محتوای سئو شده
بازدید 67
0

محتوای سئو شده : نحوه برنامه ریزی ، نوشتن و رسیدن به رتبه اول در جستجو

محتوای سئو شده، اساس هر استراتژی بازاریابی محتوایی موفق است. شما نمی توانید در جستجوی گوگل به رتبه اول برسید مگر این که محتوا بتواند هم با کاربران و هم با موتورهای جستجو ارتباط برقرار کند. بنابراین سئو و بازارایابی محتوایی تنگاتنگ هم حرکت می کنند و باید دست به دست هم دهند تا موفقیت حاصل شود. در آنجا ما مفهوم محتوای سئو شده را برای شما باز می کنیم و به این موضوع می پردازیم که هنگام برنامه ریزی برای محتوای سئو شده تان چه چیزهایی را باید مد نظر قرار دهید و ابزارهایی که می توانید از آنها استفاده کنید تا در عرصه بازاریابی محتوایی موفق باشید چه مواردی هستند.

محتوای سئو شده چیست؟

محتوای سئو شده

محتوای سئو شده شامل هر نوع محتوایی است که ترافیک را از جستجوی ارگانیک برای شما ایجاد کند.در استراتژی بازاریابی محتوایی ممکن است هدف شما از محتوا این باشد که از طریق شبکه های اجتماعی به شما توجه شود یا از صفحه های فرود استفاده کنید برای این که از تبلیغات پولی استفاده نمایید. در حالی که برخی از محتوای سئو شده شما ممکن است با این اهداف انجام شود اما هدف اولیه باید این باشد که از طریق کلیدواژه های خاصی، کسب و کار شما با جستجوی افراد دیده شده و افراد جذب کسب وکار تان شوند.

محتوای سئو شده می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پست های وبلاگ
  • محتوای همیشه سبز (در این باره در مقاله ای دیگر صحبت خواهیم کرد)
  • فیلم ها
  • ابزارهای تعاملی
  • راهنما یا محتوای قابل دانلود
  • صفحه های مربوط به محصولات یا خدمات

پنچ سوالی که باید هنگام برنامه ریزی محتوای سئو شده به آن ها توجه کنید.

اگر می خواهید  محتوای سئو شده خوبی داشته باشید باید برای برنامه ریزی درباره آن وقت صرف کنید.

در اینجا 5 پرسش کلیدی وجود دارد که قبل از این که شروع به تولید محتوای سئو شده کنید باید به آنها توجه کنید.

1-   آیا تقاضا وجود دارد؟

محتوا بسیار مانند تجارت و کسب و کار است. ایده شما ممکن است جذاب است اما فقط برای خودتان وشاید مادرتان!

اما نتواند مشکل واقعی را از زمینه ای که در آن فعالیت دارید حل کند، پس هیچ بازاری برایش وجود ندارد. و به زودی شکست خواهد خورد.

  • چرا این را باید از خود بپرسید؟

این می تواند کمک کند که از ساعت ها و ساعت ها هدر رفتن وقت جلوگیری کنید. جالب نیست که محتوا تولید کنید و فقط در آن شکست بخورید. اگر شما کورکورانه ایده خاصی را دنبال کنید و بعدها بفهمید که قابلیت فراگیری و ویروسی شدن محتوا را ندارد ممکن است کلا ناامید شده و فقط در این میان وقت خود را هدر داده باشید.

  • چطور باید پاسخ دهید؟

با تحقیق کلیدواژه ای ، درباره موضوعی که به آن علاقه دارید و ایده شما برای تولید محتواست دست به تحقیق بزنید تا ببینید دیگران هم به این موضوع علاقه مندند یا نه؟

نکته مهم: می توانید از ابزار Keyword Difficulty استفاده کنید تا دریابید موضوع شما مورد تقاضا هست یا نه و رتبه بندی در آن چگونه است یعنی تا چه میزان دست یافتن به رتبه های اول درجستجوی گوگل مشکل است؟

  • با یک عبارت شروع کنید که نشان دهنده مبحث مورد نظر شماست.
  • تعادل بین محبوبیت و رقابت را ارزیابی کنید.
  • در این سایت، مقاله ای راجع به انتخاب بهترین کلمه های کلیدی نوشته شده است که می توانید از آن استفاده کنید.
  • با دانستن میزان محبوبیت و احتمال رتبه بندی ، شما می توانید تعیین کنید عبارتی که مد نظر دارید تا چه میزان ارزش دنبال کردن دارد یا خیر.
  • اگر این گونه نباشد، ممکن است بتوانید روی گزینه های مرتبط دیگری که در همان راستای موضوع شماست تمرکز کنید.

2-   مشتری یا کاربر شما از چه ترکیبی استفاده می کند؟

انتخاب واژه می تواند یک چیز بسیار شخصی باشد. شما می توانید هر واژه ای را انتخاب کنید و دیگران هم همین طور حق انتخاب واژه را دارند. هنگامی که صحبت از هدایت ترافیک ارگانیک به محتوای سئو شده شما پیش می آید، بهترین انتخاب واژه باید به دور از ذهنیت قبلی انجام شود.

یک مثال می زنیم. من با برخی از افراد واقعا باهوش کار می کنم. مثلا ممکن است من از واژه ای استفاده کنم ولی آنها از واژه های طولانی تری برای همان موضوع استفاده کنند. به عنوان مثال وقتی از تحلیل رقابتی صحبت می کنیم آنها ممکن است از واژه زمینه سازی موقعیت بازار استفاده کنند. حال درباره این موضوع باید کدام واژه را انتخاب کرد. بهترین راهی که می توان درباره چیز مشابهی، واژه بهتری را انتخاب کرد این است که ببینیم بیشتر افراد درباره آن موضوع چه واژه ای را استفاده می کنند. پس رایج ترین مورد، بهترین انتخاب است. شما می توانید از زبان مشترک برای ارتباط با حجم بزرگی از مخاطبان استفاده کنید. پس از استفاده از واژه های بسیار تخصصی شده بپرهیزید و چیزی که مردم آن را در باکس جستجو می نویسند و یا جستجو می کنند را مورد استفاده قرار دهید.

  • چرا این سوال را باید بپرسیم؟

از استفاده از واژه های تخصصی یا غیر معمول پرهیز کنید. از همان زبانی استفاده کنید که مشتریان یا کاربران تان از آن استفاده می کنند.

  • چگونه پاسخ دهم؟

تحقیق کلیدواژه. جالب است بدانید بسیاری از مشکلات بازاریابی را فقط از طریق نحوه جستجوی کلیدواژه می توانید حل کنید.

علاوه بر اعتبار بخشیدن به تقاضای محتوا، تحقیق کلیدواژه ای می تواند به شما سرنخ هایی درباره ترکیب واژه ها و عبارت ها بدهد که چشم اندازی به روی شما می گشاید که بدانید چگونه در مراحل بعد از آن استفاده کنید. به محبوبیت کلمات کلیدی نگاه کنید زیرا می تواند بهترین گزینه ها برای تولید محتوا را در اختیار شما قرار دهد.

3-   در چه مرحله ای از چرخه مشتری را هدف قراردهید؟

 

حال که می دانید تقاضا در محتوا در چه حوزه ای است و زبان مخاطب را هم شناخته اید. خود را در موقعیت جستجو گر قراردهید. اگر آن کلیدواژه را در گوگل تایپ کرده اید می خواهید چه چیزی را پیدا کنید؟ این عبارت جستجو به شما چه چیزی می گوید یا چه چیزی از آن می خواهید؟

آیا کاربران می خواهند درباره آن چیز بدانند؟

  • آیا فقط درباره آن کنجکاو هستند؟
  • آیا در این زمینه مشکلی دارند و به دنبال راه حل هستند؟
  • آیا می خواهند چیزی را خریداری کنند؟
  • آیا کسب و کار آن چیز را می فروشد یا یک جایگزین عالی برای آن دارد؟

سوال بعدی این است که

4-   رقبای شما در این زمینه چگونه عمل کرده اند؟

5-   و از مخاطب خود می خواهید در قدم بعدی چه کاری انجام دهد؟

پس این پنج سوال را مدنظر خود قراردهید تا بتوانید یک محتوای سئو شده خوب داشته باشید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *