بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها
بازدید 81
1

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها چه زمانی است ؟

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها در حقیقت به این بستگی دارد که چه ویتامینی مصرف میکنید.

حقیقت این است که بستگی به این دارد که چه ویتامینی مصرف می کنید. در حالی که برخی از ویتامین ها بهتر است در صبح مصرف شوند. برخی دیگر اگر همراه با غذا یا برخی مواد غذایی مصرف شوند بهتر جذب می شوند.

در این مقاله از پیویو، به بررسی بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها می پردازیم.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین های محلول در آب

بهترین زمان برای مصرف ویتامین های محلول در آب

اگر ویتامین C یا هر یک از هشت ویتامین B را مصرف می کنید – B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین)، B5 (اسید پانتوتنیک)، B6 (پیریدوکسین)، B7 (بیوتین)، B9 (فولات)، یا B12 (کوبالامین) – ویتامین شما به عنوان “محلول در آب” شناخته می شود.

این ویتامین ها در آب جذب می شوند، به این معنی که برای جذب نیازی به مصرف آنها با غذا ندارید. بنابراین، هر موقع از شبانه روز، بهترین زمان برای مصرف ویتامین های محلول در آب است.

یکی از چیزهای خوب در مورد این ویتامین ها این است که بدن شما آنچه را که نیاز دارد ذخیره می کند. و بقیه را از طریق ادرار دفع می کند. این بدان معنی است که مصرف بیش از دوز توصیه شده این ویتامین ها هیچ فایده ای ندارد. بنابراین به توصیه های راهنما آن ها پایبند باشید.

اگر به طور خاص ویتامین C مصرف می کنید، چیزی که باید در نظر بگیرید این است که احتمالا باعث علائم گوارشی می شود. و به این دلیل است که اسیدیته معده شما را افزایش می دهد. اگرچه می ‌توانید مکمل‌ های ویتامین C را در هر زمانی از روز مصرف کنید، تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌ های ویتامین C همراه با غذا ممکن است به کاهش عوارض جانبی ناخواسته گوارشی کمک کند.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین های محلول در چربی

برخلاف ویتامین های محلول در آب که در بالا مورد بحث قرار گرفت، ویتامین های A، D، E و K محلول در چربی هستند. این بدان معنی است که این ویتامین ها به جای جذب در آب، در چربی جذب می شوند.

1. ویتامین A

کمبود ویتامین A به ندرت اتفاق می‌افتد، اما اگر مکمل ویتامین A مصرف می‌کنید، توصیه می شود که آن را همراه با یک وعده غذایی حاوی چربی مصرف کنید تا جذب ویتامین A را افزایش دهید.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین های محلول در چربی

2. ویتامین D

بسیاری از بزرگسالان مکمل‌ های ویتامین D را مصرف می‌ کنند، زیرا ویتامین D به طور طبیعی در بسیاری از غذا ها یافت نمی‌شود و بسیاری از ما زمان کمتری را زیر نور خورشید می‌ گذرانیم، به این ترتیب بدن ما ویتامین D را سنتز می‌ کند.

ویتامین D برای سلامت استخوان ‌ها و عملکرد سیستم ایمنی مهم است. یک مطالعه منتشر شده در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی نشان داد که جذب ویتامین D در افرادی که مکمل را با یک وعده غذایی حاوی چربی مصرف می کردند، حدود 30 درصد بیشتر بود.

3. ویتامین E

ویتامین E در بسیاری از غذاها یافت می شود، با این حال، گروه های خاصی از افراد از جمله مبتلایان به بیماری کرون و سندرم روده کوتاه ممکن است نیاز به مصرف مکمل ویتامین E داشته باشند.

معمولاً توصیه می شود که این مکمل ها همراه با غذا مصرف شوند. با این حال، یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که ویتامین E الزاما نیازی به مصرف با غذا ندارد، تا زمانی که در وعده‌ های غذایی بعدی چربی به اندازه کافی بخورید.

4. ویتامین K

ویتامین K یکی دیگر از مواد مغذی است که به طور معمول در رژیم غذایی یافت می شود، بنابراین کمبود آن نادر است. اگر از مکمل ویتامین K استفاده می کنید، توصیه می شود این کار را با یک وعده غذایی حاوی چربی انجام دهید.

چیزی که در مورد ویتامین های محلول در چربی باید به آن توجه کرد این است که برخلاف ویتامین های محلول در آب، اگر بدن شما به اندازه کافی ذخیره داشته باشد، به سادگی دفع نمی شوند. این بدان معنی است که احتمال ایجاد سمیت این مواد مغذی بیشتر است. بنابراین، ضروری است که دوز توصیه شده از این ویتامین ها را رعایت کنید. و در حین مصرف این مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین ها

مولتی ویتامین ها

مولتی ویتامین ها بسیار محبوب هستند، زیرا حاوی ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آنها راحت تر از مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مختلف به طور جداگانه هستند و هزینه کمتری در بردارند. آنها همچنین به راحتی در اکثر فروشگاه های مواد غذایی یا داروخانه ها یافت می شوند.

از آنجایی که مولتی ویتامین ها حاوی مکمل های محلول در چربی و محلول در آب هستند، معمولاً توصیه می شود که آنها را همراه با یک وعده غذایی مصرف کنید تا جذب بهینه مواد مغذی را افزایش دهید.

بهترین زمان مناسب برای مصرف قرص آهن

در حالی که برخی از این مواد مغذی را می توان در هر زمانی از روز مصرف کرد، آهن کمی خاص تر است. بدن شما آهن را با معده خالی بهتر جذب می کند، بنابراین بهتر است هر ویتامین حاوی آهن را صبح زود مصرف کنید.

قرص آهن

آهن همچنین دارای چند تداخل غذایی است که باید در نظر داشت. اگر با اختلاف کمی از مصرف آهن، لبنیات مصرف کرده باشید، به‌ درستی جذب نمی ‌شود، اما اگر همراه با ویتامین C مصرف شود، بهتر جذب می‌ شود. خوردن نوشیدنی حاوی ویتامین C، مانند آب پرتقال، در اول صبح به بهبود جذب قرص آهن کمک می کند.

کلسیم و فیبر

باید گفت که کلسیم یک ویتامین نیست. مکملی است که معمولاً بسیاری از افراد مصرف می کنند. زیرا بسیاری از ما شیر نمی خوریم و لبنیات مصرف نمی کنیم، بنابراین مهم است که کلسیم خود را از جای دیگری تامین کنیم.

 کلسیم برای سلامت استخوان ها بسیار مهم است. بنابراین اگر کلسیم کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، می توانید با مشورت پزشک از قرص کلسیم استفاده کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، کلسیم می تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند. همچنین می تواند در جذب روی و منیزیم اختلال ایجاد کند. اگر مکمل کلسیم مصرف می‌ کنید، حتماً آن را در زمانی متفاوت از مکمل‌ های روی، منیزیم یا آهن مصرف کنید.

فیبر همچنین مکملی است که معمولا برای کمک به منظم بودن دستگاه گوارش مصرف می شود.

 فیبر یک ماده مغذی است که ممکن است در جذب سایر مواد مغذی نیز اختلال ایجاد کند. واشنگتن پست توصیه می کند که اگر قبل خواب هیچ مکمل دیگری مصرف نمی کنید، مکمل فیبر خود را قبل از خواب مصرف کنید.

در نتیجه بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها چه زمانی است ؟

بهترین زمان مناسب برای مصرف ویتامین ها

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها واقعاً به ویتامینی که مصرف می کنید بستگی دارد. اگر از ویتامین های محلول در چربی استفاده نمی کنید، بهتر است مکمل خود را اول صبح مصرف کنید. با این حال، اگر ویتامین A، D، E یا K مصرف می کنید، همراه با یک وعده غذایی حاوی چربی مصرف کنید.

و در آخر، هنگام تصمیم به شروع مصرف مکمل ویتامین حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است و دوز مناسب را برای بدن خود مصرف می کنید.

منبع : lifehack

همچنین در پیویو می خوانید :

https://pioio.com/mag/2019/07/07/%da%86%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d9%85-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/ https://pioio.com/mag/2022/04/30/characteristics-of-extroverts/
ویتامین های محلول در آب چه هستند ؟

ویتامین C و یا هر یک از هشت ویتامین گروه B ویتامین های محلول در آب هستند و مقدار اضافی آن ها در بدن دفع می شود.

کدام ویتامین ها محلول در چربی هستند ؟

ویتامین های A . D. K. E همگی محلول در چربی هستند و بهتر است هنگام غذا مصرف شوند تا جذب بهتری داشته باشند.

بهترین زمان مناسب برای مصرف قرص آهن کی هست ؟

بدن قرص اهن را با معده خالی و یا مصرف ویتامین C بهتر جذب میکند و به همین دلیل زمان مناسب مصرف آن به شمار می اید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

fateme danesh nhd

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. A.a گفت:

    مفید بود ممنون👍