گزارش حسابرسی سئو
بازدید 197
0

نحوه ایجاد و تکمیل یک گزارش حسابرسی سئو برای مشتریان

اولین گام برای کار با یک مشتری جدید این است که یک گزارش حسابرسی سئو به وی ارائه دهید. حسابرسی سئو به شما کمک می کند تا وضعیت کنونی وب سایت مشتری را ارزیابی کنید و یک نقشه راه برای بهبودهای مورد نیاز ایجاد کنید. شما می توانید ببینید مشتری شما در کجا موفق بوده است، در کجا شکست خورده و یا دچار اشتباهاتی شده است. و در حین فرآیند، شما اطلاعاتی که برای خلق یک متن برای ارائه مشتری نیاز دارید را به دست می آورید و با آن سند می توانید مشکلات را شرح داده و مسائلی که باید رفع شوند را به اطلاع وی می رسانید.

هنگامی که پروژه بعدی را در دست بگیرید، می توانید از این الگوی حسابرسی سئو استفاده کنید تا گزارشی را تهیه کنید که شما را در مسیر راهنمایی کند و کمک کند تا اطلاعات مرتبط را گردآوری کرده و  بین خود و مشتریان تان اعتماد بسازید.

یک گزارش حسابرسی سئو شامل چه مواردی است؟

یک گزارش حسابرسی سئو به دو هدف مهم کمک می کند:

  • راهنمایی و هدایت کار شما
  • آموزش مشتری

هنگامی که از چک لیست حسابرسی سئو استفاده می کنید، سندی ایجاد می کنید که کارهایی که نیاز به انجام آن ها هست در آن لیست شده است و به صورت واضح کارها را برای مشتری توضیح می دهد. بسیاری از مشتریان دانش گسترده ای پیرامون سئو ندارند، پس وظیفه و کار شماست که به آنها در این رابطه آموزش دهید. از حسابرسی سئوی خود استفاده کنید تا برای آنها توضیح دهید:

  • لیست عوامل سئو در مقوله های شناخته شده
  • شرح این که هر فاکتور و عامل سئو چیست و چرا اهمیت دارد.
  • مشخص کردن این که آیا سایت مشتری استانداردهای هر عامل را رعایت کرده است یا خیر. شما ممکن است از واژه قبول برای مواردی که استاندارد را رعایت کرده اند و رد برای قسمت هایی که مشکلاتی در این رابطه دارند استفاده کنید.
  • توضیح این که چه برنامه عملیاتی برای حل مشکلات و مسائلی که وجود دارد مورد نیاز است.

با افزودن این اطلاعات به گزارش خود، حسابرسی کمک می کند تا مشتری شروع به درک و شناخت سئو کند، نقشه و برنامه را ببیند و نگاه درستی به وضعیت وب سایت اش داشته باشد.

بنابراین پروژه های سئو را با یک الگو که شامل لیستی از فاکتورهای سئو و توضیحات آن است شروع کنید. سپس برای هر مشتری جدید، در گزارش داده هایی که مختص و ویژه سایت آن هاست را تکمیل و پر نمایید.

نحوه گردآوری داده برای یک گزارش حسابرسی سئو

برای هر مشتری جدید، شما نیاز به اطلاعاتی درباره وب سایت اش دارید تا گزارش حسابرسی سئو را پر نمایید. ابزارها و فرآیندهای زیادی برای کمک به گردآوری این اطلاعات وجود دارد یا می توانید به سادگی و سرعت داده ها را از یک منبع با استفاده از ابزار حسابرسی سئو سایت الکسا گردآوری کنید.این ابزار به عنوان یک چک لیست حسابرسی سایت عمل می کند و به صورت اتوماتیک بیش از 25 عامل را در وب سایت مشتری مورد بررسی و بازرسی قرار می دهد. سپس این ابزار یک نمره کلی برای وب سایت ها و نمرات جزیی تر برای هرمقوله استاندارد فراهم می کند.این یک نقطه شروع فوق العاده برای حسابرسی شما است. با یک دید کلی بر پنج مقوله، شما می توانید به صورت دقیق، نقاطی که نیاز به بهبود و پیشرفت دارد را شناسایی کنید.علاوه بر این، گزارش شامل نمرات و امتیازات برای بیش از 25 فاکتور و توصیه های گام به گام برای حل مسائلی است که بروز و ظهور یافته اند. شما می توانید از این گزارش برای دیدن قسمت هایی که نیاز به کار دارد، دریافت دستورالعمل های دقیق برای رفع مشکلات، و پر کردن گزارش حسابرسی برای ارائه به مشتری استفاده نمایید.

نحوه تکمیل گزارش حسابرسی سئو

 

هنگامی که گزارشی را برای مشتری خود تهیه می کنید، فاکتورها و توضیحات زیر را در الگوی حسابرسی سئوی خود اضافه کنید. سپس از اطلاعات ابزار حسابرسی وب سایت الکسا استفاده کنید تا برنامه عملیاتی و پلن مورد نیاز برای رفع مشکلاتی که مرتبط با وب سایت مشتری است را شرح دهید.برای هر عنصر سئو ، گزارش الکسا اطلاعاتی را برای کمک به شما در بهبود آن عامل فراهم کرده است.

برچسب های عنوان تکراری

توضیح: هنگامی که بیش از یک صفحه وب سایت، تگ یا برچسب عنوان دارد کار برای موتورهای کاوش برای دسته بندی و رتبه بندی هر صفحه مشکل می شود. شما می توانید برای هر صفحه عنوان منحصر به فرد اختصاص دهید تا احتمال ظاهر شدن آن را در نتایج موتورهای جستجو افزایش دهید.

برنامه عملیاتی یا اقدام مشتری: در گزارش حسابرسی سئو ، آدرس های اینترنتی یا URL ها با تگ های عنوان تکراری را لیست کنید تا مجددا نوشته شوند. ابزار حسابرسی الکسا مانند یک بررسی کننده صفحه سئو عمل می کند و تعداد صفحه های وب سایت مشتری را که دارای عنوان تکراری است لیست می کند و همچنین لیستی از آدرس های اینترنتی با عناوین تکراری را هم فراهم می کند.

تگ های بدون عنوان

 

توضیح: هر صفحه یک وب سایت باید تگ عنوان منحصر به فرد خود را داشته باشد. تگ عنوان به موتورهای جستجو می گوید که صفحه درباره چیست که  به رتبه بندی بهتر در موتور جستجو کمک شایانی می کند.

برنامه اقدام مشتری: آدرس های اینترنتی با تگ های عنوان تکراری را لیست کنید زیرا نیاز به بازنویسی دارند.

تگ های عنوان طولانی

توضیح: نتایج موتور جستجو می تواند فقط بالای 65 کاراکتر را در هر تگ عنوان نشان دهد، تگ های عنوان برای هر صفحه باید طولانی تر از این میزان نباشد.

برنامه عملیاتی یا اقدام مشتری: آدرس های اینترنتی با تگ های عنوان که طول بیش از این میزان دارند را لیست کنید تا مجددا نوشته شوند.

برچسب های عنوان چندگانه

توضیح: از آنجایی موتورهای جستجو از تگ های عنوان برای مقوله بندی و درک صفحات استفاده می کنند، هر صفحه نیاز به یک تگ منحصر به فرد خود دارد. صفحه های یک وب سایت باید از تگ عنوان مشابه استفاده نکنند زیرا باعث این می شوند که خزنده موتورهای جستجو دچار سردرگمی شده و همین باعث تاثیر منفی در سئوی سایت می شود. مشکلات دیگری نیز وجود دارد که در مقاله بعدی در همین وب سایت به آنها اشاره خواهد شد.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *