افزایش ترافیک سایت
بازدید 267
0

3 نکته مشاوره ای سئو برای افزایش ترافیک سایت در سال 2019

بر هیچ کس پوشیده نیست که گوگل دوست دارد الگوریتم سئوی خود را به صورت مرتب آپدیت و روزآمد سازد. در حقیقت در طول یک سال آنها بالای 500 تغییر در الگوریتم خود ایجاد کرده اند. سئو به معنای بهینه سازی محتوای شماست و در نتیجه افزایش ترافیک سایت به گونه ای که در صفحات نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. با این همه تغییرات که موتورهای جستجو در روند فعالیت خود انجام می دهند هر لحظه ممکن است نکته های مهم را از دست بدهید. و وقتی نکته ای درباره سئو را برای محتوای خود از دست بدهید، محتوای شما احتمالا غیر قابل مشاهده می شود.

اما اگر این نکته های سئو را در جای خود به کار ببرید، می توانید از مزایای افزایش ترافیک سایت استفاده کنید، که منجر به شکل گیری مکالمات بیشتر، افزایش مشتری هایی که راغب و متمایل هستند و در نهایت فروش می شود. همه کسب و کار ها به دنبال این هستند که ترافیک سایت شان افزایش پیدا کند، مشتری های بیشتری پیدا کنند و فروش شان بیشتر از قبل شود. عوامل رتبه بندی سئو، طی سال های اخیر تغییرات زیادی کرده است. این را می توانید با مطالعه راهنمای تحقیق درباره کلیدواژه به دست آورید. تکنیک های بهینه سازی موتورهای کاوش که مثلا 5 سال پیش کار می کردند امروز دیگر به درد شما نمی خورند.

به همین دلیل ما دراین مقاله سعی کرده ایم توصیه متخصصانی که می توانند به شما کمک کنند تا از بهترین استراتژی های سئو استفاده کنید را در اختیار شما قرار می دهیم. این ها نکات و تاکتیک های مهم سئو هستند که باعث افزایش ترافیک سایت در سال 2019 می شود.

تکنیک های افزایش ترافیک سایت :

  • بر تجربه کاربر متمرکز شوید.

اولین متخصص ما در این زمینه برایان دین  از بلک لینکو است.

برایان درباره اهمیت سیگنال های تجربه کاربر در رتبه بندی موتورهای جستجو صحبت می کند. قبلا راجع به این شنیده اید که گوگل، رنک برین RankBrain را به عنوان سومین عامل مهم رتبه بندی خود معرفی کرده است و هر چه می گذرد نه تنها از اهمیت آن کاسته نمی شود که در سال 2019، مهم تر هم شده است.

اگر شما هم خیلی چیزی راجع به رنک برین و افزایش ترافیک سایت نمی دانید تنها نیستید. به نظر می رسد چیزی شبیه داستان های علمی تخیلی باشد. اما در واقع، سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می کند تا تصمیم بگیرد چه صفحه هایی باید در نتایج جستجو رتبه بندی شوند.

به بیان ساده تر، رنک برین نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو را مشاهده کرده و نتایج را بر اساس آن ها رتبه بندی می کند. اگر کاربران بر روی یک نتیجه کلیک کنند و بلافاصله سایت را ترک کنند، سایت رتبه بندی را از دست می دهد. اما اگر کاربران بر روی یک نتیجه کلیک  کنند و زمانی را در سایت بگذرانند، سایت شروع به رتبه بندی آن می کند یا به آن رتبه بالاتری اختصاص می دهد. پس همه چیز بر اساس تجربه کاربر شکل می گیرد.

باریان توصیه می کند که از کلمات کلیدی با طول متوسط استفاده کنید تا بیشترین نتیجه و در نتیجه افزایش ترافیک سایت را از بهینه سازی موتور جستجو و رنک برین بگیرید. او می گوید هنگام بهینه سازی صفحه خود با کلیدواژه های با طول متوسط، رنک برین به صورت اتوماتیک شما را برای آن اصطلاح و هزاران کلیدواژه مشابه آن، رتبه بندی می کند. علاوه بر بهینه سازی با کلیدواژه های با طول متوسط، رنک برین به این موارد نیز نگاه می کند:

طول مدت زمانی که هر بازدید کننده در سایت شما صرف می کند. بالای سه دقیقه مناسب است.

نرخ کلیک: درصد جستجوگرانی که بر نتیجه جستجوی شما کلیک می کنند.

  • بر روی پست های با رتبه بالاتر متمرکز شوید.

اندی کریستودینا، بنیانگذار  و مدیر ارشد بازاریابی Orbit Media در این رابطه می گوید. به دنبال پست هایی باشید که اغلب رتبه بالاتری می گیرند و آنها را بازنویسی کنید. شما می توانید این پست ها را در Google Analytics با رفتن به بخش Acquisition و سپس Search Console و بعد Queries پیدا کنید و از یک فیلتر پیشرفته استفاده کنید تا عبارت هایی که دارای موقعیت یا رتبه هایی به طور متوسط بالاتر از 10 هستند برای شما به نمایش در آید.

اکنون این مقالات را می توانید مجددا بازنویسی کنید. به آنها جزییات، انواع مثال ها، پاسخ ها، آمار، تصویر، نقل قول، و هر چیز دیگری که آنها را بهتر کند بیفزایید. اگر از نظر کیفیت خوب پیش بروید، احتمالا می توانید به صورت طبیعی به طول آن بیفزایید و کلیدواژه های کلیدی را هم به آن اضافه کنید. بدین گونه می توانید آن را به یک صفحه خوب تبدیل کنید که بعدها به آن افتخار کنید به طوری که شاید بخواهید آن را پرینت کرده و روی دیوار بزنید!!

سه روش برای اجرای این تاکتیک ارائه شده است که به صورت موثرتری افزایش ترافیک سایت داشته باشید :

  1. همه رتبه بندی های صفحه را چک کنید تا مشکلی برای ربط با عبارات بهتر پیش نیاید.
  2. در هنگام بازنویسی، به موضوعات خردتر توجه کنید که در نتایج جستجوی بخش افراد معمولا می پرسند  و جستجوهای مرتبط در پایین صفحه گوگل،  ظاهر می شوند.
  3. این کار را به صورت مرتبط انجام دهید و به عنوان حسابرسی بازاریابی محتوایی به آن توجه کنید.
  • از توان بالقوه ویدئو بهره برداری کنید.

ویدئو مارکتینگ، می تواند کمک شایانی برای افزایش ترافیک سایت باشد اما برخی از بازاریابان از توان بالقوه آن غفلت می کنند. این مطلبی است که شیپلا شاه، موسس شرکت هومینگبرد وب سولوشن به آن اشاره کرده است.

شیپلا بر این نکته تاکید می کند که یکی از بهترین روش های سئو توجه به کیفیت بیش از کمیت است. این که شما همیشه کلی صفحه نمایه شده داشته باشید، همواره به معنای این نیست که با افزایش ترافیک سایت رو به رو خواهید شد و سایت شما می تواند ترافیک ارگانیک جذب کند.

او صاحبان سایت ها را تشویق می کند که از پست های کم عمق بپرهیزند. این پست ها معمولا دارای تعداد کمی واژه است یا دارای محتوای سطحی است. به جای این کار می توانند بر محتوای معناداری متمرکز باشد که خواننده آن را به صورت کامل مطالعه می کند و با آن ارتباط برقرار می کند. پس از محتوای ویدئویی می توانید بهره برداری مناسبی در جهت افزایش ترافیک سایت داشته باشید.

در این مقاله راجع به برخی از نکات سئو که حاصل مشاوره متخصصان این حوزه است استفاده کردیم تا روش هایی برای افزایش ترافیک سایت در اختیار علاقه مندان سئو قرار دهیم.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *