بازدید 180
0

ایده های هدیه تولد برای کودک 5 ساله که برای تقویت مهارت های او نیز مفید باشد

فرزند شما به سن پنج سالگی رسیده است! آیا به این فکر کرده اید که چه هدیه تولد برای کودک خود بخرید. در این مقاله راجع به ایده هایی که می توانید با استفاده از آنها کودک پنج ساله خودرا در روز تولدش خوشحال کنید و هدیه تولد جذابی برای او تهیه کنید آشنا می شوید.هنگامی که روز تولد فرا می رسد بیشتر بچه های 5 ساله می خواهند بخشی از جشن را به عهده بگیرند. ممکن است دوست داشته باشند در انتخاب تزیینات تولد مشارکت کنند یا مثلا طعم کیک را آنها انتخاب کنند. معمولا این کودکان نظر خاصی راجع به هدیه تولد ندارند.در این سن کودکان شروع به تمرکز روی علاقه های خاصی با شدت کمی بیشتر از قبل می کنند، اما هنوز هم از بعضی از فعالیت ها لذت می برند، با اسباب بازی های مختلف بازی می کنند و دوست دارند بیشتر در مورد دور و بر خود بدانند و از اطراف خود سر دربیاورند.بیشتر آنها زمانی را به تماشای تلویزیون می گذرانند و کاراکتر ها و شخصیت هایی که در برنامه های مورد علاقه شان را می بینند دوست دارند و از اسباب بازی هایی که به شکل این شخصیت هاست لذت می برند.در اینجا پیشنهادهای یک فروشنده اسباب بازی که سال هاست به تحقیق در مورد اسباب بازی ها پرداخته می خوانیم تا انواع اسباب بازی هایی که برای تقویت مهارت های فرزندتان در این سن پیشنهاد می دهد را بشناسیم و بیشتر در موردشان بدانیم.

ک

 

  • یادگیری و کنجکاوی

یادگیری به صورت طبیعی برای کودکانی که به مهد کودک می روند اتفاق می افتد، آنها دوست دارند سوال بپرسند و هر چیز غیر عادی می تواند برای آنها جذاب باشد. کیت های علمی پایه می تواند به کودکان کمک کند تا به بیولوژی یا زیست شناسی و شیمی به عنوان موارد هیجان انگیز فکر کنند. کودکان در این سن، پیشرفت های زیادی در خواندن و ریاضیات دارند و کتاب های کار در این زمینه می تواند کمک خوبی باشد. این کتاب کارها طراحی شده اند تا به کودکان کمک کنند تا این مهارت ها را تمرین کنند. شما می توانید کتاب داستان های خالی برای کودکان بخرید تا آنها را با دستخط و نقاشی های خود پر کنند.

یکی از گزینه های هدیه تولد برای کودک ، یک کره الکترونیکی هم هدیه جذابی است که به کودکان اجازه می دهد تا درباره جغرافیا بیشتر یاد بگیرند و درک بهتری از دنیای اطراف خود داشته باشند. یکی از بهترین اسباب بازی ها، ساعت است که به کودکان کمک می کند تا زمان را یاد بگیرند و آموزش ببینند کی پدر و مادر خود را صبح زود از خواب بیدار کنند! بازی های کامپیوتری، بازی های ویدئویی، و اپلیکیشن های زیادی نیز وجود دارد که می توان در اختیار کودکان به شرط تناسب سن قرار داد.

کودک

  • حرکت و هماهنگی

در این سن، کودکان دارای انرژی زیادی هستند و نیاز به فعالیت فیزیکی برای داشتن بدن سالم و متناسب دارند. با بازی های حرکتی، هماهنگی، و قدرت بدن کودک تقویت می شود به گونه ای که او می تواند بپرد، روی یک پا بایستد و یا چرخ بزند.این سن، زمان خوبی برای خرید اسباب بازی هایی است که کودکان را مجبور می کند تحرک داشته باشند. یکی از گزینه های هدیه تولد برای کودک ، تجهیزات پایه ورزشی همیشه انتخاب خوبی هستند. یک مجموعه کروکت، یک توپ فوتبال، یک توپ بیسبال با دستکش و کلاه کوچک، یا مجموعه ای از ابزار هاکی برای کودکان انتخاب های خوبی هستند. هولاهوپ ها، و طناب هایی که با آن می توان طناب بازی کرد هم از اسباب بازی های رایج در این زمینه است.بیشتر 5 ساله ها آماده اسکیت، شنا، دوچرخه سواری، و ورزش هایی از این دست هستند که شما می توانید به عنوان هدیه آنها را به کلاس های آموزش این ورزش ها ببرید که ممکن است حتی بعدها تبدیل به سرگرمی کودکان در بزرگسالی شان هم شود.اسکوتر هم می تواند به کودکان کمک کند تا در کنار یک بزرگتر بتوانند سوار آن شوند و از آن لذت ببرند. به یاد داشته باشید در تمامی موارد ایمنی حرف اول را می زند و مثلا کلاه ایمنی برای هر ورزش و فعالیت چرخشی لازم و ضروری است.

کودک

  • طراحی و ساخت

به یاد داشته باشید هنگامی که کودک شما دو بلوکه را در کنار هم قرار می دهد و با آن سعی دارد ساختمان بزرگی بسازد؟ این روزها بیشتر 5 ساله ها دوست دارند از این ابزار ساخت در اختیار داشته باشند. آنها برنامه ریزی می کنند، طراحی می کنند، و آموزش ها را بهتر از قبل دنبال می کنند و دوست دارند با ابزاری که در اختیار دارند چیزهای مختلفی بسازند.ساختن هر چیزی اولین قدم در یک سناریو بزرگتر است. یک کودک ممکن است با بلوکه ها، باغ وحش بسازد و آن را با حیوانات پر کند و ساعت ها با ساخته دست خود بازی کند. اسباب بازی های ساخت و ساز که امکان ساختن هر چیزی را دارند خلاقیت بیشتری نیاز دارند نسبت به اسباب بازی هایی که طبق الگو باید ساخته شوند. بلوکه های چوبی هنوز مورد درخواست کودکان است، و برخی از مجموعه ها شامل عناصر جالب معماری هستند. اسباب بازی های ساختنی مغناطیسی هم گزینه دیگری هستند که شما می توانید در این سن به عنوان هدیه روز تولد برای کودک 5 ساله تان خریداری کنید.

  • خواندن و پازل

کودک

همان طور که توجه کودک بیشتر می شود، قادر است که بنشیند و فعالیت های طولانی تری را انجام دهد. خواندن باکودکان ، فعالیت جالب دیگری است که در این سن می توانید انجام دهید. از آنجایی سن یادگیری خواندن کودک نزدیک است این می تواند برای بچه های 5 ساله فعالیت جذابی باشد. کتاب ها می توانند کمک کنند کودکان حس کنند که برای تغییرات در روال خود آماده هستند اگر شما خیال دارید سفری را برنامه ریزی کنید یا فرزندی به خانواده اضافه کنید ، یا زمان خوبی برای شروع مهد کودک است، می توانید کتاب های مناسبی خریداری کنید. کتاب هایی شامل کتاب های کلاسیک کودکان ، کتابهای تصویری، کتاب های من می توانم بخوانم با کلمات ساده و حروف چاپی بزرگ. از انگشت برای اشاره به هر واژه ای که می خوانید استفاده کنید این مورد کمک می کند تا کودک شروع به تماشا و گوش دادن به الگوهایی که صدا را تشکیل می دهند کند.همان طور که خواندید ایده های مختلفی برای گرفتن هدیه تولد برای کودک 5 ساله شما معرفی شد. امیدواریم از این ایده ها استفاده کنید و لحظه های خوبی برای خانواده و کودک خود بسازید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *