جستجوی کلیدواژه های سئو
بازدید 465
0

نحوه جستجوی کلیدواژه های سئو  با شش ابزار رایگان

دانستن این که کلیدواژه ها را جستجو کنیم، یک بخش ضروری و اساسی از استراتژی بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو است. با استفاده از اصطلاحات درست، شما می توانید رویت پذیری جستجوی خود را افزایش دهید و ترافیک بیشتری از طریق مخاطبان مورد نظر خود به دست آورید.علی رغم این که این مساله، یکی از مولفه های کلیدی و مهم سئو و بازاریابی محتوایی است، جستجوی کلیدواژه های سئو می تواند وقت گیر و در برخی موارد گران تمام شود. خوشبختانه چندین ابزار جستجوی کلیدواژه های سئوی رایگان وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا این کار با نتایج بهتر و پربارتری انجام دهید بدون آنکه نگرانی از بابت هزینه ها داشته باشید.ما در اینجا  شش ابزار رایگان جستجوی کلیدواژه به شما معرفی می کنیم که می تواند به شما کمک کند تا کلیدواژه های سئو مورد نظر وب سایت خود را بیابید. همچنین به شما یک روش مقرون به صرفه نشان می دهیم که می توانید با استفاده از الکسا جستجوی کلیدواژه های سئو خود را گسترش دهید.

نحوه جستجوی کلیدواژه های سئو با شش ابزار رایگان

  • جستجوهای مرتبط گوگل

هنگامی که به دنبال یک راه حل رایگان برای جستجوی کلیدواژه های سئو هستید، جستجوهای مرتبط گوگل می تواند بک شروع بسیار عالی باشد. یک کلیدواژه یا عبارت را در موتور جستجو وارد کنید و به انتهای صفحه بروید. در آنجا خواهید دید که گوگل چه پیشنهادات نزدیک به اصطلاح مورد نظر شما ارائه می دهد.این یک روش ساده و رایگان برای یافتن کلیدواژه های مرتبط برای گنجاندن در محتوای مد نظر شماست که می تواند سیگنال هایی که به موتورهای جستجو می فرستید را تقویت کند و سئوی شما را بهبود بخشد.

  • سوالات مرتبط گوگل

هنگامی که جستجویی را در گوگل انجام می دهید، ممکن است در باکس سوالات دیگری که مرتبط با اصطلاحات شماست را ببینید. این سوالات مرتبط گسترش می یابند تا پاسخ ها، دیگر عبارت های جستجو و حتی سوالات مرتبط تر را نشان دهند.با استفاده بیشتر از زبان طبیعی و جستجوی معنایی، عبارت ها و سوالات طولانی تر این روزها بیشتر جستجو می شوند. این سوالات یک روش عالی برای یافتن کلیدواژه های طولانی است که می تواند در محتوای شما در وب سایت تان مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که کلیدواژه های طولانی از نظر ماهیت، بسیار خاص هستند؛ برای جلب توجه مخاطبان معتبر شما بسیار ارزشمند هستند.

  • Answer the Public

روش دیگر برای یافتن وجستجوی کلیدواژه های سئو، استفاده از یابنده کلیدواژه رایگان Answer the Public است. یک اصطلاح هدف را در آن وارد کنید. ابزار به شما مجموعه منتخب بزرگی از عبارت های مرتبط نشان می دهد که دربردارنده آن کلیدواژه هستند.این یک روش عالی برای یافتن ده ها و ده ها موضوع و مقوله برای محتوای شماست. شما حتی می توانید نتایج را بر اساس مولفه ها و معیارهای گوناگون سورت و مرتب کنید.

  • LSI Graph Keyword Generator

هنگامی که به دنبال این هستید که چگونه کلیدواژه ها را جستجو کنید باید در کنار یاد بگیرید چطور کلیدواژه های LSI را پیدا کنید.کلیدواژه های LSI اصطلاحاتی هستند که از نظر معنایی با اصطلاحات هدف شما مرتبط هستند. LSI Graph Keyword Generator ابزار رایگان جستجوی کلیدواژه های سئو هستند که به شما کمک می کند آن ها را بیابید.اصطلاح هدف خود را وارد کنید. ابزار مورد نظر لیستی از عبارت های مرتبط از نظر معنایی را در اختیار شما قرار می دهد.برای یافتن اصطلاحات سئو معنایی از این جستجوگر کلیدواژه استفاده کنید. سئوی معنایی، فرآیندی از استفاده کلیدواژه های هدف و کلیدواژه های مرتبط در صفحه محتواست تا بتواند جستجوی معنایی را جلب کرده و رتبه بندی جستجو را بهبود بخشد و آن را تقویت نماید.

  • Wordtracker Scout

اگر می خواهید بدانید چطور کلیدواژه های را در یک وب سایت جستجو کنید، از این ابزار یعنی Wordtracker Scout استفاده کنید. این ابزار به شما نشان می دهد که چه کلیدواژه هایی در یک صفحه محتوا وجود دارند. از افزونه کروم استفاده کنید و آن را به مرورگر خود اضافه نمایید و کلیک کنید تا وب سایت را مورد بررسی و اسکن قرار دهد. این ابزار یک ابر واژه ای برای شما تهیه می کند که مرتبط ترین کلیدواژه ها را به شما نشان می دهد.از این ابزار رایگان استفاده کنید تا سایت هایی را تحلیل کنید که مخاطبان هدف شما را جلب کرده اند و دریابید اصطلاحاتی که می تواند ترافیک را به سمت وب سایت شما سوق دهد چه مواردی هستند.

6- ابزار مرور کلی سایت الکسا Alexa’s Free Site Overview Tool

برای انجام یک تحلیل کلیدواژه ای بر روی کل وب سایت، می توانید از این ابزار سایت الکسا استفاده کنید. این ابزار موارد زیر را در مورد یک وب سایت به شما نشان می دهد و اطلاعاتی پیرامون این موارد دراختیار شما قرار می دهد.

کلیدواژه های برتر: کلیدواژه هایی که بیشترین ترافیک را می تواند برای وب سایت شما داشته باشد.

شکاف های کلیدواژه ها: کلیدواژه هایی که ترافیک را به سمت رقبای سایت هدایت می کند و نه به سمت سایت هدف.

کلیدواژه هایی که به آسانی رنک و رتبه بندی می شوند: کلیدواژه های مرسوم، و مرتبط که می تواند باعث رتبه بندی بهتر سایت شود.

کلیدواژه های خریدار: کلیدواژه های مرسوم که حاوی هدف و قصد خرید بالایی هستند.

بخش فرصت های کلیدواژه در ابزار مرور کلی سایت بسیار جالب است.شما می توانید وب سایت خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید تا کلیدواژه هایی که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند را پیدا کنید.یا می توانید برای وب سایت رقیب خود جستجو کنید و از تحلیل کلیدواژه ها استفاده کنید تا دریابید کدام کلیدواژه ها برای آنها خوب عمل کرده اند.

جستجوی خود را با ابزارهای جستجو کلیدواژه های سئو بیشتر گسترش دهید.

پس از آنکه به شش ابزار در این زمینه اشاره شد لازم است به این نکته نیز اشاره شود که ابزارهای رایگان  جستجوی کلیدواژه های سئو می تواند به شما یک نگاه کلی از کلیدواژه های بالقوه سایت، کلیدواژه های مرتبط و کلیدواژه های رقیب ارائه دهد. اما اگر می خواهید که یک برنامه استراتژیک برای کلیدواژه ها داشته باشید نیاز به این دارید که چطور کلیدواژه ها را به صورت اثربخش جستجو کنید و چطور آن ها را ارزیابی کنید که بتواند به شما در این زمینه کمک کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *