بازی GTA
بازدید 461
1

بازی جی تی ای GTA

سری بازی های بسیار محبوب GTA ، یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط  David Jones و  Mike Dailly ساخته شده و توسط کمپانی Rockstar Games منتشر شده . نام این سری بازی ها در امریکا به معنای دزدی ماشین ها بوده است. بیشتر نسخه های بازی GTA در شهر های خیالی به نام های  Liberty City ، Vice City  یا San Andreas دنبال می شود. این شهر ها جایگزینی برای نیویورک ، میامی و ایالت کالیفرنیا هستند.

نحوه بازی بیشتر بر روی دنیایی آزاد تکیه دارد که بازیکن می تواند هر موضوعی که دلخواهش باشد را دنبال کند مانند: اکشن ماجراجویی ، ماشین سواری ، قتل ، دزدی و… سری بازی GTA موفق شد بیش از 250 میلیون نسخه در سراسر دنیا به فروش برساند و رتبه ی 4امین سری بازی پرفروش تاریخ را پس از Mario ،  Pokémon و Tetris به خود اختصاص دهد. بازی GTA یکی از بحث برانگیزترین بازی های تاریخ بوده است که بیش از 4000 مقاله درباره ی آن نوشته و چاپ شده است.

سری بازی GTA

Grand Theft Auto I

اولین نسخه از سری بازی های GTA است که در اوایل فقط در کشور های بریتانیا ، المان و فرانسه عرضه شد و در بسیاری از کشورها به علت خشونت بسیار زیاد بازی آن را ممنوع اعلام کردند. این نسخه از بازی  برای ویندوز و پلی استیشن وان عرضه شد. این بازی در سال 1997 منتشر و فروش آن به بیش از یک میلیون نسخه رسید.

Grand Theft Auto III

این ورژن از بازی ها بسیار بحث برانگیز شد. به علت بالا رفتن کیفیت سه بعدی بازی، صحنه های جرم و خشونت ، بیشتر از قبل واقعی به نظر می رسد. بازیکن می تواند هر شخصی را به قتل برساند و پول های او را برای خودش بردارد.

همچنین با توجه به تمرکز بازی بر روی فعالیت های غیر قانونی و عواقب خیلی کم و موقت که برای آن ها در نظر گزفته شده است مانند کشتن مامور پلیس و نیروی ارتش مورد انتقاد زیادی قرار گرفت . این نسخه از بازی در سال 2001 منتشر و برای ویندوز ، ایکس باکس ، پلی استیشن 2 عرضه شد. این ورژن بیش از 17 میلیون نسخه به فروش رسانید.

 

Vice City

ششمین نسخه از سری بازی GTA است که مورد انتقادات زیادی قرار گرفت به خصوص برای ماموریت جنگ بین دسته های کوبایی و هاییتی . همچنین جمله ی هاییتی های عوضی را بکشید بعد از انتقادات و شکایات بسیار از بازی حذف شد. این نسخه از بازی در سال 2002 منتشر شد و بیش از 20 میلیون نسخه از آن به فروش رسید. هم اکنون نسخه های  ویندوز، پلی استیشن 2، ایکس باکس و اندروید این بازی در دسترس است.

 

San Andreas

این ورژن در سال 2004 منتشر شد و  برای پلی استیشن 2، ویندوز، ایکس باکس و اندروید عرضه شد . ورژن سن اندراس بیش از 27 میلیون نسخه به فروش رسید.

Grand Theft Auto IV

در این ورژن از بازی قابلیت نوشیدن الکل و رانندگی کردن هم اضافه شد که به علت شکایات بسیار برای بد آموزی از 2 ورژن بعدی حذف گردید ولی مجددا در اخرین نسخه ی منتشر شده به بازی اضافه شد. این ورژن از بازی GTA که در سال 2008 منتشر شد، و بیش از 25 میلیون نسخه به فروش رسانید.

The Lost and Damned

این ورژن از بازی به عنوان اصلاح شده ی ورژن قبلی ساخته شد که هشدار هایی برای صحنه های نامناسب دریافت کرده بود . این ورژن که در سال 2009 عرضه شد بیش از یک میلیون نسخه به فروش رسانید. این ورژن از بازی برای  ویندوز، ایکس باکس و پلی استیشن 3 عرضه شد.

 

Chinatown Wars

این مینی گیم سری بازی GTA برای پخش کردن و فروش مواد مخدر ساخته شد و برای رده سنی بزرگسالان است. سود بدست امده بر اساس منطقه ای تعیین می شود که شما تصمیم می گیرید مواد را در آن پخش کنید. این ورژن که در سال 2009 منتشر شد بیش از 200 هزار نسخه به فروش رسید.

Grand Theft Auto V

اخرین نسخه منتشر شده از سری بازی GTA می باشد. ساخته شده توسط کمپانی Rockstar North و منتشر شده توسط کمپانی  Rockstar Games. در سپتامبر سال 2013 نسخه های مناسب برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد. در نوامبر سال 2014 نسخه های مناسب برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شد و بالاخره در اپریل سال 2015 نسخه ویندوز به بازار امد.

این ورژن از بازی GTA رکورد جهانی پرسرعت ترین فروش محصول شاخه سرگرمی را شکست. در روز اول 800 میلیون دلار به فروش رفت و در 3 روز اول بیش از یک میلیارد دلار درامد کسب کرد. همچنین این بازی کامپیوتری در لیست بهترین بازی های کامپیوتری ساخته شده قرار گرفت. رتبه ی  اول بازی سال را کسب کرد و همچنین این بازی سومین بازی پر فروش جهان می باشد. با فروش بیش از 110 میلیون نسخه در سراسر دنیا ، بازی Grand Theft Auto V با در امد بیش از 6 میلیارد دلار برای کمپانی سازنده یکی از موفق ترین بازی های جهان در بحث فروش می باشد.

سری بازی های GTA  در مجموع توانست بیش از 235 میلیون نسخه از بازی های خود را به فروش برساند و یکی از موفق ترین و محبوب ترین بازی های کامپیوتری جهان است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بازی خیلی خیلی خیلی خیلی زحمت کشیده تااین بازی