بررسی بازی محبوب AmongUs
بازدید 307
1

بازی محبوب Among Us ؛ چه کسی خائن است؟ (بررسی و دانلود)

بازی محبوب Among Us (به فارسی: در میان ما) یکی از معروف‌ترین بازی‌های آنلاین از نوع بازی‌های سبک مافیایی ساخته کمپانی Innersloth است. نسخه ویدیویی این بازی اولین بار در سال 2018، و سپس در سال 2020 نسخه موبایلی آن برای کاربران Android و IOS منتشر شد. Among Us موفق شد در سال 2020 عنوان محبوب‌ترین و پردانلودترین بازی سال را از آن خود کند. پس از این موفقیت، محصولات جانبی مرتبط با بازی، مثل فن‌آرت‌ها و آثار نمایشی، انواع عروسک‌ها و اسباب بازی‌ها با شمایل شخصیت‌های بازی، لوازم شخصی، نوشت افزار و … به سرعت وارد پروسه تولید شدند.

عروسک بازی among us

بازی‌های سبک مافیایی چه بازی‌هایی هستند؟

بازی‌های سبک مافیایی که به نام بازی‌های کسر اجتماعی نیز شناخته می‌شوند، نوعی از بازی‌های گروهی یا تیمی هستند که در آنها چند نفر در گروه “خوب” و چند نفر در گروه “بد” قرار می‌گیرند و نتیجه بازی بر اساس رقابت بین این دو گروه تعیین می‌شود. در این بازی‌ها به طور مخفیانه، هر یک از بازیکنان نقشی با وظایف و ویژگی‌های مشخصی را خواهند داشت و در طول بازی سعی می‌کنند از نقش خودشان و هم‌تیمی‌هایشان دفاع کنند و یا نقش بازیکنان تیم حریف را حدس بزنند.

بازی‌های سبک مافیایی معمولا تحرک زیادی ندارند و روند بازی بیشتر از طریق مکالمه و استدلال بر اساس صحبت‌ها و تصمیمات بازیکنان پیش می‌رود. از آنجایی که در این بازی‌ها، انتخاب تیم برنده، به حدس زدن نقش تیم مقابل از طریق مقایسه و استنباط منطقی وابسته است، بازیکنان می‌توانند برای فریب دادن تیم مقابل و محافظت از نقش خود، در صحبت‌هایشان بلوف بزنند یا حتی دروغ بگویند!

از معروف‌ترین بازی‌های سبک مافیایی در کشور ما که حداقل اسم آنها را شنیده‌اید، یا ممکن است آنها را بازی هم کرده باشید، می‌توان بازی فکری مافیا (Mafia) و آخرین گرگینه (The Last Werewolf) را نام برد. البته هردوی این بازی‌ها منشا اروپایی دارند، مثلا بازی مافیا را اولین بار فردی روسی به نام دیمیتری دیویدوف (Dimitry Davidoff) ابداع کرده است.

بازی فکری مافیا کلاسیک

بازی فکری مافیا کلاسیک یک بازی گروهی است که برای تعداد 5 نفر به بالا مناسب می‌باشد. در این بازی به هر یک از اعضا نقش‌های مختلفی با توانایی‌های خاصی داده می‌شود. اعضای مافیا باید از طریق صحبت با یکدیگر و حدس زدن نقش سایر اعضا، آنها را از بازی حذف کنند.

این بازی به تقویت مهارت ریسک پذیری، ذهن خوانی، تفکر استراتژیک، و اعتماد به نفس کمک می‌کند.

بازی فکری آخرین گرگینه

گرگینه یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دورهمی است که بر اساس قوانین بازی مافیا ساخته شده است؛ البته محدودیت‌های بازی مافیا در آن کاهش پیدا کرده و بازیکنان آزادی عمل و اختیارات بیشتری دارند.

این بازی درمورد روستایی در قرن 16 است که گروهی از گرگینه‌ها به آن حمله می‌کنند…

داستان بازی Among Us

داستان این بازی در یک سفینه فضایی و در فاصله‌ای بسیار دورتر از زمین اتفاق می‌افتد. بازیکنان به دو دسته خدمه یا کارکنان(crewmate) و خائنان(Imposter) تقسیم می‌شوند. کارکنان انسان‌هایی هستند که وظایف مختلفی مثل رسیدگی به منابع انرژی و تعمیر قطعات در سفینه به عهده دارند تا بتوانند همه چیز را در ثبات نگه دارند. خائن در واقع یک موجود فضایی بیگانه است که به طور مخفیانه به سفینه نفوذ کرده و با انجام خرابکاری یا به قتل رساندن کارکنان، قصد در نابودی ماموریت فضایی دارد. کارکنان باید بتوانند این خائنان را شناسایی کنند و تا قبل از نابود کردن سفینه از بین ببرند.

چه چیزی Among Us را به محبوب‌ترین بازی 2020 تبدیل کرد؟

زمانی که بازی محبوب Among Us در سال 2020 شروع به ترند شدن کرد، برای سازندگان بازی یک اتفاق غافلگیرکننده محسوب میشد! Among Us در حقیقت در سال 2018 ساخته شده بود، اما نتوانست در ابتدای کار، توجه مورد انتظار را به خودش جلب کند. ممکن است گرافیک بسیار ساده بازی، و یا استفاده از ایدئولوژی تکراری بازی‌های سبک مافیایی علت آن بوده باشد…

با این حال، افزایش شیوع ویروس کرونا و آغاز قرنطینه‌های سراسری در سال 2020 سرنوشت این بازی را به کل تغییر داد! زمانی که اکثر مردم مجبور شدند روزها و ساعت‌های زیادی را در خانه‌هایشان سپری کنند، بهترین فرصت برای شکوفایی اپلیکیشن‌های اجتماعی فراهم شد؛ شبکه‌های ارتباط جمعی و بازی‌های آنلاین می‌توانستند فضایی ایمن برای ایجاد تعامل بین افراد و جبران فاصله اجتماعی فراهم کنند، و قاعدتا یک بازی ویدیویی آنلاین سبک مافیایی هم از این داستان مستثنا نبود!

افزایش محبوبیت Among us در سال 2020 تا حد زیادی مدیون معرفی آن توسط افراد تاثیرگذار و پرمخاطب در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، یوتیوب و اینستاگرام بود؛ از جمله افرادی که بازی را در صفحه شخصی خود معرفی کردند و به طرفداران خود پیشنهاد دادند، می‌توان به پارک چانیول، لیدر گروه موسیقی کره‌ای EXO، و جیمز چارلز، بیوتی بلاگر امریکایی، اشاره کرد.

بازی محبوب among us بازی محبوب among us

محبوبیت Among Us ، از لایو اکشن تا انواع عروسک‌ها و وسایل فانتزی

محبوبیت بازی ویدیویی و موبایلی، ابتدای مسیری بود که پروژه Among Us آغاز کرد. Among Us توانست پتانسیل بازی‌های سبک مافیایی را در قالبی جدید، یعنی بازی‌های آنلاین، دوباره یادآور شود؛ بعد از آن، Among Us و شخصیت‌های آن کم کم هویت مستقل پیدا کردند و به یک خرده فرهنگ (subculture) محبوب، مخصوصا بین قشر نوجوان و جوان، تبدیل شدند.

در ابتدا بودجه‌ای برای ساخت فیلم سینمایی اقتباسی Among us در نظر گرفتند. فیلم‌های سینمایی اقتباسی یا لایو اکشن (live action)، نسخه بازسازی از داستان یک بازی کامپیوتر یا موبایل، انیمیشن، انیمه، یا کامیک استریپ محبوب هستند و سازندگان آنها را به هدف معرفی و فروش بیشتر می‌سازند. البته ساخت این فیلم هنوز در مرحله تایید است…

بازی محبوب among us

ممکن است به مطالعه مطلب زیر نیز علاقه‌مند باشید:

https://pioio.com/mag/2019/05/31/%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%88-%d8%a7%da%a9%d8%b4%d9%86-%d8%b9%d9%84%d8%a7%d8%a1%d8%a7%d9%84%d8%af%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%ad%db%8c%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c/

همچنین عروسک‌های کوچک و بزرگ، جاکلیدی و آویز کیف، ماگ‌های سرامیکی و پلیمری، نوشت افزارهای فانتزی و لوازم بولت ژورنال بر اساس شخصیت‌های بازی Among Us را با کمی جست و جو به راحتی می‌توانید پیدا کنید. عروسک‌های Among Us را معمولا به شکل عروسک‌های پولیشی یا سیلیکونی، و در اندازه‌های کوچک و بزرگ می‌سازند. این عروسک‌ها به دلیل طراحی ساده و بانمک و رنگ‌های شاد و پرحرارت، طرفدارارن زیادی دارند.

عروسک بازی among us عروسک بازی among us

عروسک‌های رنگی رنگی بازی Among Us

ماگ بازی among us جاکلیدی و اویز کیف سیلیکونی among us

ماگ، جاکلیدی و آویز کیف با طرح شخصیت‌های بازی

https://pioio.com/mag/2022/02/10/what-is-travel-mug/

دانلود آخرین نسخه بازی محبوب Among Us (مستقیم از Google play)

دانلود بازی Among Us

برای ورود به صفحه دانلود بازی، اینجا را کلیک کنید!

در ادامه، در مجله پیویو:

https://pioio.com/mag/2020/11/11/%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%be%da%a9-%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%b24-snowy-escape-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%a2%d9%be%d8%af%db%8c%d8%aa/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

Hobelahi

زیست شناس، نقاش و داستان سرا

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. کافه گیم گفت:

    ممنون از این مطلب کاربردی