fhcdihd 2022
بازدید 244
1

بازی‌های مورد انتظار 2022 برای PC + تاریخ انتشار

فهرست بازی‌های مورد انتظار 2022 پر از عناوین فوق العاده و هیجان انگیز است که می‌تواند بعد از مدت‌ها حسابی از خجالت گیمرها دربیاید. در این فهرست عناوین آشنای زیادی را ممکن است مشاهده کنید، بازی‌های پرسروصدایی که گیمرها برای تجربه آنها از یکی دو سال پیش دل خود را صابون زده بودند…

همانطور که در جریان هستید، سال 2022 میلادی مدتی است که آغاز شده و حدود یک ماه و نیم از آن می‌گذرد… شروع سال جدید همیشه برای گیمرهای کامپیوتر هیجان انگیز است، چرا که می‌دانند باید منتظر تجربه خیل عظیمی از بازی‌هایی باشند که در سال جدید منتشر و ارایه خواهند شد! البته که به دلیل پاندمی کووید-19، سال‌های 2020 و 2021 سال‌های نسبتا خوبی برای دنیای بازی‌های کامپیوتری نبودند، به این دلیل که تاریخ انتشار تعداد زیادی از بازی‌های مورد انتظار به تاخیر افتاد. اما در مورد سال 2022 باید گفت که می‌توانیم تا حد زیادی خوشبین باشیم!

اِلدِن رینگ (حلقه‌ی اِلدِن) Elden Ring

معرفی بازی الدن رینگ

فقط وجود اسم جورج آر. آر. مارتین، نویسنده نابغه مجموعه کتاب‌های ترانه یخ و آتش، مجموعه بازی تاج و تخت (A Song of Ice and fire, Game of Thrones) در داستان این بازی کافی بود تا الدن رینگ از همان ابتدا سر زبان‌ها بیوفتد! بازی الدن رینگ در سبک RPG یا نقش آفرینی با یک فضای فانتزی تیره و کمی روح مانند است. با جمع آوری تکه‌های پراکنده حلقه الدن و بازگردانی قدرت جادویی آن، می‌توانید تبدیل به ارباب قلمرو الدن شوید، همزمان با این موضوع در طول بازی مهارت‌های مبارزه خود را ارتقا می‌دهید و سرزمین‌های جدید را کشف می‌کنید. الدن رینگ ساخت کمپانی بازی سازی BANDAI NAMCO است و در تاریخ 25 فوریه امسال منتشر خواهد شد.

رِدفال (سقوطِ سرخ) Redfall

پوستر بازی ردفال

ردفال جدیدترین بازی ساخته شده توسط استودیو بازی سازی آرکین آستین (Arkane Austin Studio) است که در کارنامه خود، بازی‌های موفق Dishonered و Prey را دارد.

بازی کامپیوتری دیسانرد بازی کامپیوتری پری

ردفال قرار است در تابستان 2022 توسط کمپانی Bethesda منتشر شود. این بازی در سبک FPS (شوتر اول شخص) است و داستان آن در ماساچوست اتفاق می‌افتد؛ خون آشام‌هایی با قدرت‌های منحصر به فرد شهر را تسخیر کرده‌اند و شما باید آنها را از بین ببرید و شهر را پس بگیرید. بازیکنان توانایی انتخاب چهار شخصیت مختلف بازی را دارند، با نام‌های: دویندر کروسلی، لایلا الیسون، رمی دلاروزا، و جیکوب بایر. هر کدام از این چهار نفر توانایی‌ها و سلاح‌های مخصوص خود را برای مبارزه با خون آشام‌ها دارند و باید به کمک آنها، گروهی از قاتلان خون آشام را تشکیل دهید و از شهر محافظت کنید.

کالیستو پروتکل (پروتکلِ کالیستو) The Callisto protocol

کالیستو پروتکل

کالیستو پروتکل یا پروتکل کالیستو، یک بازی سایبرپانک با تم ترسناک و اکشن است که در دنیای PUBG و در سال 2320 میلادی اتفاق می‌افتد. این بازی ساخت استودیوی تازه تاسیس Striking Distance studios، و کمپانی Krafton آن را منتشر کرده است. شما نقش یک زندانی را بازی می‌کنید که در تلاش است از یک زندان فوق امنیتی واقع در کلونی‌ای در یکی از قمرهای سیاره مشتری به نام کالیستو فرار کند. در طی این فرار، باید از طریق مبارزه با هیولاهای بیگانه موجود در کلونی، مسیر خود را باز کنید و همچنین از اسرار بین دیوارها و سلول‌های کلونی پرده بردارید.

هنوز تاریخ مشخصی برای ارائه کالیستو پروتکل تعیین نشده، اما به طور قطع در سال 2022 منتشر خواهد شد.

استارفیلد (زمینِ ستارگان) Starfield

بازی استارفیلد

استارفیلد یک بازی نقش آفرینی اکشن با تم فضایی است که Bethesda آن را منتشر کرده است. دو گروه کنترل‌کننده قدرت در دنیای استارفیلد وجود دارند، با نام‌های Freestar Collective و United Colonies. داستان بازی 20 سال پس از وقوع جنگ‌های بین این دو گروه بزرگ آغاز می‌‌شود. در این بازی شما نقش یک کاوشگر فضایی را بازی می‌کنید. استارفیلد در تاریخ 11 نوامبر 2022 (نیمه دوم سال) قابل دسترس خواهد بود.

گاد آو وار (خدای جنگ) God of War

بازی کامپیوتری خدای جنگ

بازی محبوب خدای جنگ، یک بازی اکشن و ماجراجویی از نوع سوم شخص است که در سال 2018، استودیو بازی سازی Santa Monica آن را توسعه داد، و کمپانی Sony Interactive برای کنسول بازی پلی استیشن عرضه کرد. زمانی که در اکتبر سال 2021، سونی اعلام کرد که نسخه PC این بازی در حال ساخت است، گیمرهای PC از خوشحالی در پوست خودشان نمی‌گنجیدند!

در این بازی شما نقش کریتوس، خدای دردسرساز و جنگ طلب یونان باستان، همراه پسرش آترئوس را بازی می‌کنید. این دو همراه یکدیگر به ماموریت‌های مختلف می‌روند و مبارزات دلچسبی را رقم می‌زنند. فضای داستانی بازی بسیار دلچسب و غنی، و گرافیک مناظر هم خیره کننده است.

برخلاف سایر بازی‌های مورد انتظار 2022 که تا کنون معرفی کردیم، خدای جنگ برای PC از تاریخ 14 ژانویه 2022 منتشر شد و در پلتفرم Steam در دسترس است. شما همین الآن می‌توانید خدای جنگ را تهیه کنید و از تجربه این بازی لذت ببرید!

استخراج رنگین کمان 6 Rainbow Six Extraction

بازی کامپیوتر 2022

کمپانی Ubisoft Montreal سرانجام پس از مدت‌ها چشم انتظاری، استخراج رنگین کمان 6 را که یک اسپین-آف از بازی محاصره رنگین کمان 6 (Rainbow Siege 6) است، در تاریخ 20 ژانویه امسال منتشر کرد. در نسخه Extraction از رنگین کمان، شما در یک تیم سه نفری بازی می‌کنید و ضمن انجام ماموریت‌های مختلف، با هیولاهای بیگانه‌ای که Archaean خوانده می‌شوند، می‌جنگید و اطلاعات جمع آوری می‌کنید. در هر ماموریت از بازی، به طور کلی 12 هدف مختلف وجود دارد و تهاجم به مکان‌ها و منابع دشمن، به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود.

کمپانی قهرمانان 3 Company of Heros

بازی کمپانی قهرمانان

بازی استراتژیک بسیار محبوب کمپانی قهرمانان امسال با قسمت سوم خود به دنیای گیم برمی‌گردد. این بازی ساخت استودیو Relic Entertainment است و SEGA آن را منتشر می‌کند. تاریخ انتشار بازی به طور دقیق مشخص نیست، اما آن را برای سه ماهه آخر سال برنامه ریزی کرده‌اند.

داستان بازی کمپانی قهرمانان روایت‌گر جنگ جهانی دوم است. قسمت سوم بازی، بر نزاع بین دو جبهه غربی و شرقی در حوزه مدیترانه، ایتالیا و شمال آفریقا متمرکز است.

آرک Ark II

بازی کامپیوتری آرک

بازی آرک

در یک پیش نمایش غافلگیرکننده، در مراسم اهدای جوایز بازی‌های کامپیوتری منتخب سال 2020، مشخص شد که قسمت دوم بازی آرک، و دنباله قسمت نخست آن با نام Ark: Survival Evolved در دست ساخت است. بسیاری از طرفداران این بازی با مشاهده گرافیک خیره کننده و بازیگری وین دیزل محبوب در نقش شخصیت اصلی بازی، تحت تاثیر قرار گرفتند و بیصبرانه منتظر تجربه این بازی بودند. مقایسه چهره وین دیزل در بازی، و در واقعیت:

وین دیزل در بازی آرک

داستان قسمت دوم آرک همانند قسمت قبلی آن در ژانر جهان باز است و از سبک بقا یا survival پیروی می‌کند. این بازی را استودیو Wildcart ساخته و منتشر کرده است.

خون آشام: بالماسکه Vampire: Masquerade

بازی کامپیوتری 2022

اینطور به نظر می‌رسد که امسال قرار است سال هیجان انگیزی برای طرفداران خون آشام‌ها باشد! مدتی پیش کمپانی Sharkmob نسخه آزمایشی و رایگان این بازی را در steam قرار داد که استقبال بینظیری را متوجه خود کرد؛ در نتیجه کمپانی اعلام کرد که نسخه اصلی آن را در بهار امسال منتشر می‌کند. به شخصه توصیه می‌کنم که این بازی را امتحان کنید؛ تعقیب و گریز خون آشام‌ها بر روی دیوارها و پشت بام‌های شهر پراگ که داستان بازی در آن اتفاق می‌افتد، تلفیق زیبای کهن الگوها و روایت گری حماسی و گیم پلی اکشن بازی، پتانسیل تزریق آدرنالین زیادی به رگ‌های شما دارد!

در فهرست بازی‌های مورد انتظار 2022 قطعا بازی‌های پرطرفدار دیگری هم وجود دارند که ممکن است پس از انتشار، پتانسیل خود را نشان دهند. در مقاله‌های بعدی، در مجله پیویو منتظر معرفی بازی‌های هیجان انگیز بیشتری بمانید…

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

Hobelahi

زیست شناس، نقاش و داستان سرا

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. کافه گیم گفت:

    ممنون از این مطلب کاربردی