سریال ونزدی | نقد و بررسی Wednesday 2022
بازدید 860
۲

سریال ونزدی | نقد و بررسی Wednesday 2022

سریال ونزدی که حتما نام آن را شنیده اید، این روز ها بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده و وایرال شده است. فصل اول این سریال 8 قسمت داشته و با کارگردانی تیم برتون کارگردان معروف فیلم های ترسناک ساخته شده است. این سریال جذاب درباره فرزند بزرگ خانواده آدامز (ونزدی آدامز) است.

سازنده : آلفرد گاف ، مایلز میلار

کارگردان : تیم برتون

نقش اصلی : جنا اورتگا

ژانر : کمدی ، ترسناک

تهیه و پخش : نتفیلکس

تاریخ انتشار : 23 نوامبر 2022

سریال ونزدی | نقد و بررسی Wednesday 2022

پیشینه ی خانواده آدامز

چارلز آدامز خالق خانواده آدامز است. او تا لحظه مرگش تمام زمان خود را برای خلق آثار جدید از این خانواده کرد. اولین بار در سال 1938 خانواده مشهور آدامز در مجله نیویورکر به نمایش درآمد. و هنوز هم جذابیت خود را بین مردم دارد. این خانواده تا کنون به صورت های متفاوتی از جمله بازی ویدیویی ، فیلم سینمایی ، سریال و… به نمایش در آمده است.خانواده آدامز یک داستان طنز از یک خانواده اشرافی ثروتمند و البته ترسناک در قرن بیستم آمریکا است. از پایان آخرین سریالی که در مورد این خانواده ساخته شد حدود 22 سال است که میگذرد. و بعد از گذر 22 سال این خانواده دوباره با ونزدی به خانه ها بازگشتند.          

سریال ونزدی | تیم برتون

خلاصه سریال ونزدی

سریال ونزدی همان گونه که از اسمش پیداست درباره دختر بزرگ خانواده آدامز است. در ابتدای سریال، ونزدی برای اینکه انتقام برادر کوچک ترش را از گروه واترپلو که در مدرسه اذیتش میکردند. و او را داخل کمد حبس کردند بگیرد. تعدادی پیرانای زنده (ماهی گوشت خوار) را در استخر مدرسه رها میکند. و این کار باعث میشود تا از مدرسه اخراج شود.

با اخراج ونزدی از مدرسه والدینش گومز و مورتیشیا تصمیم میگیرند او را در جایی که خودشان تحصیل کردند، آکادمی نورمور که در ورمونت قرار دارد ثبت نام کنند. این مدرسه مکانی مخصوص دانش آموزان طرد شده هیولایی است. پدر و مادر ونزدی تینگ را که فقط یک دست خالی است در مدرسه رها میکنند تا از او مراقبت کند. خصوصیت بی احساسی و سرد بودن ونزدی از صمیمیت او با دیگر دانش آموزان جلوگیری میکند. و همین باعث میشود که او به دردسر بی افتد. و مدیر مدرسه بار ها او را بخواهد. در همین روز ها ونزدی متوجه میشود که توانایی های ذهنی مادرش را به ارث برده است. که به او کمک میکند تا بتواند جلوی یک قتل عام را بگیرد. و همچنین یک معما را که 25 سال پیش پدر و مادر خودش را هم به دردسر انداخته بود حل کند.

مصاحبه جنا اورتگا قبل از پخش سریال :

درباره نقش تینگ (چیز)

یکی از جلوه ها و ویژگی های جذاب سریال ونزدی وجود نقش تینگ (چیز) است. که به شکل یک حیوان خانگی توسط خانواده آدامز نگهداری میشود. نام کامل او Thing T. Thing است. و خانواده آدامز او را چیز صدا میکنند. تینگ در باقی فیلم و سریال هایی که در رابطه با خانواده آدامز ساخته شده هم حضور داشته است. اما در سریال ونزدی ارتباط او با اشخاص دیگر بیشتر است. نقش چیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است. همچنین اگر او در برخی از قسمت های فیلم حضور نداشت داستان فیلم کلا عوض میشد. فردی که نقش تینگ را بازی میکند یک شعبده باز به نام Victor Dorobantu است. که فقط از دست راست خود برای ایفای نقش استفاده میکند.

پشت صحنه ایفای نقش چیز


آیا فصل دوم ونزدی ساخته میشود ؟

هنوز به طور رسمی خبری در این مورد اعلام نکردند، اما به احتمال 90 درصد بله ساخته میشود.

اگر فصل دوم آن ساخته شود حدودا چه زمانی پخش میشود ؟

از آنجا که هنوز خبر ساخت آن تایید نشده است نمیتوان به طور قطعی گفت، اما با توجه به روال معمول پخش سریال ها به احتمال زیاد تا پاییز یا زمستان سال آینده باید شاهد پخش فصل دوم آن باشیم.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ستیلا ارگنجی مقدم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. cinemats گفت:

    بروز ترین سایتی هستین که دیدم

    1. ستیلا ارگنجی مقدم گفت:

      ممنونم از وقتی که گذاشتین