اینفلوئنسر مارکتینگ
بازدید 83
0

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟ و راهنمای کامل خلق استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ 1

یک استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ موفق به برند شما کمک می کند تا بتواند اعتبار خود را بسازد، و با مخاطبان جدید ارتباط برقرار نماید. همچنین این استراتژی، ترافیک را به سمت سایت شما سرازیر کرده و مشتریان جدیدی را برای کالاها و خدمات شما به ارمغان می آورد.بازاریابی از طریق اینفلوئنسر یا اینفلوئنسر مارکتینگ فواید و مزایای بسیاری دارد. اما می تواند کمی گیج کننده و پیجیده به نظر آید. برای این که در مراحل مختلف تنظیم، پیاده سازی و مدیریت به نظر پیچیده می آید. همچنین اینفلوئنسر مارکتینگ، پروژه ای زمان بر است. موانع متعددی ممکن است وجود داشته باشد که قبل از شروع کار شما را متوقف کند.برای این که بتوانید بر مشکلات و موانع غلبه کنید و یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موثر را اجرا کنید این راهنما می تواند به شما کمک کند.قبل از شروع بحث و پرداختن به اصل مطلب اول بیایید ببینیم اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ، یک استراتژی است که افرادی که تاثیر بسزایی بر صنعت برند یا مخاطب هدف دارند را معرفی می کند. در یک استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ، برند شروع به همکاری با یک اینفلوئنسر می کند تا اینفلوئنسر بتواند نظر مخاطبان خود را به محتوا یا پیام برند جلب کند. اینفلوئنسرها مخاطبان زیادی دارند که توانسته اند با آنها ارتباط و تعامل خوبی برقرار کنند. بنابراین برندها می توانند از پست ها یا منشن هایی که آنها در محتوای شان به کار می برن استفاده کنند و پیام یا محتوای خود را به مخاطبان آنها برسانند. این در معرض قرار گرفتن به برند اجازه می دهد تا به شکلی مثبت، طبیعی، و معنادار در دسترس مخاطب مورد نظر قرار گیرد.یکی از مثال های اینفلوئنسر مارکتینگ ، همکاری برند Pantene با بازیگری Jada Pinkett Smith است. جادا پیام برند مورد نظر را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت که باعث شد توجه به برند از طریق توییتر 1.23 میلیونی او افزایش یابد.در حالی که ممکن است از سلبریتی ها در  این استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده شود، کمپین های اینفلوئنسر نباید همواره بر سلبریتی ها تکیه کنند. ما این نکته را یادآور می شویم که برای اینفلوئنسر مارکتینگ حتما نیاز به سلبریتی ها ندارید. در برخی از موارد می توانید از اینفلوئنسرهای بازار هدف ، متخصصان و کارشناسان صنعت مورد نظر نیز استفاده کرد تا کمپین های موفقی را اجرا کرد. اینفلوئنسر مارکتینگ ، درباره در معرض دید قرار گرفتن است اما همیشه با افرادی که تعداد بالایی مخاطب دارند به نتیجه نمی رسد. بلکه باید با کسانی کار کنید که مخاطبان هدف شما را در بر دارند. با کسانی کار کنید که بتوانند با افرادی که مرتبط با بازار هدف برند شما هستند، ارتباط برقرار کنند.بنابراین این که چگونه اینفلوئنسر مناسب و درستی را انتخاب کنید و یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موفق را اجرا کنید مهم است.

نحوه ایجاد استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

 

برای ایجاد و راه اندازی استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ برای برند خود، گام های زیر را بردارید:

  • اهداف خود را تعیین کنید.

مانند هر برنامه ریزی هوشمند بازاریابی، از لیست کردن اهداف خود شروع کنید. اهداف خود را با آنچه به دنبال اجرای آن در کمپین هستید هماهنگ کنید.تعیین اهداف در گام های اولیه برنامه ریزی، به شما کمک می کند یک استراتژی منسجم و پایداری برای کمپین خود طراحی کنید و می تواند به شما این ایده را بدهد که چطور روند کار خود را رصد کرده و میزان موفقیت کمپین را بهتر بتوانید ارزیابی کنید.برخی از اهدافی که ممکن است شما بخواهید برای استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

  • آگاهی از برند: این که افراد بیشتری برند شما را بشناسند، و آن را دوست داشته باشند.
  • ساختن هویت برند: جذب افراد برای این که شخصیت و ارزش های برند شما را ببینند.
  • ساخت مخاطب: افراد بیشتری برند شما را دنبال کنند یا مشترک شوند.
  • درگیری یا تعامل: افراد بیشتری محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند، در مورد محتوای شما نظر بدهند و یا محتوای شما را لایک کنند.
  • فروش: افراد بیشتری کالاها و یا خدمات شما را خریداری کنند.
  • وفاداری مشتری: افراد بیشتری به برند شما علاقه مند شوند و با آن ارتباط برقرار کنند.
  • لینک سازی: لینک هایی بیشتری به سایت شما داده شود.

یک نوع از کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را انتخاب کنید.

 

هنگامی که اهداف خود را شناختید، زمان شروع به فکر کردن در این زمینه است که چه نوعی از کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند به شما کمک کند تا به اهداف مد نظر تان برسید. کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ ، شامل سه روش هستند : الهام بخش ، استخدام و ترکیبی از هر دو. شما می توانید به یک اینفلوئنسر این انگیزه را بدهید که محتوای شما را با پیام خود به اشتراک بگذارد. همچنین شما می توانید به وی مبلغی را پرداخت کنید تا برند شما را تبلیغ کند. یا می توانید موقعیتی ایجاد کنید که هر دوی این موارد در آن وجود داشته باشد. در اینجا چندین نوع از استراتژی های اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارد که شما می توانید در نظر بگیرید:

  • هدیه دادن: دادن کالاها یا خدمات رایگان به یک اینفلوئنسر در ازای یک نظر یا منشن کردن برند شما
  • ارسال محتوای خود: خلق و توزیع محتوا برای یک پست اینفلوئنسر
  • محتوای حمایت شده و دارای اسپانسر: پرداخت هزینه برای این که اینفلوئنسر برند شما را به نوعی در محتوای خود بگنجاند. شما می توانید خودتان این محتوا را تهیه کنید یا به اینفلوئنسر بسپارید که چنین کاری را انجام دهد.
  • همکاری در تولید محتوا: همکاری با یک اینفلوئنسر در تولید محتوا که در وب سایت شما یا در وب سایت اینفلوئنسر قرار بگیرد یا در یک وب سایت شخص ثالث منتشر شود.
  • منشن و ذکر شدن در رسانه های اجتماعی: با استفاده از یک استراتژی بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی می توانید در محتوایی که منتشر می شود نام برند شما ذکر شود یا پستی درباره شما به اشتراک گذاشته شود.
  • مسابقات: راه اندازی مسابقه و درخواست از اینفلوئنسر که رویداد یا ایونت شما را به اشتراک بگذارد تا فالوئرها و خوانندگانش مطلع شوند و در مسابقاتی که طراحی کرده اید شرکت کنند.
  • بازاریابی مشارکتی: دادن یک کد منحصر به فرد به اینفلوئنسر تا از طریق آن درصدی از فروش به وی اختصاص یابد و در مقابل برند شما تبلیغ شود.

در این مقاله سعی کردیم با راهکارهایی که می توانید استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ راه اندازی و اجرا کنید شما را آشنا کنیم.در مقاله دیگری به ادامه این مبحث خواهیم پرداخت.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *