معرفی سریال اسکویید گیم
بازدید 226
0

هر آنچه باید درباره ی سریال اسکویید گیم بدانید + موسیقی متن

حتما تا به حال سریال پربیننده و مهیج « بازی ماهی مرکب » یا Squid Game را تماشا کرده اید یا حتی اگر ندیده باشید به احتمال زیاد نامش را شنیده اید. این سریال 9 قسمتی توسط نتفلیکس منتشر شد و در حال حاضر در رتبه نخست جدول آن قرار دارد. ژانر های مختلفی را در این سریال میتوانید مشاهده کنید مانند درام ، وحشتناک ،دلهره آور، اکشن، تخیلی و … . پس طرفدار هر کدام از این ژانرها باشید طبیعی است که این سریال برایتان جذاب بوده است. اگر هنوز آن را تماشا نکرده اید با ما باشید تا گذری به خلاصه ، بازی ها و موسیقی این سریال داشته باشیم.

این متن اسپویل سریال است اگر نمیخواهید قبل از دیدن سریال داستان آن را بدانید متن خواندن را متوقف کنید.

معرفی سریال اسکویید گیم Squid Game

معادل نام اسکویید گیم ، بازی ماهی مرکب است. بازی ماهی مرکب اخرین مرحله از سری بازی های مرگبار موجود دراین سریال است که بعدا به توضیح آن خواهیم پرداخت. این سریال از زمان انتشار خود یعنی 17 سپتامبر 2021 توسط « نتفلیکس Netflix » استارت یک تحول و رکورد شکنی را در بین تمامی سریال ها ازگدشته تا حال حاضر زد به طوری که اکنون در رده نخست جدول رده بندی آن قرار دارد. موضوع این سریال بیان تفاوت طبقانی بین اقشار پر درآمد و کم درآمد کره جنوبی است که در قالب بازی های مرگباری برای به دست آوردن پول بیان میشود. این سریال از دیدگاه آخرین برنده بازی های اسکویید گیم در حال روایت است.

داستان با معرفی مردی به نام سونگ گی‌ هون با بازی (لی جونگ جائه) شروع میشود. این مرد با مادرش زندگی میکند و درآمد بسیار کمی دارد در حالی که تا گردن زیر قرض است و باید کاری برای پرداخت آنها انجام دهد.

یک شب در ایستگاه مترو با مردی برخورد میکند که پیشنهاد وسوسه انگیزی به او میدهد. پیشنهاد این بود که در ازای انجام چند بازی کودکانه و ساده پول هنگفتی به دست آورد. به این صورت که با برنده شدن در هر مرحله 100000 وون دستمزد میگیرد و در صورت باختن تنها یک سیلی میخورد. پس از چندین دور شکست، سرانجام گی هون یکی را برنده می شود و پول به او داده می شود. همراه با آن، کارتی با شماره تلفن به او داده می شود، پیشنهادی برای پیوستن به بازی که قول می دهد راه حلی برای پایان همه مشکلات او باشد. بعد از فکر کردن، با شماره تماس می گیرد و قبول می کند که شرکت کند.

سونگ گی‌ هون با بازی (لی جونگ جائه)

مشابه این داستان برای 456 نفر دیگر هم رخ داده است و این مسئله زمانی مشخص میشود که گی هون بین این افراد به هوش می آید که همگی دارای لباس های سبز و شماره گذاری شده اند مانند خودش. نگهبانانی با لباس های صورتی و ماسک آن ها را نظارت میکنند که وحشت را چندین برابر میکند. بازیکنان به زودی متوجه شدند که باید 6 مرحله بازی انجام دهند که برگرفته از بازی های کودکانه دهه 70 و 80 کره جنوبی است با این تفاوت که باختن در هر مرحله ازاین بازی ها مساوی است با مرگ ولی هرکس که برنده شود 45.6 روپین به دست خواهد آورد. پس تلاش در این بازی ها برای بقا خواهد بود.

پس از اتمام هر مرحله مقداری پول داخل قلکی که از سقف آن محوطه مرموز آویزان است ریخته میشود تا طمع بازیکنان را تحریک کند طوری که در قسمتی از سریال میبینم که ادامه بازی به رای گیری گذاشته میشود ولی خیلی ها با علم به اینکه مرگ در انتظارشان است بازهم طمع به آنها اجازه انصراف نمیدهد. شاید اگرطمع نمیکردند این بازی اصلا ادامه پیدا نمیکرد.

جایزه 45.6 میلیارد روپیه اسکویید گیم

خب ، بریم سراغ بازی های مرگبارسریال اسکویید گیم .

6 بازی و یا 6 مرحله اسکویید گیم چه بود؟

بازی اول : چراغ سبز و چراغ قرمز

عروسک معروف اسکویید گیم که همه از آن وحشت دارند مربوط به این قسمت داستان است. در قسمت اول سریال چهره این عروسک غول پیکر را خواهید دید. این عروسک ارتفاع سه متری دارد که لباسی دخترانه برتن دارد و کاملا چهره اش کودکانه است اما در پس پرده جنایتی است که بازیکنان به زودی با آن مواجه میشوند.

روند بازی به این صورت است که عروسک پشت به همه بازیکن ها می ایستد و با اعلام چراغ سبز و چراغ قرمز بازی را پیش میبرد. چراغ سبز به این معنی است که تمامی بازیکن ها با ید به سمت خط پایان بدوند و چراغ قرمز به معنی ایست است. با اعلام چراغ قرمز و چرخش ناگهانی عروسک همه باید در هر حالتی که هستند بایستند و ذره ای تکان نخورند.عروسک با اسکنر داخل چشمانش همه را اسکن میکند. اگر کسی کوچکترین لغزشی کند به ضرب گلوله کشته خواهد شد.

مرحله اول اسکویید گیم : چراغ قرمز و چراغ سبز

بعد از توضیح قوانین بازی بازیکنان وحشت زده اقدام به فرارکردند که نتیجه ای جز مرگ برایشان به همراه نداشت. جنازه ها پشت درهای محوطه روی هم تلمبار شد و افراد باقی مانده چاره ای جز ادامه بازی نداشتند.

این عروسک غول آسا واقعی است یا خیر؟

باید بگوییم بله واقعی است. این عروسک متعلق به موزه ای در شهرستان جین چئون کره جنوبی است که در فاصله 3 ساعتی از شهر سئول قرار گرفته است. این عروسک به صورت نمادین سر در این موزه قرار گرفته است.

عروسک سریال اسکویید گیم

بازی دوم : بازی لانه زنبوری

این هم یکی از بازی های سنتی کره جنوبی است که درگذشته توسط کودکان انجام میشده است. در قسمت دوم سریال بازیکنان مقابل چهار در ایستاده اند که روی هر کدام یکی از طرح های مثلث، دایره، ستاره یا یک چتر کشیده شده است. به هر بازیکن یک قوطی حلبی داده میشود که درونش یک آبنبات شکری با شکلی از قبل حک شده وجود دارد. به آنها دستور داده میشود که شکل حک شده روی آبنبات را بدون شکستی یا حتی ترک خوردگی و به وسیله خلال دندان ، سوزن و یا هر روش خلاقانه ای که میتوانند در مدت زمان 10 دقیقه جدا کنند وگرنه باز هم مرگ در انتظارشان خواهد بود.

مرجله دوم اسکویید گیم : دالگونا یا لانه زنبوری

بازی سوم : طناب کشی

در این بازی دستور داده شد که طی مدت 10 دقیقه بازیکن ها به گروه های 10 نفره تقسیم شوند. سپس هر 10 نفر را به یک سمت طناب بستند تا درصورت باختن همه باهم سقوط کنند. هر گروه روی یک سکوی معلق ایستادند و روبه روی هم قرار گرفتند. در وسط این سکوها حلقه ای بود که طناب از داخلش عبور میکرد. هر گروه سعی در بردن بازی داشتند زیرا در صورت باختن همه گروه با هم سقوط میکردند و طناب به وسیله گیوتین وسط دو سکو قطع میشد تا مرگ گروه بازنده رقم بخورد.

مرحله سوم اسکویید گیم : طناب کشی

بازی چهارم : تیله

یکی از غم انگیز ترین قسمت های سریال اسکویید گیم این قسمت است زیرا چند تا از بازیکن های سرشناس به دلایل مختلف جانشان را از دست میدهند. یکی جانش را فدای هم تیمی اش میکند و دیگری خیانت.

قسمت بد این بازی این بازی این بود که قبل از شروع به هرکسی گفتند که یار خود را انتخاب کنند.همه با تصور اینکه قرار است با یارشان یک تیم قوی شوند سعی کردند با رفیقشان تیم شوند غافل از اینکه قرار است رقیب هم شوند و در بازی مرگ و زندگی یکدیگر را شکست دهند.

روال انجام بازی به صورت بود که کیسه ای شامل 10 عدد تیله به هر نفر داده میشد. در یک بازی انتخابی و دلخواه و در مدت زمان 30 دقیقه باید رقبا آن 10 تیله را از یکدیگر پس میگرفتند. در نهایت کسی که 20 تیله را به دست می آورد برنده میشد.

مرحله چهارم اسکویید گیم : تیله

بازی پنجم : هاپسکاچ یا کاشی های پل شیشه ای

در راند پنجم این سریال یک پل شیشه ای وجود دارد که از دو لاین با کاشی های شیشه ای تشکیل شده است. در هر لاین یک کاشی شیشه واقعی است و دیگری تقلبی که در صورت پریدن روی آن سقوط خواهند کرد. قبل از شروع بازی هر نفر باید عددی را بین 1 تا 16 انتخاب کند که این عدد تعیین کننده نوبت بازیکن ها برای عبور از پل است درصورتی که بازیکن ها این موضوع را نمیدانند. بنابراین بدترین شانس نصیب نفر اول و بهترین شانس نصیب نفر آخر خواهد شد.

مرحله پنجم اسکویید گیم : پل شیشه ای

بازی ششم : اسکویید گیم یا ماهی مرکب

زمین این بازی از یک مربع ، یک مثلث و دوتا دایره تشکیل شده است که مجموعا شکلی شبیه به ماهی مرکب میسازند. بازیکن ها از دو گروه حمله و دفاع تشکیل شده اند. گروه حمله داخل زمین میتوانند روی دوپای خود حرکت کنند ولی گروه حمله باید خارج از خطوط روی یک پا حرکت کنند تنها در صورتی میتوانند روی دو پای خود بایستند که به نحوی از بازیکن مدافع رد شوند. بعد از رد شدن یکی از افراد گروه بقیه هم ازاد میشوند.

در این لحظه زمان حمله فرا می رسد. گروه مدافع باید سعی کند که مهاجمان را از خط خارج کنند و مهاجمین هم باید سعی کنند که خود را به سر ماهی مرکب برسانند و با پا به آن ضربه بزنند. درصورت موفق شدن گروه برنده مشخص میشود. ولی در این سریال به جای گروه دو نفر در انتها باقی مانده اند که باهم رقابت میکنند و یکی از آنها باید برای برنده شدن دیگری را به قتل برساند.

مبارزه تن به تن سانگ وو و جی هان در اسکویید گیم

موسیقی متن سریال اسکویید گیم squid game

6 تا از معروف ترین موسیقی های سریال squid game در زیر نام برده شد ه است که در جهان بسیار پرطرفدار شده اند. برای دانلود روی اسم اهنگ کلیک کنید و یا برای مشاهده ویدئوی آن از فیلتر شکن استفاده کنید.

1 : way back then

آهگساز: جونگ جائل. این آهنگ به عنوان آهنگ آغازین آلبوم موسیقی متن نمایش داده شد. دو بار این موسیقی پخش شد یک بار ابتدای سریال که سونگ گی هون خاطرات کودکی خود را در بازی اسکویید گیم مرور میکند و یک بار در بازی دداکجی که پیروز میشود. ریتم آهنگ بر اساس ریتم کف زدن 3-3-7 است که معمولاً در کره جنوبی برای تشویق دیگران استفاده می شود.

https://youtu.be/asQNnQmOVCE

2 : fly me to the moon

خواننده : جو وون شین. این آهنگ درابتدای بسیاری از صحنه های ترسناک سریال پخش شد. به عنوان مثال در زمان بازی چراغ قرمز و چراغ سبز این موسیقی پلی شد تا بین قتل وحشیانه و متن عاشقانه آهنگ پارادوکس جالب و قابل تاملی ایجاد شود.

https://youtu.be/ZoDaHvnCGxw

3 : round VI

آهنگساز: جانگ جائل. این آهنگ زمان مبارزه تن به تن سانگ وو و جی هان در راند آخر بازی های 6 مرحله ای پخش میشود.

https://youtu.be/pHL27IBWO1U

4 : Pink Soldiers

آهنگساز : 23 . این موسیقی در چند جای سریال پخش میشود. مانند زمانی که نگهبانان صورتی پوش ظاهر میشوند ، بازیکنان مرده به زباله سوز منتقل می شوند ، جون هو از راهرو راه می رود و … .

https://youtu.be/q7uTnxYFDSw

5 : The Rope is Tied

آهنگساز: جانگ جائل. در حین انجام بازی جذاب و هیجان انگیز طناب کشی پخش میشود که تمرکز و هیجان بیننده را افزایش میدهد.

https://youtu.be/1zAWH3aiQzo

6 : Murder Without Violence

آهنگساز : پارک مین جو. این موسیقی در مرحله پنجم بازی ها یعنی پل شیشه ای پخش میشود.

https://youtu.be/bmfRxqIDEAY

قسمت آخر سریال اسکویید گیم چه اتفاقی می افتد؟

قسمت آخر مهم ترین بازی این 6 مرحله اتفاق می افتد. یعنی بازی ماهی مرکب که مبارزه تن به تن بین سانگ وو و جی هان است .

آیا عروسک اسکویید گیم واقعی است؟

باید بگوییم بله واقعی است. این عروسک متعلق به موزه ای در شهرستان جین چئون کره جنوبی است که در فاصله 3 ساعتی از شهر سئول قرار گرفته است. این عروسک به صورت نمادین سر در این موزه قرار گرفته است.

اسم آهنگ ابتدای سریال اسکویید گیم چیست؟

way back then که آهنگساز آن جونگ جائل است

جایزه نهایی بازی های سریال اسکویید گیم چیست؟ جایزه اسکویید گیم به دلار؟

45.6 میلیارد روپیه و به دلار حدود 38 میلیون دلار

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

کیمیا عدالتی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *