عوامل رتبه بندی سئو
بازدید 144
0

مهم ترین عوامل رتبه بندی سئو و آشنایی با سرعت بارگذاری صفحه

عوامل رتبه بندی سئو برای وب سایت ها بسیارند. شاید شامل بر 200 عامل باشند. این عوامل به موتورهای جستجو کمک می کنند که تعیین کنند کدام سایت ها باید در نتایج جستجو نشان داده شده و چگونه باید رتبه بندی شوند.خبر خوب این است که همه این عوامل که بالای 200 فاکتور می شود همه اهمیت یکسانی ندارند. برخی از عوامل رتبه بندی سئو از بقیه مهم تر هستند. هنگامی که شما استراتژی سئو خود را طراحی می کنید، توجه ویژه ای به 12 فاکتور که اهمیت بیشتری دارند نشان دهید.قبل از این که مهمترین عوامل رتبه بندی سئو مورد بررسی عمیق تری قرار گیرند، مهم است به این نکته توجه داشته باشید که این عوامل ممکن است در طول زمان تغییر کنند. الگوریتم های رتبه بندی گوگل و موتور جستجو به طور مداوم در حال تغییر است. برخی از عوامل به مرور دارای اهمیت کمتر یا بیشتری می شوند، و برخی از عوامل به آن اضافه شده یا حذف می شوند. مهم است که همواره با آخرین عوامل رتبه بندی آشنایی داشته و به صورت مرتب از یک ابزار حسابرسی سئو استفاده کنید تا وب سایت خود را مورد رصد قرار گیرد. بدین گونه می توانید مطمئن شوید که از آخرین روش های سئو که به روز ترین آنهاست استفاده می کنید و بهره مند می شوید. حال، بیایید نگاهی به این بیندازیم که چگونه رتبه بندی سئو به بهینه سازی حضور آنلاین شما کمک می کند. در این رابطه به 12 عامل که جزو مهمترین عوامل رتبه بندی سئو هستند اشاره می شود.

 

12 عامل از عوامل رتبه بندی سئو شامل موارد زیر است :

  • امنیت سایت
  • قابلیت پایش
  • تناسب برای صفحه نمایش موبایل
  • سرعت بارگذاری صفحه
  • درگیر کردن کاربر
  • محتوای دارای کیفیت بالا
  • کلیدواژه های کلیدی مناسب (عوامل رتبه بندی سئو)
  • محتوای بهینه سازی شده
  • داده های ساختار یافته
  • لیست کردن مداوم کسب و کار
  • پروفایل بک لینک
  • سن دامنه

 

  • امنیت سایت

تا سال 2014، گوگل امنیت سایت را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی اعلام کرده است. امروزه یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل همین مورد است. امنیت سایت به استفاده از رمزگذاری HTTPS اشاره دارد. سایت های با رمزگذاری HTTPS ، دارای گواهی های SSL هستند که یک ارتباط امن بین وب سایت و کاربرانش ایحاد می کند. این مساله یک لایه امنیتی اضافی به آن می افزاید که از اطلاعات مبادله شده بین کاربران و وب سایت محافظت می کند. موتورهای جستجو می خواهند که کاربران را به سمت معتبرترین و قابل اطمینان ترین وب سایت ها سوق داده و هدایت کنند و رمز گذاری HTTPS به آن ها نشان می دهد که آیا یک سایت امن است یا خیر. اگر وب سایت شما آدرس اینترنتی یا URL خود را با HTTP ، شروع کرده است و نه با HTTPS ؛ سایت شما امن نیست. و شما باید یک گواهی SSL به آن اضافه کنید.

  • قابلیت پایش

موتورهای جستجو نمی توانند یک سایت را رتبه بندی کنند اگر نتوانند آن را بیابند. این دلیل این است که قابلیت پایش یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی سئو است. قابلیت پایش به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا یک وب سایت و محتوای آن را اسکن کنند ، بنابراین در این صورت است که می توانند تعیین کنند صفحه درباره چیست و چگونه باید رتبه بندی شوند. اگر شما گوگل را می خواهید تا وب سایت شما را رتبه یندی کند، به موتورهای جستجو اجازه دهید تا وب سایت شما را به صورت کامل مورد پایش قرار دهد. نقشه سایت خود را به موتورهای جستجوی برتر ارسال کنید. بررسی کنید وضعیت نمایه شما در Google Search Console به چه صورت است تا متوجه شوید تعداد صفحه هایی که گوگل در وب سایت شما پایش کرده است به چه میزان است. به صورت کامل از robots.txt استفاده کنید تا بگوید کدام موتورهای کاوش ، به کدام صفحه ها دسترسی داشته باشند و کدام صفحه ها باید نادیده گرفته شوند.

  • موبایل پسند بودن یا قابلیت نمایش در صفحه نمایش موبایل

موبایل پسند بودن به این اشاره دارد که یک وب سایت چطور در یک صفحه نمایش تلفن همراه ظاهر می شود. وب سایت های متناسب با صفحه نمایش موبایل، تجربه کاربری خوبی با استفاده از طراحی واکنشی فراهم می کنند که محتوا را با هر اندازه صفحه نمایش هماهنگ می کند. از آنجایی که بیشتر جستجوها امروزه از طریق موبایل انجام می شود به گونه ای که52.2 درصد از ترافیک اینترنت به استفاده از ابزارهای موبایل اختصاص دارد، موبایل پسند بودن هم برای موتورهای جستجو هم برای کاربران بسیار مهم است. دقت کنید که این عدد در حال افزایش نیز هست.برای دیدن این که سایت شما چه میزان موبایل پسند است می توانید وب سایت خود را در Google’s Mobile Friendly Test تست کنید. این تست به شما گزارش خواهد داد که نسخه موبایل وب سایت شما در چه وضعیتی قرار دارد.

  • سرعت بارگذاری صفحه

یکی دیگر از عوامل رتبه بندی سئو ، مربوط به تجربه کاربری است  که به سرعت بارگذاری صفحه اختصاص دارد. سایت هایی که میزان بارگذاری آنها سرعت کمی داشته باشد تجربه کاربری نامطلوبی را موجب می شوند. موتورهای کاوش می دانند که افراد می خواهند پاسخ خود را تا آن جا که ممکن است سریع به دست آورند، پس ترجیح می دهند که سایت هایی را به کاربران نشان دهند که دارای سرعت بالایی باشند. این حتی در مورد سایت های موبایل بیشتر صدق می کند.برای اطمینان از میزان بارگیری سریع وب سایت خود از یک چک کننده سرعت وب سایت استفاده کنید. می توانید از ابزار تحلیل سرعت الکسا Alexa’s Speed Analysis tool برای این کار استفاده کنید که بخشی از ابزار حسابرسی کل سایت ما Full Site Audit یا Google’s PageSpeed Insights tool است. اگر وب سایت شما کند است، می توانید با استفاده از فشرده سازی فایل ها، کاهش تغییر مسیرها و سایر اقدامات به وب سایت خود سرعت بیشتری ببخشید زیرا سرعت وب سایت همان طور که خواندید یکی از عوامل رتبه بندی سئوی مهم است که باید به آن توجه کنید. در ادامه بقیه عامل های رتبه بندی سئو در مقاله ای جداگانه در همین وب سایت ارائه می شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *