آماده سازی منزل قبل از به دنیا آمدن نوزاد
بازدید 946
0

آماده سازی منزل قبل از به دنیا آمدن نوزاد

در این مقاله قصد داریم در مورد آماده سازی منزل قبل از به دنیا آمدن نوزاد اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهید .

اگر فرزند اول تان است که باردار شده اید از روزهای ابتدایی علاقه دارید تا منزلتان را برای آمدنش آماده کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که کمی صبر کنید و بگذارید به صورت قطعی جنسیت فرزندتان مشخص شود و سپس برای او خرید کنید . در انتخاب وسایل باید دقت کنید  و وسایل مورد نیاز و ضروری را بخرید ، بدانید که قرار نیست شما کار خارق العاده ای انجام دهید .

مراحل که باید قبل از آمدن نوزاد انجام دهید

برای آماده سازی منزل قبل از به دنیا آمدن نوزاد سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که نزدیک زایمانتان باشد و قبل از هر کاری بهتر است از نظر روحی و روانی آماده باشید برای اینکار بهتر است از دکتران خبره در این زمینه راهنمایی بگیرید . در زیر به مهمترین مراحلی که باید قبل از آمدن نوزاد انجام شود پرداخته ایم :

  • یکی از مهمترین اقداماتی که باید قبل از آمدن نوزاد انجام دهید این است که فرزند بزرگتر خود را از آمدن عضو جدید با خبر کنید و به او بگویید که قرار نیست شرایط زندگی او تغییر کند و تنها یک همبازی و همراه در بزرگسالی قرار است به منزل شما بیاید .
  • شما باید چند روز قبل از زایمان کیف بیمارستان خود را آماده کنید و وسایل مورد نیاز و ضروری خود را در آن بگذارید .
  • سعی کنید تمامی مواردی که باید برای نگهداری نوزاد نیاز دارید را یاد بگیرید ، این موارد از نوع تغذیه ، شیر دادن به نوزاد ، پوشک عوض کردن ، گرفتن آروغ و . . . می باشد .
  • سعی کنید محل نگهداری و استراحت خود را برای زمانی که از بیمارستان مرخص می شوید را مشخص کنید . محلی که انتخاب می کنید سعی کنید نه سرد باشد نه خیلی گرم و بهترین دمای برای نوزاد یک دمای متعادل رو به خنکی می باشد .
  • یکی از نکاتی باید قبل از آمدن نوزاد به آن توجه کنید این است که از نزدیکان خود برای روزهای بعد از مرخص شدن از بیمارستان کمک بگیرید زیرا روزهای ابتدایی روزهای کمی سخت می باشد و شما نمی توانید از پس آن بر بیاید . همچنین بهتر است لیستی از مجرب ترین پزشکان را تهیه کنید و شماره های ضروری و اضطراری که لازم است را در نزدیکی مکانی که در دسترس تان می باشد قرار دهید .
  • یکی از اقداماتی که باید قبل از آمدن نوزاد به خانه انجام دهید این است که در مورد آن با همسرتان صحبت کنید و از او بخواهید که در این مدت به شما کمک کند زیرا او همراه همیشگی شما می باشد .

 تزیین اتاق کودک

زمانی که نوزاد شما به دنیا می آید بینایی او کامل رشد پیدا نکرده است و باید حدود یک سالی صبر  کنید و بهترین رنگی که می تواند تشخیص بدهد سیاه و سفید می باشد . در سه ماه اول نوزاد سعی می کند اشیا نزدیک خود را ببیند و بعد از سه ماهگی سعی می کند کل فضای اتاق را ببیند اما به دلیل اینکه رنگ سیاه و سفید بیشتر آنها را جذب می کند بیشتر سایه ها آنها را جذب خود می کنند .  اگر قصد دارید اتاق را برای نوزادتان جذاب کنید سعی کنید از الگوهای واضح و ساده استفاده کنید .

بیشتر برای تعیین رنگ اتاق و تزیین اتاق باید رنگ های شادی را انتخاب کنید تا زمانی که بینایی آنها کامل شد بتوانند مدت زمان زیادی در اتاق خود بمانند . یکی از وسایلی که برای نوزاد جذاب  است آویزهای چرخشی است که به دور خود می چرخند . سعی کنید اسباب بازی های بی خطر را در نزدیکی او قرار دهید تا بتواند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد . از اسباب بازیهای دیگری که می توانید برای تزیین اتاق استفاده کنید آویزهای موزیکال و یا جعبه های موزیکال می باشد . دقت داشته باشید کودک از دو ماهگی به صداها عکس العمل نشان می دهد سعی کنید از آن زمان به بعد بهترین موسیقی را با صدای خود برای آنها خلق کنید .

 بهترین رنگ انتخابی برای اتاق نوزادان

شما زمانی که قرار است برای اتاق نوزاد رنگی را انتخاب کنید باید سعی کنید رنگی را در نظر بگیرید که برای نوزاد بیش از هشت ماه مناسب باشد زیرا نوزاد تا قبل از آن هیچ رنگی را نمی تواند تشخیص دهد . شما ممکن است هیچگاه برای خودتان رنگ هایی مانند نارنجی انتخاب کنید اما شما برای اتاق نوزادتان مجاز هستید هر رنگ شادی که دوست دارید را انتخاب کنید . بهترین رنگ های انتخابی برای اتاق فرزندتان می تواند نیلی ، سبز کمرنگ ، آبی ملایم و بژ باشد . بدترین انتخاب برای رنگ اتاق کودک نوزاد می تواند رنگ زرد باشد زیرا رنگ زرد باعث می شود که گریه و بی قراری نوزاد بیشتر شود . از دیگر رنگ هایی که برای اتاق نوزاد مناسب نیست رنگ های پر هیجان می باشد این رنگ ها باعث بی خوابی در نوزادان می شود علاوه بر آن این رنگ ها در ساعت های سه صبح به بعد نمای بدی دارد .

اولین روزی ک نوزاد و مادر به خانه می آید

روزی که نوزاد وارد خانه می شود قرار است اتفاقات جدیدی در اتاق شما بیفتد و باید خود را برای این اتفاقات آماده کنید .  یکی از رسم های ایرانیان این است که در روزی که نوزاد به همراه مادرش به منزل می آید کل خانواده جمع می شود و آن روز را جشن میگیرند و یکی از کارهایی که انجام می دهند تهیه کاچی می باشد  . در زیر به کارهایی که مادر باید در روز اولی که از بیمارستان می آید انجام دهد اشاره کرده ایم :

  • سعی کنید روز اول به صورت کامل استراحت کنید و تنها به نوزادتان برسید .
  • در روز اول بهتر است برای بلند شدن و حتی نشستن از کسی کمک بگیرید .
  • نوشیدن آب را فراموش نکنید .
  • خوردن کاچی بیش از اندازه توصیه نمی شود .
  • بعد از اینکه از بیمارستان به منزل میروید حتما به حمام بروید .
  • دیگر نیازی نیست دردها را تحمل کنید و بهتر است از مسکن استفاده کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عاطفه عباس زاده

عاطفه عباس زاده هستم ،فوق لیسانس هوش مصنوعی . در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت دارم و هر روز تلاش میکنم که مطالب جدید را در حوزه کاری و مطالب مورد علاقه ام‌ یاد بگیرم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *