5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه
بازدید 444
۲

5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه با معرفی چند مرحله ساده

فهرست مطالب

در 15مرحله ساده در یک ماه 5 کیلو وزن کم کنید

رسیدن به این هدف و از  دست دادن وزن می تواند یک چالش بزرگ باشد، صرف نظر از اینکه  شما چقدر می خواهید وزن کم کنید.با این حال، همین الان با یک قدم و ایجاد چند تغییر جزئی در رژیم غذایی و سبک زندگی می‌توانید بسیاری از وزن خود را کاهش دهید .با ایجاد تغییرات کوچک در برنامه روتین روزانه، شما می‌توانید در عرض یک ماه ۱۰ پوند کیلوگرماز دست بدهید و به سرعت و به راحتی به اهداف کاهش وزن خود برسید.
می تونید در این مقاله با بهترین اپلیکیشن های کاهش وزن و بدنسازی اشنا شوید
در اینجا 15 مرحله ساده برای کاهش 4.5 کیلوگرم در یک ماه را برای شما گردآوری کردیم:

1. تمرینات هوازی انجام دهید (5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه)

ورزش Aerobic یک نوع فعالیت فیزیکی است که ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد تا کالری بیشتری بسوزاند و قلب و ریه‌ها را تقویت کند.افزودن کاردیو (ورزش هوازی) به روتین روزانه یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش سریع کاهش وزن است.کاردیو می‌تواند به شما کمک کند تا کالری بیشتری مصرف کنید تا به سرعت کاهش وزن را افزایش دهید.یک مطالعه در ۱۴۱ بزرگ‌سال چاق نشان داد که ترکیب ۴۰ دقیقه کاردیو سه بار در هفته با کاهش وزن بدن به میزان ۹ % در طول یک دوره شش‌ماهه همراه است.مطالعه ۱۰ ماهه دیگری نشان داد که سوزاندن ۴۰۰ یا ۶۰۰ کالری در هفته با انجام ورزش کاردیو  به ترتیب منجر به از دست رفتن میانگین ۸ / ۶ پوند (4کیلوگرم)و ۱۱.۵ پوند ( 5 کیلوگرم)شده‌است.برای بهترین نتیجه سعی کنید حداقل ۲۰ تا ۴۰ دقیقه روزانه کاردیو کار کنید یا در حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته پیاده‌روی، مشت زنی، دوچرخه‌سواری و شنا تنها چند نوع کاردیو(هوازی) هستند که می‌توانند به سرعت کاهش وزن را افزایش دهند.

2. کاهش مصرف کربوهیدرات (5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه )

کاهش کربوهیدرات‌ها یک روش ساده دیگر برای بهبود کیفیت رژیم غذایی و کاهش وزن بیشتر است.به ویژه برای کاهش مصرف کربوهیدرات تصفیه‌شده، که نوعی کربوهیدرات از مواد مغذی و فیبر آن‌ها در طول پردازش هستند، مفید است.نه تنها کربوهیدرات تصفیه‌شده  کالری و مواد مغذی پایینی دارد، بلکه آن‌ها به سرعت به جریان خون شما جذب می‌شوند و باعث افزایش ناگهانی قند خون و افزایش گرسنگی می‌شوند .مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی در دانه‌های تصفیه‌شده با وزن بدن بالاتر نسبت به رژیم غذایی غنی از دانه‌های مغذی مرتبط است.یک مطالعه بزرگ با جامعه آماری ۲،۸۳۴  نفر نیز نشان داد که افرادی که غلات تصفیه‌شده را می‌خوردند، به طور متوسط چربی بیشتری نسبت به کسانی داشتند که کل غلات را می‌خوردند .
برای نتایج بهتر ، کربوهیدرات تصفیه‌شده مثل نان سفید، غلات صبحانه و غذاهای بسته‌بندی‌شده به شدت فرآوری شده را با  محصولات غلات سبوس‌دار نظیر : جو و برنج قهوه‌ای   عوض کنید.
خلاصه

کربوهیدرات‌ها(کربوهیدرات تصفیه شده) که دارای مواد مغذی پایین هستند می‌توانند موجب افزایش میزان قند و کاهش قند خون در سطوح قند خون شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که میزان مصرف کربوهیدرات تصفیه‌شده ممکن است با افزایش وزن بدن و افزایش چربی شکم مرتبط باشد.

3.شروع کنید به شمردن کالری روزانه خود ( 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه )

به منظور کاهش وزن، شما باید کالری بیشتری بسوزونید ، یا با کاهش مصرف کالری دریافتی و  یا افزایش فعالیت بدنی روزانه خود.شمردن کالری می‌تواند شما را مسئول نگه دارد و  آگاهی شما را افزایش دهد که چگونه رژیم غذایی شما ممکن است باعث کاهش وزن شما شود.براساس بررسی 37 مطالعه در بیش از 16000 نفر،نشان می دهد که رژیم های کاهش وزن که شامل شمارش کالری بود، به طور متوسط 3/7 پوند (3/3 کیلوگرم) کاهش وزن سالانه  بیشتری داشته اند از کسانی که که نمی دانستند .با این حال، در نظر داشته باشید که صرفه جویی در کالری صرفا یک استراتژی پایدار برای کاهش وزن طولانی مدت نیست، بنابراین آن را با تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی دیگر جفت کنید.ثبت مصرف شما با یک app یا ژورنال غذایی راه خوبی برای شروع است.

خلاصه

شمردن کالری می‌تواند به افزایش کاهش وزن در هنگام ترکیب با دیگر رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی کمک کند.

4. نوشیدنی های بهتر را انتخاب کنید ( 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه )

نوشابه های سودا، آب‌میوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا اغلب با شکر و کالری بیشتر پر می‌شود که می‌تواند به افزایش وزن در طول زمان کمک کند.برعکس نوشابه و.. ، آب می‌تواند به شما کمک کند احساس سیری داشته باشید و به طور موقت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد تا مصرف کالری را کاهش دهد و کاهش وزن را افزایش دهد.
یک مطالعه در 24 بزرگسال و بزرگسال چاق نشان داد که نوشیدن 500 میلی لیتر  آب قبل از غذا باعث کاهش تعداد کالری مصرفی 13٪ درصدی  نسبت به گروه شاهد  شده است.
یک مطالعه کوچک دیگر در ۱۴ نفر نشان داد که ۵۰۰ میلی‌لیتر آب متابولیسم را تا ۳۰ % بعد از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه افزایش می‌دهد، که کمی افزایش تعداد کالری را برای مدت‌زمان کوتاهی افزایش می‌دهد.برای کاهش وزن ، غذاهای با کالری بالا و نوشیدنی‌های شیرین را حذف کرده و هم چنین روزانه نوشیدن ۱ تا ۲ لیتر آب را حتما در برنامه روتین خود بگنجانید .

خلاصه

سودا، آبمیوه و نوشیدنی‌های ورزشی کالری بالایی دارند و می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند. از طرف دیگر، آب به منظور کاهش جذب کالری و افزایش موقت متابولیسم نشان‌داده شده‌است.

 5. به آهستگی بخورید ( 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه )

نشستن و تمرکز بر لذت بردن از غذایتان در هنگام گوش دادن به بدن، یک استراتژی موثر برای کاهش مصرف و افزایش احساس سیر بودن است.
به عنوان مثال، یک مطالعه در ۳۰ زن گزارش داد که خوردن به آرامی جذب کالری را به طور متوسط ۱۰ درصد کاهش داد، مصرف آب را افزایش داد و منجر به احساس سیری  بیشتر نسبت به کسانی میشود ک سریع غزا میخوردند .
مطالعه دیگری نشان داد که خوردن به آرامی سطوح بالایی از هورمون‌های خاصی را در بدن شما افزایش می‌دهد که مسعول بوجود آوردن احساس سیری هستند.گرفتن لقمه کوچک‌تر، نوشیدن مقدار زیادی آب با وعده غذایی و کاهش عوامل حواس‌پرتی خارجی می‌تواند به شما کمک کند آهسته‌تر غذا بخورید تا کاهش وزن را افزایش دهید.
خلاصه

خوردن به آرامی می‌تواند دریافت را کاهش داده و احساس سیر بودن  را افزایش دهد تا کاهش وزن را افزایش دهد.

6. فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ( 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه )

در حقیقت فیبرهای خوراکی موادی هستند که توسط بدن انسان قابل هضم نمی‌باشند و موجب تسهیل در هضم غذا و بهبود عملکرد دستگاه گوارش خواهند شدهمچنین موجب تثبیت قند خون ، احساس سیری بیشتر ، بهبود حرکت مواد غذایی در طول روده و کاهش خطر بروز بیماری‌های مختلف مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان کولون می‌گردد.مطالعات متعدد نشان می‌دهند که مصرف فیبر(سلولز) تاثیر زیادی بر کاهش وزن دارد.
طبق یک بررسی، افزایش مصرف فیبر روزانه به میزان ۱۴ گرم، بدون ایجاد هر گونه تغییر رژیم غذایی با ۱۰ درصد کاهش کالری و 2 کیلوگرم از دست رفتن وزن در طی چهار ماه همراه بوده‌است.مطالعه دیگری که در 252 زن انجام شد نشان داده است که هر گرم فیبر غذایی مصرف شده با کاهش وزن 0.5 کیلوگرم  در طی یک دوره 20 ماهه مرتبط است.روزانه حداقل ۲۵ تا ۳۸ گرم فیبر از غذاهایی مانند میوه‌ها، سبزیجات،دانه های کامل و حبوبات برای بهینه‌سازی سلامت و افزایش کاهش وزن لازم است و باید در برنامه روتین گنجانده شود.
خلاصه

افزایش مصرف فیبر با کاهش مصرف کالری و وزن بدن همراه است.

7. یک صبحانه با حجم پروتئینی بالا بخورید ( 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه )

بیدار شدن با یک صبحانه سالم و سالم راه خوبی برای شروع روز و ماندن در مسیر رسیدن به اهداف کاهش وزن است.افزایش مصرف پروتیین می‌تواند به شما کمک کند وزن خود را با کاهش اشتها و کاهش مصرف کالری کاهش دهید.یک مطالعه کوچک 12 هفته ای در 19 نفر نشان داد که افزایش مصرف پروتئین تا 30 درصد باعث کاهش مصرف روزانه 441 کالری و کاهش 5کیلوگرم  وزن بدن می شود.مطالعه دیگری در 20 دختر نوجوان نشان داد که خوردن یک صبحانه حاوی پروتئین موجب افزایش احساس سیری و کاهش میزان هورمون های خاصی است که باعث گرسنگی می شود .علاوه بر این، مطالعات متعدد، نشان می دهد میزان جذب پروتیین با کاهش وزن بدن و چربی شکم رابطه مستقیمی دارد و هرچه پروتعین بیشتر مصرف شود چربی دور شکم کاهش میابد.پنیر، ماست، تخم‌مرغ، پنیر روستایی و کره بادام‌زمینی کمی غذای اصلی هستند که می‌توانید از آن به عنوان بخشی از یک صبحانه سالم و پروتئین بالا لذت ببرید.

خلاصه

افزایش دریافت پروتئین همراه با احساس بیشتر سیر شدن، کاهش مصرف کالری و کاهش وزن بدن و چربی شکم همراه است.

8. هر شب خواب کافی داشته باشید ( 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه )

تنظیم یک برنامه خواب منظم و چسبیدن به آن ممکن است عامل مهم دیگری برای کاهش وزن باشد، به خصوص اگر می‌خواهید 5کیلو درماه از دست بدهید.طبق یک مطالعه کوچک، محروم کردن 9 مرد از خواب برای یک شب منجر به افزایش قابل‌توجه گرسنگی و افزایش میزان ، هورمونی که اشتها را تحریک می‌کند می شود.از سوی دیگر، مطالعه‌ای در ۲۴۵ زن نشان داد که بهبود کیفیت خواب و فشرده کردن حداقل هفت ساعت خواب هر شب احتمال کاهش وزن موفق را با ۳۳ درصد افزایش می‌دهد.سعی کنید حداقل ۷ تا ۸ ساعت در شب بخوابید، یک برنامه خواب منظم را تنظیم کنید و عوامل حواس‌پرتی را قبل از خوابیدن برای بهینه‌سازی چرخه خواب و رسیدن به اهداف کاهش وزن خود به حداقل برسانید.
خلاصه
در حالی که محرومیت از خواب می‌تواند گرسنگی را افزایش دهد، به اندازه کافی خواب می‌تواند احتمال کاهش وزن را افزایش دهد و در یک کلام ، کسانی ک جغد هستند بیشتر میخورند.

۹. ورزش های مقاومتی را امتحان کنید دمبل بزنید( 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه )

تمرینات استقامتی نوعی فعالیت فیزیکی است که شامل کار بر ضد نوعی از نیرو (در اینجا نیروی وزنه) برای ساخت ماهیچه و افزایش قدرت بدنی است.علاوه بر سایر مزایای سلامت محور مرتبط با ورزش قدرتی ، همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و باعث کاهش وزن می شود.

یک مطالعه در 94 نفر نشان داد که تمرینات مقاومتی موجب مصرف شدن گلوکز اضافی بدن که بصورت سلول های چربی در بدن ذخیره شده اند می شود و میزان کالری سوزانده شده در طول روز را به حداکثر میزان خون میرساند.به طور مشابه، یک مطالعه دیگر در ۶۱ نفر نشان داد که ۹ ماه تمرینات استقامتی موجب  شده تا متابولیسم بدن در زمان استراحت نیز بالا تر از انسان های عادی باش و  افزایش تعداد کالری مصرف‌شده در بقیه روز را به طور متوسط ۵ % افزایش داده است.استفاده از تجهیزات ورزشی و یا انجام تمرینات ورزشی در خانه دو روش ساده و موثر برای شروع تمرین استقامتی و افزایش کاهش وزن هستند.این تمرینات معمولا به صورت  قدرتی بوده و با وزنه و دمل و هیلتر و … سر و کار دارد.
خلاصه
مطالعات نشان می‌دهند که تمرین استقامتی می‌تواند بدن را عاری از چربی  حفظ کرده و متابولیسم را افزایش دهد تا کاهش وزن را افزایش دهد.

10. روزه گرفتن را تمرین کنید ( 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه )

روزه گرفتن شامل چرخه هایی  بین دوره های خوردن و روزه گرفتن است ،  روزه گرفتن به طور معمول ۱۶ تا ۲۴ ساعت است ، روزه می‌تواند میزان مصرف کالری شما را با محدود کردن چارچوب زمانی که در آن غذا مصرف می‌شود را کاهش دهد و احتمالا کاهش وزن را افزایش دهد.
در حقیقت، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که روزه متناوب می‌تواند یک ابزار قدرتمند برای کاهش وزن باشد و می‌تواند به همان اندازه به عنوان محدودیت کالری موثر باشد.علاوه بر این، یک مطالعه در ۱۱ بزرگسال سالم نشان داد که روزه‌داری کوتاه‌مدت به طور قابل‌ توجهی تعداد کالری مصرف‌شده در بقیه روز را افزایش داده‌است.همچنین ممکن است میزان هورمون رشد انسان نیز افزایش یابد (HGH یک هورمون مهم که برای افزایش تلفات چربی و حفظ توده بدون چربی بدن نشان‌داده شده‌است.شیوه های مختلفی برای روزه گرفتن وجود دارد که معمولا  شامل انتخاب یک دوره ۸ ساعته برای محدود کردن مصرف مواد غذایی در هر روز می‌شود ، روشی را بیابید که برای شما و برنامه شما کار می‌کند.
خلاصه
روزه گرفتن می‌تواند متابولیسم را بهبود بخشد، کاهش چربی را افزایش داده و جرم بدن لاغر را برای کمک به کاهش وزن حفظ کند.

 11. برنامه غذایی خود را پر از سبزیجات کنید ( 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه )

سبزیجات به طرز باور نکردنی مواد مغذی و چگال هستند، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر تنها تعدادی از مواد مغذی سبزیجات میباشند بع علاوه ینکه با وجود همه این مواد کالری کمی درون یبزیجات نهفته است ک می تواند بخوبی موجب کاهش وزن شود.مطالعات نشان می دهد که هر ۱۰۰ گرم مصرف روزانه سبزیجات، کاهش ۰ کیلوگرم وزن در طی شش ماه را همراه دارد.بررسی بزرگ دیگری از 17 مطالعه در بیش از 500،000 نفر نشان داد که کسانی که بیشتر سبزیجات مصرف می کردند خطر ابتلا به اضافه وزن و چاقی 17 درصدی داشتند(خیلی کم).مطالعات دیگر نشان می‌دهند که افزایش مصرف فیبر شما از غذاهای غنی از فیبر، مانند سبزیجات، به کاهش جذب کالری و وزن بدن گره خورده‌است .

برای رسیدن به یک روش ساده برای افزایش سهم سبزیجات ،در برنامه روزانه  سعی کنید  یک یا دو وعده اضافه در بشقاب، سالاد، ساندویچ‌ها و snacks را فشار دهید و همواره سالاد و سبزیجات را در برنامه غزایی خود بگنجانید.
خلاصه
مصرف سبزیجات  با افزایش وزن کم و خطر چاقی کم‌تر مرتبط است. جذب بیشتر فیبر از غذاهایی مانند سبزیجات نیز با کاهش جذب کالری نیز همراه است.

12.از سس ها و چاشنی ها صرف نظر کنید ( 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه )

استفاده از  سس و چاشنی روی انبوهی از مواد غذایی مورد علاقه شما می تواند به سرعت یک وعده غذایی سالم را به یک بمب کالری تبدیل کند.
به عنوان مثال، یک قاشق سوپ خوری ۳ گرم)سس مایونز می‌تواند شامل ۹۰ کالری باشد در حالی که packs ranch در حدود ۷۳ کالری در هر ۱ قاشق سوپ خوری دارند .سس Teriyaki، خامه ترش، کره بادام‌زمینی و شیره افرا کمی دیگر از سس و چاشنی‌ها معروف هستند که می‌توانند باعث شوند کالری  غزا زیاد شود.با استفاده از روش‌های محاسبه کالری عمومی می‌توانید تخمین بزنید که هر روز،حتی با کاهش یکی از این ادویه‌جات و سس های بمب کالری می‌تواند کالری را به اندازه کافی کاهش دهد و در طول یک سال وزن شما را تا 5کیلو کاهش دهد.این اقدام می‌تواند به افزایش سریع کاهش وزن در هنگام ترکیب با روش‌های دیگر کمک کند.در عوض، سعی کنید با گیاهان و ادویه غذایی خود چاشنی بزنید تا کالری را پایین نگه دارید و کاهش وزن را به حداکثر برسانید.متناوبا، سعی کنید سالاد و چاشنی‌ها را با غذاهای کم‌کالری مانند سس تند، خردل و یا horseradish تعویض کنید.

خلاصه
بسیاری از چاشنی‌ها و سس‌های مختلف کالری بالایی دارند. چیدن آن‌ها و یا تعویض آن‌ها برای جایگزین‌های کم‌کالری می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

13.تمرین‌های HIIt انجام دهید ( 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه )

تمرین با شدت شدید (HIIT) یک نوع تمرین است که متناوب بین انفجار سریع فعالیت و دوره های بهبودی کوتاه است، ضربان قلب خود را افزایش می دهد تا باعث افزایش سوزاندن چربی و سرعت بخشیدن به کاهش وزن شود.اضافه کردن HIIT به روتین روزانه خود می تواند ابزار فوق العاده موثر برای از دست دادن 5کیلوگرم  در یک ماه باشد.در حقیقت، یک مطالعه در 9 مرد، اثرات HIIT را در مقایسه با تمرینات دویدن، دوچرخه سواری و تمرینات مقاومتی مقایسه کرده و نشان می دهد که یک جلسه30 دقیقه ای تمرین HIIT بیست و پنج تا سی درصد  کالری بیشتری را نسبت به سایر فعالیت ها می سوزاند.مطالعه دیگری نشان داده است که مردانی که HIIT را فقط برای 20 دقیقه سه بار در هفته انجام دادند، 2 کیلوگرم چربی بدن و 17 درصد چربی شکم را در طی 12 هفته  بدون تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی خود کم کرده اند.برای شروع ، فعالیت هوازی ورزشی خود را کاهش دهید و یک یا دو جلسه در هفته انجام دهید و متناوبا بین فعالیت های هوازی دویدن و قدم زدن تمرینات HIIT را برای مدت 30ثانیه   انجام دهید.شما هم چنین می‌توانید فعالیت‌های دیگری را در تمرینات ورزشی خود انجام دهید، مانند جک جامپ ، اسکات زدن، وزنه‌برداری، شنا کردن و شنا کردن.
خلاصه
HIIT می‌تواند کالری بیشتری نسبت به انواع دیگر ورزش بسوزاند و در نتیجه کاهش وزن و سوختن چربی را افزایش دهد.

14.جنب و جوش و حرکت در طول روز داشته باشید ( 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه )

حتی زمانی که شما در زمان کوتاهی در حال دویدن هستید و نمی‌توانید بصورت اختصاصی کاملا ورزش کنید، اضافه کردن مقادیر کمی از فعالیت می‌تواند موثر باشد در کاهش وزن 5 کیلوگرم در یک ماه .فعالیت غیر ورزشی thermogenesis ) NEAT ) به کالری که بدن شما در طول روز با انجام فعالیت‌های غیر ورزشی مثل تایپ، باغبانی، پیاده‌روی یا حتی بی‌قراری  گفته می‌شود، اشاره می‌کند.تخمین زده می‌شود که NEAT می‌تواند تا ۵۰ درصد کل کالری که هر روز  می‌سوزانید شامل شود، هر چند که این عدد بسته به سطح فعالیت شما می‌تواند کمی متفاوت باشد .با کمی تغییر در برنامه روتین روزانه خود می‌تواند کالری را افزایش دهد تا کاهش وزن 5 کیلوگرم در یک ماه را با کم‌ترین تلاش افزایش دهد.ماشین خود را دورتر از پارکینگ پارک کنید، با استفاده از پله‌ها به جای آسانسور، پیاده‌روی در طول استراحت ناهار و کشش بدن هر ۳۰ دقیقه چند راه ساده برای اضافه کردن حرکت بیشتر به روز شما است.

15.اب فراوان بنوشید:

پزشکان توصیه می کنند روزی هشت لیوان اب بنوشید ، این امر موجب هیدراته شدن بدن می شود و  متابولیسم بدن را بالا می برد، موجب تازه شدن بدن انسان می گردد و سر درد را کاهش می دهد.

 خلاصه:

فعالیت غیر ورزشی NEATمی‌تواند تا ۵۰ درصد کل کالری که هر روز می‌سوزانید را شامل شود. تنها حرکت بیشتر در طول روز می‌تواند به شما کمک کند تا کالری بیشتری بسوزانید تا کاهش وزن را افزایش دهید.

هم چنین با استفاده از اپ های موجود در اپ استور می توانید کالری خود بشمارید، تمرین های ورزشی انجام دهید و این روند کاهش وزن را بهبود ببخشید.

خط پایانی:
در حالی که از دست دادن ۱۰ پوند در یک ماه ممکن است یک هدف عالی به نظر برسد، ممکن است با ایجاد تغییراتی ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی شما کاملا امکان پذیر باشد.هر هفته یک قدم بردارید و هر هفته چند تغییر کوچک بکنید تا در یک زمان به راحتی و پایدار وزن را از دست ندهید و آن را در بلند مدت حفظ کنید.با کمی صبر و کار سخت می‌توانید به اهداف کاهش وزن خود برسید و سلامت کلی خود را در این فرآیند بهبود بخشید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. SEpid گفت:

    واقعن عملیه؟؟ من یه ماه دیگه تقریبا 23مرداد عروسی داداشمه…باید دو سایز کم کنم..میشه بگین ممکنه یا نه با این برنامه؟؟ و اینکه اگه برنامه خصوصی بخام چقدر هزینش

  2. Nima گفت:

    mn vaznm hdod 89 kilo hsesh…va nmiton khili az in varzesha ro bkn,..ba hmon piade ravi va REzhim hale??