کودکان شاد
بازدید 102
0

بزرگ کردن کودکان شاد و آنچه نوزاد شما می آموزد از تولد تا 12 ماهگی

در اینجا یک راهنمای ماهانه برای اسباب بازی ها و بازی هایی که می تواند کمک کند به بزرگ کردن کودکان شاد بدون این که احساسات فرزند شما بیش از اندازه تحریک شود ارائه شده است.

  • از تولد تا یک ماهگی کودکان شاد

کودک

برای این که کودکتان را سرگرم نگه دارید و به او فرصت یادگیری بدهید.  ممکن است برایش یک قفسه پر از ویدئوهای آموزشی جمع آوری کرده باشید، یا یک ردیف پر از کتاب های پاپ آپ، و یا آخرین اسباب بازی های الکترونیکی را برایش خریداری کرده باشید. بعد از همه این ها، توجه کنید یک شروع هوشمندانه در زندگی در زندگی نمی تواند آسیب زننده باشد. اما حقیقت این است که تحریک بیش از اندازه کودک می تواند برایش مشکل ساز شود. در حقیقت اسباب بازی ها و فعالیت های فشاردادنی  ممکن است سطح استرس و هورمون کورتیزول را در کودکان شاد افزایش دهد که موجب تداخل در توانایی مغز باری عملکرد بهتر می شود این مطلبی است که دکتر کریگ رامی بیان می کند.اما یک راه آسان وجود دارد که می تواند تضمین کند که فرزند شما سطح مناسبی از تحریک را دریافت کند: مطالعات نشان می دهد که کودکان برنامه ریزی شده اند تا دقیقا به دنبال فعالیتی بگردند که به آن نیاز دارند، پس خانه را با منظره ها و صداهایی که مناسب سن شان است پر کنید و به آن ها اجازه دهید تا تصمیم بگیرند که چشمشان چه چیزی را می گیرد و به چه چیزی علاقه نشان می دهند.

آنچه نوزاد شما می آموزد: نوزادان به طور کامل به شما وابسته هستند. بنابراین مهم ترین چیزی که نوزاد شما یاد می گیرد مخصوصا در چهار هفته اول این است که به شما اعتماد کند. این موضوعی است که دکتر آلیسون گاپنیک به آن اشاره کرده است.

تقویت کننده های مغز: به کودکان توجه بی اندازه بدهید، واژه های آرام به کار ببرید، و با او تماس عاشقانه و دوست داشتنی برقرار کنید و به سرعت به گریه هایش واکنش نشان دهید. فراهم کردن امنیت به او کمک خواهد کرد که درک کند جهان، مکان امنی است.

به یاد داشته باشید: کودکان شاد شما در درون رحم شما قرار داشته و با جهان بیرون کاملا ناآشناست. او را در معرض محرک های زیاد مانند نور شدید و یا صداهای بلند قرار ندهید.

  • از یک تا سه ماهگی کودکان شاد 

کودک

آنچه کودک شما می آموزد: او شروع به درک این می کند که مردم و چیزها وجود دارند و این ها جدای از او و از همدیگر هستند. او قادر است اشیای متحرکی که به او نزدیک هستند را دنبال کند و تشخیص دهد صداهای خاص از کجا می آید. مانند ( صدای شما)

تقویت کننده های مغز: یک تلفن همراه را روی تخت بچه بگذارید و او را روی صندلی مخصوص اش بگذارید تا بازی کند و به او اجازه دهید که به یک آینه نشکن نگاه کند. او متوجه هر چیزی که حرکت می کند می شود. در حدود 8 هفتگی او شروع خواهد که الگوهای شطرنجی را متوجه شود.

به خاطر داشته باشید:  اسباب بازی ها با نور زیاد، زنگ ها و سوت ها احتمالا زیاد برای کودکان شاد این سن جذاب نیست پس از اسباب بازی های ساده استفاده کنید. صداهای خاص مانند صدای جاروبرقی هم می تواند به او استرس وارد کند.

  • 4 تا 6 ماهگی کودکان شاد

آنچه نوزاد شما می آموزد: او متوجه است که حرکات او منجر به واکنش های قابل پیش بینی می شود. هنگامی که او تکان می خورد یا صدایی ایجاد می کند، وقتی لبخند می زند، شما متقابلا به او لبخند می زنید. او همین طور توانایی اش در دریافت اطلاعات از دو حس به صورت همزمان توسعه می دهد (مثلا با دیدن شما که دارید با او صحبت می کنید در کنار این که او به صدای شما هم گوش می دهد)

تقویت کننده های مغز: به او فرصت دهید تا اتفاقات رخ دهد. او برایش جذاب است که وسیله های کوچک را بگیرد، کلیدهای پلاستکی، توپ های نرم با زنگ و صدای داخل آنها برای او جذابیت دارد. او همچنین دوست دارد به موسیقی گوش کند همان طور که بازی می کند و از اسباب بازی هایی که نور و صدا تولید می کنند خوشش می آید.

به خاطر داشته باشید: اطمینان حاصل کنید که ملاقات با دوستان و خانواده کوتاه باشد. کودکان 4 تا 6 ماه از برخی از تعاملات اجتماعی لذت می برند اما می توانند بیش از اندازه در معرض محرک ها قرار گیرند. شما باید سعی کنید که یک برنامه روتین ثابت برای جلوگیری از خستگی کودک ایجاد کنید.

  • 7 تا 8 ماهگی

 

کودک

آن چه کودک شما می آموزد: مهارت های حرکتی او به میزان زیادی در این سن رشد می کند و بهبود می یابد و او دوست دارد امتحان کند و هر چیزی را در دستش بگیرد. او همچنین اولین اصواتی را که معناهای خاصی دارند از خود تولید می کند و شروع به درک رایج ترین مواردی که تا به حال شنیده است می کند.

تقویت کننده های مغز: به او اسباب بازی هایی که بتواند آن ها را در دست بگیرد بدهید. با گفتن نام های اجسام تا آن جا که ممکن است همان طور که دارد با آنها بازی می کند هم می توانید در این سن با او سروکله بزنید.

به خاطر داشته باشید: گفتن بیش از اندازه نه، او را از عشق به کشف کردن باز می دارد. مطمئن شوید که اجسام خطرناک و شکستنی را از او دور نگه دارید و محیط را تا آنجا که می توانید برای کودکتان امن نگه دارید.

9 تا 12 ماهگی

آنچه کودک شما یاد می گیرد: دکتر ویلیام استوسو می گوید کودکان شاد در این سن حس ها و مهارت های حرکتی اش را با هم ادغام می کند تا کشف کند چیزها چطور کار می کنند. همچنین در این سن قدرت درک مطلب کودک بسیار تقویت می شود.

تقویت کننده های مغز: کودکان شاد شما نیاز دارد تا بدون محدودیت چیزهای مختلف را کشف کند. او در این سن بسیار کنجکاو است. به او اجازه دهید تا کابینت ها را باز و بسته کند، دراورها را خالی کند، و سطل اسباب بازی های را با نظارت مستقیم شما پر کند. این فعالیت ها توانایی او برای پردازش اطلاعات را گسترش می دهد و دایره لغات او را هم افزایش می دهد.امیدواریم با این راه حل ها بتوانید کودک شادی را تربیت و بزرگ کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *