بازدید 156
0

همه چیز در مورد بارداری ، بارداری و تابستان و مصرف غذاهای ارگانیک در حاملگی

همه چیز در مورد بارداری

موضوع این مقاله در رابطه با همه چیز در مورد بارداری می باشد و قصد داریم به نکات مهم و ضروری که بهتر است در دوران بارداری رعایت شود بپردازیم:

مصرف غذاهای ارگانیک در بارداری (همه چیز در مورد بارداری)

همه چیز در مورد بارداری

امروزه کشاورزان برای اینکه محصولات بیشتری را در اختیار مردم بگذارند از آفت کش ها استفاده میکنند ، این آفت کش ها معمولا با آلودگی آب و هوا و زمین همراه  است حال این آفت کش ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در چرخه سبد غذایی افراد قرار میگیرد ، حال در نظر بگیرید در دوران بارداری و شیردهی که بدن مادر ضعیف است و قرار است جنین و بعدا نوزاد از آن تغذیه کند از این مواد شیمیایی استفاده کنند . این آفت کش ها مشکلاتی مانند اختلال در رشد ، تحریک چشم و پوست ، مشکلات عصبی ، سرطان و مشکلات تنفسی به وجود می آورد همچنین احتمال سقط جنین و به دنیا آمدن جنین مرده را افزایش می دهد .این امر کاملا طبیعی است که بدن جنین و یک نوزاد تازه متولد شده ضعیف است و نسبت به این مواد شیمیایی واکنش بیشتری نشان می دهد . حال برای جلوگیری از این اتفاقات از مواد غذایی ارگانیک باید استفاده شود . این مواد غذایی به گونه ای است که آفات محصول مدیریت شده است و از آفت کش های مضر و شیمیایی استفاده نشده است . شما با خرید از محصولات ارگانیک علاوه بر تضمین سلامتی بدن خود  می توانید به حفاظت زمین و گونه های مختلف گیاهی نیز کمک کنید .دلیل خرید کم محصولات کشاورزی ارگانیک هزینه های بالای این محصولات می باشد و همچنین این محصولات معمولا  ظاهر زیبایی ندارند . حال اگر به هر دلیل توانایی خرید محصولات ارگانیک ندارید بهتر است عملیات زیر را انجام دهید :

  • در شستشو سبزیجات و میوه ها دقت کنید و همیشه در زمان شستشو چند دقیقه ای در آب بگذارید .
  • لایه های بیرونی سبزیجات چند لایه مانند کلم و کاهو را دور بیندازید .
  • میوه ها را با پوست نخورید .
  • بهتر است میوه هایی مانند کدو حلوایی ، گیلاس ، تمشک ، توت فرنگی ، انگور ، هلو ، سیب ، لوبیا سبز ، گلابی ، اسفناج ، گوجه را به صورت ارگانیک خریداری کنید .
  • سعی کنید از محصولات داخلی بیشتر استفاده کنید زیرا نظارت بر روی آفت کش ها در هر کشوری متفاوت می باشد .
  • پوست و چربی را از ماکیان و چربی را از گوشت به صورت کامل جدا کنید .
  • شیر ، کره و پنیر جزء موادی هستند که بهتر است به صورت ارگانیک خریداری شوند و در غیر اینصورت بهتر است از نوع کم چرب آنها استفاده شود .
  • بعضی از موارد مانند استفاده از حشره کش ها ، محصولات چمن و باغ و . . . را بهتر است در دوران بارداری از خود دور کنید .

 لباسهای مناسب بارداری (همه چیز در مورد بارداری)

شما زمانی که بارداری هستید ممکن است به دلیل اضافه وزن احساس کنید اندامتان زیبایی قبل را ندارد و حتی تا حدی این احساس پیش برود که علاقه ای به خرید لباس جدید برای اندام جدیدتان نداشته باشد ، اما بهتر است با این اندام جدید کنار بیایید و بدانید که این اندام در آینده برای شما اندام زیبا و دوست داشتنی می شود که تنها می توانید در عکس هایتان آن را ببینید . در زیر به لباس های مناسب در دوران بارداری پرداخته ایم :

  • تاپ های کوتاه : یکی از لباس های مناسب برای دوران بارداری تاپ های کوتاه است شکم شما را نپوشاند ، این لباس ها علاوه بر راحتی در عکس های بارداری بسیار زیبا می باشد .
  • شورت های کوتاه : شما به دلیل اینکه شکمتان بزرگ شده است می توانید برای راحتی خود از شورت های کوتاه استفاده کنید .
  • پیراهن بلند : پیراهن های بلند در دوران بارداری یکی از لباس های مناسب می باشد که خانم ها در آن احساس راحتی می کنند.
  • شلوارهای بارداری : سعی کنید در دوران بارداری از شلوارهای ارتجاعی که قابلیت تنظیم شدن دور کمر را دارند استفاده کنید . این شلوارها بسیار راحت هستند .

 احساس های متفاوت در دوران بارداری (همه چیز در مورد بارداری)

در این قسمت به حالت های متفاوت که در دوران بارداری کاملا طبیعی است و در کمتر در افراد اتفاق می افتد اشاره کرده ایم :

  • در دوران بارداری بزاق دهان بیشتر می شود و دائم مجبور هستید که آب دهان خود را بیرون بیندازید .
  • احساس خستگی بیش از اندازه در دوران بارداری یکی از علائم طبیعی در دوران بارداری می باشد .
  • صدای قار و قور معده ، باد گلو از مواردی است که دوران بارداری طبیعی می باشد .
  • وسواس یکی از مواردی است که در دوران بارداری ممکن است به سراغ شما بیاید .
  • گرفتگی عضلات یکی از علائم بارداری میباشد .

بارداری و تابستان (همه چیز در مورد بارداری)

یکی از سختی های بارداری ، بارداری در فصل تابستان می باشد . در دوران بارداری دمای بدن مادر همیشه زیاد است حال در فصل تابستان این گرما چند برابر می شود و روزهای تابستان را سخت تر می کند . در این قسمت به راه هایی که می توانید انجام دهید تا دمای بدنتان خنک تر شود اشاره کرده ایم :

  • نوشیدن آب : یکی از بهترین راهکارها برای خنک نگه داشتن بدن این است که آب خنک  بنوشید و حتی در آب چند تکه یخ بیندازید تا کمی بدنتان خنک شود . شاید بگویید با نوشیدن آب تکرر ادرار زیاد می شود اما بهتر است بدانید رفتن به دستشویی بهتر از این است که بدنتان دچار کمبود آب شود و به زیر سرم بروید . اگر می خواهید از نوشیدنی های طعم دار استفاده کنید بهتر است از آب نارگیل استفاده کنید ، آب نارگیل دارای الکترولیت های طبیعی است که به بدنتان کمک می کند که آب از بدنتان دیرتر خارج شود .
  • سعی کنید در گرمای تابستان ورزش نکنید . اگر بر ورزش در گرما پافشاری کنید و بگویید در سایه ورزش می کنید باید بدانید خیلی سریع به عارضه تورم پا دچار میشوید . برای جلوگیری از ورم پا می توانید در زمانی که می نشیند یک چهارپایه یا کارتن کوچک در زیر پاهایتان بگذارید و همچنین از کفش های بدون پاشنه استفاده کنید .
  • در روزهای گرم تابستان  سعی کنید خنک ترین لباسها را بپوشید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عاطفه عباس زاده

عاطفه عباس زاده هستم ،فوق لیسانس هوش مصنوعی . در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت دارم و هر روز تلاش میکنم که مطالب جدید را در حوزه کاری و مطالب مورد علاقه ام‌ یاد بگیرم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *