت زده کرد. این رد های ناخن بعد از دو روز ناپدید شدند.

تسخیر روح

بعد از این ماجرا این سوال که آیا عروسک آنابل واقعی است؟ در ذهن آنها نقش بست . بنابراین دختر ها از رمال ها خواستند که به آنها کمک کنند. طی جلسه ای که برگزار شد رمال ها متوجه شدند که این عروسک توسط روح دختری 7 ساله به نام آنابل هیگینز که قبلا جسدش در زمینی که آپارتمان ساخته شده، پیدا شده بود تسخیر شده است . در ابتدا با این تصور که روح دختر قصد آسیب زدن ندارد و فقط به دنبال دوست داشته شدن و توجه است. دو پرستار جوان با شنیدن این ها قانع شدند و تصمیم گرفتند که عروسک آنابل را پیش خود نگه دارند اما غافل از اینکه روحی شیطانی به دنبال تسخیر کالبدی انسانی بوده که راه ورودش را عروسک آنابل قرار داده است.

بعد از مدتی دونا و انجی تصمیم گرفتند که خود را از شر عروسک آنابل راحت کنند بنابراین با یک کشیش به نام پدر هیگان تماس گرفتند. هیگان با مافوق خود، یعنی پدر کوک تماس گرفت و او به اد و لورین وارن خبر داد. طبق گفته وارن ها روح های شیطانی یا غیر انسانی میتوانند خود را به یک مکان یا شئ متصل کنند که این دقیقا همان چیزی ست که برای عروسک آنابل رخ داده است. ولی قصد آن روح ماندن در عروسک و وابسته شدن به او نبوده بلکه به دنبال چیزی فراتر از آن است یعنی کالبد یک انسان !

نشانه های تسخیر اهریمنی

این ادعای آنها دلیل داشت. دلیلش هم سه تا از نشانه های تسخیر اهریمنی بود مانند « کنترل از راه دور » ، « مادی شدن » یادداشت هایی با مضمون کمک و « نشان هیولا» رد پنجه روی سینه لو. این دلایل باعث شد که اد و لورین که دو محقق در زمینه قدرت های ماوراء الطبیعه هستند عروسک آنابل را به موزه مرموزی که در زیرزمین خانه شان ساخته بودند بردند.

عروسک عسل

  • عروسک هوشمند 64 پاسخ متفاوت به 18 سوال
  • حرکت گردن و لبها و پلک زدن به هنگام صحبت
  • پوست بدن نرم مشابه انسان
  • قابلیت ضبط و پخش صدا

محل نگهداری عروسک آنابل کجا است؟

دلایلی که در بالا گفته شد باعث شد که اد و لورین که دو محقق در زمینه قدرت های ماوراء الطبیعه و روح های شیطانی هستند عروسک آنابل را به موزه مرموزی که در زیرزمین خانه شان ساخته بودند ببرند. این موزه که وارنز نام دارد در شهر مونرو در ایالت کنتیکت واقع شده است.

اد و لورین وارن

حالا این سوال که آیا عروسک آنابل واقعی است؟ پررنگ تر میشود. شواهدی را که مصداقی بر این مسئله هستند باهم بررسی می کنیم.

تجربه های نزدیک به مرگ بعد از برخورد با عروسک آنابل

این واقعی است باز نکنید !

اتفاقات ماوراء الطبیعه مربوط به این عروسک به خانه پرستار ها ختم نشد. اولین اتفاق در زمان انتقال عروسک آنابل به خانه وارن ها رخ داد. وارن ها برای جلوگیری از تصادف از بزرگراه اصلی نرفتند ولی با وجود عروسک حتی جاده های فرعی هم نا امن شد. طبق گفته وارن ها بارها ترمز از کار افتاده ولی هنگامی که اد مقداری از آب مقدس ( Holy Water ) را روی عروسک ریخت ترمز ها فعال شدند. بعد از رسیدن به خانه کشیشی را دعوت کردند تا دعاهای مخصوصی را بنویسد. عروسک آنابل درون یک جعبه چوبی با در شیشه ای قرار دارد که اطراف جعبه پر از همان دعاهایی است که کشیش نوشته است تا عروسک نتواند فرار کند.

روی جعبه ای که عروسک آنابل درونش قرار دارد بزرگ نوشته شده که « این واقعی است باز نکنید ! ».

عروسک واقعی آنابل _ موزه وارنز

تقاص خندیدن

یکی از بازدید کنندگان موزه علی رغم این هشدار برای اثبات اینکه سوال آیا عروسک آنابل واقعی است؟ دروغی بیش نیست در جعبه را باز کرد و بعد از خارج شدن از موزه به طرز عجیبی با موتورش تصادف کرد و کشته شد. نامزد او که از این حادثه جان سالم به در برده بود بعد ها مدعی شد که موقع تصادف در حال خندیدن به عروسک آنابل بوده اند.

نمایش قدرت

یکی دیگر از تجربه های نزدیک به مرگ مربوط به کشیش جوانی ست که هنگام بازدید از موزه قدرت عروسک را به تمسخر گرفته بود و ابهامی بر سوال آیا عروسک آنابل واقعی است؟ وارد آورده بود. این کشیش در هنگام برگشت به خانه یک تصادف بسیار وحشتناک را تجربه میکند که علی رغم زنده ماندنش ماشین او نابود شد.

واقعی یا واهی؟

در طول سال‌ ها، وارن‌ ها به بازگویی این داستان‌ ها به عنوان اثبات قدرت وحشتناک عروسک آنابل ادامه دادند، و هر بار که از آنها پرسیده میشد که آیا عروسک آنابل واقعی است؟ همین جواب ها دریافت میشد. اگرچه هیچ یک از این داستان‌ ها قابل تأیید نبود. 

نام کشیش جوان و موتورسواران هرگز فاش نشد. نه دونا و نه آنجی، دو پرستاری که اولین قربانیان آنابل بودند، هرگز داستان خود را مطرح نکردند. نه پدر کوک و نه پدر هیگان دیگر به جن‌ گیری‌ های خود از او اشاره نکرده نکردند.

به نظر می رسد که تنها چیزی که ما داریم، نقل قول هایی از وارنز است که محققین ماوراء الطبیعه بودند. اما به هر حال این گفته ها برای مدتی بازار سینما را داغ کرد و الهام بخش بسیاری از فیلم های ژانر ترس شد.

فیلم ترسناک هایی که از داستان عروسک آنابل الهام گرفته اند

فیلم ترسناک آنابل Annabelle

فیلم Annabelle در 3 اکتبر سال 2013 منتشر شد. این فیلم ترسناک به کارگردانی جان آر. لئونتی (John R. Leonetti) ساخته شد. داستان آن از عروسک آنابل الهام گرفته شده است و زمان قبل از رو به رو شدن وارن ها با آنابل را روایت میکند.

عروسک آنابل فیلم ترسناک annabelle 1

میا و جان زوج خوشبختی هستند که در آمریکا زندگی میکنند. میا باردار است و هر دو منتظر به دنیا آمدن دخترشان هستند. جان برای بارداری همسرش تصمیم میگیرد هدیه ای بخرد. عروسک دختری با لباس سرتاسر سفید نظر او را جلب میکند و به نظرش هدیه مناسبی می آید. میا از این هدیه بسیار خوشحال میشود و آن را در کلکسیونش میگذارد. در یک شب وحشتناک و خونین فرقه های شیطان پرست به محله آن ها حمله میکنند. میا با شنیدن صدای جیغ از خانه همسایه بیدار میشود و جان را به بیرون از خانه میفرستد تا بفهمد چه اتفاقی افتاده است. جان خون آلود برمیگردد و به میا میگوید که با اورژانس تماس بگیرد. میا وارد خانه میشود. صدای زنی را میشنود که به او میگوید عروسک هایت را دوست دارم. همین لحظه مردی از پشت سر به میا حمله میکند و … ادامه را در ویدئو زیر ببینید.

عروسک طرح سرامیک 22 اینچ سه آواز MV

  • ابعاد : 23*12*48 سانتی متر
  • موزیکال
  • بسته بندی جعبه ای و زیبا
  • رنگ بندی و طرح متفاوت
  • مناسب کودکان 3 سال به بالا

فیلم ترسناک آنابل 2 ( Annabelle creation )

فیلم ترسناک آنابل 2 درواقع پیش در آمدی از فیلم آنابل 1 است تا دنباله آن. این فیلم ترسناک به کارگردانی دیوید اف سندبرگ ساخته شد و محصول سال 2017 است. داستان فیلم راجع به چگونگی خلق عروسک آنابل است.

عروسک آنابل فیلم ترسناک Annabelle creation

در سال 1943، ساموئل مولینز، عروسک‌ ساز و همسرش استر، برای از دست دادن دختر هفت ساله‌ شان آنابل «بی»، که به‌ طور تصادفی در مقابل یک ماشین پا گذاشت و کشته شد غمگین بودند. دوازده سال بعد، در سال 1955، در یک روزی در خانه خانواده مولینزبه صدا درآمد. آنها با خواهر شارلوت و شش دختری که با بسته شدن یتیم خانه خود بی خانمان شده بودند، مواجه شدند و تصمیم گرفتند سرپناهی به آنها بدهند. جنیس، یتیم جوانی که به دلیل فلج اطفال فلج شده است، علیرغم اینکه به او گفته شده است وارد اتاق خواب قفل شده « بی » نشوید، با صدایی از خواب بیدار می شود، یادداشتی را پیدا می کند که می گوید “مرا پیدا کن” و یواشکی وارد اتاق می شود که به طور مرموزی قفل آن باز شده است. او یک کلید برای کمد Bee پیدا می کند و قفل آن را باز می کند، جایی که یک عروسک چینی وغم انگیز را می بیند. این کار او ناخواسته یک شیطان قدرتمند را آزاد می کند که شروع به ترساندن دختران می کند و علاقه خاصی به جانیس نشان می دهد. تیزر فیلم ترسناک آنابل 2 را در ویدئو زیر تماشا کنید.

فیلم ترسناک آنابل 3 ( Annabelle Comes Home )

این فیلم ترسناک محصول سال 2017 است و به کارگردانی  گری دابرمن (Gary Dauberman) که اولین فیلم خود را تجربه کرده ساخته شده است. داستان فیلم درباره ازاد شدن دوباره روح شیطانی آنابل است.

عروسک آنابل فیلم ترسناک Annabelle Comes Home

یک سال بعد از زندانی شدن عروسک آنابل در اتاق خانه وارن ها، اد و لورین وارن باید برای رسیدگی به پرونده جدیدشان به یک مسافرت یک روزه بروند. دخترشان « جود ی » را به پرستار بچه به نام « مری الن » میسپارند. روز تولد جودی دوست آنها به نام دانیلا ناخوانده به خانه شان می آید. او که از زمان فوت پدرش علاقه مند به برقراری ارتباط با روح اوست قصد دارد که وارد اتاق ممنوعه وارن ها شود. به همین خاطر با هدیه دادن اسکیت به جودی او و الن را به بیرون از خانه میفرستد تا خودش بتواند راحت وارد اتاق شود. بعد از وارد شدن، او پس از شنیدن صدای ضربه ای که باعث می شود فکر کند پدرش در حال تلاش برای برقراری ارتباط است، به طور تصادفی قفل شیشه ای آنابل را باز می گذارد. این اتفاق باعث به وجود آمدن وقایع وحشتناکی خواهد شد. تیزر فیلم را در ویدئو زیر ببینید.

 

ممکن است با دیدن این فیلم ها بر اساس ترتیب زمان انتشار کمی دچار سردرگمی شوید و داستان را سخت بفهمید. برای جلوگیری از این اتفاق ما پیشنهاد میکنیم که علاوه بر این ها فیلم های the conjuring و the nun رو هم تماشا کنید. ترتیت این فیلم ها را بر اساس روایت داستانشان به شما معرفی میکنیم. ( این قسمت از متن براساس نظریه سایت رادیو تایمز radiotimes میباشد.)

شما کار را با The Nun که در سال 1952 اتفاق می‌افتد شروع می‌کنید تا فیلم The Conjuring 2 که در سال 1977 اتفاق می‌افتد.

1 ) فیلم ترسناک راهبه (1952 / 1971) The Nun

فیلم ترسناک راهبه

2 ) فیلم ترسناک آنابل 2 Annabelle: Creation (1943 / 1952 / 1955 / 1967)

فیلم ترسناک آنابل 2

3 ) فیلم ترسناک آنابل 1 Annabelle (1967)

فیلم ترسناک آنابل 1

4 ) فیلم ترسناک احضار The Conjuring (1968 / 1971)

فیلم ترسناک احضار 1

5 ) فیلم ترسناک آنابل 3 Annabelle Comes Home (1968 / 1969 or 1971 / 1972)

فیلم ترسناک آنابل 3

6 ) فیلم ترسناک احضار 2 The Conjuring 2 (1976 / 1977)

فیلم ترسناک احضار 2

7 ) فیلم ترسناک احضار 3 : دویل مرا وادار به انجام آن کرد

The Conjuring: The Devil Made Me Do It (1980/81)

فیلم ترسناک احضار 3 : دویل مرا وادار به انجام آن کرد

 

همچنین می توانید بخوانید:

https://pioio.com/mag/2022/02/09/what-is-the-secret-of-doll-island/ https://pioio.com/mag/2021/05/18/%d9%86%d9%82%d8%af-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%84-the-handmaidxs-tale-%d8%b3%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa-%d9%86%d8%af%db%8c%d9%85%d9%87/ https://pioio.com/mag/2021/05/23/blackmirror/ https://pioio.com/mag/2022/01/03/every-thing-you-should-know-about-squid-game/ https://pioio.com/mag/2022/06/27/the-second-chapter-of-squid-game/
نام موزه ای که عروسک آنابل در آن وجود دارد چیست؟

موزه وارنز در شهر مونرو، ایالات کنتیکت آمریکا

فیلم هایی که از عروسک آنابل الهام گرفته شده اند؟

فیلم آنابل 1 تا 3 ، فیلم احضار 1 تا 3 ، فیلم راهبه

آیا عروسک آنابل واقعی است؟

طبق اظهارات اد و لورین وارن این عروسک واقعی است. توضیحات آن را در مقاله بخوانید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

کیمیا عدالتی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *