ساختNFT
بازدید 263
1

ساختNFT

ساخت NFT بر خلاف تصور عموم کار سختی نیست و با یاد گرفتن چند تا از اصطلاحات وموضوع کلی ان اف تی این مطلب قابل درک و فهم تر خواهد شد.

NFT چیست؟

NFT مخفف ‘non-fungible token’ است. وقتی چیزی قابل تعویض است، مانند اسکناس و پول یعنی معادل هر اسکناس میتوانی یک اسکناس دیگر بدهی اگر 5 هزار تومن دارید لازم نیست همان اسکناس باشد که شما 5 تومان را داشته باشید ملیون ها اسکناس 5 تومنی وجود دارد که شما ان را داشته باشید پس قابل تعویض با دیگری است و بنابراین می توان آن را با آن مبادله کرد. در مقابل، یک توکن غیر قابل تعویض یک دارایی منحصر به فرد به شکل دیجیتالی است که با هیچ NFT دیگری قابل مبادله نیست. این بدان معناست که هر NFT یک آیتم منحصر به فرد است.

توکن غیر قابل تعویض یک دارایی دیجیتالی است که در فناوری بلاک چین قابل تأیید است. دارایی ها شامل آثار هنری، موسیقی یا دارایی های درون بازی مانند آواتارهای منحصر به فرد میباشد. از آنجایی که NFT ها منحصر به فرد هستند، به عنوان کلکسیونی مورد توجه قرار می گیرند.

این موضوع مثل جمع اوری کلکسیون های هنری قدیمی .تمبر یا پروانه هایی که جمع اوری میشده هست

انسان ها معمولا از چیزهای کمیاب خوششان می اید و از ان استقبال میکنند

به خصوص درساخت NFT که کالا یا هنر دارای احراز هویت داخلی می باشد و باعث میشود که کس دیگری موفق به استفاده از نشود

در ساخت NFT تکنیکی خاص برای ساخت  موضوع هنری وجود ندارد که بخواهیم به NFT تبدیل کنیم  اگر فروشگاه از فرمت فایلی پشتیبانی کند که ساخته‌اید‌، آن‌گاه می‌توانید آن را به NFT تبدیل کنید هر تصویر و فایل با فرمت‌های TXT ،JPG ،PNG ،MP3 یا GIF را می‌توان روی زورا یا ریربل به NFT تبدیل کرد. اگر میم عالی ساخته‌اید یا دستور پخت غذا یا موسیقی و ارت هنری که دوست داشتید با عموم در اشتراک بگذارید  در قالب فایل متنی (TXT) نوشته‌اید می‌توانید آن ‌را به NFT تبدیل کنید

برای اطلاعات بیشتر راجب توکن غیر قابل تعویض مطالعه کنید:

https://pioio.com/mag/2022/03/01/what-is-nft/

بلاک چین:

ساخت NFTها با استفاده از فناوری بلاک چین از یک مالک به مالک دیگر منتقل می شوند،بلاک چین یک فناوری معتبر هست که شما هرجا آن را نشان دهید قابل قبول و مورد اعتماد هست  که یک دنباله دیجیتال از فروشنده به خریدار ایجاد می کند که تراکنش را تأیید می کند. این حقوق مالکیت منحصر به فرد را برای خریدار هست با استفاده از بلاک چین NFT برای تمام کسانی است که به اینترنت دسترسی و تراکنش و قیمت‌گذاری مشاهده‌شدنی دارد

در ادامه میتوانید بخوانید:

https://pioio.com/mag/2022/03/26/best-blockchain-programming-language/

نکات:

فرایند تبدیل کردن اثر هنری به NFT را ضرب کردن میگویند که یعنی شما کوین جدید ایجاد میکنید

قوانین محدودکننده‌ی بسیار کمی درباره‌ی این موضوع وجود دارد که چه چیزی می‌تواند به NFT تبدیل شود

چون ساخت NFTها معمولا با ارز دیجیتال خرید و فروش میشود مردم متصور میشوند که نیاز به یادگیری ارز های دیجیتال یا cryptocurrency هست اما یادگیری ساخت کیف پول دیجیتال یا والت اتریوم و چند نکته دیگر کافی هست

ساخت NFT

چگونه NFT خود را ایجاد کنیم:

  • مورد خود را انتخاب کنید
  • بلاک چین خود را انتخاب کنید.
  • کیف پول دیجیتال خود را تنظیم کنید
  • بازار ساختNFT خود را انتخاب کنید.
  • فایل خود را آپلود کنید
  • فرآیند فروش را تنظیم کنید.
  • ساخت NFT می تواند یک سرمایه گذاری سودآور باشد.

مراحل به وجود اوردن و ساختNFT :

ایجاد یک کیف پول دیجیتال برای پرداخت هزینه NFT راه اندازی ولت:

برای ساختNFT  آثار هنری خود، باید یک پلتفرم NFT و یک کیف پول پرداخت انتخاب کنید، که از آنها برای پرداخت هزینه استفاده کنید – و اگر خوش شانس باشید که بفروشید، هر گونه پرداختی را دریافت کنید.

پلتفرم های آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ساخت NFT و همین طور برای فروش استفاده کنید.

برخی از محبوب ترین پلتفرم ها برای ساختNFT حراج NFT عبارتند از OpenSea، Rarible، SuperRare، Nifty Gateway، Foundation، VIV3، BakerySwap، Axie Marketplace و NFT ShowRoom.

خریدن ارز دیجیتال برای وصل شدن به بازار وتامین مالی  کیف پول شما:

برای ساخت NFT به ارز دیجیتال نیاز دارید. تمام پلتفرم‌های حراج NFT که در بالا ذکر شد، می‌خواهند برای «ضراب کردن» یک NFT، که فرآیندی است که اثر هنری شما را به یک توکن غیرقابل تعویض تبدیل می‌کند که می‌توانید آن را بفروشید، هزینه پرداخت کنند.

در بیشتر موارد، پرداخت باید با ارز دیجیتال انجام شود، به این معنی که قبل از اینکه شانسی برای کسب ارز دیجیتال از طریق فروش NFT از کار خود داشته باشید، باید مقداری از آن را خریداری کنید تا هزینه ها را پوشش دهید.

اتر ETH رایج‌ترین ارز مورد پذیرش است زیرا ارز دیجیتال بومی پلتفرم بلاک چین اتریوم است، جایی که ساختNFT برای اولین بار راه اندازی شد. با این حال، برخی از پلتفرم ها شروع به پذیرش انواع فرمت های پرداخت و ایجاد NFT با استفاده از بلاک چین های مختلف کرده اند و برخی برای محیط زیست بهتر هستند.

اضافه کردن ارز دیجیتال به کیف پول شما:

هنگامی که کیف پول MetaMask یا هر کیف پول دیجیتالی خود را راه اندازی کردید، باید مقداری ETH به آن اضافه کنید. اگر قبلاً مقداری ETH ندارید، باید اکنون مقداری از ETH را خریداری کنید، بنابراین روی دکمه «خرید» کلیک کنید و گزینه «خرید ETH با Wyre» را انتخاب کنید.

 

به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که می‌توانید از Apple Pay یا کارت نقدی برای خرید ETH استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر ترجیح می‌دهید هنوز پولی ندهید می‌توانید این مرحله را به بعد ترک کنید. این فقط کمی بیشتر نیاز دارد (شما می خواهید هزینه های پلت فرم NFT انتخابی خود را بررسی کنید تا بدانید چقدر باید بخرید).

 

ساخت NFT

اصطلاحات مربوط به دنیای ارزهای دیجیتال می تواند این بخش از یادگیری نحوه ساخت و فروش یک NFT را بسیار دلهره آور کند، اما خرید ارز در واقع بسیار آسان است. فقط توجه داشته باشید که مانند بیت کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، ارزش اتر نیز می تواند به شدت در نوسان باشد

اتصال کیف پول خود به یک پلت فرم برای ساختNFT:

اکثر کیف پول های دیجیتال به روشی مشابه کار می کنند. هر کدام را که انتخاب کرده اید، باید آن را به پلتفرم NFT که برای فروش NFT استفاده می کنید، متصل کنید. برای اهداف توضیحی، ما از Rarible استفاده می‌کنیم، اما بسیاری از پلتفرم‌هادیگر برای ساختNFT انتخاب وجود دارد و این فرآیند معمولاً مشابه آنچه در زیر توضیح می‌دهیم خواهد بود.

 

به Rarible.com بروید در گوشه سمت راست صفحه، دکمه ای وجود دارد که روی آن عبارت «اتصال کیف پول» وجود دارد. آنجا کلیک کنید، و در صفحه بعدی، از شما ارائه دهنده کیف پول خود، که در مورد ما MetaMask است، خواسته می شود. یک پنجره بازشو به شما این امکان را می دهد که کیف پول خود را با Rarible متصل کنید. روی «بعدی» و سپس «اتصال» کلیک کنید، شرایط خدمات را بپذیرید و تأیید کنید که بالای 13 سال سن دارید

و در اخر بعد از این مراحل نوبت اپلود اثر هنری شما میرسد که در NFTباید بارگزاری کنید:

بنابراین اکنون یک کیف پول متصل به ETH برای پرداخت دارید، آماده هستید که بدانید چگونه یک NFT بسازید و بفروشید. در سایت Rarible، روی دکمه آبی «ایجاد» در بالا سمت راست کلیک کنید. سپس گزینه هایی به شما داده می شود که بتوانید یک کار تک و یکباره ایجاد کنید یا یک مورد را چندین بار بفروشید.

یکی از روش های رایگان ساختNFT:

برای تبدیل محتوا به NFT، یک کوین دیجیتالی جدید در بلاک‌چین باید ضرب شود. تولید این کوین نیازمند وظایف محاسباتی پیچیده و درگیر‌شدن تمام کامپیوترهای شبکه است. به‌منظور استفاده از شبکه‌ی اتریوم برای ضرب NFTها، پرداخت «کارمزد گس» (گس فی) برای انرژی و تلاش صرف‌شده‌ی محاسبات موردنیاز است. کارمزد گس هر روز در نوسان است و گاهی اوقات این هزینه از قیمت فروش اثرتان بیشتر خواهد شد.

چرا NFT انقد گران است ؟

برای تبدیل محتوا به ساخت NFT باید یک کویین در بلاک چین ضرب بشود و مراحلی که همه کامپیوتر ها طی میکنند بسیار پیچیده هست و از اونجایی که ما از اتریوم برای ساخت NFTبهره میبریم پرداختی به نام گس فی داریم که تلاش و زمان را مورد محاسبه قرار بدهد

گس فی چیست؟

این هزینه ای است که برای انجام یک عملکرد باید روی بلاک چین اتریوم بپردازید، که شامل موارد ایجاد (منتینگ) یک NFT می شود. هزینه‌های گاز بر حسبGWEi اندازه‌گیری می‌شوند و بسته به میزان سنگینی استفاده از بلاک چین، می‌توانند بالا و پایین بروند. به طور متوسط ​​برای هر تراکنش 0.0042 ETH از شما دریافت می شود. می‌توانید صبح زود، بین ساعت 1 تا 3 بامداد یا اواخر شب، بین ساعت 9 شب تا 11 شب (UTC) هزینه‌های کمتری را پیدا کنید.

برنامه های ساختNFT:

چندین سایت خرید و فروش NFT:

1. سایت OPENSEAدر حال حاضر بزرگترین وبسایت خرید و فروش که در بیشتر حیطه ها فعالیت دارداین سایت هست

2. سایت خرید و فروش TOFUNFT یک بازار غیرمتمرکز ویژه هست

3. سایت RARIBLE توکن RARI را به کاربران در این پلتفرم که در بازار NFT خرید یا فروش می کنند ، اهدا می کند در این سایت ها هنر موسیقی متاورس علم عکاسی و ..

https://rarible.com/

4- سایت SUPERRARE به نسخه های تک و منحصر به فرئ تمرکز میکند

5- سایت Foundation

برای اطلاعات بیشتر راجب متاورس بخوانید:

https://pioio.com/mag/2022/01/27/what-is-it-metaverse/

آیا ساخت NFT سودآور است؟


نتیجه که در دنیا برای یادگیری نحوه ساخت NFT توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT وجود دارد در حال تبدیل شدن به برخی از سودآورترین آزمایش‌های مبتنی بر بلاک چین در تاریخ هستند. اینفلوئنسرهای مطرح، مانند جک دورسی، مدیرعامل توییتر، اخیراً اخبار را به حراج NFT ها رسانده اند.

ساخت NFT
آیا می توانید با فروش NFT ها ضرر کنید؟


مهم است که به یاد داشته باشید که به دلیل هزینه های ساخت NFT، این احتمال وجود دارد که دراین فرایندNFT خود پولتان هم از دست بدهید

چند نفر NFT دارند؟


360000 مالک NFT
تا سال 2021 حدود 360000 مالک در ساختNFT وجود دارد
 

هدف NFT ها چیست؟

ساخت NFT ها می توانند آیتم های دنیای واقعی مانند آثار هنری و املاک را نشان دهند. “توکن کردن” این دارایی های ملموس در دنیای واقعی، خرید، فروش و تجارت آنها را کارآمدتر می کند و در عین حال احتمال تقلب را کاهش می دهد

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

yeganehmansorian

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سید هادی منصوریان گفت:

    سلام مطلب جدید و خوب است ولی تصاویر انتخابی قشنگ نیست همچنین خیلی کلی گفته اید با تشکر