سئوی محلی
بازدید 214
0

سئوی محلی : چگونه وب سایت را برای جستجوی محلی بهینه کنیم؟

اگر یک کسب و کار کوچک دارید یا کسب و کار شما چندین شعبه دارد و می خواهید مشتریان محلی و نزدیک را جذب کنید تا از برند شما از طریق جستجو آگاهی یابند، نیاز به استراتژی سئوی محلی دارید. با بهینه سازی کسب و کار شما برای جستجوی محلی، شما می توانید از مشتریان بسیار با انگیزه برای کالاها و خدمات خود که دقیقا در زمان درست به آنها خدمت رسانی کنید برخوردار شوید.

سوال اینجاست سئوی محلی چیست؟

سئو محلی (یا بهینه سازی محلی موتور جستجو) فرآیند بهینه سازی حضور کسب و کار شما در وب است به گونه ای که هنگامی که مشتریان نزدیک به شما جستجوی مرتبط با کسب و کار شما را انجام می دهند به شما دسترسی پیدا کنند.

سئوی محلی برای کسب و کار های سنتی مهم است زیرا :

  • هدف، قصد و نیت جستجوی محلی ، خاص و ویژه است. مشتریان محلی به دنبال کسب و کارهای نزدیک به خود هستند که بتوانند نیاز خود را برطرف نمایند. فردی در نقطه ای از شهر به دنبال یک تمیز کننده خشک است و نمی خواهد که فروشگاهی را در نقطه ای بسیار دورتر یا شهر دیگری پیدا کند. بلکه می خواهد کالای مورد نیاز خود را از نقطه ای نزدیک به خود تهیه نماید. او فقط به دنبال پیدا کردن کالای خود در همان نقطه شهر است. سئوی محلی به کسب و کارها کمک می کند تا با این مشتریان با استفاده از هدف گذاری در استراتژی های بازاریابی شان ارتباط برقرار کنند.
  • جستجوی محلی می تواند منجر به بازدیدهای بیشتر کاربران و مشتریان شود. مشتریانی که به دنبال جستجوی کسب و کارهای محلی هستند معمولا آماده بازدید هم هستند. تحقیق گوگل نشان می دهد که 76 درصد افرادی که جستجوی محلی موبایل انجام داده اند از یک کسب و کار در طول 24 ساعت آینده بازدید کرده اند.
  • جستجوهای محلی با میل و نیت خرید بیشتری انجام می شوند. هنگامی که افراد به دنبال کسب و کارهای محلی هستند، آنها معمولا نزدیک به قسمت های پایینی قیف خرید قرار دارند و آماده انجام خرید می باشند.

در گزارشی آمده است که 78 درصد جستجو های محلی از طریق موبایل منجر به خرید در یک فروشگاه فیزیکی یا آنلاین شده است.جستجو گران محلی آماده بازدید از کسب و کار و انجام خرید هستند. آنها می خواهند که مکانی نزدیک به خود بیابند تا از آن طریق نیاز خود را به کالا یا خدمت خاصی مرتفع نمایند. سئوی محلی می تواند به این افراد کمک کند آنچه مد نظر دارند بیابند.

درک سئوی محلی و موتورهای جستجو

 

سئوی محلی وجود دارد زیرا موتورهای کاوش یا موتورهای جستجو می خواهند مرتبط ترین و مفید ترین نتایج را تا آن جا که ممکن است در اختیار این کاربران قرار دهند. تفاوت کلیدی بین سئوی محلی و سئو ارگانیک سنتی در عنصر و مولفه جغرافیایی این دو نهفته است که موتورهای کاوش را قادر می سازد تا به کاربران نتابج مرتبط را برای رفع نیازهای محلی خود نشان دهد. این گونه است که فردی که به دنبال خرید کالایی به عنوان مثال در شوش تهران یا هاشمیه مشهد است دیگر درگیر کسب و کارهای افسریه یا میدان شهدای مشهد نمی شود.

برای ارائه بهترین نتایج محلی ، گوگل سه عامل رتبه بندی را در نظر می گیرد :

مجاورت : میزان نزدیکی کسب و کار با جستجو گر

ربط : میزان ربط کسب و کار با عبارت و کلید واژه جستجو

امتیاز یا شایستگی : چه میزان کسب وکار شناخته شده است و چه میزان از قدرت آنلاین و اعتبار در دنیای مجازی برخوردار است.

برای بهبود سئوی محلی ، یک کسب و کار باید حضور آنلاین خود را بهینه سازی نماید تا بتواند این سه عامل رتبه بندی را به نحو شایسته ای در اختیار بگیرد.

درک سئوی محلی و صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs)

برای درک کامل سئوی محلی، این سئو کمک می کند تا بدانید چگونه نتایج جستجوی محلی در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می شود.

جستجوی محلی در چهار شیوه و روش ظاهر می شود :

1-    نتایج ارگانیک جستجو هنگامی که کسب و کارهای محلی بهترین شیوه های سئو را دنبال می کنند به دست می آید. جایگاه به عنوان نتیجه جستجوی استاندارد ظهور و بروز می یابد.

2-    نتایج موتور جستجوی پولی ، یا  Paid search engine results تبلیغات جستجوی پولی هستند. یک کسب و کار محلی برای نتایج جستجوی خود میزانی پول پرداخت می کند تا هنگام جستجوی کلیدواژه های خاص از طرف افراد و کاربران در نتایج به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک نشان داده شود. عنوان آگهی بر روی نتایج نشان می دهد که این نتیجه، از نوع پولی و پرداخت هزینه است.

3- نتایج کسب و کار من گوگل ، یا Google My Business results نتایج جستجوی غنی و پر باری هستند که در یک نقشه یا لیست نشان داده می شوند. کسب وکارهایی که در این بخش جستجوی غنی ظاهر می شوند بخش کسب و کار من گوگل شان را بهینه سازی کرده اند.

4- لیست های تضمین شده گوگل ، یا Google guaranteed listed از نتایج پر بار جستجوی در دسترس برای صنایع خدمات محور هستند. یک کسب و کار که به صورت یک برند تضمین شده گوگل ظاهر می شود، از طریق برنامه گوگل ثبت نام شده و تایید شده است.

نکات مربوط به سئوی محلی

چگونه می توان وب سایت خود را در 9 گام بهینه سازی کرد؟

در این مرحله، دیگر شما می دانید که سئوی محلی چیست و اهمیت سئوی محلی در چه مسائلی نهفته است. و همچنین می دانید که چطور نتایج محلی در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر می شوند. اکنون می توانیم راجع به این صحبت کنیم که شما چطور می توانید وب سایت خود را برای جستجوی محلی بهینه سازی نمایید.این نکات شامل اطمینان از تناسب وب سایت برای نمایش در صفحه تلفن همراه، افزودن آدرس کسب و کار به وب سایت خود، ساخت یک صفحه کسب و کار گوگل من، استفاده از ارجاعات به کسب و کار، و مواردی دیگر است که به تفصیل به این 9 نکته در مقاله دیگری در همین سایت پرداخته خواهد شد.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *