معماری سایت سئو پسند
بازدید 153
0

نحوه ایجاد یک معماری سایت سئو پسند و معماری سایت چیست؟

وقتی از بهینه سازی موتور های جستجو یا سئو صحبت می شود ، معماری سایت سئو پسند یک مساله اساسی است. معماری سایت یکی از آن چیزهایی است که شما واقعا باید آن را به صورت درست در اولین زمانی که بتوانید ، مورد توجه قرار دهید. اما گاهی اوقات شما بعد از این که فکر می کنید همه چیز درست است ، ممکن است دیدگاه های جدیدی به دست  آورید یا ممکن است به لطف تصمیمات تیم قبلی ، وب سایت شما نیاز به بازنگری ساختاری داشته باشد. چه وقتی وب سایت شما فقط نیاز به چند ترفند دارد و یا هنگامی که می خواهید تغییرات اساسی ایجاد کنید ، در هر دو صورت باید نگاه دقیقی به معماری اطلاعات وب سایت بیندازید.

در این مقاله در مورد این موارد خواهیم خواند:

  • معماری سایت چیست؟
  • بهترین شیوه ها در معماری سایت سئو پسند چیست؟
  • چطور معماری سایت خود را بهبود ببخشیم.
  • تغییرات اساسی معماری سایت

معماری سایت چیست؟

معماری سایت به ساختاری اشاره دارد که محتوا در وب سایت شما سازماندهی شده و ارائه می شود. معماری سایت شامل سلسله مراتبی از صفحاتی است که کاربران محتوا را می یابند و ملاحظات فنی که اجازه می دهد ربات های موتور جستجو صفحه های شما را مورد پایش قرار دهند. معماری سایت سئو پسند مطلوب باعث می شود که کاربران موتور های جستجو با اطمینان خاطر بتوانند به آسانی در سایت شما حرکت کنند. همچنین معماری سایت کمک می کند کاربران بدانند «من اینجا چه کار می کنم؟»، و «در قدم بعدی کجا می روم؟»معماری سایت سئو  پسند، برای ربات های موتور های جستجو نیز جذاب و موثر است. معماری سایت سئو پسند کمک می کند که آنها محتوای شما را پیدا کرده و آنها را در صفحه های نتایج موتور جستجو به نمایش بگذارند.

بهترین روش ها برای معماری سایت سئو پسند

گوگل برای هر وب سایت یک میزان خزنده اختصاص می دهد و تعیین می کند چه میزان از صفحه ها توسط ربات مورد پایش قرار گیرد. شما می خواهید مطمئن شوید که ربات ها در حال خزیدن، درک و نمایه کردن مهم ترین صفحه های شما و بسیاری از صفحه ها تا حد امکان هستند. بهترین روش های معماری سایت سئو پسند، زمینه را برای این منظور فراهم می کند.

در اینجا 4 روش برتر برای معماری سایت سئو پسند ارائه شده است:

  • از یک ساختار URL سئو پسند استفاده کنید. 

گوگل ، آدرس های اینترنتی یا URL های ساده را ترجیح می دهد. مطمئن شوید که تیم شما این را در ذهن خود داشته باشند وقتی که درحال ساخت یا صفحه جدید هستند.

  • از کلمات کوچک حروف الفبا استفاده کنید.
  • واژه ها را با خط ربط به هم پیوند دهید.
  • طول URL ها را کوتاه کنید. 128 کاراکتر یا کمتر در این مورد خوب است.
  • نام های آدرس های اینترنتی را برای انسان ها جذاب سازید. از کلیدواژه های توصیفی استفاده کنید و عبارت اصلی جستجو را در آن بگنجانید.
  • از پوشه های منطقی برای مقوله ها و زیر مقوله های محتوا استفاده کنید.
  • از استفاده از شناسه ها یا ID های نشست یا جلسه Session  در آدرس های اینترنتی بپرهیزید.

یک حسابرسی سایت با ابزار حسابرسی الکسا برای شناسایی میزان طولانی بودن آدرس های اینترنتی نیز کمک کننده خواهد بود. این باعث می شود لینک های شکسته که برای سئو نامطلوب هستند و دیگر مسائل فنی که روی معماری سایت شما تاثیر گذارند شناسایی شوند.

  • از یک نقشه سایت استفاده کنید.

در معماری سایت سئو پسند ربات ها وقتی یافتن محتوای شما برای آنها راحت است، محتوا را دوست دارند. یکی از راه هایی که می توانید این مساله را تسهیل بخشید، استفاده از نقشه سایت است. در حقیقت، گوگل شما را تشویق می کند که از دو نوع برای خزیدن و پایش بهینه استفاده کنید: نقشه های XML و فیدهای RSS/Atom. این دو روش، رباتها را به سمت همه صفحه هایی شما می خواهید مورد پایش خزنده ها قرار گیرند سوق می دهند. همچنین امکان خزش را برای صفحه هایی که به تازگی روزآمد کرده اید نیز فراهم می کنند. گوگل حتی خودش را به درد سر می اندازد تا به شما نشان دهد که چطور نقشه سایت خود را بسازید.

  • در نظر بگیرید چگونه صفحات پیمایش می شوند. 

به متن انکور توجه کنید. این ها واژه هایی در متن هستند که به هم لینک داده شده اند. واژه ها خودشان، سیگنال مهمی را به ربات ها و انسان ها ارسال می کنند.علاوه بر این، صفحه هایی که به هم لینک داده شده اند اهمیت خود را نشان می دهند. صفحه هایی که لینک داده شده اند، در ناوبری و پیمایش شما،برای مثال بر ای موتور های جستجو مهم تر جلوه می کنند زیرا فقط با یک کلیک، می توان از صفحه ای به صفحه دیگر وب سایت شما رفت.هر صفحه باید  کمتر از پنج کلیک داشته باشد. ابزار حسابرسی سایت الکسا، در بخش میزان دسترسی یا Reachability نشان می دهد که چند کلیک برای خرنده ها برای یافتن صفحه ها طول می کشد. همچنین به شما لیستی از صفحه های غیر قابل دسترسی ارائه می دهد.

  • از تجربه کاربری امن و کاربر پسند مطمئن شوید. 

در معماری سایت سئو پسند موتورهای جستجو به این مساله اهمیت می دهند که سایت هایی نمایش دهند که تجربه خوب کاربری برای کاربران بسازد. متعاقب آن، آنها به کسانی که به این مقوله اهمیت می دهند جایزه می دهند و آن ها را تشویق می کنند. اگر تمایل دارید در این قسمت امتیاز خوبی بگیرید این اقدامات را می توانید انجام دهید:

سرعت: سرعت بارگذاری صفحه را تا آنجا که ممکن است پایین بیاورید.

موبایل پسند بودن: اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به صورت کامل برای سایز ها و اندازه های مختلف صفحه نمایش موبایل مناسب سازی شده است.

امنیت: مطمئن شوید که وب سایت شما از پروتکل https استفاده می کند.

ناوبری واضح: از استفاده از لینک های زیاد بپرهیزید.

به عنوان یک قانون: تعداد صفحه هایی که بیش از 100 لینک را دارند در حداقل میزان خود نگه دارید و از صفحه هایی با تعداد 1000 لینک بیشتر بپرهیزید.در این مقاله راجع به مواردی که باعث می شود معماری سایت سئو پسند داشته باشید صحبت کردیم که یکی از عناصر و مولفه های ضروری در اداره و مدیریت وب سایت است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *