جک هندزفری
بازدید 126
0

سامسونگ پس از تمسخر اپل ، جک هدفون را از تلفن های جدید خود حذف می کند.

سامسونگ پس از آنکه اپل را برای حذف جک هدفون مورد تمسخر قرار داد خودش هم این قسمت را از گوشی های جدید خود حذف می کند.سامسونگ در گوشی های جدید گلکسی خود که روز چهارشنبه از آنها رونمایی کرده است جک 3.5 میلی متری هدفون را از این گوشی ها حذف کرده است. اپل به نظر می رسد در حذف این قسمت حق داشته است. حذف این قسمت باعث شده است که اپل بتواند از فروش محصولات جانبی مانند ایرپاد هایش بیلیون ها دلار کسب درآمد داشته باشد.سامسونگ قبلا در تبلیغات خود حذف جک هدفون توسط اپل را دستاویزی برای بازاریابی محصولات و گوشی های گلکسی خود قرار داده بود و با تمسخر از آن یاد می کرد. اما به نظر می رسد سامسونگ هم مسیر را در روز چهارشنبه با رونمایی گوشی های جدیدش تغییر داده است.سامسونگ گلسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس را در روز جهارشنبه معرفی کرد. هیچ کدام از این گوشی ها جک های هدفون 3.5 میلی متری نداشتند. چیزی که محصولات خانواده گلکسی نوت را به صورت سنتی از همتایان اپل آن متمایز می کرد.

در سال 2016 سامسونگ نبود جک آیفون را در گوشی های آیفون 7 با نشان دادن فردی که از آیفون استفاده می کرد و از رشته ای از دانگل به هم متصل شده هم برای گوش دادن به موسیقی و هم برای شارژ گوشی استفاده می کرد را مورد تمسخر قرار داد. پیامد این اتفاق این بود که افراد بیشتری گوشی های سامسونگ پلسکی خریداری کنند. اما این تبلیغ که در یوتیوب قرار داشت به صورت بی سر و صدا از کانال سامسونگ در یوتیوب حذف شد. هر چند که می توان در سایت هایی مانند iSpot.tv این تبلیغ را هنوز دید و مشاهده کرد.به نظر می رسید که اپل در مورد حذف این قسمت تصمیم درستی اتخاذ کرده است هر چند در ابتدا این گونه به نظر نمی رسید.

معاون ارشد قسمت بازاریابی اپل، فیل شیلر در این باره توضیح داد که چرا اپل دست به این تصمیم زد. او با این کلمه این تصمیم را توضیح داد: جسارت! جسارت و شجاعت حرکت و انجام کارهایی که کمک کند بهتر شویم اما شیلر همچنین ایر پاد ها را معرفی کرد که به سرعت تبدیل به محبوب ترین هدست های بلوتوث شدند. او توضیح داد چرا اپل این کار را انجام داده است: بله! برای کمک به فروش اکسسوری. ما این دید را داریم که صدا نوع دیگری در ابزارهای موبایل کار کند به صورت وایرلس و بی سیم.

این مدتی طول می کشد که به صورت کامل اتفاق بیفتد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل گفت در طول سه دوره کوارتر سود مالی شرکت، این کوارتر یا سه ماهه هیجان انگیز بوده است زیرا ما توانستیم رشد بالای 50 درصد در فروش داشته باشیم. قسمت اکسسوری ها و لوازم جانبی اپل چیزی بالغ بر 5.53 بیلیون دلار در این دوره فروش داشته است که تخمین زده می شود این مقدار به 4.59 بیلیون دلار برسد.فهم آن آسان است: ایر پاد ها سوییچ به صدای وایرلس را آسان کرده اند. این کار بسیار آسانتر از استافده از هدفون های سنتی است. زیرا به لطف تراشه های دبلیو 1 و دبلیو 2 اپل که در درون ایر پاد هاست این کار بسیار ساده شده است. و فرد می تواند به راحتی گوش دادن به صوت را در دیگر ابزارهای اپل خود مانند آیپد یا مک بدون باز جفت سازی با ایر پد ها سوییچ کند.

هر چند به نظر می رسد غیر از این مورد، دلایل فنی دیگری هم برای تصمیم اپل در حذف جک هدفون وجود داشته باشد.

 

iFixit که محصولات جدید را باز می کرد و نشان می داد چطور تعمیر می شوند، دریافت که اپل جک هدفون را از Taptic Engine آیفون های 7حذف کرده است. این قسمت  نور بازخورد را در آیفون ها هنگامی که شما با صفحه نمایش سرو کار دارید یا نوتیفیکیشن دریافت می کنید تامین می کند و اغلب در هر تلفنی وجود دارد.تصمیم سامسونگ به نظر می رسد چیزی در راستای جسارت، شجاعت یا حرکت دادن افراد به سمت استفاده از هدفون های بی سیم یا وایرلس نیست. (سامسونگ ، گلکسی باد را که بسیار شبیه به ایرپاد می باشد به فروش می رساند). به جای این، به نظر می رسد که حذف جک هدفون برای تامین باتری بزرگتر انجام شده است که خود باعث می شود که کاربران نوت بتوانند از باتری های با طول عمر بالاتر استفاده کنند که ایده خوبی است. بسیاری از افراد می گویند که از همه ویژگی های جدیدی که هر روزه به بازار عرضه می شود برای آن ها مهم است که باتری های موبایل شان طول عمر طولانی تری داشته باشد.

هر چند این تصمیم و اتفاق می تواند باعث پیش آمد های دیگری در بازار محصولات سامسونگ شود.

بازخورد اولیه حداقل در کانال یوتیوب سایت خبری CNBC این است که خریداران بالقوه گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس هنوز می خواهند که تلفن هایشان دارای جک هدفون باشد.

یکی از کاربران در این زمینه این کامنت را ارسال کرده است: واقعا بدون جک هدفون؟ سامسونگ!

کاربر دیگری گفته است: سامسونگ اگر بخواهد این جک هدفون را حذف کند، من گوشی سامسونگ را نمی خرم. من نوت 9 خودم را دوست دارم که هر چیزی که می خواهم دارد. هیچ کس در اتومبیل خود هنوز بلوتوث ندارد. به نظر می رسد واکنش خریداران بالقوه گوشی های گلکسی سامسونگ می تواند نسبت به این مساله و تصمیم جدید سامسونگ متفاوت باشد. می تواند این واکنش ها مثبت تلقی شود و یا نقطه منفی برای محصولات جدید سامسونگ باشد. بنابراین در حالی که سامسونگ قبلا اپل را برای حذف این قسمت از گوشی هایش به باد تمسخر گرفته بود درس مهمی از اپل گرفته است. شما می توانید هنوز میلیون ها و میلیون ها تلفن همراه بدون جک هدفون بفروشید. شما می توانید از فروش یک چیز جدید هنوز بیلیون ها دلار کسب درآمد کنید. این درسی است که سامسونگ از اپل یاد گرفت. باید دید واکنش افراد در بازار نسبت به تصمیم جدید سامسونگ چه خواهد بود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *