ایده برای بازی کودکان
بازدید 190
0

آشنایی با 6 ایده برای بازی کودکان در روزهای گرم تابستان

هنگامی که دمای هوا بالا می رود، خورشید به شدت می تابد و رطوبت هوا کاهش می یابد سخت است که کودکان فعالیت های خارج از منزل داشته باشند. اما با این همه، کودک شما نیاز به بازی دارد. شما به عنوان پدر یا مادر چه کاری انجام می دهید؟در اینجا 6 ایده برای بازی کودکان ارائه شده است که باعث می شود هم کودک شما لذت ببرد وهم روز شادی را سپری کند.

  • سحرخیز باشید

اگر کودک شما با بالا آمدن خورشید بیدار می شود از این مزیت استفاده کنید و وقتی هنوز هوا خنک است او را بیرون ببرید و قبل از این که سرسره ها، تاب و یا دیگر وسایل بازی در پارک در اثر گرما، داغ شوند او را به پارک و فضاهای باز ببرید. همچنین می توانید کودک را با خود به پیاده روی ببرید. یا مثلا ساعت 7 صبح به پارک بروید و با هم گل ها و گیاهان را تماشا کنید. صبحانه ای با خود ببرید تا در کنار هم آن را بخورید و از فضای سبز و خنک بیرون حداکثر استفاده را کرده باشید. یا در روی نیمکت پارک بنشینید و به مردم، ماشین ها و سگ ها و حیوانات خانگی که مردم آنها را بیرون آورده اند نگاه کنید یا سرتان را به سمت آسمان بگیرید و ابرها و پرنده ها را تماشا کنید.

  • به تماشای چیزهای جذاب بروید

کودکان عاشق چیزهای جدید هستند. یک صبح زود که هوا هنوز خنک است او را به جایی ببرید که هم خنک باشد و هم چیزهای جالبی برای تماشا داشته باشد.مخصوصا اگر کودک شما هنوز راه نمی رود، او را به یک موزه هنر ببرید تا بتواند فعالیت خوب و در عین حال آرامش بخشی داشته باشد. برای کودکان نوپا، موزه های علوم و کودک می تواند جذاب باشد که دارای گزینه های زیادی برای تماشا هستند. زمانی را انتخاب کنید که در شلوغی و رفت و آمد گروه های بزرگ نباشد تا بتوانید آرامش خود و کودکتان را تضمین کنید.جایگزین دیگر برای این طور اماکن می تواند بازار محلی باشد. ممکن است که در این بازارهای محلی چیزهای جذابی باشد. مثلا فواره داشته باشد. یا مثلا یک آسانسور شیشه ای داشته باشد یا پله برقی که هر کدام می تواند برای کودک شما جذاب باشد. این برای بازی کودکان می تواند خاطره های جالبی در ذهن کودک بسازد و مدتها با آن خاطره لحظات خوبی داشته باشد.

  • برای کودک، بخوانید

برای داشتن یک فعالیت خوب و جالب در خارج ازمنزل، کتابخانه محلی را فراموش نکنید. یک جلسه داستان خوانی انتخاب کنید یا اجازه دهید فرزندتان با کتابهای جدید آشنا شود. بسیاری از کتابخانه ها، اسباب بازی هایی دارند که کودکان می توانند با آنها بازی کنند یا آنها را به امانت بگیرند و با خود به خانه ببرند.کتابفروشی ها هم می توانند گزینه خوبی برای گذران بعد از ظهرهای داغ برای کودک باشند. اگر به آنجا مراجعه کنید می بینید که تمام اطراف شما را کتاب احاطه کرده است. شما می توانید بعضی از آنها را همان جا بخوانید، برخی را خریداری کنید. این ایده برای بازی کودکان می تواند ساعت ها کودک را سرگرم کند و در کنار آن کودک کلی چیزهای جدید یاد بگیرد و با دنیای کتاب ها در کودکی آشنا شود. شما دراین اماکن می توانید ساعت های زیادی را به خواندن و دیگر فعالیت های رایگان برای کودکان صرف کنید.

  • با ماشین به گشت و گذار بروید

می توانید در حالی که کولر ماشین را روشن کرده اید با یک سواری مطبوع، ساعت های خوبی برای کودک خود بسازید. کودکان در حال یاد گرفتن زبان هستند و چیزهای زیادی هست که می تواند به آن گوش دهند. پس می توانید آنها را به گردش ببرید و آنچه را می بینید برایشان توضیح دهید حتی ممکن است موضوع صحبت شما یک سگ بزرگ قهوه ای باشد یا یک ساختمان جدید. شما می توانید راجع به هر چیزی که در این گردش می بینید برای کودک صحبت کنید. می توانید بعضی جاها بایستید مثلا به مغازه فروش حیوان خانگی سر بزنید و به پرنده های رنگارنگ و ماهی های متنوع نگاه کنید یا می توانید به مغازه هایی که پر از وسایل و اجسام رنگارنگ است سر بزنید و برای کودک در مورد آنها صحبت کنید یا صداها یا منظره های مختلف را به کودک نشان بدهید. این ایده برای بازی کودکان هم او را با محیط اطرافش آشنا می کند و هم باعث می شود شما دو نفر لحظات خوبی در کنار هم داشته باشید و همین طور بتوانید روی صحبت کردن بهتر کودک متمرکز شوید.

  • او را به آب بازی ببرید

این ایده بازی برای کودکان همیشه جذاب است. لحظاتی از وقت کودک را اختصاص به بازی با آب دهید. حتی اگر کودک شما نیازی به نظافت ندارد به او اجازه دهید درون یک وان حمام یا استخر کوچک آب بازی کنید و اسباب بازی هایش را با خود به آب ببرد و با آنها سرگرم شود. از قایق های بادی ، فنجان های اندازه گیری پلاستیکی، و وسایل آشپزخانه هم می توانید استفاده کنید.می توانید درون آب ظرف های پلاستیکی قرار دهید تا کودک بتواند اسباب بازی هایش، خرس های عروسکی و وسایل آشپزخانه را سوار آنها کند و در آب آنها را حرکت دهد.البته به این نکته توجه کنید که حوله های کودک را در کنار آب قرار دهید و به هیچ وجه کودک را تنها در آب رها نکنید.این ایده برای بازی کودکان برای بزرگتر ها هم همیشه جذاب بوده است و همه ما خاطراتی از آب بازی چه در سنین کودکی و چه در بزرگسالی در ذهن داریم که با فکر کردن به آنها لحظات خوشی را به یاد می آوریم!

  • ششمین ایده برای بازی کودکان این است که کمپ کنید

به جای این که یک کمپ در بیرون از خانه فراهم کنید می توانید چادر کمپ خود را در درون منزل برپا کنید و در آن فعالیت های مختلفی برای کودک در نظر بگیرید.در این مقاله راجع به ایده برای بازی کودکان در روزهای داغ تابستان صحبت کردیم که چطور می توان با امکانات محدود، لحظات خوشی برای کودک ساخت.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *