رژیم غذایی
بازدید 475
0

اهمیت یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای افزایش انرژی

اهمیت یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای افزایش انرژی : تغذیه سالم به معنای پاکسازی، غذا نخوردن به خود یا حتی محدودیت گروه های غذایی نیست. این ها حتی در مورد “رژیم غذایی” نیست. اگر همه اینها برای شما آشنا، در عین حال تکان دهنده، به نظر می رسد، احتمالاً به این دلیل است که ممکن است لازم باشد تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید. یک رژیم غذایی سالم و متعادل راه حلی برای بیش از 90 درصد مشکلات سلامتی، به ویژه مشکلات مربوط به انرژی است.

به خواندن این مقاله ادامه دهید تا در مورد اهمیت یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای انرژی بیشتر بدانید.

فهرست مطالب

یک رژیم غذایی سالم و متعادل کلید افزایش متابولیسم است :

اهمیت یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای افزایش انرژی
افزایش متابولیسم

وقتی سالم غذا می خورید، بدن خود را با همه چیزهایی که نیاز دارد تغذیه می کنید. متابولیسم شما به تمام مواد مغذی لازم برای کارآمد بودن بستگی دارد. همه ما به مقدار کافی پروتئین، چربی سالم، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آب نیاز داریم. بدون هیچ یک از این عناصر، بدن شما عملکرد خوبی نخواهد داشت. چه بخواهید چربی بدن خود را از دست بدهید یا عضله سازی کنید، باید یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.

رژیم غذایی سالم و متعادل به بهبود حافظه و بهره وری شما کمک می کند :

مطالعات نشان می دهد که وقتی یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید، مغز شما بهتر کار می کند. این به این دلیل است که شما بدن خود را با تمام مواد مغذی مناسب از جمله امگا 3 تغذیه می کنید که باعث افزایش حافظه و بهره وری می شود. هنگامی که احساس خستگی می کنید، به خصوص در محل کار یا حتی بعد از صرف غذا، به احتمال زیاد به این دلیل است که خوب غذا نمی خورید یا غذای بیش از حد فرآوری مصرف کرده اید. تغذیه سالم همچنین خلاقیت شما را افزایش می دهد و ایده های شما را بهتر جریان می دهد.

یک رژیم غذایی سالم و متعادل کلید افزایش متابولیسم است آیا اطلاعی از رژیم غذایی گیاه خواران دارید؟ اگر نسبت به این سوال کنجکاو شدید و به دنبال پاسخ این پرسش هستید، مقاله ی زیر را از دست ندهید.

رژیم غذایی سالم و متعادل به شما کمک می کند تا وزن متعادلی داشته باشید :

اهمیت یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای افزایش انرژی
وزن متعادل

به نظر می‌رسد که این امر بی‌معنا است، اما باز هم، روندهای رایج «رژیم‌های غذایی» باعث شده است که افراد برای رسیدن به وزنی سالم به افراط‌ها وسواس داشته باشند. برای کاهش وزن نیازی به انجام هیچ “رژیم غذایی مد روز” ندارید. برای تغذیه سالم یا حتی خرج کردن برای مکمل های گران قیمت، نیازی به شکستن بانک نیست. اگر می خواهید وزن مناسبی داشته باشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یاد بگیرید چگونه به روشی متعادل و سالم غذا بخورید. از تمام گروه های غذایی بیشتر غذاهای کامل بخورید و از غذاهای تصفیه شده و بیش از حد فرآوری شده دوری کنید.

آیا اطلاعی از رژیم غذایی گیاه خواران دارید؟ اگر نسبت به این سوال کنجکاو شدید و به دنبال پاسخ این پرسش هستید، مقاله ی زیر را از دست ندهید.

https://pioio.com/mag/2022/04/26/ianadvantages-and-disadvantages-of-vegetar/

می تواند به اهداف تناسب اندام شما کمک کند :

اگر سعی کرده اید تناسب اندام داشته باشید و مقداری چربی بدن خود را از دست بدهید، اما همچنان به مبارزه ادامه می دهید، به رژیم غذایی خود نگاه دقیق تری بیندازید. به یاد داشته باشید که نتایج تناسب اندام بر اساس 80٪ تغذیه سالم و 20٪ ورزش است. وقتی سالم غذا می خورید، سطح انرژی شما افزایش می یابد و ترکیب کل بدن شما نیز افزایش می یابد. اولین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید، قبل از وزنتان، بهبود انرژی و متابولیسم است و بهترین راه برای رسیدن به این موارد تغذیه متعادل است.

رژیم غذایی سالم به بهبود سیستم ایمنی شما کمک می کند :

اهمیت یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای افزایش انرژی
بهبود سیستم ایمنی

نکته ای که در مورد داشتن انرژی بیشتر با بهبود رژیم غذایی شما وجود دارد این است که مستقیماً بر سیستم ایمنی بدن شما نیز تأثیر می گذارد. وقتی غذای سالم‌تری می‌خورید، احساس انرژی بیشتری می‌کنید و کمتر مریض می‌شوید. این شامل آنفولانزای بدنام می شود. یکی از بهترین چیزها این است که ببینید بدن شما چگونه تغییر می کند و اینکه برای سالم ماندن نیازی به داروها یا واکسن ها ندارید. اگر به دنبال بهبود طبیعی سیستم ایمنی خود هستید، بسیاری از غذاها می توانند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کنند.

می تواند شما را از هوس های غذایی ناسالم نجات دهد :

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل به کاهش هوس های غذایی به خصوص قند کمک می کند. غذای متعادل به این معنی است که پروتئین و فیبر کافی در هر وعده غذایی مصرف می کنید. افزایش پروتئین در رژیم غذایی نه تنها برای افزایش انرژی و افزایش متابولیسم، بلکه برای کنترل هوس نیز مهم است. علاوه بر فیبر، پروتئین در واقع سیر کننده ترین ماده مغذی است. داشتن غذاهای چرب سالم مانند روغن ها، مغزها، دانه ها و میوه هایی مانند آووکادو نیز به کنترل قند خون، کاهش هوس و افزایش انرژی کمک می کند.

آیا میدانستید که میشود با برخی از غذاها اضطراب را کاهش داد؟ پیویو به صورت جامع در بلاگ زیر به این موضوع پرداخته است :

https://pioio.com/mag/2019/08/25/%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d8%a7%d8%b6%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%a8-%d8%8c-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d8%a7%d8%b6%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%a8/

به شما در صرفه جویی در هزینه کمک خواهد کرد :

اهمیت یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای افزایش انرژی
صرفه جویی در هزینه

اگر مقدار زیادی پول برای نوشیدنی‌های انرژی‌زا خرج کرده‌اید تا آن‌ها را برای روز جمع آوری کنید، اما هنوز احساس ناخوشایندی دارید، وقت آن است که عادات غذایی خود را تغییر دهید. هنگامی که به طور متعادل غذا می خورید که همه گروه های غذایی را در بر می گیرد (بشقاب رنگی AKA)، سطح انرژی شما افزایش می یابد. دیگر نیازی به خرید نوشیدنی های انرژی زا ندارید یا برای تقویت شادابی خود به قهوه تکیه کنید. همیشه با یک صبحانه عالی شروع کنید. شروع روز با یک وعده غذایی متعادل بهترین راه برای تامین انرژی بدن با تمام انرژی مورد نیاز است. غذاهای کامل باکیفیت نسبت به سرمایه گذاری در نوشیدنی های انرژی زا و کافئین هزینه کمتری دارند. با انجام این تغییر ساده، متوجه بهبود قابل توجهی در بودجه خود خواهید شد.

می تواند به شما کمک کند خلق و خوی بهتری داشته باشید :

آیا متوجه شده اید که وقتی رژیم غذایی شما مملو از غذاهای ناسالم است، چگونه خلق و خوی شما دائماً نوسان می کند؟ خوب، این به کمبود مواد مغذی ضروری و قند، سدیم، چربی های اشباع شده و مواد افزودنی مربوط می شود. همه این مواد، به ویژه قندهای تصفیه شده، باعث می شوند بدن شما دائماً دچار سقوط انرژی شود. به همین دلیل است که شما اغلب در طول روز احساس بدبختی و خستگی می کنید. با یک تغییر آسان شروع کنید، مانند گنجاندن میوه ها و سبزیجات بیشتر، حتی در میان وعده ها.

انرژی بیشتر به معنای عملکرد بهتر تمرین است :

افزایش انرژی
عملکرد بهتر تمرین

وقتی به باشگاه می روید، اولین چیزی که معمولاً برای افزایش انرژی به آن فکر می کنید، دریافت آن مکمل، آن اسیدهای آمینه یا ترکیب شیک قبل از تمرین است. این اصلاً بد نیست، اما آیا می‌دانستید که کیفیت رژیم غذایی شما در طول روز بیشتر از آنچه در طول تمرین می‌گیرید اهمیت دارد؟ بله، این غذاهایی است که در طول روز می خوریم که تفاوت زیادی ایجاد می کند. بنابراین، به جای اینکه تمام تاکید را فقط بر تنقلات قبل و بعد از تمرین خود بگذارید، روی خوردن وعده های غذایی با کیفیت در طول روز تمرکز کنید.

همچنین، برای افزایش انرژی خود به تمرینات متکی نباشید. به یاد داشته باشید که ورزش تنها جزئی از کل بسته است، بنابراین وعده های غذایی سالم تری بخورید و مطابق با اهداف خود تمرین کنید. وقتی درست غذا می خورید، سطح انرژی شما افزایش می یابد، به این معنی که پس از تمرین احساس خستگی غیر ضروری نخواهید داشت.

دنبال یک برنامه برای رژیم غذاییتان هستید؟ ما در پیویو به صورت کامل به این موضوع پرداخته ایم :

https://pioio.com/mag/2019/08/11/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84/

می تواند به تقویت میل جنسی شما کمک کند :

هنگام لمس این موضوع در مورد تغذیه سالم، سلامت جنسی اغلب نادیده گرفته می شود. اما علاوه بر افسانه ها و سر و صداهای رایج در مورد غذاهای مقوی جنسی که می توانند زندگی جنسی شما را بهبود بخشند، یک رژیم غذایی سالم و متعادل در واقع می تواند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد. یک رژیم غذایی سالم و متعادل تر منجر به بدن سالم تر و در نتیجه نشاط بیشتری برای عملکرد خوب در رختخواب می شود. بنابراین، اگر نیاز دارید انرژی خود را در طول رابطه جنسی افزایش دهید، به طور کلی با انتخاب غذاهای سالم‌تر شروع کنید.

رژیم غذایی سالم به بهبود هضم شما کمک می کند :

 افزایش انرژی
بهبود هضم

هنگامی که انرژی شما از طریق خوردن متعادل افزایش می یابد، به طور مستقیم بر هضم شما نیز تاثیر می گذارد. داشتن متابولیسم سالم به هضم و جذب مواد مغذی غذاها نیز کمک می کند. می توانید تفاوت را در احساس خود بعد از غذا مشاهده کنید. توجه داشته باشید که آیا دائماً احساس نفخ، یبوست و حتی سوء هاضمه دارید. وقتی سالم‌تر غذا بخورید، تغییری در سلامت روده‌تان برای همیشه خواهید دید. بسیاری از مشکلات انرژی مربوط به سیستم گوارش ضعیف است. غذاهای فیبردار خوب مانند میوه ها، سبزیجات، دانه ها، آجیل و غلات سبوس دار به بهبود هضم کمک کرده و انرژی بیشتری به شما می دهند.

رژیم غذایی سالم به محافظت از شما در برابر بیماری های مزمن کمک می کند :

کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن تا کنون بزرگترین مزیت داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل بوده است. بردهای ساده، مانند عدم اتکا به داروها برای داشتن احساس خوب، عدم مراجعه منظم به پزشک به دلیل علائم، یا حتی صرفه جویی در صورتحساب های پزشکی چیزی است که آن را پیشگیری می نامند. این چیزی است که من آن را کیفیت زندگی می نامم.

هنگامی که به دلیل داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل احساس انرژی بیشتری می کنید، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مزمن هستید. مشکلاتی مانند فشار خون قلب، دیابت، مشکلات روده، چاقی و حتی سرطان بسیار شایع هستند. حقیقت این است که چیزی به سادگی داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند به شما کمک کند تا از بسیاری از این مشکلات جلوگیری کنید. بنابراین، اگر می خواهید از مسائل مزمن سلامتی و پزشکان دوری کنید، یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای انرژی باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد.

رژیم کتوژنیک چیست؟ آیا چیزی در مورد رژیم کتوژنیک میدانید؟ اگر جواب شما به این سوال “نه” است، پیویو به شما بلاگ زیر را معرفی میکند :

https://pioio.com/mag/2019/07/28/%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%da%a9%d8%aa%d9%88%da%98%d9%86%db%8c%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

افکار نهایی :

یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند زندگی شما را به طور کلی بهبود بخشد، نه تنها انرژی شما را. شما می توانید با استفاده از غذاهای کامل به جای فرآوری شده، کیفیت زندگی بهتری داشته باشید. همچنین، خوردن مقادیر کافی پروتئین، چربی های سالم، فیبر و هیدراته ماندن در هر وعده غذایی، شما را پرانرژی نگه می دارد و سلامت روان شما را بهبود می بخشد.

تغذیه با کیفیت کلیدی است، زیرا کمبود انرژی اغلب با استرس، الگوهای خواب نامناسب و اضطراب و اختلالات متابولیک مرتبط است. مطمئن شوید که انواع غذاها را در رژیم غذایی خود قرار می دهید و زندگی شما به سمت بهتر شدن تغییر خواهد کرد!


چرا باید به رژیم غذایی اهمیت دهیم؟

یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند زندگی شما را به طور کلی بهبود بخشد، نه تنها انرژی شما را. شما می توانید با استفاده از غذاهای کامل به جای فرآوری شده، کیفیت زندگی بهتری داشته باشید. همچنین، خوردن مقادیر کافی پروتئین، چربی های سالم، فیبر و هیدراته ماندن در هر وعده غذایی، شما را پرانرژی نگه می دارد و سلامت روان شما را بهبود می بخشد.

رعایت رژیم غذایی سالم چه مزایایی دارد؟

کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن تا کنون بزرگترین مزیت داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل بوده است. و …

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

mahla_khoshtale

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *