بلاکچین تلگرام
بازدید 75
0

راه اندازی شبکه بلاک چین تلگرام TON

شبکه باز Telegram یا بلاک چین تلگرام ، پروژه جاه طلبانه blockchain است که سال گذشته توسط برنامه پیام رسانی Telegram اعلام شد ، طبق گفته دو شخص آشنا با این پروژه ، کدهای مورد نیاز برای اجرای گره بلاک چین تلگرام را در تاریخ 1 سپتامبر منتشر می کند. یکی از این افراد وابسته به TON Labs است ، یک استارتاپ فنی که توسط سرمایه گذاران فروش نشانه های تلگرام تأسیس شده است. یک سرمایه گذار در فروش نشانه نیز تاریخ را تأیید کرده است. تلگرام  محرمانه بودن را در مورد TON حفظ کرده است و از صحبت عمومی در مورد این پروژه خودداری می کند. TON Labs برای ساختن ابزارهای توسعه دهنده برای Telegram تاسیس شده است و به تنها شرکت فن آوری صوتی مرتبط با این پروژه تبدیل شده است. TON Labs ادعا کرده است که ارتباط مستقیمی با تیم توسعه دهنده خود Telegram برقرار می کند. تا به امروز ، فقط یک گره عملیاتی – توسط خود Telegram – در شبکه تست بلاک چین تلگرام وجود دارد. با انتشار کد آتی ، طیف گسترده تری از کاربران قادر به اجرای گره های خاص خود خواهند بود. طبق توافق خرید و فروش توکن های تلگرام در سال 2018 ، کاربران فقط می توانند گره ها را در testnet اجرا کنند ، انتظار می رود راه اندازی شبکه اصلی در 31 اکتبر باشد.

 

نشریه روسی ودوموستی روز چهارشنبه گزارش داد که این نسخه حاوی کد برای خود گره و همچنین دستورالعمل استقرار گره است. Vedomosty با استناد به سرمایه گذاران بی نام در این پروژه ، گزارش داد که توسعه دهندگان علاقه مند می توانند از گره های خود برای آزمایش اجماع پروتکل و سازوکارهای سایه زدن استفاده کنند. با توجه به اطلاعات منتشر شده از این نشریه ، TON از یک اجماع ضد سهام با استفاده از “تراشیدن بی نهایت” و ظرفیت پشتیبانی از 292 shardchain زنجیره ی (49 و 26 صفر) استفاده خواهد کرد. تلگرام حداقل یک میلیارد و 700 میلیون دلار از سرمایه گذاران مستقر در روسیه ، ایالات متحده و چند کشور دیگر در فروش توکن 2018 جمع آوری کرده است. اگر بلاک چین تلگرام تا پایان اکتبر راه اندازی نشود ، تلگرام مجبور است پول سرمایه گذاران خود را بازپرداخت کند ، منهای هزینه های مرتبط با توسعه این پروژه. سرمایه گذاران ، کاربران تلگرام و جامعه رمزنگاری گسترده تری نیز به پروژه blockchain Telegram علاقه مند هستند. پیش از آنکه تأخیر قابل توجهی داشته باشد ، پیش بینی می شد TON در دسامبر گذشته راه اندازی شود. در نتیجه بسیاری از سرمایه گذاران به عنوان یک نتیجه ، اقدام به فروش حقوقی نشانه های آینده خود کردند و یک بازار ثانویه غیر رسمی برای GRAM ، نشانه مربوط به شبکه ایجاد کردند. با این حال ، این از نظر فنی نقض توافق نامه سرمایه گذار Telegram است ، که معاملات ثانویه را قبل از شروع به شدت ممنوع اعلام کرد.

 

بلاک چین تلگرام با Ethereum سازگار است

مطابق ابزار راه اندازی فناوری پیشرفته برای شبکه ، پروژه blockchain جدید تلگرام با Ethereum سازگار خواهد بود. پیش بینی می شود این شرکت پیام رسان ، کد مربوط به اجرای گره در شبکه باز Telegram را روز یکشنبه منتشر کند ، این کاربران این امکان را می دهد تا پروژه خود را قبل از راه اندازی شبکه اصلی پیش بینی شده در 31 اکتبر امتحان کنند.

TON Labs ، یک استارتاپ فنی است که توسط سرمایه گذاران در فروش نشانه های تلگرام ساخته شده است ، در حال ساختن تعدادی ابزار برای توسعه دهندگان است تا به آنها در ساختن شبکه جدید کمک کند. یکی از این ابزارها کامپایلر Solid است ، که به برنامه های غیر متمرکز ساخته شده برای اتریوم نیز اجازه می دهد تا روی بلاک چین تلگرام کار کنند. فیلاتوف به CoinDesk گفت:

این احتمالاً سخت ترین چیزی بود که ما ساخته ایم. این امکان را به جامعه پیشرفته اتریوم می دهد تا هر آنچه را برای اتریوم نوشتند را به TON بکشانند. ”

وی گفت که این کامپایلر از ژوئیه در حال آزمایش است.

 

تست های قبل از راه اندازی

همانطور که گفته شد ، انتظار می رود بلاک چین تلگرام تا 31 اکتبر راه اندازی شود. در صورت راه اندازی نشدن ، تلگرام طبق توافق کاربر خود مجبور به بازپرداخت پول سرمایه گذاران در فروش توکن خود می شود. از این رو انتظار می رود که نسخه یکشنبه آخرین نسخه از سری نسخه های آزمایشی باشد. فیلاتوف گفت که انتشار کد یکشنبه مهمترین مرحله از انتشار TON خواهد بود و گفت: ما زمان کمی برای انتشار ، گره و راه اندازی شبکه اصلی داریم تا آزمایش ، شناسایی و رفع اشکالات و آسیب پذیری ها را بررسی کنیم. ”

کد برای مشتری خرید سبک در اوایل سال جاری با سرمایه گذاران به اشتراک گذاشته شد و بلافاصله برای عموم مردم فاش شد. Filatov گفت این به مشتری و کاربران اجازه می دهد تا با برخی از کارکردهای اصلی blockchain TON بازی کنند.

Filatov گفت: “می توانید با GRAM ها بازی کنید (نشانه شبکه) ، یک قرارداد هوشمند ساده بنویسید که از طریق آن مشتری سبک با گره صحبت می کند و یک کیف پول ایجاد کنید.”

تلگرام حداقل 1.7 میلیارد دلار در سال 2018 به دلیل blockchain بسیار پیش بینی شده خود جمع آوری کرده است. این سرویس پیام رسانی که شش سال است فعالیت می کند ادعا می کند بیش از 200 میلیون کاربر فعال دارد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *