برند سازی آنلاین
بازدید 128
0

10 روش سریع برای بهبود برند سازی آنلاین

هدف از برند سازی آنلاین ، ارائه یک پیام یکپارچه درباره سازمان و کالاها و محصولات آن است. همچنین باعث می شود که از طریق انتقال پیام به صورت داستان، مشتریان با برند ارتباط برقرار کنند، و ارتباطات بهتری شکل بگیرد و آنها نسبت به برند وفادار شوند. کسب و کارها هزینه زیادی برای برند سازی و میزبانی وب سایت صرف می کنند زیرا تاثیر داشتن یک برند تثبیت شده، در فروش و نتیجه گیری کسب و کار بسیار زیاد است.

تفاوت برند سازی آنلاین و برند سازی آفلاین

تفاوت بین برند سازی آنلاین و آفلاین، ظریف تر از محدودیت های تکنیکی و فنی صفحه نمایش ها است. برند سازی آفلاین فقط در جایی که شرکت در آن واقع است، یا در کارت های ویزیت، ایستگاه ها، تی شرت ها، و پوسترهای بیلبورد نشان داده می شود. در حالی که برند سازی آنلاین می تواند تقریبا در هر جایی ظاهر می شود. البته این احتمال در مورد برند سازی آنلاین وجود دارد که کنترل کردن آن مشکل است و احتمال این که به وسیله دیگران نیز مورد استفاده قرار گیرد وجود دارد.

راهنمای برند سازی

اکثر شرکت های بزرگ یک راهنمای برند سازی دارند که به وسیله بخش بازاریابی آنها ایجاد شده است و این که چگونه باید برند آنها به نمایش درآید و عرضه شود در آن راهنما لیست شده است. این سند معمولا برای راهکارهای تبلیغات چاپی طراحی می شد، که وقتی پوستر یا دیگر مواد تبلیغاتی را تهیه می کردند از آن استفاده می کردند.. این راهنما شکل های متنوعی از لوگوی سازمان، این که چگونه در پس زمینه های روشن و یا تاریک به نمایش درآید، چه فونت هایی مورد استفاده قرار گیرند را نشان می داد. برای برند سازی آنلاین، اندازه لوگو مهم است. همچنین رنگ هایی که برای لوگو استفاده می شود نیز اهمیت دارد.

ترفندهای برند سازی آنلاین

بیایید کمی وقت بگذارید و 10 ترفند مهم که در برند سازی آنلاین مهم است را با هم مرور کنیم. این ترفندهای می توانند برای شما سودمند باشند.

  • اندازه لوگو

ما قبلا به اندازه لوگوی سازمان اشاره کردیم. این یک مساله مهم است. باید سعی کنید اندازه لوگو به شکلی باشد که در همه بخش ها به یک اندازه نمایش داده شود. زیرا اندازه های متعدد باعث سر در گمی می شود.

  • برند سازی متقابل

اگر سایت شما شامل برند های دیگر است، مثلا کالاها یا خدمات کسب و کارهای دیگر که با شما شراکت دارند هم نمایش داده می شود لوگوی آنها را کمتر از لوگوی خود برجسته کنید. به عبارت دیگر لوگوی خود را برجسته تر از لوگوی آن ها نمایش دهید. این که لوگوی آنها در مقابل لوگوی خود شما بزرگتر باشد، پیام اشتباهی درباره اهمیت برند شما به مخاطب القا می کند.

  • محدود کردن فایل ها

در برند سازی آنلاین اگر همه عناصر برند سازی را در تعداد بسیار کمی از فایل ها نگه داری کنید و از این ها در سایت استفاده مجدد داشته باشید مزایای بسیاری نصیب شما می شود. نه فقط باعث می شود بارگذاری وب سایت شما افزایش یابد بلکه منجر به برند سازی مجدد شده و تغییر همه چیز بسیار آسان تر خواهد بود.

  • از PNG برای لوگوی خود استفاده کنید.

شکل فایلی که برای وب سایت استفاده می شود ترجیحا باید JPG باشد. با این حال این فرمت از شفافیت پشتیبانی نمی کند و در مقابل فرمت PNG برای این کار مناسب تر است. اپر لوگوی شما یک فایل PNG است می تواند بدون آن که نیاز به نسخه یکپارچه شده گرافیکی خاصی داشته باشد بر روی بک گراند یا پس زمینه نمایش داده شود.

  • یک پروپوزیشن یا گزارش داشته باشید.

یک بازدید کننده جدید می خواهد بداند که وب سایت درستی را باز کرده است و همچنین می خواهد که چیزی می خواهد به سادگی پیدا کند. به آنها بگویید چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید، و چه چیزی شرکت یا شخص شما را خاص و ویژه کرده است.

  • ثبات داشته باشید.

استفاده از لوگو یا رنگ مشابه خوب است اما این ثبات باید به همه جنبه های سایت گسترش یابد و شامل شخصیت فرای واژه ها و جایگاه عناصر استفاده شده نیز باشد. پس ثبات را در همه جنبه های مربوط به وب سایت رعایت کنید تا در برند سازی آنلاین موفق تر باشید. پس همه شکل ها و علائم باید مشابه باشند و یک تم و سبک  روشن و واضح را تبلیغ کنند.

  • از یک علامت خاص استفاده کنید.

از یک علامت خاص برای برند سازی آنلاین استفاده کنید. این علامت خاص می تواند مانند یک طلسم عمل کند. هر علامتی در همه بافت ها ممکن است کار نکند اما معمولا داشتن یک علامت خاص به شکل حیوان، ربات و یا کاراکتر ایده قوی برای بازدید کنندگان خواهد بود که حتی بدون آنکه نام شرکت شما را ببینند متوجه شوند که این علامت مخصوص برند شماست. این هشدار را هم در نظر بگیرید که همه علامت های خاص دوست داشتنی نیستند. پس حتما به این نکته توجه کنید.

  • رسانه ها و شبکه های اجتماعی را هم مد نظر قرار دهید.

اگر قصد دارید از برند خود در رسانه های اجتماعی استفاده کنید که معمولا این گزینه هم مورد توجه قرار می گیرد، محدودیت هایی که در این بافت ها و پلت فرم ها درباره گرافیک وجود دارد را در نظر بگیرید و بعد با آنها کار کنید. شاید طراحی یک لوگوی خاص برای رسانه ها و شبکه های اجتماعی فکر خوبی باشد پس سعی کنید بهترین تصمیم را برای کار کردن در این بافت ها اتخاذ کنید.

  • به اسکن دیداری فکر کنید.

وقتی شخصی وب سایت شما را می خواند چشم های او مانند یک الگوی حرکت عمل می کند که از بالا سمت چپ شروع می کند و به سمت راست و پایین ادامه می یابد. این علتی است که چرا لوگو باید در سمت چپ بالا قرار گیرد. (البته این الگو برای وب سایت های انگلیسی مطرح است و در وب سایت های فارسی باید توجه کنید که الگو متفاوت است و لوگو باید در قسمت راست بالا قرار گیرد).

در نظر بگیرید که توجه مخاطب در کدام قسمت متمرکز است و جایی که باید عناصر برند سازی شده و پیام های تجاری نمایش داده شوند در همان قسمت باشد.

  • علامت های سفید و رنگ ها

اگر لوگوی پیچیده ای دارید، از نظر بصری ممکن است جزییات آن به خوبی نمایش در نیاید. برای حل این مشکل دو رویکرد وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. یکی این است که از واتر مارک در گرافیک استفاده کنید و یا این که کلا رنگ ها را حذف کنید. یا برعکس پس زمینه را تک رنگ کنید تا لوگو برجسته تر شود.

در این مقاله راجع به نکات ظریف در برند سازی آنلاین صحبت کردیم.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *