عوامل رتبه بندی سئو
بازدید 122
0

عوامل رتبه بندی سئو و آشنایی با کلمات کلیدی درست

در ادامه مقاله قبلی که به چهار عامل از عوامل رتبه بندی سئو اشاره شده بود، در این مقاله به هشت عامل دیگر در این زمینه اشاره می شود که کمک می کند تا وب سایت شما بتواند رتبه بهتری در موتورهای جستجو به خود اختصاص دهد.در مقاله پیشین به امنیت سایت، سرعت بارگذاری سایت، موبایل پسند بودن و قابلیت پایش وب سایت اشاره شد. در ادامه به هشت مورد دیگر از عوامل رتبه بندی سئو اشاره می شود که شامل موارد زیر است:

عوامل رتبه بندی سئو :

  • درگیر کردن کاربر

موتورهای جستجو به کاربران توجه می کنند که کمک می کند تعیین کنند کدام صفحه ها باید در رتبه بندی جستجو رتبه بهتری داشته باشد. آنها این مساله را در نظر می گیرند که کاربران چطور با نتایج تعامل دارند و از این طریق تعیین می کنند کدام صفحه ها بهتر و مفیدتر هستند. گوگل این را از طریق ابزارهای هوش مصنوعی انجام می دهد که RankBrain خوانده می شود. عوامل درگیر کردن کردن کاربر شامل:

نرخ کلیک (CTR): درصد افرادی که بر نتیجه موتور جستجو هنگام نمایش نتایج کلیک می کنند.

زمانی که افراد در سایت می گذرانند: میزان زمانی که هر فرد در صفحه ای پس از آنکه آن را از طریق سرچ در موتور جستجو یافت می گذارند یکی از عوامل مهم رتبه بندی سئو است .

نرخ گذر: درصد افرادی که به سرعت صفحه مورد نظر را پس از آنکه آن را از طریق موتور جستجو یافتند ترک می کنند.

این سنجه ها و معیارها به موتورهای جستجو کمک می کند تا تعییین کنند کدام نتیجه جستجو برای کاربران ارزشمند است پس سعی کنید که محتوای وب سایت خود را بهینه سازی کنید تا نرخ درگیر کردن کاربر و تعامل وی با وب سایت شما افزایش یابد.

برای این کار می توانید این اقدامات را انجام دهید:

  • از طراحی و گرافیک با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • از یک معماری سایت استفاده کنید که طبیعی بوده و دنبال کردن آن راحت باشد.
  • از لینک های داخلی برای کمک به حرکت آسان و راحت در بین صفحه های سایت استفاده کنید.
  • از متا تگ های سئو برای عناوین و توضیحات در وب سایت خود استفاده کنید.
  • محتوای خود را برای جستجو بهینه سازی نمایید.

 

  • محتوای با کیفیت بالا 

روش دیگر برای تقویت درگیر کردن کاربر با وب سایت خود ، و افزایش جذابیت آن برای موتورهای جستجو این است که از محتوای با کیفیت بالا استفاده کنید. محتوا یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی سئو است. موتورهای جستجو به دنبال این هستند که بهترین نتایج ممکن را برای کاربران فراهم کنند، بنابراین آنها رتبه های بالا را به سایت هایی اختصاص می دهند که محتوای عمیق ، تحقیق شده و مناسب داشته باشند. محتوای تازه و نو ، خزنده های جستجو را به خود جلب می کند و رویت پذیری جستجو را افزایش می دهد . اگر شما بتوانید محتوای با ارزشی را با دیگران به اشتراک بگذارید یک بازی برد برد برای استراتژی بازاریابی شما خواهد بود. با استفاده از نقشه سازی محتوا می توانید طرحی برای وب سایت خود ارائه دهید که شامل صفحه های فرود و محتوای وبلاگ به روز باشد.

  • کلمات کلیدی درست

در دیگر نکات مهم رتبه بندی سئو کورکورانه به سمت تولید محتوا نروید. محتوای خود را به صورت استراتژیک با استفاده از کلیدواژه های درست بسازید. کلیدواژه هایی که بتواند موضوع شما را پوشش دهد. تحقیق پیرامون کلیدواژه فرآیند شناسایی کلیدواژه های محبوب است که می تواند برای وب سایت شما ترافیک به ارمغان آورد. این که چگونه گوگل کلیدواژه ها را رتبه بندی می کند را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند بهترین کلیدواژه ها را برای محتوای خود انتخاب کنید. کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید. با افزایش محبوبیت جستجوی صوتی، بیشتر افراد به دنبال عبارت و سوالات طولانی تر هستند. با این نوع جستجو برای یافتن کلیدواژه های طولانی (کلیدواژه های بیش از 3 یا بیشتر) علاوه بر کلیدواژه های کوتاه تر می توانید در این نوع جستجو نیز بهتر عمل کنید. نیت جستجوی کلیدواژه را بشناسید. نیت جستجو، دلیلی است که چرا فرد دست به جستجو می زند. (یعنی دلایلی که مثلا شامل موارد زیر است: افراد می خواهند یاد بگیرند، چیزی خریداری کنند، یا به چیز خاصی برسند). گوگل رتبه بندی صفحه هایی که با نیت کلیدواژه مطابقت داشته باشد را ارتقا می دهد پس مطمئن شودی که دریابید چگونه انواع مختلف نقشه کلیدواژه برای انواع متفاوت محتوا در بخش های مختلف قیف خرید به کار می رود.اصطلاحاتی که در دامنه رقابتی سایت شما قرار دارد را مورد توجه قرار دهید. برخی از کلیدواژه ها، بسیار رقابتی هستند و یافتن جایگاه مناسب در رتبه بندی آنها مشکل است. بر کلیدواژه هایی تمرکز کنید که در دامنه رقابتی شما قرار دارند. از ابزار سختی کلیدواژه Keyword Difficulty در Alexa’s Advanced Plan استفاده کنید تا اصطلاحاتی که در محدوده رقابتی شما قرار دارد و می توانید آن ها را آسانتر به کار ببرید و در آن دامنه موفق به گرفتن رتبه شوید بشناسید.این ابزار اعتبار سایت شما را در نظر می گیرد و کلیدواژه هایی که وب سایت شما می تواند در آنها به رتبه مناسب دست یابد را پررنگ تر و برجسته می کند.

  • محتوای بهینه سازی شده 

از دیگر عوامل رتبه بندی سئو ، توجه به بهینه سازی محتواست. برای این که محتوای شما توسط موتورهای کاوش مورد توجه قرار گیرد، شما نیاز به فاکتورهای سئو  On-page دارید. این نوع سئو، فرآیند بهینه سازی هر صفحه شخصی در وب سایت شما برای یک کلیدواژه هدف است. با بهینه سازی محتوای شما برای هر کلیدواژه خاص، شما به موتورهای جستجو می گویید صفحه شما درباره چیست و چه رتبه ای باید بگیرد.برای بهینه سازی وب سایت خود از یک چک لیست سئو On-page استفاده کنید.

  • داده های ساختار یافته 

روش دیگر برای گفتن این که به موتورهای جستجو بگویید صفحه درباره چیست و متعاقب آن چه رتبه ای باید بگیرد این است که از داده های ساختار یافته استفاده کنید. داده ساختار یافته یا Schema Markup ، میکرو دیتایی است که به عقبه وب سایت اضافه می شود تا به موتورهای کاوش بگوید چطور رده بندی شود و محتوا تفسیر شود. داده های ساختار یافته یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی سئو هستند که میزان اهمیت یک صفحه را به موتورهای کاوش گوشزد می کنند. همچنین نرخ کلیک را افزایش داده و به تبع آن رتبه بهتری کسب می کنند.

  • از دیگر عوامل رتبه بندی سئو می توان به پروفایل بک لینک و سن دامین یا دامنه سایت اشاره کرد. در این مقاله و مقاله قبلی ، بهعوامل رتبه بندی سئو اشاره شد که جزو مهمترین عوامل بودند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *