آزار و اذیت کودکان
بازدید 5748
1

مقابله با کودکانی که به آزار و اذیت دیگر کودکان می پردازند

تفنگ موشک انداز کد FH-005

  • 3 عدد باتری 1.5 ولتی
  • قابلیت نشانه گیری با کیفیت بالا
  • دارای 12 عدد تیر

اگر کودک شما هم در مدرسه دوستان و همکلاسی هایش مورد آزار و اذیت قرار می دهد، این مقاله می تواند به شما کمک کند: معمولا شما با یک تماس از مدرسه از ماجرا آگاه می شوید و همه چیز از همین تماس مدرسه آغاز می شود و متوجه می شوید که کودک شما در مدرسه دیگران را مورد آزار و اذیت قرار داده است. نود و نه درصد والدین می گویند: نه امکان ندارد! فرزند من کسی را آزار و اذیت کودکان نکرده است و فقط از خود دفاع کرده است!

این مطلب را جنیفر کاون، یک درمانگر امور خانواده در نیوپورت بیچ در کالیفرنیا بیان کرده است. او می گوید اما هر کودکی قابلیت این را دارد که دیگران را مورد آزار و اذیت قرار دهد. حتی کودکی که شما فکر می کنید فرشته است و هیچ مشکلی ندارد. پس واقعا چرا با آزار و اذیت کودکان ، دوستان و اطرافیان یا همکلاسی های خود را مورد آزار قرار می دهند، آنها را کتک می زنند، به آنها فحاشی می کنند و…؟

رونالد ماه یک درمانگر دیگر امور خانواده درسان لاندروی کالیفرنیا نیز در این رابطه می گوید:

دو دلیل مهم و مشخص در این که چرا آزار و اذیت کودکان ، دیگران را مورد آزار قرار می دهند وجود دارد.

یک دلیل این است که کودکان قوی و محبوب از آزار و اذیت دیگران برای این حفظ قدرت و محبوبیت خود استفاده می کنند دلیل دیگر وقتی  است که کودک تجربه ای از احساس محرومیت و تحقیر توسط دیگر کودکان داشته است به همین دلیل با خود فکر می کنند که قبل از این که دیگران مرا آزار و اذیت کنند بهتر است من دست پیش را بگیرم تا پس نیفتم پس شروع به آزار دیگران می کند.

کودکان همچنین نمونه هایی از رفتارهای خشونت آمیز را هر روز از طریق رسانه ها، برنامه های واقعی تلویزیونی، به صورت عینی از سوی دیگر کودکان در مدرسه و حتی در محیط خانواده می بینند.

آنها ممکن است متوجه نباشند که چنین رفتارهایی هیچ کجا و تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست.

حال چه باید کرد؟

ابتدا فقط یک نفس عمیق بکشید. اطلاعاتی راجع به آنچه اتفاق افتاده است جمع آوری کنید و اجازه دهید مدرسه بداند که شما می خواهید برای رسیدن به یک خروجی و برونداد مثبت با عوامل مدرسه همکاری سازنده داشته باشید.

در همان زمان مطمئن شوید که با کودک شما به صورت منصفانه در مقابل قوانین مدرسه در این رابطه برخورد و رفتار شده است. برای مثال، داده های جدید فدرال نشان داد که دانش آموزان رنگین پوست و کسانی که دچار معلولیت هایی هستند بیشتر از معمول و به صورت خشن تری مورد تنبیه و اعمال قانون و دستورالعمل مدرسه می شوند.

در قدم بعد پس از آنکه بررسی کردید چطور با کودک شما و با چه کیفیتی از سوی مدرسه برخورد شده است، به تحلیل کنش ها و اقدامات کودک خود بپردازید بدون آنکه در قضاوت و داوری دچار تعجیل شوید.

در گام بعد بر شناخت و درک رفتاری که باعث شده است که این اتفاقات بیفتد تمرکز کنید و سر در بیاورید چرا کودک چنین رفتارهایی از خود نشان داده است و این رفتارهای آزاردهنده پیامد چه اتفاقات و رویدادهایی بوده است.

خبر خوب این که کودکان می توانند از آزار و اذیت کودکان دیگر و رفتارهای آزاردهنده را کنار بگذارند و شما می توانید به آنها کمک کنید که به روش خودشان تغییر کنند.

اگر فرزند شما دیگران را مورد آزار و اذیت قرار داد شما چه کاری باید انجام دهید؟

  • رفتارش را بشناسید

کودکتان را روی صندلی بنشانید و با او به آرامی صحبت کنید. تن صدای شما باید آرام و پایین باشد، و از او بپرسید که دقیقا چه اتفاقی رخ داده است و چرا او دیگران را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

در قدم بعد،

  • شنونده خوبی باشید و از سرزنش کردن کودک بپرهیزید.

کودکان نیاز به این دارند که درک شوند می توانند اشتباه کنند. از آنها سوالاتی بپرسید که به آنها کمک کند تا بفهمد این رفتار آزاردهنده او می تواند چه تاثیراتی بر دیگران داشته باشد

مثلا از کودک این سوالات را بپرسید:

  • آیا این رفتار تو و آنچه که انجام دادی کاری محترمانه بوده است؟
  • آیا رفتار تو به فرد دیگری آسیب نمی رساند؟
  • می خواهی دیگران با تو چه کنند؟

به کودکی که به آزار و اذیت دیگر کودکان می پردازد ، بفهمانید در رفتار با دیگران باید منصفانه و درست عمل کند. این موضوع را می توانید با گفتن این جملات به او منتقل کنید:

به او بگویید: ما با این روش در خانواده مان رفتار نمی کنیم چون به دیگران احترام می گذاریم و نمی خوهیم که دیگران با ما این گونه رفتار کنند.

والتر رابرتز استاد آموزش مشاوره در دانشگاه مینه سوتا و مولف کتاب «کار کردن با والدین آسیب زننده و قربانی» در این باره جملات بالا را پیشنهاد می کند.

  • بر پیامدها تمرکز کنید.

به کودک خود کمک کند تا درک کند که او مسئول اعمال و رفتارش است. کانون توصیه می کند که «خلاصه ای از پیامدهای رفتار آزاردهنده تهیه کنید و در اختیار کودک قرار دهید. این موارد را بنویسید و به کودک بدهید تا یک بار در هفته آن را مرور کند و آنها را اجرا کند».

بسته به شرایط، می توانید چیزها و یا وسایلی که برای کودک مهم است را از او بگیرید تا متوجه شود پیامد کارهای او مهم است مثلا اگر کودک، تلفن همراه دارد برای چند وقت تلفن اش را از او بگیرید.

یا می توانید برنامه مورد علاقه تلویزیونی یا بازی ویدئویی اش را برای مدتی حذف کنید یا برای مدتی به او اجازه ندهید با دوستانش برای بازی و تفریح بیرون برود.

به کودکتان بگویید در یک پاراگراف شرح دهد که اگر جای بچه دیگری بود چه می کرد یا به او بگویید یک نامه عذرخواهی برای فردی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته است بنویسد.

  • با مدرسه درباره این مسائل همکاری کنید.

پرسنل مدرسه وقتی واقعا والدین تمایل داشته باشند که وضعیت بهبود یابد بهترین عملکرد را دارند. احساس نکنید که به عنوان یک والد بد قضاوت می شوید. بزرگ کردن کودک، کار سختی است و گرفتن کمک از دیگران نوعی شکست محسوب نمی شود. این مطلب را رابرتس اشاره می کند.

در قدم بعد:

  • مهارت های اجتماعی و احساسی کودک را تقویت کنید.

این مقاله می تواند به والدینی که کودکشان به آزار و اذیت کودکان در مقابل دیگران برایشان مهم است مفید باشد.

تفنگ اسباب بازی تیر فومی کد FH-001

  • دارای 16 عدد تیر فومی_چسبونکی
  • دارای گلوله های صدادار
  • قابلیت نشانه گیری
  • جنس پلاستیکی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. علی گفت:

    سلام ،
    ببخشید بنده یه پسر دارم ۹ ساله داخل دبستان بیرون از دبستان داخل مهمانی وجشن و بیشتر مواقع با بچه های همسن وسال خودش وبزرگتر از خودش وکوچکتر از خودش اصلا نمیسازه همش اذیتشون میکنه وادارشان میده ،دکتر روانپزشک بردیمش تست ازش گرفته میگه هیچ مشکلی نداره ،سالم سالم هست مشکل عصبی یا سادیسم وبیش فعالی واوتیسم هم نداره ،خیلی عجیب هست رفتارهاش دوقطبی هست داخل خانه خیلی با ادب وآرام که اینگار هیچ مشکلی پیش نیومده ولی بیرون از خانه کلا رفتارش عوض میشه ،به نظر شما چه راه کاری شما پیشنهاد می‌دهید؟